Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Tayyareler
 Modelsitesi Forumu : Plastik Modeller : Tayyareler
Mesaj icon Konu: F-104S ve THK Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
<< Önceki Sayfa   2
Yazar Mesaj
orko_8
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 23/11/2005
Konum: Turkey
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 56
Alıntı orko_8 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 17/04/2008 Saat 19:36
Eski bir konuyu canlandyrmy? olaca?ym belki ancak THvKK F-104S'leri ile ilgili oldu?u için a?a?ydaki resmi buraya eklemek istedim.

http://xs226.xs.to/xs226/08164/f-104asa557.jpg

Düzenleyen orko_8 - 17/04/2008 Saat 19:37
IP
sharkcem
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 30/09/2007
Konum: Turkey
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 130
Alıntı sharkcem Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 17/04/2008 Saat 23:45
12 Mart 1953 yylynda yapan ve Aralyk 1958 yylynda filo hizmetine ba?lyyan f-104 Century serisinin en önemli uça?ydyr. Amerikan Hava kuvvetlerinde F-104C modeli Temmuz 1975 yylyna kadar görevde kalmy? ve F-16A lar ile deyderpey de?i?tirilmi?tir.

Japonya tarafyndan da uzun yyllar ilk hat önleme uça?y olarak kullanylmy?tyr. Toplam 178 uçak 29 tanesi direk gelmi? kalany Mitsubishi Firmasy tarafyndan üretilmi?tir.

Türk hava kuvvetlerine ilk F-104g MAP kanaly ile 1963 yylynda gelmi?tir. (toplam 42 adet F-104G, 5 adet TF-104G 1963-68 arasy). Bu uçaklaryn geli?i ile Türk hava Kuvvetleri ilk kez her hava ko?ulunda görev yapabilecek radara sahip bir uça?y olmu?tu.

F-104G modeli özellikle Alman Hava Kuvvetleri için tasarlanan bir modeldir. ve hatta G koduda bu nedenle kullanylmy?tyr. Avrupa'da Natoya ba?ly ülkelerin ana ilk hat uça?y olarak 1980 lere kadar görev yapmy?tyr. 139 uçak Locheed tarafyndan F.almanya, Türkiye, Yunanistan ve Norveç için üretilmi?ti. daha sonra Avrupa' da 4 grupta(Belçika-F.Almanya-Hollanda ve Ytalya) 843 adet F-104G üretildi.

Bu uçaklar F-16 ve Tornado' laryn giri?i ile hizmetten çyktykça peydeyper Nato yardymy ady altynda daha önce F-84lerde oldu?u gibi ba?ta Türkiye olmak üzere Yunanistan'a gönderilmi?tir.

Bu dönemde gerek MAP gereksede Ba?ta Almanya (120 adet f-104g 28 adet TF-104g 1983-89 arasy), Belçika(18 adet 1981-83 arasy) Hollanda(43 adet F-104G-22 tanesi RF-104 olup kamera sistemleri sökülmü? olarak teslim edilmi?tir.-10 adet TF-104G 1980-84 arasy), Yspanya'dan (9 adet F-104G bunlardan biri istanbul Ünv. Kampüsünde 2 adet TF-104G 1972) ve Norveç(12 F-104G, 1adet TF-104G 1981) olmak üzere toplamda 290 adet F/TF-104G hizmete girmi?tir.

FASBAT' a girinceye kadar geldi?i ?ekilde kalan bu uçaklar nedeniyle kamuflaj ve uyary yazylary standardynda büyük bir kirlili?e neden olmu?lardyr.

Kanada Canadair üretimi CF-104 (44 adet) ve CF-104D (6 adet)ler 1986 yylynda hizmete girmi?lerdir. kanada F-104leri yer taaruz görevi için modifiye edilmi?ler ve kanada yapymy orendo motorlary F-104G nin J79-GE-11A motorlaryna göre daha güçlüdür. Bu uçaklar burun altynda lazer sensorlary ve nozzlun hemen altynda elektronik kar?y önlem sistemleri ta?ymaktadyr.

