Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Kore War 1952 F-86E ''El Diablo''

Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Tayyareler
Forum Tanımlaması: Uçabilen hersey hakkinda bilgi alisverisi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=4779
Tarih: 25/12/2025 Saat 06:11
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com


Konu: Kore War 1952 F-86E ''El Diablo''
Mesajı Yazan: oruç reis
Konu: Kore War 1952 F-86E ''El Diablo''
Mesaj Tarihi: 19/09/2007 Saat 12:35
Mrh arkada?lar bu seferki uça?ymyz 72 ölçek Academy firmasyna ait modelimdir. Uçaklarda tarihsel yakla?ty?ym için Kore sava?ynda mig killer olan bir uçak yapmak istedim.Bu uçak benim fyrça çaly?mam olup o zamanlar putiydi,zymparaydy yvyry,zyvyry bilmeden ancak bu hale getirebildi?im ilk modellerimdendir.
















Cevaplar:
Mesajı Yazan: dimitri
Mesaj Tarihi: 19/09/2007 Saat 21:03
arkada?lar mig killer deniyo ama bir tarafsyz kaynak bulup ara?tyracak olursanyz mig 15 lerin bu piliçleri nasyl haklady?yny görmü? olursunuz.Hepimiz amerikan propagandasynyn nasyl i?ledi?ini biliyoruz zaten.(not:sadece bilginiz olsun diye yazdym hiçbir ?ahysa karsy de?ildir.)


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 19/09/2007 Saat 21:16
F-86 Mig-15i döver.


Mesajı Yazan: Nahit
Mesaj Tarihi: 19/09/2007 Saat 21:20
Evet vurulan her bir piliçe kar?ylyk, piliçler 12 tane mig-15 dü?ürmü?ler artyk nasyl piliçlerse.


Mesajı Yazan: oruç reis
Mesaj Tarihi: 19/09/2007 Saat 21:30
?unuda bilmek gerekirki Çinli pilotlaryn deneyimsiz olmasyndan Amerikan pilotlary yeri geldi?inde keklik gibi avlyyorlar.Birde olayda rus pilotlarynynda kary?masy var yani kuzey kore forsu bulunsada uçakta içindeki pilot rus çykabiliyor..Amerikalylary bu ruslar i?ini bitirmi?tir.


Mesajı Yazan: purdey
Mesaj Tarihi: 19/09/2007 Saat 22:01
hava sava?ynda ba?arynyn anahtary e?itimdir.Kore,Çin ve hatta Rus pilot e?itimi konsept ve standardynyn Amerikan e?itim kalitesi çapynda olmasyny kimse beklememelidir.Bu ko?ullarda yer, zaman ve tanyk gösterilerek konfirme edilen USAF "kill" rakamlarynda her hangi bir abartma oldu?unu sanmyyorum.Yani aksi kanytlanmadykça biz bu "tarafly" kaynaklara inanmak durumundayyz.

-------------


Mesajı Yazan: Clio172
Mesaj Tarihi: 20/09/2007 Saat 00:37
spesifik olarak mig-15 ve f-86'yy kar?yla?tyran bir belgesel seyretmi?tim. kore sava?ynda f-86 kullanan pilotlara "hangi uça?y tercih ederdiniz?" gibi bir soru soruluyordu. kimisi hafif ve çevik olmasy nedeniyle migi, kimisi de f-86'nyn daha yükse?e çykabilmesi ve miglere yukarydan saldyrabilmeleri nedeniyle sabreleri tercih ediyordu.

-------------
Hakan Yalcinkaya
M-41 "Bulldog", M-36 "Jackson" R.I.P. (2002-2011)


Mesajı Yazan: dimitri
Mesaj Tarihi: 20/09/2007 Saat 18:22
söledi?im konu fazla dü?ürme de?il arkada?lar.her zamn sabre miglerden ustun tutulmu?tr fakat brçok belgeselde artyk ,amerikan belgeseli bile olsa özgünlü?ünden ve uça?yn i?levselli?inden dolayy miglere arty puan vermeleridir.


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 20/09/2007 Saat 22:16
Özgün?
Alman dizayny o uçak.


Mesajı Yazan: dimitri
Mesaj Tarihi: 22/09/2007 Saat 17:16
sabre alman dizayny mig 15 rus dizayny.kanatlaryn geriye do?ru açysyny ilk almanlar buldu ben burda uça?yn genelinden bahsediyorum.o zamn geriye kanatly butun ucaklary alman dizayny sayalym
Ta-183 mige mi daha çok benziyor sabre ye mi bi bakyn


Mesajı Yazan: Blackbird
Mesaj Tarihi: 22/09/2007 Saat 18:33
Mig'e daha çok benzemiyor mu ?

Ykisi de typatyp Ta-183...

Bu arada Hakan abi eline sa?lyk.Bu senin ilk modellerinden biriydi sanyrym ?


Mesajı Yazan: oruç reis
Mesaj Tarihi: 22/09/2007 Saat 19:13
Ozanym haklysyndyr benim ilk modellerimden biri.Birde Amerikalynyn ve Rusun yapty?y uçaklaryn asyl ATA'sy ALMANLAR'dyr. Bu hikaye dahada gidecek sanyrym :)))


Mesajı Yazan: phantom80
Mesaj Tarihi: 22/09/2007 Saat 19:43
Erhan bey fyrçayla boyanan bir modele göre oldukça temzi duruyor.Elinize sa?lyk.


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 23/09/2007 Saat 23:35
Orjinalini yazan: dimitri

sabre alman dizayny mig 15 rus dizayny.kanatlaryn geriye do?ru açysyny ilk almanlar buldu ben burda uça?yn genelinden bahsediyorum.o zamn geriye kanatly butun ucaklary alman dizayny sayalym
Ta-183 mige mi daha çok benziyor sabre ye mi bi bakyn


http://www.militaryfactory.com/aircraft/detail.asp?aircraft_id=124 - Mig-15

http://www.militaryfactory.com/aircraft/detail.asp?aircraft_id=120 - F-86


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 23/09/2007 Saat 23:56
http://ipmsstockholm.org/magazine/2002/06/stuff_eng_profile_pulqui.htm - Pulqui 2


Yukarydaki linkten alyntydyr,son cümleye dikkat!

Ta 183 goes to Argentina
In the post-war world, many qualified German personnel found their way to Argentina. The Argentinean government was quick to approach the arguably most talented of all German aircraft constructors, Dipl. Ing. Kurt Tank. Famous for the immortal Focke-Wulf Fw 190 / Ta 152 series of fighters, Tank was not slow to pick the chance of starting his professional life again. He managed to collect a large team originating from the Focke Wulf design bureau and established himself in Córdoba in 1947.

Kurt Tank's assignment was to design a far better airplane than the Pulqui I. It had been decided from the beginning that the new fighter would be named the Pulqui II. For that Tank was very well prepared for the job. From the late 1944, his team had been working on a 2nd generation jet fighter for the Luftwaffe under the designation Ta 183 Huckebein. It was an advanced jet, extraordinarily compact in size and aerodynamically clean, sporting a 32º swept wing, and accomodating a Heinkel He S011A jet engine which would bring it to calculated maximum speed of 967 km/h at an altitude of 7000 meters.

Equipped with the invaluable aerodynamic research data from this project, all Tank had to do was to finalize his ideas and produce a prototype aircraft. What Tank didn't know was that the very same data were simultaneously worked upon in the Soviet Union for development of an aircraft that would eventually become MiG-15.



Mesajı Yazan: oruç reis
Mesaj Tarihi: 24/09/2007 Saat 00:45
Kusura bakmayyn ama bunu birde türkçeye tercüme olsa?


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 24/09/2007 Saat 01:39
Önemli olan son cümle,kabaca onu tercüme edeyim.

Kurt Tank yn bilmedi?i ?ey ayny bilginin,ayny esnada,sovyetler birli?inde ady sonradan Mig-15 olacak olan uça?yn geli?tirilmesi için kullanyldy?y idi.


Mesajı Yazan: fixacto
Mesaj Tarihi: 24/09/2007 Saat 06:37
http://ozkanturker.brinkster.net/incelemeler/ta183/index.htm - Türkçe bilgi

-------------
Medice, cura te ipsum !


Mesajı Yazan: Jolly Roger
Mesaj Tarihi: 24/09/2007 Saat 09:51
Arkada?lar burada Messerschmitt P.1101 faktörünü unutmayyn lütfen. P.1101 Ta-183'le ayny ihalenin Messerschmitt uça?ydyr. Ta-183'den daha önce uçar hale yakyn bir durumda olmasyna ra?men Ta-183 kabul edilmi?ti yanly? hatyrlamyyorsam. Olan (benim bildi?im) tek P.1101 prototipi Aikalylaryn eline geçti. Amerika'ya götürüp silah sistemini 4x 30mm'den 6x .50 calibreye çevirip denediler, daha sonra ayny tasarymdan X-5 çykty. X-5',n burun kysmyndaki hava aly?y açysy F-86'nynki gibidir. Devamynda F-84->F-86 diye gitmi? olma olasyly?y daha yüksek. Ki?isel fikrimdir, belirtmek istedim. Sonuç olarak P.1101'den geliyor olma olasyly?y daha yüksek.

-------------
Consume Ergo Sum


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 24/09/2007 Saat 16:32
X-5 için F-111 ve F-14 ün babasy derler.


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 26/09/2007 Saat 00:23
http://www.s205409446.onlinehome.us/Gal6/5301-5400/gal5332_PulquiII_Caleaterra/gal5332.htm - Pulqui model 1

http://www.s205409446.onlinehome.us/Gal6/5901-6000/gal5996_PulquiII_Luchina/gal5996.htm - Pulqui model 2

-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: Jolly Roger
Mesaj Tarihi: 26/09/2007 Saat 09:56
Sanyyorum bir "Swing wing" sistemi var, ondan olabilir mi?

-------------
Consume Ergo Sum


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 26/09/2007 Saat 21:20
Evet.


Mesajı Yazan: baturavgan
Mesaj Tarihi: 21/11/2007 Saat 13:30
Merhaba,

Dimitri'nin Mig-15 / F-86 hakkinda yazdiklari cok dogru. Sanirim kendisi maket dukkaninda bos oturmayip kitap okuyor.

F-86 ile Mig-15'i karsilastirirken genelleme yapmak olmaz. Mig-15 ile Mig-15bis arasinda buyuk farklar vardi. Bu farklar ozellikle it dalasi sirasinda iyice ortaya cikiyordu. Ayni durum F-86A, E ve F modelleri icin de yasandi. Burada hepsini yazmak zor ama kisaca diyebilirim ki F-86'nin A ve E modelleri hem Mig-15, hem de Mig-15bis karsisinda zayif kaldilar. F-86F'in gelmesi ise isleri degistirdi. Tabii ayni zamanda Kore'de savasan pilotlar da buyuk degisiklige neden oldular. Savasin baslarinda cepheye yollanan Rus pilotlar Sovyetler'in en iyi filosuna bagliydilar. Sonraki donemlerde gelen Rus pilotlar ise isi cok degistirdi. Ne ayni deneyime sahiptiler, ne de ayni sayiya.

Ayrica Mig ile F-86'yi karsilastirirken Mg'leri en cok kullanan Cin pilotlari hakkinda da biraz bilgi sahibi olmak lazim. Cin hava kuvvetleri PLAAF Ykinci Dunya Savasi'nda neredeyse ortada yoktu. Kore Savasi basladiginda Cinli pilotlar Mig-15'lerle it dalasina girmeyi birakin, pervaneli ucaklari bile yerden zor kaldirip indiriyorlardi. Amerikalilarin Ykinci Dunya Savasi deneyimine sahip pilotlari, Kore Savasi'nda ucmayi bile zor beceren Cinli pilotlara karsi savastilar. Ve kayiplar hic de Amerikalilarin dedigi gibi 1'e 10 oraninda olmadi.

Amerikan kaynaklarinin dogrulugu konusunda soylenebilecek cok sey var. Amerikalilar Kore Savasi'nda bircok kayiplarini sakli tuttular. Kore'deki Amerikan kayiplarinin bilgi bankasinin adi KORWALD'tir ve internette de bu bilgiler bulunur. Ben bir donem USAF 452nd BW'in Kore Savasi'ndaki kayiplarini arastirirdim. Bu isi de yaparken halen hayatta olan onlarca Amerikan havaciyla gorustum. Onlardan aldigim bilgilerin bazilari KORWALD'ta yer almiyordu. Ayni durumum bircok ornegi var.

Kore Savasi, Amerikalilarin en fazla sansur uyguladigi bir donemdi. Savastan sonra da Sovyetlerin sessiz kalmasiyla meydani bos bulan Amerikalilar kendi gerceklerini herkese kabul ettirmeye calistilar. Buna bazi ustun zekalilar inandi, bazilari da supheyle bakti.

Okuyacaginizi sanmiyorum ama yine de size cok iyi iki kaynak oneririm. Birincisi "Red Wings Over the Yalu". Yazan bir doktora ogrencisi olan Xiaoming Zhang. Lutfen "abi bu kisi Cinli" diye atlamayin. Kitap Texas A&M Universitesi tarafindan yayinlandi ve kitabin editorlugunu de okulun tarih bolumu akademisyenlerinden Joseph Dawson yapti.

Ykinci kitap aslinda 50 sayfalik bir rapor. RAF tarafindan Subat-Mayis 1952 arasinda Amerikan Hava Kuvvetleri'nde resmi olarak gorevlendirilen Yngiliz pilot W. Harbison'un hazirladigi bu raporun adi "The F86 vs The Mig 15". Rapor "Gizli" kategorisinde ama eBay'de ben birkac defa rastladim. Hatta dukkandan cikmak istemeyenler icin internette pdf'i bile var. Bu rapor hem Amerikan ve Rus pilotlarin taktiklerini, hem de F-86'nin Mig-15 karsisindaki durumunu anlatiyor. Aslinad bu raporu yazmak icin RAF bir degil, dort pilotunu Amerikalilar vermis. Fakat pilotlardan biri F-86 ile ucarken bir Mig-15 tarafindan dusurulup olduruluyor. Raporu yazmak da Harbison ve diger iki pilota kaliyor.

Sovyetler'in yikilmasiyla bircok arsiv tarihcilere acildi. Bugun ozellikle Amerika'daki universitelerin tarih bolumleri Kore Savasi'nin aslinda hic de 50 yildir kendilerine anlatildigi gibi yasanmadigini gormeye basladilar. Internette bu konuda bircok makale var. Ve isin ilginc yani, tarihciler sadece Sovyet arsivlerine girerek gercekleri ortaya cikardi. Fakat savasi asil yapan Cin ve Kuzey Kore arsivleri hala kapali. Artik onlar da acilinca ortaya nelerin cikacagini siz dusunun.




Mesajı Yazan: dimitri
Mesaj Tarihi: 22/11/2007 Saat 16:58
baturavgan karde?im bu güzel bilgiler için cok te?ekkür edrim.di?er arkada?lar bunu benim bilgilerimi destekledi?in için sölemedi?ime emin olmaly.Önceden bahsetti?im gibi propaganda gere?i etraf amerikanlaryn düzmece evraklaryyla dolu fakat biraz ara?trmak istenilse gercek sayylara ula?mak artyk cok kolay.demek istedi?im süper güç amerika süper ünvanyny almy? diye onu beynimizde buytmeyelim,ne de olsa amerikanyn gecmi?ini ve ?imdisini biliyoruz.baturavgan karde?imin daha acyk ve kaynakly anlatymyndan da anlayabildi?iniz gibi abd hala i?ine geldi?i biçimde bazy seyleri de?i?tirebilecek potansiyele sahip bir devlet.en basitinden hepimiz abd nin yrakta ki rezaletlerini biliyoruz.te?ekkürler,sevgiler,saygylar..


Mesajı Yazan: vito
Mesaj Tarihi: 22/11/2007 Saat 17:55
Rus pilotlar korede resmi olarak gözükmüyorlardy, rusya gerginli?i daha fazla artyrmamak için bunu gizli tutuyordu sanyrym. sava?tan sonra da ruslar pilotlaryn korede oldu?unu açyklayamazlardy. bence bu yüzden sesiz kalmy?lardyr. ar?ivlerde olan resmi raporlarda pek do?ru olamaya bilir, nede olsa gerçekten çok kayyp verdilerse bunu raporlarda yazamazlardy. yoksa kendilerini direk sibiryada bulabirlerdi. tabiki her?ey olabilir bilemeyiz.
abd orada resmi olarak bulundu?u için istedi?ini söyledi. abd hükümet için önemli olan kendi seçmenlerine iyi gözükmek için 1:10 kayyp oranynyda propaganda olarak rahatca kullanmy?.

kore sava?ynda hala 2. dünya sava?ynda oldu?u gibi it dala?y çaty?malary oluyordu. bu tür bir çaty?madan pilotlaryn e?itimi ve deneyimi (birazda ?ans) ön plana çykyyordu. kanymca Mig-15i iyi pilot kullandy?y zaman tehlikeli bir silah olur. F-86/mig-15 belgeselinde söylemi?lerdi, F-86 nyn 0.50(12.7 mm) kalibrelik silahlaryyla vurulan bir çok mig-15 üstlerine geri dönebilmi? ama mig-15in 23mm ve 37mm toplaryyla vurulan bir f-86nyn havada kalma ?ansy yokmu?. amerikaly pilotlar da bunu kabul ediyor. eh nede olsa mig-15 bombardyman uçalaryny dü?ürmek için dü?ünülmü?. korede gündüz bombalama yapan bazy b-29lary mig-15ler rahatlykla dü?ürmü? bu yüzden gece bombardymanyna geçtiler.

-------------
I cannot speak, but I can listen
I cannot be seen, but I can be heard.


Mesajı Yazan: baturavgan
Mesaj Tarihi: 22/11/2007 Saat 23:55
Bir?ey de?il Dimitri. Bu arada belirtmek gereken bir?ey daha var. Dü?en Mig-15'lerden birço?u ya üslerinden kalkarken, ya da inerken vuruldular. Migler Yalu Nehri'nin Çin tarafynda kalan Andung (yanly? hatyrlamyyorsam ady buydu) civaryndaki üsleri kullanyyorlardy. Ve bunu bilen Amerikaly pilotlar da Çin ile Kuzey Kore arasyndaki synyry olu?turan Yalu Nehri'nin hemen güneyinde uçup üslerde herhangi bir hareket gördüklerinde hemen dalyp, synyry bile geçerek Migleri vuruyorlardy. Öyle ki birçok Amerikan pilotu yüksek irtifada Mig görünce eger avantaj kendilerindeyse o Migleri umursamadan geçiyorlar ve Andung üzerine gidip yakyty azalan Migleri bekliyorlardy.

Yani dü?en Mig sayysy da öyle "deneyimli Amerikan pilotlary" meselesiyle açyklanmyyor. Amerikalylar ayny takti?i Ykinci Dünya Sava?y zamanynda Me262'lere kar?y da kullanmy?lardy.

Kore'de ya?anmy? daha inanylmaz olaylar var. Herkes ilk ele geçen Mig-15'in sava?tan hemen sonra Güney Kore'ye iltica eden bir Mig oldu?unu sanyr. Hayyr. Ylk Mig 15 sava? zamanynda denizden çykartyldy. Bu operasyon basyna hemen hemen hic duyurulmady ve fotograflary bugün bile yayynlanmady. Sadece artist çizimleri var. Uzun hikaye.

Önemli olan Amerikalylara inanyp inanmamak de?il. Bu yalanlary her ülke söyler. Güçlülerin yalanyna da tabii ki daha fazla insan inanyr. Bence kendimizin bile söylediklerine ?üpheyle bakmak lazym.

Yyi ak?amlar,

Batur


Mesajı Yazan: dimitri
Mesaj Tarihi: 23/11/2007 Saat 00:06
bilgiler için sa?olun,sizin gibi okuyup arastyran üyeler sayesinde detaylary ö?renip genel bilgimizi güçlendiriyoruz.varolun...


Mesajı Yazan: oruç reis
Mesaj Tarihi: 23/11/2007 Saat 01:14
Bilgiler için hepinize te?ekkürlerimi sunarym.

-------------
Bolu-Angara'ly Modelci


Mesajı Yazan: baturavgan
Mesaj Tarihi: 23/11/2007 Saat 12:42
Önceden yazylanlary okuyunca bir ?ey daha söylemek gerekiyor. Burada birçok ki?i kendi savyny kanytlamak için internet sitelerini kaynak gösteriyor. Internet siteleri kesinlikle kaynak olamazlar. Cunku internette bir seyler yazmak icin kimse bir kontrol mekanizmasindan gecmez. Isteyen istedigini yazyyor. Ve insanlar sitenin tasarimina bakip, bu sitedeki bilgilerin dogru olduguna inaniyorlar.

Kitap veya dergi gibi yazili basinda ise en azindan bir editor vardir (Turkiye'de yoktur ama cogu zaman yurtdisinda vardir). Bu editor sadece yazim hatalarini duzeltmez, ayni zamanda bilgiyi de kontrol eder. Bu kontrol zaman alir cunku yazarin bile ulasamadigi kaynaklar taranir. Tabii bu dedigim prestijli yayinevlerinde basilan kitaplar icin gecerli. Yoksa Amerikalilarin 1'e 10 oranini da bugune kadar yine yabanci yazili basin ortaya atti. Herkesin bir sey zannettigi Osprey'in kitaplarina bakip yapilan temel hatalari gorunce ben sinirleniyorum.

Internet siteleri herkesin istedigini yazdigi yerler. Bir cogu evinde maket yapip, havaciliga ilgisi olan uc bes kisinin Amerikan kitaplarindan bakip yazi yazdigi siteler. Bunlarin hicbiri kaynak olamaz. Ve bunun yaninda da kitaplaryn bir coguna da supheyle bakilir. Bir bilgiyi dogrulamak eger umurunuzdaysa, baska kaynaklari taradiginizda buyuk olasilikla farkli bilgilere rastlarsiniz. Bu da ikisinden birinin yalan oldugunu zaten kanitlar.

Kolay gelsin,

batur



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info