![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Tayyareler | |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Sayfa 3 Sonraki >> |
Yazar | Mesaj |
elbe1
Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19/05/2006 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 149 |
![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 03/11/2006 Saat 19:36 |
Selamlar,
"Denizliden ilk tayyare" basligi altinda gonderdigim fotolara, yeni bir baslik acmam gerektigini dusundum... Iste yeni fotolar; gorus ve onerilerinize sunuyorum... iyi modeller Ergazi'deki ilk hangar; ve bir planorumuz ucusta... ![]() Ergazi'deki hangar'dan çıkarılan THK-4 tipiplanörler... ![]() İnönü Eğitim Merkezi; bu foto'nun yılı ile ilgili bilgi bulamadım...Benim tahminim 1936...(inönü eğitim merkezi'nin faaliyete başladığı yıl, THK-4 planörleri) ![]() |
|
elbe 1
"Sarı 14, ordaydı..." |
|
![]() |
|
elbe1
Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19/05/2006 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 149 |
![]() ![]() ![]() |
THK-4 planörleri ile ilgili bilgilerde şöyle;
"...Sovyet lisansı ile US-4 planöründen 1935 de KTF tesislerinde 11 adet üretilmişti. Aynı planör THK-4 ismi altında 1945’de Ankara tesislerinde 40 adet imal edildi. Bu planörün klasik gövdesi yoktur. Kanadı kontrafişli olup, dikdörtgen şeklindedir. Kanat çift lonjeronlu, sabit profili bez kaplamalıdır. Kokpiti sökülebilirdir. Yük toleransı +5G’dir. Kanatçıklar sadedir. Planör tek çerçeveli piyano telleri ile örgülü olup, sabit iniş takımı yada kızak bulunur. Ekonomik, sağlam ve hafif bir yapıya sahip olan THK-4 sadece düz uçuş ve dönüş yapan bir planördür. “Sandov” adı verilen amortisörlerin gerdirilmesi ile hız verilen bu planörler denge, rule, istikamet tutma,, sıçrama ve düz uçuş kaidelerinin öğrencilere kazandırılmasını sağlamıştır. Pilotaj eğitiminde “A” ve “B” sınıfı öğretim planörü olarak görev yaptılar. THK-4 planörleri ile düz uçuş eğitimini tamamlamış öğrencilere otoremork veya uçak remorku ile çift kumandalı Sch-5 (THK-9) planörlerinde uygulamalı dönüşler öğretilirdi. Burada başarı gösteren öğrenciler PS-2 (THK-7) planörlerinde yelken uçuşlarına alınırlar bu uçuşların sonunda planörünü hava akımlarından yararlanarak tam anlamıyla idare edebilecek duruma getirilir ve sonunda “C” Brövesi uçuşuna alınırlardı..." Teknik Özellikler ise şöyle; Firma & nbsp; : SSCB Görev & nbsp; : Temel Eğitim Planörü Mürettebat &n bsp; : 1 Süzülme Oranı & nbsp; : ? Süzülme Hızı &n bsp;: 0,7 m/sec Asgari Hız &nb sp;: 43 Km/h Seyahat Hızı &n bsp;: 110 Km/h Boş Ağırlık   ; : 115 Kg. Kalkış Ağırlığı &nbs p; : 200 Kg. Kanat Açıklığı &nbs p; : 10,57 m. Kanat Alanı & nbsp;: 6,00 m2 Uzunluk   ; : 5,58 m. Yükseklik &nb sp; : 2,24 m. İmalar Adedi & nbsp;: 40 Adet Ve son olarak da göve seri no'ları ile ilgili bilgiler; Çağrı Adı Gövde No TC-PAH 408 &nb sp; TC-PAI 409 &nb sp; &nb sp; TC-PAJ 410 &nb sp; &nb sp; TC-PAK 412 &nb sp; &nb sp; TC-PAO 406 &nb sp; &nb sp; TC-PAP 417 &nb sp; &nb sp; TC-PAR 425 &nb sp; &nb sp; TC-PBC 423 &nb sp; &nb sp; TC-PBD 424 &nb sp; TC-PBY 416 &nb sp; &nb sp; TC-PBZ 418 &nb sp; &nb sp; TC-PCA 419 &nb sp; TC-PCB 420 &nb sp; &nb sp; TC-PCC 421 &nb sp; &nb sp; TC-PCD 422 &nb sp; &nb sp; TC-PCN 404 &nb sp; &nb sp; TC-PCR 415 &nb sp; &nb sp; TC-PCS 414 &nb sp; iyi modeller |
|
elbe 1
"Sarı 14, ordaydı..." |
|
![]() |
|
seth
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 31/01/2006 Konum: Izmir Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 608 |
![]() ![]() ![]() |
Bu tarihlerde bu planörlerle uçan tanıdıklarımla uzun uzun konuşurduk.O zamanlar planörcülük Türkiye'de çok yeni ve çok gerekli bir eğitim aracıydı. Düşünüyorumda ''istikbal göklerdedir'' deyip THK nın açılmasını sağlamasaydı Atatürk; şu an Türk havacılığı ne durumda olurdu acaba.