Hava kuvvetlerimizde 1974 yylynda hizmete giren f-104S' ler o dönemde Locheed yetkililerinin Türk yetkililere rü?vet verdi?i idaalary ile çalkalanmy?ty ki maliyet olarak F-4E ile arasynda pek fark kalmady?y söylenmekteydi. Bu modelden hava kuvvetleri envanterine toplam 40 adet(1974-77 arasy) girdi.Ytalya için S modeli ilk üretim hattyndan çykty?ynda 20mm gantling topu yoktu ve bunun yerine orta menzilli SparrowII leri kullanabilmesi için gerekli avionik ve elektronik sistemleri ta?ymaktaydy. (daha sonra ilave edilmi?tir). Bize gelen modeller 20mm toplu olarak üretim hattynda çykmy?tyr. ve AIM-7 sparrow için gereken elektronik sistemlere sahip de?ildiler bu nedenle hiç kullanylmady ve F-4E F-16 lar hizmete girene kadar tek orta menzilli füze ta?yyabilen uça?ymyz oldu. Bu uçaklar Kanat bitiminin hemen altynda her iki tarafta ilave kanatçyk benzeri bir yapyya sahiptirler. Ye?il-gri ton kamuflaj ve turuncuya çalan ingilizce olan uyary yazylary ile di?er F-104lerden hemen fark edilebilmekteydi.

F-104Sler FASBAT ta girdikçe standart SEA renklerine boyanarak tüm uyary i?aretleri türkçele?tirilmi?tir. Son kalan 10 adet F-104S 2002 yylyna kadar uçu? ko?ullaryna haiz olarak 1 HIBM' de açyk alanda depolanmy?tyr.


Bilindi?i üzere F-104ler peyderpey F-16Clere geçilerek hizmet dy?y byrakylmy?tyr. D.bakyr 8. Ana jet Üssü en son F-104 kullanycysydyr.

181 filoda son kalan ve iyi durumda olan TF/F-104Gler
182 filoda CF-104 ler kullanylmy?tyr. Bu üssünde F-16lara geçi?i ile bir dönem sona ermi?tir. Özellikle CF-104' ler yer taaruz özelliklerine sahip olduklary için iç güvenlik harekatynda etkin bir biçimde ba?aryyla kullanylmy?tyr.

Not: F-104 el kitabynda ini? takymy kapaly olarak gövde üstü ini? yapylamaz yazmasyna ra?men bizim pilotlar bu i?ide ba?ary ile yapmy?lardyr.


Düzenleyen sharkcem - 18/04/2008 Saat 00:02
IP
Levent Basara
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 22/08/2005
Konum: Ankara
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 293
Alıntı Levent Basara Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 18/04/2008 Saat 07:56
Yazynyzdaki bilgi hatalarynyn satyr satyr düzeltilme i?ini Ydris beye byrakarak ben çok daha önemli bir noktaya dikkat çekmek istiyorum. Bu hap gibi bilgileri aceleyle yazdy?ynyz güzel Türkçemizi kullanmanyzdan belli. Lütfen biraz daha dikkatli olalym. Diyarbakyr'y nasyl D.bakyr olarak kysaltabildiniz ?a?tym kaldym do?rusu. Ayry yazylmasy gereken eklere de?inmek bile istemiyorum zira bu forumda kimsenin buna dikkat etti?i yok. Artyk kanyksandy.
I'd Rather Be Flying...
IP
sharkcem
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 30/09/2007
Konum: Turkey
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 130
Alıntı sharkcem Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 18/04/2008 Saat 21:45
Orjinalini yazan: Levent Basara

Yazynyzdaki bilgi hatalarynyn satyr satyr düzeltilme i?ini Ydris beye byrakarak ben çok daha önemli bir noktaya dikkat çekmek istiyorum. Bu hap gibi bilgileri aceleyle yazdy?ynyz güzel Türkçemizi kullanmanyzdan belli. Lütfen biraz daha dikkatli olalym. Diyarbakyr'y nasyl D.bakyr olarak kysaltabildiniz ?a?tym kaldym do?rusu. Ayry yazylmasy gereken eklere de?inmek bile istemiyorum zira bu forumda kimsenin buna dikkat etti?i yok. Artyk kanyksandy.


