![]() |
Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama |
| |
| Tayyareler | |
| |
|
| Sayfa 2 Sonraki >> |
| Yazar | Mesaj |
|
Muratti
Üye
Kayıt Tarihi: 20/08/2006 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 623 |
![]() Konu: Yazık olmuş emeklereGönderim Zamanı: 07/09/2006 Saat 17:51 |
Acı bir manzara değil mi ? :( |
|
|
|
|
Kesifci
Üye
Kayıt Tarihi: 07/12/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 591 |
![]() Gönderim Zamanı: 07/09/2006 Saat 19:41 |
|
Mig-25 zaten test uçağı,yani sadece arkadaki koltuk fırlatılıyor!Phantom'da aynı amaçla donatılmış olabilir.Her ikisinde de önde ki kanopi duruyor.
|
|
|
-Ispanaktan agaç olur mu?
-Olmaz mi? |
|
|
|
|
FIREMAN
Üye
Kayıt Tarihi: 14/12/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 307 |
![]() Gönderim Zamanı: 08/09/2006 Saat 00:12 |
|
Evet,Mig-25 koltuk fırlatma işlemi için özel dizayn..sanırım F-4te vadesini doldurmuş bir uçak..bu işlere vermişler :)
sanırım ortada yazık olan bir emek yok.. |
|
|
The black sheep among all white ones..
|
|
|
|
|
HYAMAN
Üye
Kayıt Tarihi: 20/08/2005 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 470 |
![]() Gönderim Zamanı: 08/09/2006 Saat 00:42 |
|
Bu Phantom biraz tuhaf değil mi?Böyle bir iş için kullanılan uçakta neden operasyonel filo işaretleri,Sidewinder füzeleri ve gövde altında yakıt tankı ile Sparrow'lar olsun ki?Sanırım düşen bir Phantom'dan atlamayı resmetmişler.Ama bu kuyruk paraşütü neden açık diyecekseniz orasını bilemiyorum.:)
|
|
|
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness."
|
|
|
|
|
tozbek
Üye
Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1151 |
![]() Gönderim Zamanı: 08/09/2006 Saat 02:10 |
|
Fantor fotoğraf olabilir ama iki noktaya deyinmekte fayda var:
- Öncelikle uçak anormal duruma girdiğinde, dönüşün durdurulması için kuyruk paraşütü açılır. Kuyruk paraşütü uçağı toparlar ancak belirli bir süratten sonra kopar. - Tandem oturuma sahip uçaklarda önce arka koltuk, sonra da ön koltuk fırlar. - Hatırladığım kadarıyla (doğrusunu bilen düzeltsin lütfen) anormal duruma giren F-4'lerde koltuk çıkış açısı nedeniyle arkada uçan SSO veya diğer pilotun kurtulma şansının daha az olduğu gibi bir bilgi hatırlıyorum... İyi modeller Tolga |
|
|
|
|
Muratti
Üye
Kayıt Tarihi: 20/08/2006 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 623 |
![]() Gönderim Zamanı: 08/09/2006 Saat 03:27 |
|
Ağalar yapmayın etmeyin, bariz düşüyor alet yahu ne test platformu ne eğitimi ?
Test level flight' da yapılır; böyle stall olmuş dimdikine dönmüş alette değil... Hyaman haklı; alet muhtemelen motor / hidrolik arızası yüzünden eject safhasına düşmüş. |
|
|
|
|
Viperman
Üye
Kayıt Tarihi: 25/05/2006 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 187 |
![]() Gönderim Zamanı: 08/09/2006 Saat 07:20 |
|
Orjinalini yazan: tozbek
- Öncelikle uçak anormal duruma girdiğinde, dönüşün durdurulması için kuyruk paraşütü açılır. Kuyruk paraşütü uçağı toparlar ancak belirli bir süratten sonra kopar. Test ucaklarında "stall parasutu" denilen bir parasut kullanılıyor bildigim kadarıyla. Bahsettiginiz gibi ucak stalla girdiginde ucagın uygun konuma gelmesi için acılıyor. Ama standart ucaklarda bulunan parasutlerin (frenleme amaclı kullanılır) bu amacla acıldıgını ilk kez goruyorum.Herhalde can havliyle ne varsa acmış pilot:) Bu arada Murat bey cok guzel fotograf, paylaşım için tesekkurler... |
|
|
|
|
oy61
Üye
Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1471 |
![]() Gönderim Zamanı: 08/09/2006 Saat 07:27 |
|
Birde çok yüksek hızlarda fırlatma yapılamaz. Hız düşürmek amacıylada fren praşütünü açmış olabilir.
|
|
|
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim |
|
|
|
|
idris
Üye
Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
![]() Gönderim Zamanı: 08/09/2006 Saat 10:16 |
|
O F-4 e iyi bakın.
En tanınmış F-4 lerden biridir. Showtime 100. 8 tane kill i var. O resimde SAM füzesini yemiş,düşerken ki hali olsa gerek. İlk kez görüyorum doğrusu. |
|
|
|
|
Jolly Roger
Üye
Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 2436 |
![]() Gönderim Zamanı: 08/09/2006 Saat 10:44 |
|
Abicim ben onu bunu bilmem, alet düşerken bile güzel eheheehehhehe.....
|
|
|
Consume Ergo Sum
|
|
|
|
|
idris
Üye
Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
![]() Gönderim Zamanı: 08/09/2006 Saat 13:14 |
|
While headed back to the carrier, Cunningham’s Phantom was hit by a SAM over Nam Dinh.
Despite extensive damage, including both hydraulic systems, Duke somewhat controlled the Phantom with the rudders, enabling him and Driscoll to stay in the crippled jet. Fire warnings sounded in the cockpit, but they worried more about becoming POWs. Every extra second in the cockpit brought them closer to the coast and rescue. Finally the last systems failed and the Phantom began to spin uncontrollably. To stabilize the spin, Cunningham deployed the drag chute, "I could see ocean, then land, then ocean, then land. We were in a flat spin. I thought 'Wind blows from ocean to land. If we eject now we will be POWs.' I told Willie to stay with me just a few more seconds, as my radio filled with pleas from the other pilots to eject." Seeing that the drag chute was useless, Duke ordered his RIO to eject. "I had told Willie never to eject until he heard me say 'Eject! Eject! Eject!... I got out the word 'Eje...' and BAM! Willie was out of the aircraft!". ShowTime 100, BuNo 155800, fell into the South China Sea minutes after achieving her niche in the history books. Hikayesi budur. |
|
|
|
|
freeman
Üye
Kayıt Tarihi: 17/11/2005 Konum: Germany Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 959 |
![]() Gönderim Zamanı: 08/09/2006 Saat 17:23 |
|
Yukarda ki resmin gercek oldugunu sanmiyorum, Idris Beyin yukarda yazdigi ucagin hikayesi baz alinrak ilüstre edilmis bence.. Savas aninda, hemde bu kadar imkansiz bir pozu tamda dogru acidan fotograflamak, ve bu fotografin simdiye kadar kimsece bilinmemesi bana biraz uzak ihtimal gibi geliyor..
|
|
|
|
|
Muratti
Üye
Kayıt Tarihi: 20/08/2006 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 623 |
![]() Gönderim Zamanı: 08/09/2006 Saat 18:29 |
|
Niye ki? Wingman' i çekmiş olabilir. Çekim pozisyonu tam da gaz kesip etrafında destek dönüşü yaparkenki hale uyuyor bana göre...
Kaldı ki ufuk çizgisine dikkat ederseniz çeken uçak hem dönüş halinde (yaklaşık 15-20 derece civarı bank yapmış) hem de birazdan açılacak olan koltuk / pilot paraşütüne wake turbulence vermemek için uzaklaşmak adına burnu yukarı çekiyor hissi veriyor... Bana sorarsanız otantik olmalı bu resim. Sonra pozisyon ve sol motordan çıkan yangın başlangıcı / artığı siyah duman da bana sorarsanız fazla gerçekçi bir fotomontaj için... Horizontal stabden aldığı Coanda ve devamındaki vortex effect' i bile güzel oturtmuş yapan eğer montajsa. Yine de siz de haklı olabilirsiniz elbette ki... Bu sadece benim görüşüm. |
|
|
|
|
freeman
Üye
Kayıt Tarihi: 17/11/2005 Konum: Germany Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 959 |
![]() Gönderim Zamanı: 08/09/2006 Saat 18:37 |
|
Yo ben montaj demedim, Ilüstrasyon olabilir dedim..
Hem wingman, böyle bir sicak ortamda, isi gücü birakip, fotograf cekmekle ugrasiyorsa, hemde bu kadar zor sartlara ragmen böyle mükemmel bir aci ve teknikle, titreme, sallanma olmadan cekebiliyorsa tamamen yanlis meslegi secmis bence :D Tabi ki buda sadece benim görüsüm ve dedigim gibi, ilüstrasyon oldugunu düsünüyorum.. |
|
|
|
|
HYAMAN
Üye
Kayıt Tarihi: 20/08/2005 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 470 |
![]() Gönderim Zamanı: 08/09/2006 Saat 19:35 |
|
Commander Randall H.Cunningham: 1966 yılında donanmaya katılan Randy "Duke" Cunningham Vietnam savaşı esnasında F-4 Phantom pilotu olarak VF-96 filosunda görev yaptı.O ve RIO'su Willie Driscoll savaş esnasında 5 zafere ulaştılar ki bunun üçünü bir günde düşürerek kayda değer bir başarıya imza attılar.(10 Mayıs 1972).Savaştan sonra Top Gun'da filo komutanlığı yapan Cunningham donanmadan emekli olduktan sonra Birleşik Devletler kongresine seçildi ve Temsilciler Meclisi'nde görev aldı.(Daha sonra bir yolsuzluğa karıştığı kanıtlanınca bu görevinden istifa etti.Sanırım şu anda cezaevinde.)
Commander Willie Driscoll:1966 yılında donanmaya katılan Driscoll Vietnam Savaşı boyunca VF-96'da görev aldı.Driscoll F-4 Phantom ile 170 savaş görevi tamamladı ve 652 uçak gemisi inişini başarıyla gerçekleştirdi.10 Mayıs 1972'de Cunningham ile birlikte aynı günde 3 uçak düşürdüler ama daha sonra kendi uçakları bir SAM tarafından vuruldu.(Yukarıdaki resim.)Driscoll daha sonra Top Gun'da çalışmaya devam etti. |
|
|
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness."
|
|
|
|
|
elbe1
Yeni Üye
Kayıt Tarihi: 19/05/2006 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 149 |
![]() Gönderim Zamanı: 08/09/2006 Saat 19:39 |
|
ilüstrasyon konusunda ayni fikirdeyim...Photoshop ile (ozellikle de Photoshop CS ile calisildiysa) bi seyler yapilmis olabilir...
Tecrubeli bir F-4 pilotu ile bunu gorusmek lazım diye dusunuyorum... iyi modeller. Düzenleyen elbe1 |
|
|
elbe 1
"Sarı 14, ordaydı..." |
|
|
|
|
Muratti
Üye
Kayıt Tarihi: 20/08/2006 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 623 |
![]() Gönderim Zamanı: 08/09/2006 Saat 20:26 |
|
Orjinalini yazan: elbe1
ilüstrasyon konusunda ayni fikirdeyim...Photoshop ile (ozellikle de Photoshop CS ile calisildiysa) bi seyler yapilmis olabilir... Tecrubeli bir F-4 pilotu ile bunu gorusmek lazım diye dusunuyorum... iyi modeller. OK bizde baba bi F4' cü kaptan abimiz var. (Ercan Kaptan tanır: Ahmet Ziya Ağabey' den bahsediyorum.) ona bu resmi mailleyip görüşlerini soracağım... Sonucu post ederim ASAP. |
|
|
|
|
oy61
Üye
Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1471 |
![]() Gönderim Zamanı: 09/09/2006 Saat 01:14 |
|
Fotodaki dokuya bakınca ilüstrasyon olma ihtimali bence çok yüksek.
|
|
|
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim |
|
|
|
| Sayfa 2 Sonraki >> |
|
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|