![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Tayyareler | |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
<< Önceki Sayfa 2 |
Yazar | Mesaj |
tracker
Yeni Üye ![]() Kayıt Tarihi: 23/12/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 35 |
![]() ![]() ![]() |
"ama amcalar bir ?ekilde uçaklary elden çykarmak için birkaç ayda bir ellerinde kalan 104'leri 4'lü kollar halinde Türkiye'ye do?ru yollarmy?. pilotlar hava sahamyza girince iltica te?ebbüsünde bulunurmu?. iltica te?ebbüsünde bulunanlar genelde Bandyrma ve Balykesir meydanyna indirilirmi?. bilirsiniz, yabancy bir ülkedeki di?er bir ülkeye mensup askeri bir araç iltica talebinde bulunursa o araç ve mürettebaty enterne edilir, yani araca el konur ve mürettebat gözetim altyna alynyr. ancak zannedersem uluslar arasy anla?malardaki bir kaç açyk madde yüzünden iltica eden bu alman ekip hemen ertesi gün iltica taleplerinden vazgeçtiklerini söyler ve uçaklary byrakyp ayrylyrmy?. Almanlar böylelikle baya bir 104'ü bize byrakmy?."
|
|
![]() |
|
Nahit
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 14/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 146 |
![]() ![]() ![]() |
104 bakymcysy epey bi abimizi tanyma fyrsaty buldum. Hiç biri ?ikayetci de?ildi aksine bu uçaklary çok seviyorlardy. O kadar ?ikayetci olsalardy birinden buna dair bi?eyler duyardyk. Ciddiyet olayyna katylyyorum.
|
|
![]() |
|
Levent Basara
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 22/08/2005 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 293 |
![]() ![]() ![]() |
Ben ba?ka bir ?ey yazmaya gerek duymuyorum. Siz etraftan duydu?unuz "F-104'lere uçan tabut diyoduk olum biz" geyiklerine devam edin.
|
|
I'd Rather Be Flying...
|
|
![]() |
|
sharkcem
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 30/09/2007 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 130 |
![]() ![]() ![]() |
Sayyn Modelci Arkada?larym;
Bize Almanya'dan 1983-1989 yyllary arasynda 120 adet F-104G ve 28 tane TF-104G gelmi?tir. Bu da toplamda 148 adet uçak yapyyor. Bu iltica olayy rakamyn yüksek olmasy nedeniyle pek mantykly gelmedi. Belki bir iki olay olmu? ve fenomen haline dönü?mü?te olabilir. F-104; tek motorlu, yüksek performansly, Mach 2,4 e kadar ula?abilecek, nükleer saldyry dahil hem yer saldyry hemde önleme görevi için mükemmel bir platform ve estetik olarak da ?yk hatlara sahip bir uçak olmakla birlikte, göz arty edilemiyecek bir gerçekte var ki aerodinamik yapysy havada tutunmaya uygun olmayan bir uçak olmasydyr. Geli?tirilme a?amasynda yüksek mach hyzy arayy?y gövde aerodinamik yapysynyda belirlemi?ti.(The missile with a man in it). Havada tutunma gücüde, günümüzün bir sava? uça?ynda olmazsa olmazy bilgisayar destekli uçu? kontrol ve fly by wire teknolojilerinin de daha ortada olmamasy nedeniyle makina- insan faktörünün birle?imi ile yapylmaktaydy. Bir zamanlar tanydy?ym bir teknik subay; Bir uça?yn dü?mesinde en önemli faktörlerden birisinin de pilotun uça?ynyn limitlerini zorlamasyndan kaynaklandy?yny ve F-104' ü bir Ferrari olarak dü?ün ve onunla neler yapabilece?ini bir hayal et demi?ti... F-104' ü hyzly, estetik ve güçlü bir yary? arabasy gibi dü?ünürsek pilotlar tarafyndan sevilmemesi imkansyz gibi gözüküyor... F-104'ün, özellikle dü?ük hyzlardaki tutunma problemleri bir çok olumsuz faktörüde beraberinde getiriyordu. (Tabii hava ko?ullary,ku?lar, motor, insan faktörü gibi daha bir çok etmen var...) Sonuç olarak; F-104 kullanyldy?y hemen hemen birçok ülkede (özellikle Yspanya ve Norveç Hariç) yüksek kyrymla uçmu?tur. F-104' ün Türk Hava Kuvvetleri' nde 1963 yylynda Amerikan MAP programy ile ba?lyyarak 1994 yylynda 8. Ana Jet Üssü' nde sona eren 31 yyllyk serüveninde, Amerika, Almanya, Belçika, Norveç, Yspanya, Kanada ve Hollanda' dan çe?itli yardym programlary dahilinde 340 adet, Ytalya'dan da direk satyn alym yolu ile 40 adet olmak üzere toplamda 380 adet çe?itli tip ve donanymda F-104 filo hizmetine girmi?tir. F-104' ün görev süresince kyrym orany oldukça yüksek olmu?tur. Ylgilelenler, Ystanbul Havacylyk Müzesi' nde, ?ehitler bölümde, görev esnasynda ?ehit olan pilotlarymyzyn ?ahadet anynda görev yapty?y uçak tipine bakmalaryny tavsiye ediyorum.... Dip Not: Ytalya' dan satyn aldy?ymyz 40 adet F-104S' in en az yarysyny çe?itli kyrymlar ile kaybettik. (Kaynak Air International, Kasym 1994, Syf:301 Düzenleyen sharkcem - 03/06/2008 Saat 15:01 |
|
![]() |
|
Clumsy
Üye ![]() ![]() Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
![]() ![]() ![]() |
Sanyrsam biraz ciddyet ile kastedilen bir kaç nokta var ki ben de katylmyyor de?ilim.
Öncelikli olarak uzman olarak yetkilendirilmedi?imiz sürece sanki bir ?eyleri ya?amy?yz, yapmy?yz gibi anlatmanyn faydasyndan çok iticilik vasytasyyla getirmi? oldu?u bir olumsuzluk olu?uyor. "O öyle oldu, bu böyle olu?tu" diye ba?ka yerlerden yapylmy? olan alyntylary kendimiz vâkyf olmu?uz gibi aktarmak ho? de?il. Burada, bu forumda çe?itli konularda hepimizin fikir dany?aca?y bir sürü insan var ancak o ki?iler en iyi bldikleri konulary bile aktaryrken kar?ysyndakini rahatsyz etmemek için olaylary olasylyk payy byrakarak genel olarak mi?'li hikaye geçmi? zamanda anlatarak adaba uygun olarak bilgilerini anlatyrlar. Oysa di'li geçmi? zamanla anlatym yapyldy?y zaman sanki anlatan ki?i anlatylany ya?amy? gibi oluyor ve daha ötesinde bir de yazylnalardan öyle bir tavyr anla?ylyyor ki sanki tek yetkili kendisi. Bence de biraz ciddiyet ve do?ru dilbilgisi kullanymyyla beraber adab. |
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
![]() |
|
Jolly Roger
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 2436 |
![]() ![]() ![]() |
"Yrtica" my?
|
|
Consume Ergo Sum
|
|
![]() |
|
KucukEniste
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 31/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 2741 |
![]() ![]() ![]() |
F-104ler gericiymi?, Hava Kuvvetlerini geriye götürmek istedikleri için "Yrtica". Dy? mihraklaryn oyunlary bunlar :)
|
|
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim". "Öaaaaööa" "Tutmayyn küçük eni?teyi!" |
|
![]() |
|
sharkcem
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 30/09/2007 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 130 |
![]() ![]() ![]() |
harf hatasy.....
|
|
![]() |
|
<< Önceki Sayfa 2 |
![]() ![]() |
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |