![]() |
Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama |
| |
| Tayyareler | |
| |
|
| Sayfa 2 Sonraki >> |
| Yazar | Mesaj |
|
oruç reis
Üye
Kayıt Tarihi: 16/09/2006 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 934 |
![]() Konu: Kore War 1952 F-86E ''El Diablo''Gönderim Zamanı: 19/09/2007 Saat 12:35 |
|
Mrh arkada?lar bu seferki uça?ymyz 72 ölçek Academy firmasyna ait modelimdir. Uçaklarda tarihsel yakla?ty?ym için Kore sava?ynda mig killer olan bir uçak yapmak istedim.Bu uçak benim fyrça çaly?mam olup o zamanlar putiydi,zymparaydy yvyry,zyvyry bilmeden ancak bu hale getirebildi?im ilk modellerimdendir.
|
|
|
|
|
dimitri
Yeni Üye
Kayıt Tarihi: 27/05/2007 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 78 |
![]() Gönderim Zamanı: 19/09/2007 Saat 21:03 |
|
arkada?lar mig killer deniyo ama bir tarafsyz kaynak bulup ara?tyracak olursanyz mig 15 lerin bu piliçleri nasyl haklady?yny görmü? olursunuz.Hepimiz amerikan propagandasynyn nasyl i?ledi?ini biliyoruz zaten.(not:sadece bilginiz olsun diye yazdym hiçbir ?ahysa karsy de?ildir.)
|
|
|
|
|
idris
Üye
Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
![]() Gönderim Zamanı: 19/09/2007 Saat 21:16 |
|
F-86 Mig-15i döver.
|
|
|
|
|
Nahit
Üye
Kayıt Tarihi: 14/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 146 |
![]() Gönderim Zamanı: 19/09/2007 Saat 21:20 |
|
Evet vurulan her bir piliçe kar?ylyk, piliçler 12 tane mig-15 dü?ürmü?ler artyk nasyl piliçlerse.
|
|
|
|
|
oruç reis
Üye
Kayıt Tarihi: 16/09/2006 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 934 |
![]() Gönderim Zamanı: 19/09/2007 Saat 21:30 |
|
?unuda bilmek gerekirki Çinli pilotlaryn deneyimsiz olmasyndan Amerikan pilotlary yeri geldi?inde keklik gibi avlyyorlar.Birde olayda rus pilotlarynynda kary?masy var yani kuzey kore forsu bulunsada uçakta içindeki pilot rus çykabiliyor..Amerikalylary bu ruslar i?ini bitirmi?tir.
|
|
|
|
|
purdey
Üye
Kayıt Tarihi: 02/11/2005 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 196 |
![]() Gönderim Zamanı: 19/09/2007 Saat 22:01 |
|
hava sava?ynda ba?arynyn anahtary e?itimdir.Kore,Çin ve hatta Rus pilot e?itimi konsept ve standardynyn Amerikan e?itim kalitesi çapynda olmasyny kimse beklememelidir.Bu ko?ullarda yer, zaman ve tanyk gösterilerek konfirme edilen USAF "kill" rakamlarynda her hangi bir abartma oldu?unu sanmyyorum.Yani aksi kanytlanmadykça biz bu "tarafly" kaynaklara inanmak durumundayyz.
|
|
|
|
|
Clio172
Üye
Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 511 |
![]() Gönderim Zamanı: 20/09/2007 Saat 00:37 |
|
spesifik olarak mig-15 ve f-86'yy kar?yla?tyran bir belgesel seyretmi?tim. kore sava?ynda f-86 kullanan pilotlara "hangi uça?y tercih ederdiniz?" gibi bir soru soruluyordu. kimisi hafif ve çevik olmasy nedeniyle migi, kimisi de f-86'nyn daha yükse?e çykabilmesi ve miglere yukarydan saldyrabilmeleri nedeniyle sabreleri tercih ediyordu.
|
|
|
Hakan Yalcinkaya
M-41 "Bulldog", M-36 "Jackson" R.I.P. (2002-2011) |
|
|
|
|
dimitri
Yeni Üye
Kayıt Tarihi: 27/05/2007 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 78 |
![]() Gönderim Zamanı: 20/09/2007 Saat 18:22 |
|
söledi?im konu fazla dü?ürme de?il arkada?lar.her zamn sabre miglerden ustun tutulmu?tr fakat brçok belgeselde artyk ,amerikan belgeseli bile olsa özgünlü?ünden ve uça?yn i?levselli?inden dolayy miglere arty puan vermeleridir.
|
|
|
|
|
idris
Üye
Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
![]() Gönderim Zamanı: 20/09/2007 Saat 22:16 |
|
Özgün?
Alman dizayny o uçak. |
|
|
|
|
dimitri
Yeni Üye
Kayıt Tarihi: 27/05/2007 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 78 |
![]() Gönderim Zamanı: 22/09/2007 Saat 17:16 |
|
sabre alman dizayny mig 15 rus dizayny.kanatlaryn geriye do?ru açysyny ilk almanlar buldu ben burda uça?yn genelinden bahsediyorum.o zamn geriye kanatly butun ucaklary alman dizayny sayalym
Ta-183 mige mi daha çok benziyor sabre ye mi bi bakyn Düzenleyen dimitri - 22/09/2007 Saat 17:34 |
|
|
|
|
Blackbird
Üye
Kayıt Tarihi: 17/09/2006 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 660 |
![]() Gönderim Zamanı: 22/09/2007 Saat 18:33 |
|
Mig'e daha çok benzemiyor mu ?
Ykisi de typatyp Ta-183... Bu arada Hakan abi eline sa?lyk.Bu senin ilk modellerinden biriydi sanyrym ? |
|
|
|
|
oruç reis
Üye
Kayıt Tarihi: 16/09/2006 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 934 |
![]() Gönderim Zamanı: 22/09/2007 Saat 19:13 |
|
Ozanym haklysyndyr benim ilk modellerimden biri.Birde Amerikalynyn ve Rusun yapty?y uçaklaryn asyl ATA'sy ALMANLAR'dyr. Bu hikaye dahada gidecek sanyrym :)))
|
|
|
|
|
phantom80
Üye
Kayıt Tarihi: 17/03/2006 Konum: Bitlis Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 503 |
![]() Gönderim Zamanı: 22/09/2007 Saat 19:43 |
|
Erhan bey fyrçayla boyanan bir modele göre oldukça temzi duruyor.Elinize sa?lyk.
|
|
|
|
|
idris
Üye
Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
![]() Gönderim Zamanı: 23/09/2007 Saat 23:35 |
|
|
|
idris
Üye
Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
![]() Gönderim Zamanı: 23/09/2007 Saat 23:56 |
|
Pulqui 2
Yukarydaki linkten alyntydyr,son cümleye dikkat! Ta 183 goes to Argentina In the post-war world, many qualified German personnel found their way to Argentina. The Argentinean government was quick to approach the arguably most talented of all German aircraft constructors, Dipl. Ing. Kurt Tank. Famous for the immortal Focke-Wulf Fw 190 / Ta 152 series of fighters, Tank was not slow to pick the chance of starting his professional life again. He managed to collect a large team originating from the Focke Wulf design bureau and established himself in Córdoba in 1947. Kurt Tank's assignment was to design a far better airplane than the Pulqui I. It had been decided from the beginning that the new fighter would be named the Pulqui II. For that Tank was very well prepared for the job. From the late 1944, his team had been working on a 2nd generation jet fighter for the Luftwaffe under the designation Ta 183 Huckebein. It was an advanced jet, extraordinarily compact in size and aerodynamically clean, sporting a 32º swept wing, and accomodating a Heinkel He S011A jet engine which would bring it to calculated maximum speed of 967 km/h at an altitude of 7000 meters. Equipped with the invaluable aerodynamic research data from this project, all Tank had to do was to finalize his ideas and produce a prototype aircraft. What Tank didn't know was that the very same data were simultaneously worked upon in the Soviet Union for development of an aircraft that would eventually become MiG-15. |
|
|
|
|
oruç reis
Üye
Kayıt Tarihi: 16/09/2006 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 934 |
![]() Gönderim Zamanı: 24/09/2007 Saat 00:45 |
|
Kusura bakmayyn ama bunu birde türkçeye tercüme olsa?
|
|
|
|
|
idris
Üye
Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
![]() Gönderim Zamanı: 24/09/2007 Saat 01:39 |
|
Önemli olan son cümle,kabaca onu tercüme edeyim.
Kurt Tank yn bilmedi?i ?ey ayny bilginin,ayny esnada,sovyetler birli?inde ady sonradan Mig-15 olacak olan uça?yn geli?tirilmesi için kullanyldy?y idi. |
|
|
|
|
fixacto
Yeni Üye
Kayıt Tarihi: 30/10/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 51 |
![]() Gönderim Zamanı: 24/09/2007 Saat 06:37 |
|
Medice, cura te ipsum !
|
|
|
|
| Sayfa 2 Sonraki >> |
|
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|