Paylaştığın bilgiler için teşekkürler Göksel...... |
|
Private Glider Pilot
www.izmirmaket.com |
|
![]() |
|
Cem Doğut
Yeni Üye ![]() Kayıt Tarihi: 26/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 68 |
![]() ![]() ![]() |
merhaba,
resimler ve bilgiler için teşekkürler. planörcülüğe vede havacılığa Atatürk'ün ileri görüşlülüğüyle büyük bir hız ve başarıyla başladık ama her konuda olduğu gibi atanın ölümünden sonra olduğumuz yerde saydık. elinizde diğer planörlerimizle ilgili bilgiler varsa onlarıda paylaşırsanız sevinirim.özelliklede thk-3 ile ilgili. saygılarımla iyi günler... |
|
![]() |
|
elbe1
Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19/05/2006 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 149 |
![]() ![]() ![]() |
Selam,
Aynı fikirdeyim...Yabancı ülkeler pilotları ile konuşurken pecimizi gördüklerinde adamlar ciddi biçimde şaşırıyorlar; "NE???1935 mi?" :)) Durumu, dilimiz döndüğünce izah etmeye çalışıyoruz...Ama o konuşmanın ortalarında, özellikle de sonlarında; sizin de belirttiğiniz gibi"olduğumuz yerde saydığımızı" konusuna vurgu yapıyorlar...:(( İmkansız değil; sadece biraz çalışmak gerek... Eğer başladığımız gibi devam etseydik, Almanlara çok ciddi bir rakip olabilirdik..:) THK-3 (yani meşhur "Habicht") ile ilgili arşive bir göz atacağım...Sanırım birşeyler olacaktı... iyi modeller Düzenleyen elbe1 |
|
elbe 1
"Sarı 14, ordaydı..." |
|
![]() |
|
elbe1
Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19/05/2006 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 149 |
![]() ![]() ![]() |
Selamlar,
Cem bey, THK-3 ile ilgili bir şeyler buldum...:) "...1936 yılında Berlin’de gerçekleştirilen Olimpiyat Oyunları’nın açılış töreni programına çeşitli planör gösterileri de dahil edilmişti. Alman planör üreticisi DFS, Hans JACOBS tarafından geliştirilen yüksek performanslı akrobasi planörü “Habicht” (Hawk-Doğan) üzerindeki çalışmalarını hızlandırdı ve azami hızı 420 Km/saat olan bir planör imal etti. Dünyanın ilk akrobasi planörü olma özelliğini taşıyan bu planörün azami yük kapasitesi (G yükü faktörü) 12 olarak hesaplandı. Trapez şeklinde martı tipi tek lonjoronlu kanada sahip olan planörün imalatında, kontrplak, çam ve ladin ağaç çeşitleri ve bağlantılar için çelik, dural ve hydronalium malzemesi kullanıldı. Muhtemelen aeronlar ve dümenler bez kaplamalıydı. Elevatör payandalı olarak imal edildi. Sadece çok tecrübeli pilotlar tarafından uçurulan planör, açık bir kokpite sahipti. Habicht’in iniş-kalkışı, kızak üzerinde gerçekleştiriliyordu. Akrobasi uçuşunu seyircilere daha güzel bir şekilde sergileyebilmek için planörün kanadı ve elevatörü değişik renklerle bezenmişti. Alman lisansı ile “THK-3” ismi altında, 6 adet imal edildi..." Tescil Gövde No TC-PAL 002 TC-PAM 003 TC-PAU 006 TC-PAV 005 TC-PAY 004 TC-PAZ 001 Teknik Özellikler Firma & nbsp; : Deutsche Forschungsanstalt für Segelflug (DFS) – ALMANYA Görev & nbsp; : Akrobasi Planörü Mürettebat &n bsp; : 1 Süzülme Oranı & nbsp; : 1/21 Süzülme Hızı &n bsp;: 0,8 m/sec. Asgari Hız &nb sp;: 60 Km/h Seyahat Hızı &n bsp;: 250 Km/h Boş Ağırlık   ; : 250 Kg. Kalkış Ağırlığı &nbs p; : 350 Kg. Kanat Açıklığı &nbs p; : 13,60 m. Kanat Alanı & nbsp;: 15,82 m2 Kanat Profili   ; : Gö 756/676 Uzunluk   ; : 6,58 m. Yükseklik &nb sp; : 2,24 m. İmalat Adedi & nbsp;: 6 Adet THK-3 Planörü ![]() ![]() ![]() Bu da, geçen yıl bir sunum için photoshop'ta yaptığım bir THK-3 çalışması..:)) ![]() iyi modeller. |
|
elbe 1
"Sarı 14, ordaydı..." |
|
![]() |
|
elbe1
Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19/05/2006 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 149 |
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
|
elbe 1
"Sarı 14, ordaydı..." |
|
![]() |
|
Cem Doğut
Yeni Üye ![]() Kayıt Tarihi: 26/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 68 |
![]() ![]() ![]() |
çok teşekkürler
|
|
![]() |
|
elbe1
Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19/05/2006 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 149 |
![]() ![]() ![]() |
Rica ederim...:)
Bu konuda yapabileceğim başka bir şey olursa,elimden geleni yaparım.. iyi modeller |
|
elbe 1
"Sarı 14, ordaydı..." |
|
![]() |
|
Q-flyers
Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18/12/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 44 |
![]() ![]() ![]() |
Resimler ve verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. Bu tip yazılarınızın ve resimlerin devamını bekliyoruz. 70 yıl önce bile dünyadaki gelişmeleri yakından takip ediyormuşuz. Şimdiye kadar iki kez planör ile uçma şansım oldu.İkiside yurt dışındaydı.Türkiye de sivil kişi ve kuruluşlar planörcülük neden yapamaz anlaşılır gibi değil.Türkiyedeki tüm planörler THK nın malı malesef. Ben aynı zamanda R/C planörler yapıp uçuruyorum.Elimde 10 kadar planörüm var ve fırsat buldukça uçuruyorum. Birol |
|
![]() |
|
elbe1
Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19/05/2006 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 149 |
![]() ![]() ![]() |
Haklısınız; bazen, yanlış zamanda dünyaya geldiğimi düşünürüm...:)
Malum, o yıllarda sadece planörcülükte değil, bir çok alanda dünyayı yakından takip ediyormuşuz...Üstelik, şu sıralar bahane edilen pek çok olumsuz şart, o yıllarda kimsenin umurunda değilmiş! Azmin elinden hiç bir şey kurtulmuyormuş!:)) Klüpleşme ile ilgili çalışmalar (tabi organizasyon, planlama ve sivil havacılığımızın bunu hazmetmesi) başarıya ulaşırsa, planörcülüğün daha rahat ve yaygın bir şekilde yapılacağından eminim... |
|
elbe 1
"Sarı 14, ordaydı..." |
|
![]() |
|
elbe1
Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19/05/2006 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 149 |
![]() ![]() ![]() |
İşte, o zamanlarki havacılık ruhunu en güzel şekilde özetleyen bir foto... (evet evet, yanlış zamandayım ben:))
![]() Not: Bu resimle ilgili elimde fazla bilgi yok...Sadece, Ankara/Ergazi'de çekilmiş olduğunu biliyorum... Düzenleyen elbe1 |
|
elbe 1
"Sarı 14, ordaydı..." |
|
![]() |
|
tozbek
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1151 |
![]() ![]() ![]() |
Göksel, devammmmm, devammmm...
Bir çoğu görmediğim fotoğraflar... Bulan, tarayan ellerin dert görmesin. Site yöneticilerinden bu fotoğrafların ve bilgilerinin ayrı bir yazı haline getirilmesini rica ediyorum... İyi uçuşlar! Tolga "Life is simple, eat, sleep and glide" |
|
![]() |
|
elbe1
Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19/05/2006 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 149 |
![]() ![]() ![]() |
Ver gazı, ver gazı... Dur dur gaz olmaz, motor yok ki?:))))))))))))))))))))))))))
Word formatında derlenmiş çalışmalar var...Nerde ve nasıl değerlendirebiliriz? Ben hemen upload edebilirim... |
|
elbe 1
"Sarı 14, ordaydı..." |
|
![]() |
|
Cem Doğut
Yeni Üye ![]() Kayıt Tarihi: 26/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 68 |
![]() ![]() ![]() |
termik versek :)
evet bu bilgilerin muhakkak derlenip bir yerlerde yayınlanması lazım. üstteki resimdeki planör DFS Kranich'e benziyor,bizde kullanılmış planörlerin bir listesi varmı? hangi yıllarda hangi model kullanılmış ve orjini ne? |
|
![]() |
|
tozbek
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1151 |
![]() ![]() ![]() |
Admin, admin duy sesimizi.
İşte bu planörcünün sesiiiii (ditditditdit... Ventus'un 8 varyo kaldırıcı termikteki uyarı sesi :) Selamlar, Tolga Not: Haaaa bu arada planörü uçuran ellerin de dert görmesin :) |
|
![]() |
|
Captainairbus
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Konum: Antarctica Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 701 |
![]() ![]() ![]() |
Şu İnönü fotoğrafına bayıldım yaa. Ne güzel. Yıllardır hiç değişmemiş. Orada geçirdiğim bir kaç senenin yaz aylarını hiç unutamayacağım.
Fotoğrafları paylaştığınız için teşekkürler. |
|
ex copilot.
|
|
![]() |
|
elbe1
Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19/05/2006 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 149 |
![]() ![]() ![]() |
Hangi yılllar ve nerede kullanılmış..?Hımmm; böyle bir derleme elimde yok; ancak nikolajisen'nin sitesinde, Türk hava araçlarının çağrı kodları ile ilgili bir liste görmüştüm...(Sanırım PDF formatındaydı)
Son resimdeki planör; DFS'nin ürettiği "Habicht" planördür. Bir el atalim bu konuya; bakalım neler çıkacak?:) iyi modeller Düzenleyen elbe1 |
|
elbe 1
"Sarı 14, ordaydı..." |
|
![]() |
|
Sayfa 3 Sonraki >> |
![]() ![]() |
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |