Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Off-Topic
 Modelsitesi Forumu : Genel : Off-Topic
Mesaj icon Konu: Fikir teatisi(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Sayfa   3 Sonraki >>
Yazar Mesaj
Muratti
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 20/08/2006
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 623
bullet Konu: Fikir teatisi
    Gönderim Zamanı: 28/10/2006 Saat 04:34
Abi bi kere rudder indicator o kadar sola kaymışken clinometer nası oluyo da tam horizontal duruyor ? O clinometrenin de en az 20 derece bank göstermesi lazımıdı...

Sonra nası olup da o performans düşüklüğü ile nam salmış Daimler motornan o tayyare +6,5 varyo atıyo bakıyım ?

Yok yok olmadı otur yerine sıfır !

:P

Aştın babo artık ne diyek ? Bunlara gerenk yok yanı...

:)
IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
bullet Gönderim Zamanı: 28/10/2006 Saat 10:08
Orjinalini yazan: Muratti


Sonra nası olup da o performans düşüklüğü ile nam salmış Daimler motornan o tayyare +6,5 varyo atıyo bakıyım ?


Düşük ???
IP
baturavgan
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 26/12/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 124
bullet Gönderim Zamanı: 28/10/2006 Saat 10:51
Orjinalini yazan: Muratti

Abi bi kere rudder indicator o kadar sola kaymışken clinometer nası oluyo da tam horizontal duruyor ? O clinometrenin de en az 20 derece bank göstermesi lazımıdı...

Sonra nası olup da o performans düşüklüğü ile nam salmış Daimler motornan o tayyare +6,5 varyo atıyo bakıyım ?


Muratti Bey,

Bf109 motorlarının persormansı konusundaki "düşük" yorumunuz öyle görünüyor ki İdris Bey'in ve benim kafalarımızı fena karıştırdı. Oysa mesajınızda kullandığınız rudder indicator ve clinometer gibi terimler sizin son derece bilgili bir kişi olduğunuzu gösteriyor.

Yarın öbür gün Bf109'un motor performansı konusunda bilgiye ihtiyacınız olur düşüncesiyle sizin için şu dosyayı buldum. Grafikler biraz yoğun ama sizin bir sikinti çekeceğinizi sanmıyorum. Olur a bir sikintiniz olursa bu sayfaya da bakabilirsiniz.

Saygılar
IP
Muratti
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 20/08/2006
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 623
bullet Gönderim Zamanı: 29/10/2006 Saat 04:21
Orjinalini yazan: baturavgan

Muratti Bey,

Bf109 motorlarının persormansı konusundaki "düşük" yorumunuz öyle görünüyor ki İdris Bey'in ve benim kafalarımızı fena karıştırdı. Oysa mesajınızda kullandığınız rudder indicator ve clinometer gibi terimler sizin son derece bilgili bir kişi olduğunuzu gösteriyor.

Yarın öbür gün Bf109'un motor performansı konusunda bilgiye ihtiyacınız olur düşüncesiyle sizin için şu dosyayı buldum. Grafikler biraz yoğun ama sizin bir sikinti çekeceğinizi sanmıyorum. Olur a bir sikintiniz olursa bu sayfaya da bakabilirsiniz.

Saygılar



RR Kestrel motorlar 695 HP üretirken daha sonra ortaya çıkan Jumo 210 motorlar da bu gücü geçemedi. En son Daimler Benz motorlar ise sırasıyla 900, 1175 ve son olarak da 1200 HP' ye ulaşabildi. İngiliz RR Merlin motorlara göre tek üstünlükleri enjeksiyonlu olup negatif G manevralarda karbüratörün benzini pompadan ememesi sonucu motorun teklemesi sorunuyla karşılaşmaması idi.

Spitfire ve Hurricane' lar için İngiliz pilotların icad ettiği Split S manevrası bu zaafı önlemek için idi. Zaten ilk safhalarda Almanların İngiltereyi bombalamaktaki olağanüstü başarısı bu zaaf yüzünden İngiliz önleme uçaklarının avlanmaya giderken av olmasıydı.

Daha sonraları Bf109' un adı sanı silinip de FW190 geliştirildi. Performans olarak sözümün arkasındayım. Jumo ve Daimler Benz motorların pek çabuk şişip %35' lere kadar güç kaybına uğraması sık görülen bir durum idi. İngiliz ve Amerikan motorlarında seri üretim ve pratik işçilik gözetilirken Almanların mühendislik harikaları yaratma eğilimi diğer tüm savaş araç ve gereçlerinde de olduğu gibi uçaklarında da başlarına bela oldu.

Eh bunları ispat etmek için kaynak göstermeme gerek yok sanırım, zira sizlerde de fazlasıyla değerli kaynaklar mevcut. Kaldı ki o grafikler PEAK POWER grafikleridir. Bu aynen aldığınız bir müzik setinin "vaayy 300Wattlıkmıışşş" demeye benzer. O gücü sürekli sağlamaya kalkışsa o motor ateş alır yanardı...

Haksız mıyım ?

Not : Mesleğim havacılık. :)



EDIT : Unutmuştum ekleyeyim : biliyorsunuz ki Bf109 zamanındaki muadili uçakların neredeyse hepsinden daha ufak tefek idi. Bu hafiflik sağlamak içindi. Aksi halde o motor bu uçağı gerekli performansa eriştiremeyecekti. Zaten bu yüzdendir ki bir Spitfire 500 atım civarında cephane taşırken Bf109 200 atım yükleyebiliyordu.

Fazladan yakıt taşıyamaması yüzünden yakıt zaafı sonucu da Manş kanalına çıktıktan itibaren dogfight sürdürebilme süresi 15 dakikayı aşamıyordu. Bomardıman akınlarının ilk başlarındaki en büyük Bf109 kaybı çarpışmalardan ziyade dönüşte uçakların fuel starvation sonucu "flame out" olması olduğu sıkça anlatılır.

Sonradan ortaya çıkan pek çok gerçek anlatılan kahramanlık hikayelerinin palavra olduğunu da ortaya çıkartır.

Söz gelimi akına çıkan B17' lerin %25' ina kadar bir kısmı neredeyse her seferinde hayali arızalar yüzünden geri dönmekteydi. Bu ortaya çıktıktan sonra (ki anlatan çok ünlü ve saygın bir kişi; Robert McNamara'dır.) US Army Air Corps' un olağanüstü kahraman olduğuna nasıl ki inanmak içimden gelmiyorsa Battle of Britain' da İngiliz önleme filolarının "olağanüstü başarılarını" fazlaca anlatılmasına kulak asamaya da gönüllü değilim...

Bf109' un sınırlı menzil ve cephanesine dayalı olarak taktik güdülüp sonradan da zavallı He111' ler Ju88' ler vs avlandılar. ("Kendilerini toplam 3 tane MG34' le savunmaları mümkündü" diyen varsa onu ayrıca tartışırız dostlarım)

Saygı ve sevgilerimle
Murat



Düzenleyen Muratti
IP
Clumsy
Üye
Üye
Simge
Pervane Sever

Kayıt Tarihi: 23/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1408
bullet Gönderim Zamanı: 29/10/2006 Saat 05:15
Kanımca Bf-109 performans açısından(gerek motor gerekse manevra olsun) yeterli derecede uygundu. Zira çoğu hava asının bu uçakta as olması bunun göstergelerinden biridir. Pilot bir yere kadar kendi becerilerini sergiler, bir raddeden sonra makinanın desteğine ihtiyacı vardır.
Bunun yanında notunuzda belirtmiş olduğunuz üzere mesleğinizin havacılık olmuş olması karşısında ne tür bir havacı olduğunuz konusunda merakla karışık derin düşüncelere sahip olduğumu belirtmek isterim.
Yazılarınızı, fikirlerinizi iletmek için kullanırken lütfen etrafınızda olabilecek kişileri de düşünün.
Bundan hariç, mesleği havacılıkla uzaktan yakından alakası olmayıp günümüzde çeşitli havacılık konularında uzman sayılabilecek bir sürü insan vardır çünki bir şekilde kişi hobi olarak o havacılık dalını seçmiştir.
Saygılarımla,


Düzenleyen copilot_clumsy
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
IP
baturavgan
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 26/12/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 124
bullet Gönderim Zamanı: 29/10/2006 Saat 06:25
muratti,

okuyamadım ya yazdıklarını. yine boş boş yazmışsındır. bu arada meslek "havacılık" demişsin. havacılığın hangi dalıydı? biraz detay versen?

IP
purdey
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 02/11/2005
Konum: Turkey
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 196
bullet Gönderim Zamanı: 29/10/2006 Saat 07:07
Murat Beyin Daimler-Benz performansı hakkındaki görüşlerine bende katılamayacağım.DB605 sürekli gelişen evrmleşip güçlenen canlı bir organizma gibiydi DB605-A1 deniz seviyesinde 1475 bg verirken DB605-DCM versiyonu 2020 bg gücü sürekli ve istikrarlı olarak sağlayabiliyordu ayrıca turbo chargeri ve MW50 enjeksiyonu sayesinde tırmanma performansı bir yüksek irtifa önleme uçağı olarak ona dönemi içinde hatırı sayılır bir taktik avantaj sağyayabiliyordu ki her türlü müttefik motoru ile savaşın sonuna kadar baş edebiliyordu nihayetinde ters V12 sıra silindirlive sıvı soğutmalı motor teknojisinin mucizesi DB603 motorudur ki maalesef bilinen nedenlerle etkili olarak üretilip kullanılamadı(fw190D lerde bu motor kullanılacaktı ancak motor yetişmeyince bomber motoru üreticisi olan Junkers'in Jumo213A motorunu kullandılar ki bu motor-aircraft ikilisi dahi iddia ediyorum P-51D dahil bütün pervaneli müttefik avclarından üstündü.
Luftwaffenin sorunu nitelikte değil nicelikte ve stratejik öncelikler ve planlama hatasındaydı.
not: bf109G-6 (kitemel versiyondur) 30 mmRheinmetall-Borsig MK108 topu ve 60 mermili kartuş 2 tane 13.1 mm Mauser MG151 ve300 atımlık fişek şeridi taşıyabiliyordu bu top ve machine gun kombinasyonu spitfire mkV ve hatta mk IX lardan üstün ve etkiliydi yani ateş gücü olarak ciddi bir eksiği yoktu. menzil yetersizliği ise onun dizayn felsefesine ilişkin tecihin sonucudur.
saygılarımla

Düzenleyen purdey
IP
Ares
Admin Group
Admin Group
Simge

Kayıt Tarihi: 04/01/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3654
bullet Gönderim Zamanı: 29/10/2006 Saat 07:40
Su performans konusunda olaya yalınkılıç dalasım var ama maalesef ismimin yanında admin yazıyor;)
Zaten gerekli doneleri arkadaşlar gözler önüne sermiş.

Ercan başına açtık belayı ama bak 66 olunca daha da bi güzel gözükecek:)
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
bullet Gönderim Zamanı: 29/10/2006 Saat 09:00
Orjinalini yazan: Muratti

RR Kestrel motorlar 695 HP üretirken daha sonra ortaya çıkan Jumo 210 motorlar da bu gücü geçemedi.


Konuyla ne alakası var?

Orjinalini yazan: Muratti


En son Daimler Benz motorlar ise sırasıyla 900, 1175 ve son olarak da 1200 HP' ye ulaşabildi. İngiliz RR Merlin motorlara göre tek üstünlükleri enjeksiyonlu olup negatif G manevralarda karbüratörün benzini pompadan ememesi sonucu motorun teklemesi sorunuyla karşılaşmaması idi.



Son değil ilk.1000 küsür beygirlik motorlar 109E lerde var.
"G" 2000 beygir civarı güce sahip.
Karbüratör ile enjeksiyonun farkı önemsiz değil ölümcüldür.

Orjinalini yazan: Muratti


Daha sonraları Bf109' un adı sanı silinip de FW190 geliştirildi. Performans olarak sözümün arkasındayım. Jumo ve Daimler Benz motorların pek çabuk şişip %35' lere kadar güç kaybına uğraması sık görülen bir durum idi. İngiliz ve Amerikan motorlarında seri üretim ve pratik işçilik gözetilirken Almanların mühendislik harikaları yaratma eğilimi diğer tüm savaş araç ve gereçlerinde de olduğu gibi uçaklarında da başlarına bela oldu.



109 un adı sanı silindiyse havacılık tarihinden geriye zerre kadar birşey kalmadı demektir.Sizin oralarda nükleer bir felaket mi oldu?
En büyük Alman hava asları 109 kullanmıştır.Priller in 100 küsür zaferinin 70 kadarı spitfirelere karşıdır mesela.Bir kere bile motorunun "şişmemesini" neye bağlarsınız?
Bu arada FW 190 ın dizaynı savaştan önce başlar.Me 109 un "adı sanı silindikten" (1945) sonra savaş devam etmişte haberimiz mi yok?
Gerçi israil 109 u 2. dünya savaşından sonra da başarıyla kullandı ama ...

Orjinalini yazan: Muratti



Eh bunları ispat etmek için kaynak göstermeme gerek yok sanırım, zira sizlerde de fazlasıyla değerli kaynaklar mevcut. Kaldı ki o grafikler PEAK POWER grafikleridir. Bu aynen aldığınız bir müzik setinin "vaayy 300Wattlıkmıışşş" demeye benzer. O gücü sürekli sağlamaya kalkışsa o motor ateş alır yanardı...



Bence gerek var.
1200 beygirlik Bf 109 G olduğunu bilmiyordum mesela.
Lütfen ispat edin.


Orjinalini yazan: Muratti

Haksız mıyım ?


Evet.



Orjinalini yazan: Muratti

Not : Mesleğim havacılık. :)



Bu aynı zamanda tarihçi,teknisyen,mühendis veya taktisyen olduğunuzun bir işareti midir?

Orjinalini yazan: Muratti


EDIT : Unutmuştum ekleyeyim : biliyorsunuz ki Bf109 zamanındaki muadili uçakların neredeyse hepsinden daha ufak tefek idi. Bu hafiflik sağlamak içindi. Aksi halde o motor bu uçağı gerekli performansa eriştiremeyecekti. Zaten bu yüzdendir ki bir Spitfire 500 atım civarında cephane taşırken Bf109 200 atım yükleyebiliyordu.



109 un felsefesi olabilecek en küçük uçağa konabilecek en büyük motoru koymaktır.
Siz bana 7.62 lik 500 atım mermi konabilecek bir yere 20 mm lik 500 mermi sığar diyen birini gösterin,bende size bir ..... göstereyim.

Orjinalini yazan: Muratti



Fazladan yakıt taşıyamaması yüzünden yakıt zaafı sonucu da Manş kanalına çıktıktan itibaren dogfight sürdürebilme süresi 15 dakikayı aşamıyordu. Bomardıman akınlarının ilk başlarındaki en büyük Bf109 kaybı çarpışmalardan ziyade dönüşte uçakların fuel starvation sonucu "flame out" olması olduğu sıkça anlatılır.



Ve bu spitin daha iyi motoru olduğunu gösterir??

Orjinalini yazan: Muratti



Söz gelimi akına çıkan B17' lerin %25' ina kadar bir kısmı neredeyse her seferinde hayali arızalar yüzünden geri dönmekteydi. Bu ortaya çıktıktan sonra (ki anlatan çok ünlü ve saygın bir kişi; Robert McNamara'dır.) US Army Air Corps' un olağanüstü kahraman olduğuna nasıl ki inanmak içimden gelmiyorsa Battle of Britain' da İngiliz önleme filolarının "olağanüstü başarılarını" fazlaca anlatılmasına kulak asamaya da gönüllü değilim...

Bf109' un sınırlı menzil ve cephanesine dayalı olarak taktik güdülüp sonradan da zavallı He111' ler Ju88' ler vs avlandılar. ("Kendilerini toplam 3 tane MG34' le savunmaları mümkündü" diyen varsa onu ayrıca tartışırız dostlarım)

Saygı ve sevgilerimle
Murat



Bu bölümün 109 motorunun "güçsüzlüğü" ile olan ilgisini hiç anlamadım.
IP
Muratti
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 20/08/2006
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 623
bullet Gönderim Zamanı: 29/10/2006 Saat 09:16
Orjinalini yazan: baturavgan

muratti,

okuyamadım ya yazdıklarını. yine boş boş yazmışsındır. bu arada meslek "havacılık" demişsin. havacılığın hangi dalıydı? biraz detay versen?



Çok ayıp; bu ifade boşluğun simgesi hatta abidesi oldu şimdi.

"Yine" derken de ayıbın doruklarına çıktınız. Görüşe saygıyı geçtik sizinle aynı görüşte olmayana tahammülünüz bile yok.

Hakarete kadar varan bu ifadelerinizi size aynen iade ediyor ve de sizi iki üç derme çatma internet bilginizle başbaşa bırakıyorum.

Ercan Kaptan' a yaptığım bir espri sizi niye bu kadar bağladı anlamadığım gibi sizin "boş" hafsalanıza da daha fazla zahmet harcayacak değilim.

Siz ve size benzer kişilerden alabileceğim bir şey olmadığına iyice kanaat getirdim. Diğer dostları tenzih ediyor ve siz ve sizin gibilerin yüzünden bu foruma veda ediyorum.

Başka yerde bulacağınıza inanmadığım karizmanızın zevkini çıkarmanız dileğiyle...







IP
Muratti
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 20/08/2006
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 623
bullet Gönderim Zamanı: 29/10/2006 Saat 09:18
İdris Bey size de cevap bile vermeyeceğim uzun uzadıya tümü budur...

IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
bullet Gönderim Zamanı: 29/10/2006 Saat 09:24
Daa karpuz kesecektik ama....
IP
desert-rat
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 16/06/2006
Konum: İzmir
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 297
bullet Gönderim Zamanı: 29/10/2006 Saat 09:37
Arkadaşlar bu tip polemiklerin böyle bir sitede yapılması fevkalade abesi işkaldir...

Ayrıca lütfen yaşa, emeğe ve insana saygılı olmaya çalışalım. ( Forum Kuralları Nerede Kaldı...?) Kırmayalım ve kırdırmayalım...
4 EVR COOL
IP
freeman
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 17/11/2005
Konum: Germany
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 959
bullet Gönderim Zamanı: 29/10/2006 Saat 11:22
Elinize saglik, cok güzel gidiyor.. Bu maketle ilgili olan kisim.. Birde maketle ilgili olmayan, ama klasik modelsitesi ile ilgili olan bir durum var, ki oda ortada.. Herkes ayni görüste olmak zorunda degil.. Kimse kimseye kendi fikrini, kendi görüsünü baski ile kabul ettirmeye, yada yakin cevrelerden olmanin verdigi destekle, yada belli bir gecmise sahip olmakla, grup olusturarak, digerleri üstünde üstünlük kurma hakkina sahip degil.. Insanlar hobilerini icra ediyorlar, hobileriyle ilgili bilgi birikimlerini, kendi yorumlarinida ekleyerek ifade ediyorlar.. Bu dogru olabilir yanlis olabilir.. Bu durum hic kimseye, baskasi hakkinda, ileri geri konusma, yargilarda-ithamlarda ve heleki hakarette bulunma hakkini asla vermez.. O cok sözü edilen forum kurallari bu noktada ya aciz kaliyor, yada gec müdahele ediyor ki, is isten gecmis oluyor.. Bu noktada da kaybeden, her zaman ki gibi Türk modelciligi.. Sonu olmayan, gereksiz bos tartismalarla, habire bölünülüyor, habire insanlar sogutuluyor.. Ne yazik kide bu durum bir Modelsitesi gelenegi olma yolunda emin adimlarla ilerliyor..

Me 109´un ne denli önemli bir ucak oldugu, ikinci dünya savasi tarihi ile azicik dahi ilgilenen herkes icin acikca ortadadir.. Hit sayisi 200´ün üstünde olan Aslarin cogunlukla neyle uctuguna bakilirsa, söz konusu ucagin ne denli önemli oldugu görülür.. Ama bunun degistirmedigi bir durumda var ki, kisa bir hikaye ile söyle: Kanal cephesini ziyareti sirasinda Göring Luftwaffe pilotlarina sorar, "Ne ihtiyaciniz var?" diye.. Me 109 ile ucan Pilotlar, "Spitfire isteriz" derler.. Kisisel olarak 109´u tercih ederim ama, eksikleri oldugunuda kabul etmek gerekir derim.. Ne kadar arastirsanizda her halde Luftwaffe pilotlarindan daha iyi yapamazsiniz bu karsilastirmayi??
IP
pascalpati
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 30/09/2005
Konum: Yurtdışı
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 242
bullet Gönderim Zamanı: 29/10/2006 Saat 13:18
arkadaslar, bir kişinin düşüncelerine ve görüşlerine katılmayabilirsiniz ama saygılı ve tahammüllü olmak medeni bireyler olmanın gereğidir diye düşünüyorum.
Ben kendi adıma modelcilik forumunda bunun gibi tartışmalar olmasından rahatsızlık ve üzüntü duyuyorum.

Saygılar.
Ulas Demirdag
IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
bullet Gönderim Zamanı: 29/10/2006 Saat 13:34
Orjinalini yazan: freeman

Elinize saglik, cok güzel gidiyor.. Bu maketle ilgili olan kisim.. Birde maketle ilgili olmayan, ama klasik modelsitesi ile ilgili olan bir durum var, ki oda ortada.. Herkes ayni görüste olmak zorunda degil.. Kimse kimseye kendi fikrini, kendi görüsünü baski ile kabul ettirmeye, yada yakin cevrelerden olmanin verdigi destekle, yada belli bir gecmise sahip olmakla, grup olusturarak, digerleri üstünde üstünlük kurma hakkina sahip degil.. Insanlar hobilerini icra ediyorlar, hobileriyle ilgili bilgi birikimlerini, kendi yorumlarinida ekleyerek ifade ediyorlar.. Bu dogru olabilir yanlis olabilir.. Bu durum hic kimseye, baskasi hakkinda, ileri geri konusma, yargilarda-ithamlarda ve heleki hakarette bulunma hakkini asla vermez.. O cok sözü edilen forum kurallari bu noktada ya aciz kaliyor, yada gec müdahele ediyor ki, is isten gecmis oluyor.. Bu noktada da kaybeden, her zaman ki gibi Türk modelciligi.. Sonu olmayan, gereksiz bos tartismalarla, habire bölünülüyor, habire insanlar sogutuluyor.. Ne yazik kide bu durum bir Modelsitesi gelenegi olma yolunda emin adimlarla ilerliyor..

Me 109´un ne denli önemli bir ucak oldugu, ikinci dünya savasi tarihi ile azicik dahi ilgilenen herkes icin acikca ortadadir.. Hit sayisi 200´ün üstünde olan Aslarin cogunlukla neyle uctuguna bakilirsa, söz konusu ucagin ne denli önemli oldugu görülür.. Ama bunun degistirmedigi bir durumda var ki, kisa bir hikaye ile söyle: Kanal cephesini ziyareti sirasinda Göring Luftwaffe pilotlarina sorar, "Ne ihtiyaciniz var?" diye.. Me 109 ile ucan Pilotlar, "Spitfire isteriz" derler.. Kisisel olarak 109´u tercih ederim ama, eksikleri oldugunuda kabul etmek gerekir derim.. Ne kadar arastirsanizda her halde Luftwaffe pilotlarindan daha iyi yapamazsiniz bu karsilastirmayi??


Birtakım boş lafların önce hurafeye sonrada "genel kabul gören gerçeklere" dönüşmesi bu forumda sıkça rastlanan bir durum haline geldi.
Burada yapılması gereken şey doğru olan bilginin eşelenip bulunması ve bu sayede makedini gerçeğe en yakın şekilde yapmak isteyenlere yardım etmektir.Keyfine göre maket yapanları ayrı tutarım.

Yapmaya çalıştığım şeyi en kolay ve açık şekilde izah ettiğimi sanıyorum.
İçi boş laf veya şaka olarak yazılan yazıların günün birinde doğru,su götürmez gerçekmiş gibi karşımıza çıkabileceğini sakın unutmayın.

Lego gibi oturan tamiya veya en kral boya tabancası badger gibi asılsız efsanelerin şaka ile karışık ortaya çıktığı günleri bilen,yaşayan birisi olarak işin ucunu karanlık olarak görüyorum.
Bu şekilde büyüklerinin ağzından konuşan,"var olan,kabul gören doğruları" birbirine aktaran yazıları forumda gördükçe geçmişteki hataları tekrarlamanın doğru olmayacağına kanaat getirdim.


Bu konu başlığı altında yazılanlar bir metod yada yapım tekniğini eleştirmek değildir.
Dolayısı ile insanları tek bir fikir altında toplamak gibi bir kaygı yoktur.
"Yakın çevre","belli geçmiş","grup sahibi" gibi tanımlamalar ise yarım kalmış bence.Biraz açalım onları.

Bir konuya bilgi baabında yazı yazan insan,o konu hakkında farklı bir bilgi gelirse buna saygı göstermek zorundadır.Elinden gelen ancak ispat amacı ile karşı yazı yazmak olabilir.

Ben bu forumda
1)Atıp tutanı gördüm
2)Kaynak diye gösterdiği şeyi okumayanı gördüm
3)Okuduğunu anlamayanı gördüm
4)Fikrini söz ile savunmayıp gelen mesajları sileni gördüm
5)Sapla samanı karıştıranı gördüm
6)Tartışmanın özünden habersiz,kendini araya atanı maalesef gördüm
7)Cesaret edip foruma giremeyenlerin ağzından yazanları gördüm
8)Ben yazınca "savaşma seviş" derken,başkası yazınca ses çıkarmayanları gördüm.
9)Bu foruma,bundan evvelki foruma,hepsinden önceki "morg" forumuna yazılan 50.000 in üzerinde mesajın tamamını okudum.

Burada konu hakimiyet kavgası,sidik yarışı veya ben bilirim değildir.
Burada konu "geyik" tir.Dozu kaçan,gençlerce ciddiye alınması kuvvetle muhtemel,mesleğin içindenim diyen birinin alışkanlık haline getirdiği,özel mesajda değinildiği halde ısrarla devam ettirilen geyyyikkk.

İyi-kötü her makete "oww harika olmuş,aman nazar değmesin,oh oh oh maşşallah diye diye forumu geyikhaneye benzettik.
Belki farkında değilsiniz ama burası bir maket forumu.
Herşeye oh iyi olmuş demek için herşeyin iyi olması lazım.
Olmamış,yanlış olmuş,düzeltilse iyi olur demek bile cesaret ister hale geldi.
Aman filanca alınmasın,aman birinin kalbi kırılmasın,sakın filankeşe laf sokmuş gibi olmayayım diye diye soba karşısında huşu içinde uyuklar hale geldik.
Maketi yapana,eğer bir hata görüyorsak,neden birşey demek zor olacak?
Belkide biz yanlış içindeyiz?
Belkide yapılan makedi yanlış bilgilerimizle yanlış yorumluyoruz?
Sormadan,araştırmadan size vahy geliyorsa bilemem.Bana gelmiyor.Ben kitaplığımda bulamadığımı,internette bulamadığımı,arkadaşlarımın bilemediğini sorarım.

Bunun yaptığımda "yahu nası yazıyo? Arkasında tanıdığı var,"belli geçmişe" sahip,etrafında "bi grup" insan var onlardan güç alıyor diye düşünen varsa düşünsün.

Bu benim merakım,ben sorarım.Kem küm edenin üstüne giderim.Hasegawa 48 ölçek mig 21 yapmış deyip bana interneti tarattırana sorarım açıktan "nerede yazıyo bu " diye.
Siz neden araştırmıyorsunuz?
Ya merak etmediğiniz için(saygı duyarım,herşeyi bilmek veya öğrenmek mecburi değildir), yada biri ila yazar diye beklediğiniz için.

Modelcilik bireysel bir hobidir.4 kişi bir olsak modellerimizin kalitesi acayip artar o halde 400 kişi olsak öttürürüz gezegeni diye birşey yok.Dolayısı ile "Türk modelciliğinin" bi kaybı yok.
Ben nasıl "X" veya "Z" nin yazdığı herşeyin geyikden öte bir değeri olmadığını bilip,onların yazılarını daha az dikkatle okuyor ve sonra kafamdan siliyorsam canı isteyen herkes bu forumdaki "fuzuli mesajları" es geçer,aradığı bilgiyi ulaşır.
Niyeti maket yapmak olan maket yapar.Burası asker ocağı değilki herşey emir komuta ile olsun.

Modelsitesi kurulduktan sonra canı çeken site kurdu,forum açtı.Merak ediyorum acaba site açmak için soğuyup küsmek mi lazım?

Bence etrafında "bir grup"insanı görende, "alemin kralı olacam" diyende,"hiçkimseyi istemem kendimden başka" diyende,"3 kişi olsun benim olsun" diyende kendi sitesini açmıştır.Soğudum,küstüm deyip hobisini terkeden olabilir mi?Olursa kaç tane olur?
Kendi açtıkları site yeterli ilgi görmeyince sızlanan olur elbet yok soğukluktu,yok birlikti,yok ulvi maketçilik geleceği diye ama bu önemli değil tabii,bahane hazır.

Birleşelim,kartel olalım,haydin hep beraber huraaa.....nooluyo yaw?Maket yapmak bi-rey-sel dir.Öylede kalacaktır.

Alesta bekleyip ,ister eleştiri için,ister bilgi doğrulamak için,ister arka çıkmak için her yazılanın ardından "ahanda bu tip olaylar bizi böler,filan kişi bunu yapıyor" demek ancak ve ancak forum okurlarının pasif hafızalarına bir takım bilgileri,direktifleri işler.
Günü geldiğinde kafası yeterince çalışmayan veya konuyla alakasız kalmış ama yazılanlarıda okumuş insanlar bir araya gelince bir anda alevleniverir herşey."Falan kimse için şöyle derler siz ne dersiniz" diye uzaktan yakından alakaları olmayan biri hakkında kaynamaya başlar kazan.

İşte Özgür bey bölünmenin tohumları böyle serpilir.
Bunu alenen yapamaz kimse tabii.Özel mesajdan,ufak ufak,önce bir sonra üç kişiye gaz vererek...

Peki kim yapar bunu?
Madem herşeyi yönlendiren benim,madem çevre benim çevrem,madem site benim görüşlerim doğrultusunda işliyor...
Cevap olarak sadece bunu yazsanız kabul.


Genelden özele dönersek

Havacılığı mesleği olarak belirten birisinden edinilen bilginin her vakit "doğru" addedileceğini ve ilerde toplanması zor bir seri vahim sonuca sebep olacağını da tahmin ediyorum.
Bugün nasıl baca gibi kararmış top namlusu,paslı tank veya palet yapmak insanlara mantıklı geliyorsa yarında bugün tohumu atılan hurafeler aynı şekilde mantıklı hale gelecek.
Bu konu başlığı altında yazılanların bir anda ortaya çıkmadığınıda unutmayın.Daha önce PM yolu ile anlatamadığımızı burada anlattık.Olay budur.

IP
Clumsy
Üye
Üye
Simge
Pervane Sever

Kayıt Tarihi: 23/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1408
bullet Gönderim Zamanı: 29/10/2006 Saat 18:06
+1
Saygılarımla,
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
IP
oy61
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 19/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1471
bullet Gönderim Zamanı: 29/10/2006 Saat 20:01
İdris beyin yazısına maket yapımının bireyselliği kısmı ve forumdaki aktif modelci sayısındaki azalmanın önemli olmadığı bölümleri dışında katılıyorum. Bireysellikle ilgili olarak, evet maket yapımı bireysel bir hobidir fakat ortaya çıkan ürünün paylaşımı(açıkcası aynı hobi ile uğraşan birinin bakmasıyla eş,dostun bakması çok farklı), eksiklerin öğrenilmesi, daha iyiye nasıl gidileceği yolunda gösterdiğimiz çabamıza destek olacak fikirler alınması bakımından bu forumdaki sanalda olsa sosyal ortam çok önemlidir. Sizler İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyük şehirlerde bunları darda olsa bir çevreyle paylaşabilirken benim gibi küçük şehirlerde yaşıyanların doğal olarak böyle bir imkanı yok. İşte bu paylaşım noktasında maket yapımı bireysellikten çıkıyor ve bu forum bana sizlere ifade ettiğinden daha büyük anlamlar ifade ediyor.

Forum aktif katılımcı sayısındaki azalmaya gelecek olursam geçen sene bu zamanlarda aktif olarak forumu takip etmeye başlamıştım ve ortaya çıkan çalışma çeşitliliği inanılmaz boyutlardaydı. Her yeni çalışma bana yeni fikirler veriyor, içimdeki maket yapma coşkusunu kamçılıyordu. Ama benim açımdan fikirlerin tartışılması boyutunda kalması gerekenler polemik halini aldı ve bölünmeler yaşandı. Yok şuralı maketçiler, yok bilmem ne maketi yapanlar diye anlamsız gruplaşmalar oldu. Peki bundan kim ne kazandı? Ben eminimki çok şey kaybettiğimizi düşünen benim gibi epey bir kişi vardır.

Bu düşünce paylaşımı acaba Ercan bey'in harika(benim açımdan, çünkü bf 109 dendiğinde bu acaba hangi alman uçağıydı diyen biri olarak) görünen bir çalışmasının olduğu başlıkta değilde yeni bir başlıkta devam etsede daha iyi olmazmı? Adminlerimiz acaba konu ile alakasız mesajları başka bir topic altında toplayamazlar mı? Çünkü bu hali Ercan beyin emeğine saygısızlık gibi geliyor bana.

Düzenleyen oy61
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim       
IP
Sayfa   3 Sonraki >>
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide