Italian F104s@Çi?li
Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Tayyareler
Forum Tanımlaması: Uçabilen hersey hakkinda bilgi alisverisi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=5708
Tarih: 12/07/2025 Saat 19:44 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com
Konu: Italian F104s@Çi?li
Mesajı Yazan: Captainairbus
Konu: Italian F104s@Çi?li
Mesaj Tarihi: 27/05/2008 Saat 23:44
Bir dostum, Ali Titiz'in, vakti zamanynda Çi?li'de çekti?i Ytalyan F104'leri.
Foto?raflar tamamen O'na ait olup PS ile biraz düzeltme yaptym.Yzin alarak bizim forumda payla?mak istedim.

------------- ex copilot.
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Batur
Mesaj Tarihi: 28/05/2008 Saat 00:19
gri olana hayran kaldym....donanma uçaklary gibi eskimi?,yüzlerce farkly ton var üzerinde..
|
Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 28/05/2008 Saat 07:03
Ytalyan Hava Kuvvetleri F-16 ve Eurofighter'lar g elinceye kadar bu uçaklary müze titizli?inde korudu ve uçurdu. Bir yandan Avrupa'nyn en iyi 104 kullanycysy Hava Kuvvetleri'miz için "ke?ke bu uçaklar biraz daha kullanylabilseydi" derken di?er yandan da uçaklaryn hangi ?artlarda görev yapty?y aklyma geldi. Sonuç olarak Türk Hava Kuvvetleri Ytalyanlar gibi "bir uçu? kulübü" de?il...
Foto?raflar için çok te?ekkürler Ercan Kaptan.
Ailecek hastasyyyz 104'ün :)
|
Mesajı Yazan: Levent Basara
Mesaj Tarihi: 28/05/2008 Saat 08:11
Evet hastasyyyz bu uça?yn. Çift ki?ili?i de ayry bir güzel.
------------- I'd Rather Be Flying...
|
Mesajı Yazan: enfexion
Mesaj Tarihi: 28/05/2008 Saat 12:21
gerçektende gri olan çok ?yk duruyo baya eskimi? ayryca :D
-------------
|
Mesajı Yazan: Jolly Roger
Mesaj Tarihi: 29/05/2008 Saat 12:34
Katylmamak elde de?il. Yalnyz kamuflajly olanyn sa? taraftaki forsuna ne olmu??
------------- Consume Ergo Sum
|
Mesajı Yazan: sharkcem
Mesaj Tarihi: 29/05/2008 Saat 22:11
F-104S' in çift ki?ilik trainer modeli var my?... Muhtemelen bu uçaklar TF-104G ASA/M ayryca 8. ve 10. fotolaryn sol tarafynda görülen uçak italyan AMX, f-104'ler yanlyz gelmemi?ler gibi :)
Yanly? hatyrlamyyorsan, Ytalyan F-104S' leri Eurofighter' lar filo hizmetine girene kadar Amerika' dan kullanym fazlasy stoklardan kiralanan F-16'lara geçi? döneminde THvK' nyn ya?ady?y tecrübelerden yararlanmak için bir yada birkaç F-16 üssümüzü de ziyaret etmi?lerdi galiba...
Yine yanly? hatyrlamyyorsan ilk Körfez Harekaty syrasynda 4 adet F-104S E?ki?ehir 1. Taktik Hava Üssü' nde Nato deste?i olarak harekat süresince üslenmi?ti galiba?...
|
Mesajı Yazan: sharkcem
Mesaj Tarihi: 29/05/2008 Saat 22:49
Orjinalini yazan: tozbek
Ytalyan Hava Kuvvetleri F-16 ve Eurofighter'lar g elinceye kadar bu uçaklary müze titizli?inde korudu ve uçurdu. Bir yandan Avrupa'nyn en iyi 104 kullanycysy Hava Kuvvetleri'miz için "ke?ke bu uçaklar biraz daha kullanylabilseydi" derken di?er yandan da uçaklaryn hangi ?artlarda görev yapty?y aklyma geldi. Sonuç olarak Türk Hava Kuvvetleri Ytalyanlar gibi "bir uçu? kulübü" de?il...
Foto?raflar için çok te?ekkürler Ercan Kaptan.
Ailecek hastasyyyz 104'ün :)
Aslynda Ytalyan Hava Kuvvetlerinde F-104ler 40 yyllyk hizmet yyly sürecinde 928.000 saatlik bir uçu? zamany(G versiyonu dahil) ve her 100.000 saat için 14,7 uçak kayby orany ile uçmu?lar. 1981-1990 yyllary arasynda 33 adet uçak ve 29 pilot kayby olmu? bu da eski versiyonlaryn parçalanmak üzere görevden alynmasyna(TF-104G ler hariç) ve iyi durumda olan 147 F-104S için ASA 1ve2 programyny devreye sokmu?...
1998 yylynda da bu kez ASA-M ady altynda 49 adet F-104S ASA ve 15 adet TF-104G kapsayan ikinci bir modernizyon programy devreye sokularak Aralyk 2004 yylyna kadar gerçekten bu nadide uça?y filo hizmetinde tutmayy becerebilmi?lerdir. Ke?ke bizim hava kuvvetlerimizde (gerçi modernizasyon yapmak muhtemelen yenisini almak ayny maliyete gelebilecektir ama) F-104S lerimizi bir süre daha görevde tutabilseydi demektende kendimi alamyyorum...
Sen ne muhte?em bir uçaktyn F-104!............
|
Mesajı Yazan: balpete?i
Mesaj Tarihi: 29/05/2008 Saat 23:42
Mesajı Yazan: Levent Basara
Mesaj Tarihi: 30/05/2008 Saat 08:29
Çok F-104 hikayesi duydum ama yukaryda anlatylanlar kadaryny hiç duymammy?tym. Atmasyon synyrlaryny epey zorlamy?synyz.
Biz hiçbir zaman elimizdeki F-104'leri uçurmakta zorlanmadyk. Almanlar da ellerindeki F-104'lerden kurtulmak için böyle inanylmaz yollara ba?vurmadylar. O yyllarda bizim NATO ülkeleri tarafyndan envanter dy?yna çykarylan her F-104'ü nasyl havada kapty?ymyz belgelerde ve yayymlanmy? any kitaplarynda mevcuttur.
F-104'lerin dü?me nedenleri de o kadar de?i?ken ki, kompresor stall bunlardan sadece birisi. Genelleme yapmak hata olur.
------------- I'd Rather Be Flying...
|
Mesajı Yazan: HYAMAN
Mesaj Tarihi: 30/05/2008 Saat 08:39
Orjinalini yazan: sharkcem
8. ve 10. fotolaryn sol tarafynda görülen uçak italyan AMX, f-104'ler yanlyz gelmemi?ler gibi :)
Onlar Aermacchi MB-339.AMX de?il.
------------- There is a very fine line between "hobby" and "mental illness."
|
Mesajı Yazan: Batur
Mesaj Tarihi: 30/05/2008 Saat 08:40
ben ak?am gizlice byrakyp,zili çalyp kaçyyolardy diye duymu?tum ama,demek do?rusu buymu?...iltica timleri olu?turarak :))) eh yani....
|
Mesajı Yazan: HYAMAN
Mesaj Tarihi: 30/05/2008 Saat 08:47
Orjinalini yazan: sharkcem
Yine yanly? hatyrlamyyorsan ilk Körfez Harekaty syrasynda 4 adet F-104S E?ki?ehir 1. Taktik Hava Üssü' nde Nato deste?i olarak harekat süresince üslenmi?ti galiba?...
Kesin sayyyy bilmiyorum ama Ytalyan'lar RF-104G'lerle beraber Malatya'ya gelmi?lerdi.
------------- There is a very fine line between "hobby" and "mental illness."
|
Mesajı Yazan: judas
Mesaj Tarihi: 30/05/2008 Saat 09:30
Orjinalini yazan: Batur
ben ak?am gizlice byrakyp,zili çalyp kaçyyolardy diye duymu?tum ama,demek do?rusu buymu?...iltica timleri olu?turarak :))) eh yani....
Ben de cami avlusu diye duymu?tum. Dogrusunu okumak zihnimi açty. :)
|
Mesajı Yazan: nezih
Mesaj Tarihi: 31/05/2008 Saat 10:28
104lerin isimleri ise, goben... breslav... vs vs...
aa kary?ty galiba :S
------------- Sweat saves blood!
|
Mesajı Yazan: balpete?i
Mesaj Tarihi: 01/06/2008 Saat 02:17
Mesajı Yazan: tracker
Mesaj Tarihi: 01/06/2008 Saat 17:28
Herhalde ayny Alman pilotlary Yunanistan ve Taiwan'a da "iltica" etmek suretiyle F-104G'leri yyktylar. Romantik mi de?il mi bilemem ama, Hollanda'dan alynan F-104G'den aryza nedeniyle Ytalya üzerinde atlayy? yapan pilotlar dahi oldu?u dü?ünülürse, Amerikan ambargosununun kyvrym kyvrym kyvrandyrdy?y bir Hava Kuvvetleri'nin kimde ne varsa talip olmasy gayet do?al. Lütfen biraz ciddiyet.
|
Mesajı Yazan: balpete?i
Mesaj Tarihi: 01/06/2008 Saat 17:33
Mesajı Yazan: tracker
Mesaj Tarihi: 01/06/2008 Saat 18:52
"ama amcalar bir ?ekilde uçaklary elden çykarmak için birkaç ayda bir ellerinde kalan 104'leri 4'lü kollar halinde Türkiye'ye do?ru yollarmy?. pilotlar hava sahamyza girince iltica te?ebbüsünde bulunurmu?. iltica te?ebbüsünde bulunanlar genelde Bandyrma ve Balykesir meydanyna indirilirmi?. bilirsiniz, yabancy bir ülkedeki di?er bir ülkeye mensup askeri bir araç iltica talebinde bulunursa o araç ve mürettebaty enterne edilir, yani araca el konur ve mürettebat gözetim altyna alynyr. ancak zannedersem uluslar arasy anla?malardaki bir kaç açyk madde yüzünden iltica eden bu alman ekip hemen ertesi gün iltica taleplerinden vazgeçtiklerini söyler ve uçaklary byrakyp ayrylyrmy?. Almanlar böylelikle baya bir 104'ü bize byrakmy?."
|
Mesajı Yazan: Nahit
Mesaj Tarihi: 01/06/2008 Saat 18:56
104 bakymcysy epey bi abimizi tanyma fyrsaty buldum. Hiç biri ?ikayetci de?ildi aksine bu uçaklary çok seviyorlardy. O kadar ?ikayetci olsalardy birinden buna dair bi?eyler duyardyk. Ciddiyet olayyna katylyyorum.
|
Mesajı Yazan: Levent Basara
Mesaj Tarihi: 01/06/2008 Saat 19:13
Ben ba?ka bir ?ey yazmaya gerek duymuyorum. Siz etraftan duydu?unuz "F-104'lere uçan tabut diyoduk olum biz" geyiklerine devam edin.
------------- I'd Rather Be Flying...
|
Mesajı Yazan: sharkcem
Mesaj Tarihi: 01/06/2008 Saat 23:39
Sayyn Modelci Arkada?larym;
Bize Almanya'dan 1983-1989 yyllary arasynda 120 adet F-104G ve 28 tane TF-104G gelmi?tir. Bu da toplamda 148 adet uçak yapyyor. Bu iltica olayy rakamyn yüksek olmasy nedeniyle pek mantykly gelmedi. Belki bir iki olay olmu? ve fenomen haline dönü?mü?te olabilir.
F-104; tek motorlu, yüksek performansly, Mach 2,4 e kadar ula?abilecek, nükleer saldyry dahil hem yer saldyry hemde önleme görevi için mükemmel bir platform ve estetik olarak da ?yk hatlara sahip bir uçak olmakla birlikte, göz arty edilemiyecek bir gerçekte var ki aerodinamik yapysy havada tutunmaya uygun olmayan bir uçak olmasydyr. Geli?tirilme a?amasynda yüksek mach hyzy arayy?y gövde aerodinamik yapysynyda belirlemi?ti.(The missile with a man in it). Havada tutunma gücüde, günümüzün bir sava? uça?ynda olmazsa olmazy bilgisayar destekli uçu? kontrol ve fly by wire teknolojilerinin de daha ortada olmamasy nedeniyle makina- insan faktörünün birle?imi ile yapylmaktaydy.
Bir zamanlar tanydy?ym bir teknik subay; Bir uça?yn dü?mesinde en önemli faktörlerden birisinin de pilotun uça?ynyn limitlerini zorlamasyndan kaynaklandy?yny ve F-104' ü bir Ferrari olarak dü?ün ve onunla neler yapabilece?ini bir hayal et demi?ti...
F-104' ü hyzly, estetik ve güçlü bir yary? arabasy gibi dü?ünürsek pilotlar tarafyndan sevilmemesi imkansyz gibi gözüküyor...
F-104'ün, özellikle dü?ük hyzlardaki tutunma problemleri bir çok olumsuz faktörüde beraberinde getiriyordu. (Tabii hava ko?ullary,ku?lar, motor, insan faktörü gibi daha bir çok etmen var...)
Sonuç olarak; F-104 kullanyldy?y hemen hemen birçok ülkede (özellikle Yspanya ve Norveç Hariç) yüksek kyrymla uçmu?tur.
F-104' ün Türk Hava Kuvvetleri' nde 1963 yylynda Amerikan MAP programy ile ba?lyyarak 1994 yylynda 8. Ana Jet Üssü' nde sona eren 31 yyllyk serüveninde, Amerika, Almanya, Belçika, Norveç, Yspanya, Kanada ve Hollanda' dan çe?itli yardym programlary dahilinde 340 adet, Ytalya'dan da direk satyn alym yolu ile 40 adet olmak üzere toplamda 380 adet çe?itli tip ve donanymda F-104 filo hizmetine girmi?tir. F-104' ün görev süresince kyrym orany oldukça yüksek olmu?tur.
Ylgilelenler, Ystanbul Havacylyk Müzesi' nde, ?ehitler bölümde, görev esnasynda ?ehit olan pilotlarymyzyn ?ahadet anynda görev yapty?y uçak tipine bakmalaryny tavsiye ediyorum....
Dip Not: Ytalya' dan satyn aldy?ymyz 40 adet F-104S' in en az yarysyny çe?itli kyrymlar ile kaybettik.
(Kaynak Air International, Kasym 1994, Syf:301
|
Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 02/06/2008 Saat 17:38
Sanyrsam biraz ciddyet ile kastedilen bir kaç nokta var ki ben de katylmyyor de?ilim.
Öncelikli olarak uzman olarak yetkilendirilmedi?imiz sürece sanki bir ?eyleri ya?amy?yz, yapmy?yz gibi anlatmanyn faydasyndan çok iticilik vasytasyyla getirmi? oldu?u bir olumsuzluk olu?uyor.
"O öyle oldu, bu böyle olu?tu" diye ba?ka yerlerden yapylmy? olan alyntylary kendimiz vâkyf olmu?uz gibi aktarmak ho? de?il.
Burada, bu forumda çe?itli konularda hepimizin fikir dany?aca?y bir sürü insan var ancak o ki?iler en iyi bldikleri konulary bile aktaryrken kar?ysyndakini rahatsyz etmemek için olaylary olasylyk payy byrakarak genel olarak mi?'li hikaye geçmi? zamanda anlatarak adaba uygun olarak bilgilerini anlatyrlar.
Oysa di'li geçmi? zamanla anlatym yapyldy?y zaman sanki anlatan ki?i anlatylany ya?amy? gibi oluyor ve daha ötesinde bir de yazylnalardan öyle bir tavyr anla?ylyyor ki sanki tek yetkili kendisi.
Bence de biraz ciddiyet ve do?ru dilbilgisi kullanymyyla beraber adab.
------------- -Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
|
Mesajı Yazan: Jolly Roger
Mesaj Tarihi: 03/06/2008 Saat 10:03
"Yrtica" my?
------------- Consume Ergo Sum
|
Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 03/06/2008 Saat 10:20
F-104ler gericiymi?, Hava Kuvvetlerini geriye götürmek istedikleri için "Yrtica". Dy? mihraklaryn oyunlary bunlar :)
------------- "Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"
|
Mesajı Yazan: sharkcem
Mesaj Tarihi: 03/06/2008 Saat 15:05
|