Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Yazık olmuş emeklere

Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Tayyareler
Forum Tanımlaması: Uçabilen hersey hakkinda bilgi alisverisi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=2950
Tarih: 11/12/2025 Saat 09:07
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com


Konu: Yazık olmuş emeklere
Mesajı Yazan: Muratti
Konu: Yazık olmuş emeklere
Mesaj Tarihi: 07/09/2006 Saat 17:51



Acı bir manzara değil mi ?    :(



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Kesifci
Mesaj Tarihi: 07/09/2006 Saat 19:41
Mig-25 zaten test uçağı,yani sadece arkadaki koltuk fırlatılıyor!Phantom'da aynı amaçla donatılmış olabilir.Her ikisinde de önde ki kanopi duruyor.

-------------
-Ispanaktan agaç olur mu?
-Olmaz mi?


Mesajı Yazan: FIREMAN
Mesaj Tarihi: 08/09/2006 Saat 00:12
Evet,Mig-25 koltuk fırlatma işlemi için özel dizayn..sanırım F-4te vadesini doldurmuş bir uçak..bu işlere vermişler :)
sanırım ortada yazık olan bir emek yok..

-------------
The black sheep among all white ones..


Mesajı Yazan: HYAMAN
Mesaj Tarihi: 08/09/2006 Saat 00:42
Bu Phantom biraz tuhaf değil mi?Böyle bir iş için kullanılan uçakta neden operasyonel filo işaretleri,Sidewinder füzeleri ve gövde altında yakıt tankı ile Sparrow'lar olsun ki?Sanırım düşen bir Phantom'dan atlamayı resmetmişler.Ama bu kuyruk paraşütü neden açık diyecekseniz orasını bilemiyorum.:)

-------------
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness."


Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 08/09/2006 Saat 02:10
Fantor fotoğraf olabilir ama iki noktaya deyinmekte fayda var:
- Öncelikle uçak anormal duruma girdiğinde, dönüşün durdurulması için kuyruk paraşütü açılır. Kuyruk paraşütü uçağı toparlar ancak belirli bir süratten sonra kopar.

- Tandem oturuma sahip uçaklarda önce arka koltuk, sonra da ön koltuk fırlar.

- Hatırladığım kadarıyla (doğrusunu bilen düzeltsin lütfen) anormal duruma giren F-4'lerde koltuk çıkış açısı nedeniyle arkada uçan SSO veya diğer pilotun kurtulma şansının daha az olduğu gibi bir bilgi hatırlıyorum...

İyi modeller
Tolga




Mesajı Yazan: Muratti
Mesaj Tarihi: 08/09/2006 Saat 03:27
Ağalar yapmayın etmeyin, bariz düşüyor alet yahu ne test platformu ne eğitimi ?

Test level flight' da yapılır; böyle stall olmuş dimdikine dönmüş alette değil...

Hyaman haklı; alet muhtemelen motor / hidrolik arızası yüzünden eject safhasına düşmüş.



Mesajı Yazan: Viperman
Mesaj Tarihi: 08/09/2006 Saat 07:20
Orjinalini yazan: tozbek


- Öncelikle uçak anormal duruma girdiğinde, dönüşün durdurulması için kuyruk paraşütü açılır. Kuyruk paraşütü uçağı toparlar ancak belirli bir süratten sonra kopar.


Test ucaklarında "stall parasutu" denilen bir parasut kullanılıyor bildigim kadarıyla. Bahsettiginiz gibi ucak stalla girdiginde ucagın uygun konuma gelmesi için acılıyor. Ama standart ucaklarda bulunan parasutlerin (frenleme amaclı kullanılır) bu amacla acıldıgını ilk kez goruyorum.Herhalde can havliyle ne varsa acmış pilot:)

Bu arada Murat bey cok guzel fotograf, paylaşım için tesekkurler...


Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 08/09/2006 Saat 07:27
Birde çok yüksek hızlarda fırlatma yapılamaz. Hız düşürmek amacıylada fren praşütünü açmış olabilir.

-------------
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim       


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 08/09/2006 Saat 10:16
O F-4 e iyi bakın.
En tanınmış F-4 lerden biridir. Showtime 100.
8 tane kill i var.
O resimde SAM füzesini yemiş,düşerken ki hali olsa gerek.
İlk kez görüyorum doğrusu.


Mesajı Yazan: Jolly Roger
Mesaj Tarihi: 08/09/2006 Saat 10:44
Abicim ben onu bunu bilmem, alet düşerken bile güzel eheheehehhehe.....

-------------
Consume Ergo Sum


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 08/09/2006 Saat 13:14
While headed back to the carrier, Cunningham’s Phantom was hit by a SAM over Nam Dinh.

Despite extensive damage, including both hydraulic systems, Duke somewhat controlled the Phantom with the rudders, enabling him and Driscoll to stay in the crippled jet. Fire warnings sounded in the cockpit, but they worried more about becoming POWs. Every extra second in the cockpit brought them closer to the coast and rescue. Finally the last systems failed and the Phantom began to spin uncontrollably. To stabilize the spin, Cunningham deployed the drag chute, "I could see ocean, then land, then ocean, then land. We were in a flat spin. I thought 'Wind blows from ocean to land. If we eject now we will be POWs.' I told Willie to stay with me just a few more seconds, as my radio filled with pleas from the other pilots to eject."

Seeing that the drag chute was useless, Duke ordered his RIO to eject. "I had told Willie never to eject until he heard me say 'Eject! Eject! Eject!... I got out the word 'Eje...' and BAM! Willie was out of the aircraft!".

ShowTime 100, BuNo 155800, fell into the South China Sea minutes after achieving her niche in the history books.


Hikayesi budur.



Mesajı Yazan: freeman
Mesaj Tarihi: 08/09/2006 Saat 17:23
Yukarda ki resmin gercek oldugunu sanmiyorum, Idris Beyin yukarda yazdigi ucagin hikayesi baz alinrak ilüstre edilmis bence.. Savas aninda, hemde bu kadar imkansiz bir pozu tamda dogru acidan fotograflamak, ve bu fotografin simdiye kadar kimsece bilinmemesi bana biraz uzak ihtimal gibi geliyor..


Mesajı Yazan: Muratti
Mesaj Tarihi: 08/09/2006 Saat 18:29
Niye ki? Wingman' i çekmiş olabilir. Çekim pozisyonu tam da gaz kesip etrafında destek dönüşü yaparkenki hale uyuyor bana göre...

Kaldı ki ufuk çizgisine dikkat ederseniz çeken uçak hem dönüş halinde (yaklaşık 15-20 derece civarı bank yapmış) hem de birazdan açılacak olan koltuk / pilot paraşütüne wake turbulence vermemek için uzaklaşmak adına burnu yukarı çekiyor hissi veriyor...

Bana sorarsanız otantik olmalı bu resim. Sonra pozisyon ve sol motordan çıkan yangın başlangıcı / artığı siyah duman da bana sorarsanız fazla gerçekçi bir fotomontaj için... Horizontal stabden aldığı Coanda ve devamındaki vortex effect' i bile güzel oturtmuş yapan eğer montajsa.

Yine de siz de haklı olabilirsiniz elbette ki... Bu sadece benim görüşüm.


Mesajı Yazan: freeman
Mesaj Tarihi: 08/09/2006 Saat 18:37
Yo ben montaj demedim, Ilüstrasyon olabilir dedim..

Hem wingman, böyle bir sicak ortamda, isi gücü birakip, fotograf cekmekle ugrasiyorsa, hemde bu kadar zor sartlara ragmen böyle mükemmel bir aci ve teknikle, titreme, sallanma olmadan cekebiliyorsa tamamen yanlis meslegi secmis bence :D

Tabi ki buda sadece benim görüsüm ve dedigim gibi, ilüstrasyon oldugunu düsünüyorum..


Mesajı Yazan: HYAMAN
Mesaj Tarihi: 08/09/2006 Saat 19:35
Commander Randall H.Cunningham: 1966 yılında donanmaya katılan Randy "Duke" Cunningham Vietnam savaşı esnasında F-4 Phantom pilotu olarak VF-96 filosunda görev yaptı.O ve RIO'su Willie Driscoll savaş esnasında 5 zafere ulaştılar ki bunun üçünü bir günde düşürerek kayda değer bir başarıya imza attılar.(10 Mayıs 1972).Savaştan sonra Top Gun'da filo komutanlığı yapan Cunningham donanmadan emekli olduktan sonra Birleşik Devletler kongresine seçildi ve Temsilciler Meclisi'nde görev aldı.(Daha sonra bir yolsuzluğa karıştığı kanıtlanınca bu görevinden istifa etti.Sanırım şu anda cezaevinde.)
Commander Willie Driscoll:1966 yılında donanmaya katılan Driscoll Vietnam Savaşı boyunca VF-96'da görev aldı.Driscoll F-4 Phantom ile 170 savaş görevi tamamladı ve 652 uçak gemisi inişini başarıyla gerçekleştirdi.10 Mayıs 1972'de Cunningham ile birlikte aynı günde 3 uçak düşürdüler ama daha sonra kendi uçakları bir SAM tarafından vuruldu.(Yukarıdaki resim.)Driscoll daha sonra Top Gun'da çalışmaya devam etti.

-------------
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness."


Mesajı Yazan: elbe1
Mesaj Tarihi: 08/09/2006 Saat 19:39
ilüstrasyon konusunda ayni fikirdeyim...Photoshop ile (ozellikle de Photoshop CS ile calisildiysa) bi seyler yapilmis olabilir...
Tecrubeli bir F-4 pilotu ile bunu gorusmek lazım diye dusunuyorum...

iyi modeller.

-------------
elbe 1
"Sarı 14, ordaydı..."


Mesajı Yazan: Muratti
Mesaj Tarihi: 08/09/2006 Saat 20:26
Orjinalini yazan: elbe1

ilüstrasyon konusunda ayni fikirdeyim...Photoshop ile (ozellikle de Photoshop CS ile calisildiysa) bi seyler yapilmis olabilir...
Tecrubeli bir F-4 pilotu ile bunu gorusmek lazım diye dusunuyorum...

iyi modeller.



OK bizde baba bi F4' cü kaptan abimiz var. (Ercan Kaptan tanır: Ahmet Ziya Ağabey' den bahsediyorum.) ona bu resmi mailleyip görüşlerini soracağım...

Sonucu post ederim ASAP.



Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 09/09/2006 Saat 01:14
Fotodaki dokuya bakınca ilüstrasyon olma ihtimali bence çok yüksek.

-------------
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim       


Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 09/09/2006 Saat 01:25
Örneğin bu fotograf güzel bir bilgisayar çalışması. Hangi programla yapıldığını hatırlayamadım yanlız.



-------------
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim       


Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 09/09/2006 Saat 01:39
Üzerinde de yazdığı gibi IMAGE, William Arance ([email protected]) isimli kişiye ait.
http://www.digitalanimators.com/HTM/Gallery/WArance.htm - Bununla birlikte diğer çalışmalarından örnekler


Orjinalini yazan: Muratti



OK bizde baba bi F4' cü kaptan abimiz var. (Ercan Kaptan tanır: Ahmet Ziya Ağabey' den bahsediyorum.) ona bu resmi mailleyip görüşlerini soracağım...

Sonucu post ederim ASAP.


Yine de bilirkişilerin yorumunu duymak isterim doğrusu :D


Mesajı Yazan: KursadA
Mesaj Tarihi: 09/09/2006 Saat 14:35
Sozkonusu resim arkadaslarin da belirttigi gibi bir bilgisayarla cizilmis bir illustrasyon.

Ilginc bir not: Resimdeki ucagin pilotu Duke Cunningham, Vietnam kahramani olmasinin da yardimiyla Amerikan kongresine secilmis, etkili bir politikaci olmustu. Ancak vergi kacirma, yolsuzluk ve rusvete karisinca butun bunlar kendisini kurtarmaya yetmedi, ve su anda 8 yillik hapis cezasini cekmekle mesgul.


Mesajı Yazan: lantirn
Mesaj Tarihi: 26/05/2007 Saat 14:44
eskiden konu?ulmu? bir ba?lyk, form derinliklerinde gezerken gördüm. sanyrym tam bir açyklama yapmakta yarar var.

resimdeki uçak virile girmi? durumda yani kendi ekseni etrafynda dar bir yaryçapta dönerek dü?me durumunda. bu halde uçaklarda kanatlar bir tutunma sa?layamaz ve koca bir ta?tan farksyz olurlar. kurtulmak için kuyruk para?ütü olanlar (veya tasarymy nedeniyle virile girme e?iliminde olan uçaklarda özellikle virilden kurtulma para?ütü olur) bu para?ütü kullanyr.

F-4 tasarym itibariyle virile oldukça zor giren ama girdi mi de yine o derece zor çykarylan bir uçaktyr. yani F-4'ü virilden çykaran kadar sokan pilotu da alky?lamak lazym.

resimde atlama yapan wso'yu görüyoruz. F-4'te kullanylan martin-baker fyrlatycyly koltuklary önce arka sonra ön pilotu atar. arkadaki çyky?yny bitirip uçaktan belli bir miktar uzakla?tyktan sonra öndekinin kanopisi ve koltu?u çykar ki bu da 1-1.5 sn. bir süre arasyndadyr (maksimum) tabiki koltu?un tasarymy itibariyle 0 feet 0 knot yani yerde dururken bile atlama yapylabilir ama havadayken belirli bir yükseklik ve hyz limiti mevcuttu. hatyrlady?ym kadaryyle 2000 feet atlama alt synyry ve 200-300 knot arasy atlama için maksimum süratti. getirile biliniyorsa burnu yukary alma istenen bir pozisyon ama maalesef bu olay zor. atlayanlar genelde tehlikeyi görüp 1-2 snde karar verdiklerini söyler (ben atlayanlarla konu?mu?tum). gerçekten tehlikeli bir olay ama yapacak ba?ka bir ?ey yok. (aslynda T.O. 1F-4E-1-1'de yazyyor bir ara bakarym :)


Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 26/05/2007 Saat 16:52
Bildi?im kadary ile virile girmesi neredeyse imkansyz olan belki de iki elin parmaklaryny geçemeyecek uçak vardyr.
Virilden kurtulma para?ütü uçak deneysel olarak uçtu?u zaman kullanylan ayry bir aparattyr.
F-4'ün virile girmesi di?er uçaklardan çok daha zor de?il diye biliyorum. F-4'ün viril konusunda özelli?i asyl belli bir dönü sayysyndan sonra virilden di?er uçaklara nazaran daha da zor kurtulmasy hatta imkansyz oldu?u. Sanyrsam son çare olarak para?üt tavsiye ediliyordu. Tabii bunlar ba?ka pilotlardan duymu? olduklarym ki bir zamana kadar "osmanly" manty?y kitabyn tamamen okumasyny unutturuyordu.
Öte yandan burada madem "F-4 kolayca virile girmez" denip F-4 göklere çykarylyyor ben de F-5' in hakkyny savunayym o zaman. Pilotlaryn dedi?i asyl F-5'in virile giremeyecek bir ayrodinamik yapysynyn oldu?udur; "stall" olur ancak virile girmez.
Yani, uçaklar normal kumanda altynda virile girmez, "stall" dâhi olmazlar. Her üretici üretti?i uçak için emniyetli onayyny alyr. Ancak hemen hemen her uçak gerekli kumanda verildi?inde virile girer ki F-5'e normal viril kumandasyny verdi?inizde uçak bu kumandayy kabul etmez, ayrodinamik yapysy uça?yn hemen viril ba?langycyndan çykmasyny sa?lar.
Hemen hemen her uçak normal virile girer, yeter ki kumanda do?ru ?ekilde verilsin, ve de hemen hemen her uçak girdi?i normal virilden "rudder"(genellikle) vasytasyyla çykar.
Y? ki uçak ters virile ya da "yaprak dü?ü?üne" girmesin.
O zaman i?te kumanda yüzeylerinin etkinlikleri neredeyse yokolur ve uça?y kurtarmak neredeyse imkansyzla?yr.
Bir de F-4' te yanly? hatyrlamyyorsam ön tarafta hangi tarafyn önce atlayaca?yny seçen bir dü?me vardy. Pilot önce kendininmi yoksa S.S.O' nunmu (Silah Sistem Operatörü) atlayaca?yny seçebiliyordu galiba.
Son yakla?mada pilotsuz kalyp ini?ini tamamlamy? F-4 olayyny ara?tyrmak lazym ilginç bir gerçek olaydyr.
F-16'nyn ve F-15'in prototiplerinin uçu? deneyleri syrasynda virilden kurtulma para?ütü ta?ydyklarynyn foto?raflary vardyr. Ama bu uçaklar normalde para?ütsüz uçarlar.
Saygylarymla,


-------------
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...


Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 26/05/2007 Saat 17:30
Yazdyklaryma ekleme:
Uçaklar virile girmeye me?illiyse o zamana onay alamazlar; önce uça?yn normal olarak uçmasyny sa?layacak düzeltmeler yapylyr ondan sonra sertifikasy alynyr.
Yoksa, virile me?illi diye hiçbir düzeltme yapmadan sadece para?üt koyup "ahanda bu ?imdi emniyetli oldu" denip uça?y uçurmak çok da mantykly de?il.
Saygylarymla,


-------------
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...


Mesajı Yazan: Terminatör
Mesaj Tarihi: 26/05/2007 Saat 18:13
Arkada?lar herkez yorumunu yapmy? do?ru veya yanly? hepsini okudum yalnyz bir?eye dikkat ettiyseniz bunun gerçek olmady?y koltu?un sonradan çizilmesi, o pozisyonda koltuk gövdeye o mesafede 90 derece yani dik olmasy lazym, resimde 6 metrede mesafede koltuk daha arkaya dönük duruyor,bu imkansyz nedeni koltuklar fyrlady?y zaman en az 20 metre dik fyrlar sonra pilot koltuktan kurtulur onun için bu resmin gerçek olmady?y sadece bir filim hilesi oldu?u ortada bu da benim fikrim tüm arkada?laryma saygylarymla.

-------------


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 26/05/2007 Saat 20:29
Orjinalini yazan: Terminatör

yalnyz bir?eye dikkat ettiyseniz bunun gerçek olmady?y koltu?un sonradan çizilmesi


Bu bir resim zaten,foto?raf de?il.
Ayryca resmi çizen amca uça?yn boyamasyndan silah yüküne kadar her?eyi do?ru çizmi?.Herhalde elinde fyrlatma koltu?u hakkynda birtakym veriler de vardyr.


Mesajı Yazan: Terminatör
Mesaj Tarihi: 26/05/2007 Saat 21:04
Ydris' cim ozaman niye öyle çizmi?, kendisine sorsana,sence koltu?un posizyonu do?ru mu? bence,!!!!..ammaaannn, bo? ver bana ne yaavv, adam nasyl isterse öyle çizer, öyle de?il mi, Saygylarymla.

-------------


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 26/05/2007 Saat 22:03
Orjinalini yazan: Terminatör

Ydris' cim ozaman niye öyle çizmi?, kendisine sorsana,sence koltu?un posizyonu do?ru mu? bence,!!!!..ammaaannn, bo? ver bana ne yaavv, adam nasyl isterse öyle çizer, öyle de?il mi, Saygylarymla.


Aksi fikirde olan sensin.
Senin sorman daha do?ru olur.


Mesajı Yazan: baraneng
Mesaj Tarihi: 27/05/2007 Saat 11:55
lightwave 3d kullanarak yaplmy?, sonra da photoshopla oynamy?... güzel olmu?

-------------
Aha... cama yapy?tyrycy damlady


Mesajı Yazan: Enewwss
Mesaj Tarihi: 04/10/2007 Saat 13:19
bariz fotoshop oldu?u dumanyn gölgesinin olmamasy ve renk olarak resme oturmamasyndan anla?ylyyor arkada?lar


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 04/10/2007 Saat 16:45
http://www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=4832 - Bizim site de geçen gün açylan bir topikte,aralarynda bu olayyn da geçti?i bir dizi hava sava?y vardy.
8-9-10 numaraly linkleri tyklayyp seyredin.


Mesajı Yazan: Enewwss
Mesaj Tarihi: 04/10/2007 Saat 17:26
ne it dala?yymy? adamlar tarih yazmy? harbiden... buda resmin burdan alynty bir ilustrasyon olabilee?ini gösteriyor çünkü o simulasyondaki uçak görüntüsü resme typatyp benziyor...


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 04/10/2007 Saat 20:16
Arada ilginç farklar var.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info