Sayyn levent bey;

Ben, bu formdaki bilgileri laf olsun torba dolsun diye yazmadym, yazmyyorum ve tabiki bir ?eylerde ispatlamaya da çaly?myyorum. Hepsi bir kayna?a dayanyyor. Tamam kaynaklar her zaman do?rulary tam yansytmayabilirler ama bu kitaplary, dergileri hazyrlayan insanlarda o bilgileri ara?tyrarak elde ediyorlar, typky sizin ve benim gibi. Herkes kendi çapynda ara?tyrmacy olabilir, bence, bunu anlamak ve kabül edebilmek önemli. Yazym ve imla konusuna gelince, burda önemli olan bilgi payla?ymy diye dü?ünüyordum ama galiba öyle de?il gibi?...

Lütfen, a?a?yda yazdy?ym kaynaklary inceleyiniz. Bu kaynaklara ula?mak sizin gibi Türkiye' de Kanatlar gibi mükemmel bir havacylyk dergisini çykartabilmeyi ba?army? birisi için pek de zor olmasa gerek?...

Saygyyla,

Te?ekkürler.

1- Air International Kasym 1994 sayysy

Konu: Modernising the THK syf 299- 308 arasy

2- The Aircraft and Their Weapons syf:116-117

3- The Complete Book of Fighters -revised & updated edition (An illustrated encylopedia of every fighter aircraft built and flown) syf:348-350 arasy

4-AIR FORCE Magazin temmuz 1992

Konu: Gallery of NATO Airpower syf:57

5- Wikipedia; Aeritalia f-104S


Düzenleyen sharkcem - 18/04/2008 Saat 23:07
IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
Alıntı idris Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 18/04/2008 Saat 22:32
2 yyl önce 3 adet soru sorulmu? ve cevaplary da do?ru olarak verilmi? zaten.
Ylk sayfaya bakmadynyz my?
IP
sharkcem
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 30/09/2007
Konum: Turkey
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 130
Alıntı sharkcem Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 18/04/2008 Saat 23:02
Ben, sorulara cevap olsun diye yazmadym. F-104, Türk Hava Kuvvetleri' nde önemli bir dönemi temsil etti?i ve saygy duyulmasy gereken ba?arylara (Kybrys Bary? Harekaty, NATO aty? yary?malarynda aldy?y ödüller, Yç Güvenlik Harekaty...) imza atty?y için bir ?eyler yazmak istedim.

F-104'ün THvK' da envantere giren model, miktar ve geli? yyllary:




Düzenleyen sharkcem - 18/04/2008 Saat 23:14
IP
mozkar
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 17/01/2006
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 174
Alıntı mozkar Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 18/04/2008 Saat 23:15
Sayyn Sharkcem;

"Yazym ve imla konusuna gelince, burda önemli olan bilgi payla?ymy diye dü?ünüyordum ama galiba öyle de?il gibi?..."

Demi?siniz.

Levent Bey söz konusu dergiyi Türkçe çykardy?y ve Türkçe konu?up yazdy?y için bu konudaki hassasiyetini belirtmi?. Katylmadan edemeyece?im.

Yeme?iniz nefis ama servis berbat...

Lütfen a?yry bir tepki olarak de?erlendirmeyin ama bence Türkçe, F-104S'lerin üzerindeki herhangi bir dilden daha önemli ve de?erli.

Ba?arylar dilerim.
mete
IP
<< Önceki Sayfa   2
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide