F-104S ve THK
Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Tayyareler
Forum Tanımlaması: Uçabilen hersey hakkinda bilgi alisverisi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=2877
Tarih: 06/12/2025 Saat 15:34 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com
Konu: F-104S ve THK
Mesajı Yazan: HYAMAN
Konu: F-104S ve THK
Mesaj Tarihi: 28/08/2006 Saat 06:53
Elime Esci'nin 1/48 F-104S kiti yapılmış halde geldi.Hurdaya atılmak üzereyken kurtardım.Bir toplama ve yenileme harekatına girişmek düşüncesindeyim.Türk olarak yapmaya niyetim var.Bir kaç sorum olacak:
-Bizde uçan uçakların uyarı yazıları İtalyan olanlarla aynı mıydı?Yani İtalyanca yazılarda var mıydı?
-Sparrow veyahut Sidewinder taşırken resimlenen uçak var mı?Varsa eğer nasıl bir görüntü arzediyordu uçaklar?
Resim varsa eğer özel arşivlerden görmem mümkün olursa sevinirim.Bilgisi olan arkadaşların yardımını bekliyorum .
------------- There is a very fine line between "hobby" and "mental illness."
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Viperman
Mesaj Tarihi: 28/08/2006 Saat 08:00
|
italyan gormedim hiç fikrim yok ama hollandadan gelenlerde hollandalıların yazıları aynen duruyordu.
|
Mesajı Yazan: Muratti
Mesaj Tarihi: 28/08/2006 Saat 09:23
NATO devir programında universal bir placard dili yok mu ?
Ben o universal dili İngilizce diye biliyorum. (Belçika' da NATO'da görev yaptım da öyle duydum...)
|
Mesajı Yazan: KursadA
Mesaj Tarihi: 28/08/2006 Saat 10:57
"NATO devir programi" ile herhangi bir NATO yardim programindan bahsediyorsaniz F-104S'ler yardim programi dahilinde degil, parasi catir catir milli butceden odenerek satin alinmis yepyeni ucaklardi.
Sorunuza donecek olursak F-104S'lerin uzerindeki tum uyari isaretleri Ingilizce idi, uyari yazilari Italyan F-104S'lerindekilerle ayni tipte olmasina karsin Italyanca metinler bizim ucaklarda yoktu. Bu ozellikleri nedeniyle Turk F-104S'lerinin uyari isaretlerini dekal olarak bulmak kendiniz cizmeniz disinda pek mumkun degil. Diger NATO ucaklarindaki uyari yazilarinin hepsinden farklilar, ancak Italyan ucaklarindakilere de tam olarak uymuyorlar.
Bu ucaklarin Sparrow takili resmi yok. Bir sure once ya burada, ya da IHMPMUK forumunda uzun uzun tartisilmisti. Ben kendi adima bu ucaklarin Turk Hava Kuvvetleri'nde Sparrow ile kullanilmadiklarini dusunuyorum, tanidigim pilotlardan duyduklarim da bu yonde.
Sidewinder takili resimleri de populer tabirle "mebzul miktarda" var, ucagin ana silahi Sidewinder idi.
|
Mesajı Yazan: Muratti
Mesaj Tarihi: 28/08/2006 Saat 16:03
Hadi yaa... :(
Vay canına ! Hem F-104 hem de İtalyan yapımı ve biz de buna kucak dolusu para ödemişiz ha ? Ne yazık !!
İran F-14 (şah zamanından), Hollanda, Norveç vs F-18 alabiliyor ve bildiğim kadarıyla F-15 hariç diğer tüm uçakların dost ülkelere satışı açık iken bizim gidip F-104 almamız aklıma "kadim dostumuz ABD" hakkında başka başka şeyler getiriyor.
F-104 bana göre berbat bir uçak ve bizim coğrafi yapımıza hiç de uygun değil. Bir F-104' le dağlık bir yere nokta atışı yaptığınızı düşünsenize; pikeden çıkmanız için size gerekecek mesafe ile ne kadar sağlıklı bir hedefleme yapabilirsiniz ? Uçakta kanat yok ki rösüjden çıksın... gaz açtıkça sink rate de artacak sonra da çakacaksınız tayyareyi... :(
O tayyare olabileceği en iyi şeyi U-2' ye platformluk yaparak başarmıştı ve bence asla kısa kanatlarla harp kullanımına asla designate edilmemeli idi...
Ama beni dinleyen kim değil mi ? :D
|
Mesajı Yazan: desert-rat
Mesaj Tarihi: 28/08/2006 Saat 20:38
Bir dip not: Oyıllarda MAp yoluyla Almanyadan alınan 104 lerden her birine sembolik fiyat olarak bir 124 otomobil parası ödenmiş... :D
------------- 4 EVR COOL
|
Mesajı Yazan: tracker
Mesaj Tarihi: 28/08/2006 Saat 21:02
|
Orjinalini yazan: Muratti
Hadi yaa... :(
F-104 bana göre berbat bir uçak ve bizim coğrafi yapımıza hiç de uygun değil. Bir F-104' le dağlık bir yere nokta atışı yaptığınızı düşünsenize; pikeden çıkmanız için size gerekecek mesafe ile ne kadar sağlıklı bir hedefleme yapabilirsiniz ? Uçakta kanat yok ki rösüjden çıksın... gaz açtıkça sink rate de artacak sonra da çakacaksınız tayyareyi... :(
O tayyare olabileceği en iyi şeyi U-2' ye platformluk yaparak başarmıştı ve bence asla kısa kanatlarla harp kullanımına asla designate edilmemeli idi...
F-104'un oyle bir kalemde harcanmasinda gonlum razi olmadi. Ayrica her karari doneminin siyasi ve askeri baglaminda degerlendirmekte yarar var. F-104 zamaninin en gozde ucagiydi. 1962-1963'de Turk Hukumetinin ucuncu bir F-104G filosu icin Washington'u ne kadar zorladigini Kuba Fuze Krizi ardindan yurutulen gorusme tutanaklarindan anlamak mumkun.
1974'de F-104S bir "stop-gap" (ara cozum) olarak alindi. Asil amac F-4E'leri daha yuksek sayida filo hizmetine sokmakti. Ama ambargo nedeniyle bunun gorunur gelecekte gerceklesmeyecegi bilindiginden F-104S alinmak zorunda kalindi. Zaten Turkiye'nin butce imkanlari ile ne daha iyi bir ucak alinabilmesi mumkundu ne de mevcut sisteme kolayca adapte edilebilecek baska bir platform. Yunanlilarin yaptigi gibi Mirage alinabilir, ama egitim, bakim, lojistik ve ikmal bakimindan maliyeti daha yuksek olabilirdi. Aslinda ayni donem bir Sovyetler Turkiye'ye MIG satmaya cok hevesli gorunuyordu.
F-104'un nokta atisi yetenekleri konusunda CF-104'lerin Hv.K. envanterinden en son cikan 104'ler olduguna (1995) dikkatinizi cekmek isterim. Gorevdeki en yasli govdelere sahip olmalarina ragmen, daha genc F-104G ve F-104S'lerden cok daha uzun sure kullanildilar. 1980'lerde modernize edilen bu ucaklar, o donem icin gelismis ve hassas seyrusefer ve atis kontrol bilgisayari ile donatilmisti. Bu ucaklarin 8 AJU'de PKK'ya karsi uzun yillar kullanildigini animsamakta yarar var. Ayrica bazi atis yarismalarinda F-16 filolarinin onunde dereceler elde ettiği soylenmektedir.
|
Mesajı Yazan: Muratti
Mesaj Tarihi: 28/08/2006 Saat 21:06
Anlıyorum. Peki ama neden Almanından İtalyanına, oradan da Türk ve hatta Amerikalısına kadar herkes bu uçağa "uçan tabut" diyordu sizce?
Yanlış öğrenmediysem USAF tarihinde en kısa hizmet görüp en çabuk decomission edilen uçaktır...
|
Mesajı Yazan: tracker
Mesaj Tarihi: 28/08/2006 Saat 21:26
Gunduz ve iyi hava kosulunda av gorevi icin dusunulmus bir tayyareye, nukleer darbe, her hava kosulu av-onleme, kesif gibi her turlu gorevi yuklerseniz ve butun bu gorevler icin ucagin agirliginda 750 kg artisa yol acarsaniz asagi yukari bu sonuc kacinilmaz olur. Ustelik yuksek hiz yuksek irtifa denklemini yuksek hiz alcak irtifaya cevirirseniz, hele Avrupa'nin arizali cografyasinda.
Eger ucan tabut gibi bir sifat kullanilacaksa, galiba bizde bu sifat icin F-104 kadar F-100'u de dusunmek gerekebilir. Ayrica bu unvan ucagin Alman Hava ve Deniz kuvvetlerindeki kaza-kirim orani nedeniyle soz konusu olmustur. Italyanlar daha yeni hizmetten cikarttilar F-104ASA'larini. Ote yandan F-104'u hic kirimsiz kullanan ulkeler var. İspanya gibi.
|
Mesajı Yazan: HYAMAN
Mesaj Tarihi: 28/08/2006 Saat 21:31
Luftwaffe bu uçakları servise koyduğu zaman F-84F ve F-86 uçaklarını uçuruyordu ve Amerikan hava kuvvetlerinin F-100 ile kazandığı süpersonik uçuş deneyimine sahip değildi.Alman havacılarının yeteneklerinden kimse şüphe etmemekle beraber F-104 daha uçtukları uçaklara benzemiyordu ve insan hatasını asla affetmiyordu.Bu yüzden Alman hava kuvvetleri 1965 yılında otuzdan fazla "104" düşüp pek çok pilot ölünce uçağı bir yıl uçuştan men etti.Daha sonra Martin-Baker sandalyeler gelince uçağın kaza oranı katlanabilir seviyelere çekildi ama hala devam etti.
Belçika Hava Kuvvetleri bu uçağı 1983 yılında görevden aldığında toplam 112 uçağı uçurmuştu ve bunların 41 tanesi çeşitli kazalarda kaybedilmişti.İlk başta fazla görülen bu oranın aslında uçağın 20 yıl görev yaptığı düşünülürse gerçekte düşük bir oran olduğu söylenebilir.
Norveç Hava Kuvvetleri'nin 331.Filosu bu uçakları 1981 yılında servisten aldığında yaptığı toplam uçuş saati 60.956 saati bulmuştu ve bu uçuşların büyük çoğunluğu berbat denebilecek Kuzey Avrupa hava şartlarında yapılmıştı.Diğer F-104 filosu olan 334.Filo ise 23 uçakla 1973-1983 yılları arasında görev yapmış ve sadece 4 uçak kaybetmiştir.
Danimarka Hava Kuvvetleri'de hemen hemen benzer hava koşullarında görev yapmış olmasına rağmen kayıpları bir düzine kadar olmuştur ve bu Luftwaffe kayıpları ile kıyaslanamayacak bir kayıptır.
Yunan Hava Kuvvetleri ilk görev yılında 335.Filo ile 1000 saat kazasız uçuş rekoru kırmıştı.
İspanyol Hava Kuvvetleri ise diğer tüm ülkelerden farklı olarak bu uçağın hiç kaybedilmeden uçtuğu bir hava kuvveti olarak tarihe geçmiştir.Bunda İspanya'nın uçuş için mükemmel sayılabilecek havası ve uçağın diğer hava kuvvetleri ile kıyaslanınca oldukça az sayılan sorti sayısının rolü büyüktür. Ama yine de şapka çıkartılacak bir başarıdır.
Tüm bunlardan görülen aslında "104"'ün herkesin bildiği ve sandığı kadar güvensiz bir uçak olmadığıdır.Etkili kullanıldığı zaman başarılı olduğu kanıtlanmıştır bence.
------------- There is a very fine line between "hobby" and "mental illness."
|
Mesajı Yazan: Muratti
Mesaj Tarihi: 28/08/2006 Saat 21:43
İşte şimdi aynı lisanı konuşuyoruz...
Çok haklısınız. F100 maalesef aşağı yukarı aynı kötü üne (özellikle dik çekişlerde hava alığının -burnunun- aerodinamik yapısı nedeniyle compressor stall'a girip motorun flame out olması nedeniyle) sahip.
Bir de sanıyorum bildiğiniz gibi eject seat'lerinin güvenilmezliği, aşırı yaşlı (geriatric jet syndrome' dan mustarip olması) olmaları ve de oransal olarak F104' den fazla sayıda olmaları (yanlış biliyorsam ve düzeltiresniz sevinirim.) bu orana sebep olmuştur.
Aslında Serhat Bey; denklemlerden söz açmışken; üç parametreli bir toplama yapalım :
Lockheed + USA + NATO = tuhaf ilişkiler yumağı
oluyor. Bunu ben değil bu işleri yakından izleyenler söylüyor.
Bu denklem olayı Grumman için de geçerli bildiğiniz gibi.
Hatırlarsanız hikaye şöyle gelişmiş : S2 Tracker' ı ABD senatosu soruşturmaya alır. Yapılan araştırmanın sonucunda piyasada 3 dolar olan bir "kalem tutacağı" için komponent fiyatının USN' ye 2450 dolar olarak verildiği ortaya çıkar.
Eh... Lockheed bu konularda daha başarılıydı. O kadar ki Japon başbakanının intiharına yol açacak kadar...
Hoş bir münazara oldu teşekkür ederim.
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 29/08/2006 Saat 00:55
Daha önce başka bir konuda "S" modelinin dayanıksız olduğundan bahsedilmişti ama en son servisten kalkanlarda onlar olmuştur.
Tüm 104 ler içinde en iyi motor da Fiat ın yaptığı ve "S" lerde kullanılan motordur.
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 29/08/2006 Saat 00:59
|
Orjinalini yazan: Muratti
İran F-14 (şah zamanından), Hollanda, Norveç vs F-18 alabiliyor ve bildiğim kadarıyla F-15 hariç diğer tüm uçakların dost ülkelere satışı açık iken bizim gidip F-104 almamız aklıma "kadim dostumuz ABD" hakkında başka başka şeyler getiriyor.
Hollanda ve Norveç F-16 aldı bildiğim kadarıyla.
F-15 ise satışa açık eskiden beri(Japonya,suudiler,israil).
|
Mesajı Yazan: Muratti
Mesaj Tarihi: 29/08/2006 Saat 00:59
|
Orjinalini yazan: İdris
Daha önce başka bir konuda "S" modelinin dayanıksız olduğundan bahsedilmişti ama en son servisten kalkanlarda onlar olmuştur.
Tüm 104 ler içinde en iyi motor da Fiat ın yaptığı ve "S" lerde kullanılan motordur.
Sanırım doğru; G' lerdeki motor yanlış hatırlamıyorsam Messerchmitt - MTU ile MBB ve ne alakaysa M.A.N. ortak yapımı olsa gerektir.
Bunlar kulaktan dolma bilgiler; teyit etmem için araştırmam lazım.
Orjinalini yazan: İdris
[QUOTE=Muratti]İran F-14 (şah zamanından), Hollanda, Norveç vs F-18 alabiliyor ve bildiğim kadarıyla F-15 hariç diğer tüm uçakların dost ülkelere satışı açık iken bizim gidip F-104 almamız aklıma "kadim dostumuz ABD" hakkında başka başka şeyler getiriyor.
En son F16 almış olabilirler. Ama F-18' leri de var. Hoş bizim lojistik neyi alıp neyi almayacağını evvel Allah iyi bilir... Yine de ben bizim pilotlara FA-18' i daha çok yakıştırıyorum psikolojik olarak F-16' ya göre...
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 29/08/2006 Saat 01:06
|
Orjinalini yazan: tracker
F-104'un nokta atisi yetenekleri konusunda CF-104'lerin Hv.K. envanterinden en son cikan 104'ler olduguna (1995) dikkatinizi cekmek isterim. Gorevdeki en yasli govdelere sahip olmalarina ragmen, daha genc F-104G ve F-104S'lerden cok daha uzun sure kullanildilar. 1980'lerde modernize edilen bu ucaklar, o donem icin gelismis ve hassas seyrusefer ve atis kontrol bilgisayari ile donatilmisti.
Son parti CF-104 ler Türkiye ye teslim edilmeden önce Almanya da bakım ve modernizasyondan geçti.
Hiçbir modernizasyon görmemiş "S" lere oranla daha iyi durumdaydılar.Bence o yüzden kullanımları daha uzun sürdü.
Zaten bize katılış tarihleri 1980 sonrasıdır.
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 29/08/2006 Saat 01:10
|
Orjinalini yazan: Muratti
Yanlış öğrenmediysem USAF tarihinde en kısa hizmet görüp en çabuk decomission edilen uçaktır...
Bunun sebebi uçağın kötülüğü değil,usaf ın bakış açısını değiştirip farklı bir yöne gitmesidir(Mac Namarra dönemi).
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 29/08/2006 Saat 01:12
|
Orjinalini yazan: Muratti
En son F16 almış olabilirler. Ama F-18' leri de var. Hoş bizim lojistik neyi alıp neyi almayacağını evvel Allah iyi bilir... Yine de ben bizim pilotlara FA-18' i daha çok yakıştırıyorum psikolojik olarak F-16' ya göre...
F-16 yı bizden önce aldılar.
F-18 İspanya ve İsviçrede var.
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 29/08/2006 Saat 01:43
|
Orjinalini yazan: HYAMAN
Luftwaffe bu uçakları servise koyduğu zaman F-84F ve F-86 uçaklarını uçuruyordu ve Amerikan hava kuvvetlerinin F-100 ile kazandığı süpersonik uçuş deneyimine sahip değildi.Alman havacılarının yeteneklerinden kimse şüphe etmemekle beraber F-104 daha uçtukları uçaklara benzemiyordu ve insan hatasını asla affetmiyordu.Bu yüzden Alman hava kuvvetleri 1965 yılında otuzdan fazla "104" düşüp pek çok pilot ölünce uçağı bir yıl uçuştan men etti.
Zaten esas problemde bu.
Uçak amerikada daha basit yapıdayken Almanlar radar,elektronik vs bi alay zıvırı istemişler ek olarak.
İlk modellerle "G" nin tekerlekleri ve tekerlek kapaklarıda bu yüzden farklıdır.Artan ağırlıktan dolayı daha büyük teker gerekmiştir.
Uçağın genel yapısıda bu ek ağırlıkla düzgün randıman verememiş.
Hartmann 104 leri denemiş ve hiç memnun kalmayıp istifayı basmıştır mesela.
|
Mesajı Yazan: orko_8
Mesaj Tarihi: 17/04/2008 Saat 19:36
Eski bir konuyu canlandyrmy? olaca?ym belki ancak THvKK F-104S'leri ile ilgili oldu?u için a?a?ydaki resmi buraya eklemek istedim.
http://xs226.xs.to/xs226/08164/f-104asa557.jpg - http://xs226.xs.to/xs226/08164/f-104asa557.jpg
|
Mesajı Yazan: sharkcem
Mesaj Tarihi: 17/04/2008 Saat 23:45
12 Mart 1953 yylynda yapan ve Aralyk 1958 yylynda filo hizmetine ba?lyyan f-104 Century serisinin en önemli uça?ydyr. Amerikan Hava kuvvetlerinde F-104C modeli Temmuz 1975 yylyna kadar görevde kalmy? ve F-16A lar ile deyderpey de?i?tirilmi?tir.
Japonya tarafyndan da uzun yyllar ilk hat önleme uça?y olarak kullanylmy?tyr. Toplam 178 uçak 29 tanesi direk gelmi? kalany Mitsubishi Firmasy tarafyndan üretilmi?tir.
Türk hava kuvvetlerine ilk F-104g MAP kanaly ile 1963 yylynda gelmi?tir. (toplam 42 adet F-104G, 5 adet TF-104G 1963-68 arasy). Bu uçaklaryn geli?i ile Türk hava Kuvvetleri ilk kez her hava ko?ulunda görev yapabilecek radara sahip bir uça?y olmu?tu.
F-104G modeli özellikle Alman Hava Kuvvetleri için tasarlanan bir modeldir. ve hatta G koduda bu nedenle kullanylmy?tyr. Avrupa'da Natoya ba?ly ülkelerin ana ilk hat uça?y olarak 1980 lere kadar görev yapmy?tyr. 139 uçak Locheed tarafyndan F.almanya, Türkiye, Yunanistan ve Norveç için üretilmi?ti. daha sonra Avrupa' da 4 grupta(Belçika-F.Almanya-Hollanda ve Ytalya) 843 adet F-104G üretildi.
Bu uçaklar F-16 ve Tornado' laryn giri?i ile hizmetten çyktykça peydeyper Nato yardymy ady altynda daha önce F-84lerde oldu?u gibi ba?ta Türkiye olmak üzere Yunanistan'a gönderilmi?tir.
Bu dönemde gerek MAP gereksede Ba?ta Almanya (120 adet f-104g 28 adet TF-104g 1983-89 arasy), Belçika(18 adet 1981-83 arasy) Hollanda(43 adet F-104G-22 tanesi RF-104 olup kamera sistemleri sökülmü? olarak teslim edilmi?tir.-10 adet TF-104G 1980-84 arasy), Yspanya'dan (9 adet F-104G bunlardan biri istanbul Ünv. Kampüsünde 2 adet TF-104G 1972) ve Norveç(12 F-104G, 1adet TF-104G 1981) olmak üzere toplamda 290 adet F/TF-104G hizmete girmi?tir.
FASBAT' a girinceye kadar geldi?i ?ekilde kalan bu uçaklar nedeniyle kamuflaj ve uyary yazylary standardynda büyük bir kirlili?e neden olmu?lardyr.
Kanada Canadair üretimi CF-104 (44 adet) ve CF-104D (6 adet)ler 1986 yylynda hizmete girmi?lerdir. kanada F-104leri yer taaruz görevi için modifiye edilmi?ler ve kanada yapymy orendo motorlary F-104G nin J79-GE-11A motorlaryna göre daha güçlüdür. Bu uçaklar burun altynda lazer sensorlary ve nozzlun hemen altynda elektronik kar?y önlem sistemleri ta?ymaktadyr.
Hava kuvvetlerimizde 1974 yylynda hizmete giren f-104S' ler o dönemde Locheed yetkililerinin Türk yetkililere rü?vet verdi?i idaalary ile çalkalanmy?ty ki maliyet olarak F-4E ile arasynda pek fark kalmady?y söylenmekteydi. Bu modelden hava kuvvetleri envanterine toplam 40 adet(1974-77 arasy) girdi.Ytalya için S modeli ilk üretim hattyndan çykty?ynda 20mm gantling topu yoktu ve bunun yerine orta menzilli SparrowII leri kullanabilmesi için gerekli avionik ve elektronik sistemleri ta?ymaktaydy. (daha sonra ilave edilmi?tir). Bize gelen modeller 20mm toplu olarak üretim hattynda çykmy?tyr. ve AIM-7 sparrow için gereken elektronik sistemlere sahip de?ildiler bu nedenle hiç kullanylmady ve F-4E F-16 lar hizmete girene kadar tek orta menzilli füze ta?yyabilen uça?ymyz oldu. Bu uçaklar Kanat bitiminin hemen altynda her iki tarafta ilave kanatçyk benzeri bir yapyya sahiptirler. Ye?il-gri ton kamuflaj ve turuncuya çalan ingilizce olan uyary yazylary ile di?er F-104lerden hemen fark edilebilmekteydi.
F-104Sler FASBAT ta girdikçe standart SEA renklerine boyanarak tüm uyary i?aretleri türkçele?tirilmi?tir. Son kalan 10 adet F-104S 2002 yylyna kadar uçu? ko?ullaryna haiz olarak 1 HIBM' de açyk alanda depolanmy?tyr.
Bilindi?i üzere F-104ler peyderpey F-16Clere geçilerek hizmet dy?y byrakylmy?tyr. D.bakyr 8. Ana jet Üssü en son F-104 kullanycysydyr.
181 filoda son kalan ve iyi durumda olan TF/F-104Gler
182 filoda CF-104 ler kullanylmy?tyr. Bu üssünde F-16lara geçi?i ile bir dönem sona ermi?tir. Özellikle CF-104' ler yer taaruz özelliklerine sahip olduklary için iç güvenlik harekatynda etkin bir biçimde ba?aryyla kullanylmy?tyr.
Not: F-104 el kitabynda ini? takymy kapaly olarak gövde üstü ini? yapylamaz yazmasyna ra?men bizim pilotlar bu i?ide ba?ary ile yapmy?lardyr.
|
Mesajı Yazan: Levent Basara
Mesaj Tarihi: 18/04/2008 Saat 07:56
Yazynyzdaki bilgi hatalarynyn satyr satyr düzeltilme i?ini Ydris beye byrakarak ben çok daha önemli bir noktaya dikkat çekmek istiyorum. Bu hap gibi bilgileri aceleyle yazdy?ynyz güzel Türkçemizi kullanmanyzdan belli. Lütfen biraz daha dikkatli olalym. Diyarbakyr'y nasyl D.bakyr olarak kysaltabildiniz ?a?tym kaldym do?rusu. Ayry yazylmasy gereken eklere de?inmek bile istemiyorum zira bu forumda kimsenin buna dikkat etti?i yok. Artyk kanyksandy.
------------- I'd Rather Be Flying...
|
Mesajı Yazan: sharkcem
Mesaj Tarihi: 18/04/2008 Saat 21:45
|
Orjinalini yazan: Levent Basara
Yazynyzdaki bilgi hatalarynyn satyr satyr düzeltilme i?ini Ydris beye byrakarak ben çok daha önemli bir noktaya dikkat çekmek istiyorum. Bu hap gibi bilgileri aceleyle yazdy?ynyz güzel Türkçemizi kullanmanyzdan belli. Lütfen biraz daha dikkatli olalym. Diyarbakyr'y nasyl D.bakyr olarak kysaltabildiniz ?a?tym kaldym do?rusu. Ayry yazylmasy gereken eklere de?inmek bile istemiyorum zira bu forumda kimsenin buna dikkat etti?i yok. Artyk kanyksandy.
Sayyn levent bey;
Ben, bu formdaki bilgileri laf olsun torba dolsun diye yazmadym, yazmyyorum ve tabiki bir ?eylerde ispatlamaya da çaly?myyorum. Hepsi bir kayna?a dayanyyor. Tamam kaynaklar her zaman do?rulary tam yansytmayabilirler ama bu kitaplary, dergileri hazyrlayan insanlarda o bilgileri ara?tyrarak elde ediyorlar, typky sizin ve benim gibi. Herkes kendi çapynda ara?tyrmacy olabilir, bence, bunu anlamak ve kabül edebilmek önemli. Yazym ve imla konusuna gelince, burda önemli olan bilgi payla?ymy diye dü?ünüyordum ama galiba öyle de?il gibi?...
Lütfen, a?a?yda yazdy?ym kaynaklary inceleyiniz. Bu kaynaklara ula?mak sizin gibi Türkiye' de Kanatlar gibi mükemmel bir havacylyk dergisini çykartabilmeyi ba?army? birisi için pek de zor olmasa gerek?...
Saygyyla,
Te?ekkürler.
1- Air International Kasym 1994 sayysy
Konu: Modernising the THK syf 299- 308 arasy
2- The Aircraft and Their Weapons syf:116-117
3- The Complete Book of Fighters -revised & updated edition (An illustrated encylopedia of every fighter aircraft built and flown) syf:348-350 arasy
4-AIR FORCE Magazin temmuz 1992
Konu: Gallery of NATO Airpower syf:57
5- Wikipedia; Aeritalia f-104S
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 18/04/2008 Saat 22:32
2 yyl önce 3 adet soru sorulmu? ve cevaplary da do?ru olarak verilmi? zaten.
Ylk sayfaya bakmadynyz my?
|
Mesajı Yazan: sharkcem
Mesaj Tarihi: 18/04/2008 Saat 23:02
Ben, sorulara cevap olsun diye yazmadym. F-104, Türk Hava Kuvvetleri' nde önemli bir dönemi temsil etti?i ve saygy duyulmasy gereken ba?arylara (Kybrys Bary? Harekaty, NATO aty? yary?malarynda aldy?y ödüller, Yç Güvenlik Harekaty...) imza atty?y için bir ?eyler yazmak istedim.
F-104'ün THvK' da envantere giren model, miktar ve geli? yyllary:
|
Mesajı Yazan: mozkar
Mesaj Tarihi: 18/04/2008 Saat 23:15
Sayyn Sharkcem;
"Yazym ve imla konusuna gelince, burda önemli olan bilgi payla?ymy diye dü?ünüyordum ama galiba öyle de?il gibi?..."
Demi?siniz.
Levent Bey söz konusu dergiyi Türkçe çykardy?y ve Türkçe konu?up yazdy?y için bu konudaki hassasiyetini belirtmi?. Katylmadan edemeyece?im.
Yeme?iniz nefis ama servis berbat...
Lütfen a?yry bir tepki olarak de?erlendirmeyin ama bence Türkçe, F-104S'lerin üzerindeki herhangi bir dilden daha önemli ve de?erli.
Ba?arylar dilerim.
------------- mete
|
|