Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Tayyareler
 Modelsitesi Forumu : Plastik Modeller : Tayyareler
Mesaj icon Konu: Kore War 1952 F-86E ''El Diablo'' Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
<< Önceki Sayfa   2
Yazar Mesaj
Jolly Roger
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 2436
Alıntı Jolly Roger Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 24/09/2007 Saat 09:51
Arkada?lar burada Messerschmitt P.1101 faktörünü unutmayyn lütfen. P.1101 Ta-183'le ayny ihalenin Messerschmitt uça?ydyr. Ta-183'den daha önce uçar hale yakyn bir durumda olmasyna ra?men Ta-183 kabul edilmi?ti yanly? hatyrlamyyorsam. Olan (benim bildi?im) tek P.1101 prototipi Aikalylaryn eline geçti. Amerika'ya götürüp silah sistemini 4x 30mm'den 6x .50 calibreye çevirip denediler, daha sonra ayny tasarymdan X-5 çykty. X-5',n burun kysmyndaki hava aly?y açysy F-86'nynki gibidir. Devamynda F-84->F-86 diye gitmi? olma olasyly?y daha yüksek. Ki?isel fikrimdir, belirtmek istedim. Sonuç olarak P.1101'den geliyor olma olasyly?y daha yüksek.
Consume Ergo Sum
IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
Alıntı idris Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 24/09/2007 Saat 16:32
X-5 için F-111 ve F-14 ün babasy derler.
IP
Ares
Admin Group
Admin Group
Simge

Kayıt Tarihi: 04/01/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3654
Alıntı Ares Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 26/09/2007 Saat 00:23
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
IP
Jolly Roger
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 2436
Alıntı Jolly Roger Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 26/09/2007 Saat 09:56
Sanyyorum bir "Swing wing" sistemi var, ondan olabilir mi?
Consume Ergo Sum
IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
Alıntı idris Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 26/09/2007 Saat 21:20
Evet.
IP
baturavgan
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 26/12/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 124
Alıntı baturavgan Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 21/11/2007 Saat 13:30
Merhaba,

Dimitri'nin Mig-15 / F-86 hakkinda yazdiklari cok dogru. Sanirim kendisi maket dukkaninda bos oturmayip kitap okuyor.

F-86 ile Mig-15'i karsilastirirken genelleme yapmak olmaz. Mig-15 ile Mig-15bis arasinda buyuk farklar vardi. Bu farklar ozellikle it dalasi sirasinda iyice ortaya cikiyordu. Ayni durum F-86A, E ve F modelleri icin de yasandi. Burada hepsini yazmak zor ama kisaca diyebilirim ki F-86'nin A ve E modelleri hem Mig-15, hem de Mig-15bis karsisinda zayif kaldilar. F-86F'in gelmesi ise isleri degistirdi. Tabii ayni zamanda Kore'de savasan pilotlar da buyuk degisiklige neden oldular. Savasin baslarinda cepheye yollanan Rus pilotlar Sovyetler'in en iyi filosuna bagliydilar. Sonraki donemlerde gelen Rus pilotlar ise isi cok degistirdi. Ne ayni deneyime sahiptiler, ne de ayni sayiya.

Ayrica Mig ile F-86'yi karsilastirirken Mg'leri en cok kullanan Cin pilotlari hakkinda da biraz bilgi sahibi olmak lazim. Cin hava kuvvetleri PLAAF Ykinci Dunya Savasi'nda neredeyse ortada yoktu. Kore Savasi basladiginda Cinli pilotlar Mig-15'lerle it dalasina girmeyi birakin, pervaneli ucaklari bile yerden zor kaldirip indiriyorlardi. Amerikalilarin Ykinci Dunya Savasi deneyimine sahip pilotlari, Kore Savasi'nda ucmayi bile zor beceren Cinli pilotlara karsi savastilar. Ve kayiplar hic de Amerikalilarin dedigi gibi 1'e 10 oraninda olmadi.

Amerikan kaynaklarinin dogrulugu konusunda soylenebilecek cok sey var. Amerikalilar Kore Savasi'nda bircok kayiplarini sakli tuttular. Kore'deki Amerikan kayiplarinin bilgi bankasinin adi KORWALD'tir ve internette de bu bilgiler bulunur. Ben bir donem USAF 452nd BW'in Kore Savasi'ndaki kayiplarini arastirirdim. Bu isi de yaparken halen hayatta olan onlarca Amerikan havaciyla gorustum. Onlardan aldigim bilgilerin bazilari KORWALD'ta yer almiyordu. Ayni durumum bircok ornegi var.

Kore Savasi, Amerikalilarin en fazla sansur uyguladigi bir donemdi. Savastan sonra da Sovyetlerin sessiz kalmasiyla meydani bos bulan Amerikalilar kendi gerceklerini herkese kabul ettirmeye calistilar. Buna bazi ustun zekalilar inandi, bazilari da supheyle bakti.

Okuyacaginizi sanmiyorum ama yine de size cok iyi iki kaynak oneririm. Birincisi "Red Wings Over the Yalu". Yazan bir doktora ogrencisi olan Xiaoming Zhang. Lutfen "abi bu kisi Cinli" diye atlamayin. Kitap Texas A&M Universitesi tarafindan yayinlandi ve kitabin editorlugunu de okulun tarih bolumu akademisyenlerinden Joseph Dawson yapti.

Ykinci kitap aslinda 50 sayfalik bir rapor. RAF tarafindan Subat-Mayis 1952 arasinda Amerikan Hava Kuvvetleri'nde resmi olarak gorevlendirilen Yngiliz pilot W. Harbison'un hazirladigi bu raporun adi "The F86 vs The Mig 15". Rapor "Gizli" kategorisinde ama eBay'de ben birkac defa rastladim. Hatta dukkandan cikmak istemeyenler icin internette pdf'i bile var. Bu rapor hem Amerikan ve Rus pilotlarin taktiklerini, hem de F-86'nin Mig-15 karsisindaki durumunu anlatiyor. Aslinad bu raporu yazmak icin RAF bir degil, dort pilotunu Amerikalilar vermis. Fakat pilotlardan biri F-86 ile ucarken bir Mig-15 tarafindan dusurulup olduruluyor. Raporu yazmak da Harbison ve diger iki pilota kaliyor.

Sovyetler'in yikilmasiyla bircok arsiv tarihcilere acildi. Bugun ozellikle Amerika'daki universitelerin tarih bolumleri Kore Savasi'nin aslinda hic de 50 yildir kendilerine anlatildigi gibi yasanmadigini gormeye basladilar. Internette bu konuda bircok makale var. Ve isin ilginc yani, tarihciler sadece Sovyet arsivlerine girerek gercekleri ortaya cikardi. Fakat savasi asil yapan Cin ve Kuzey Kore arsivleri hala kapali. Artik onlar da acilinca ortaya nelerin cikacagini siz dusunun.


IP
dimitri
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 27/05/2007
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 78
Alıntı dimitri Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 22/11/2007 Saat 16:58
baturavgan karde?im bu güzel bilgiler için cok te?ekkür edrim.di?er arkada?lar bunu benim bilgilerimi destekledi?in için sölemedi?ime emin olmaly.Önceden bahsetti?im gibi propaganda gere?i etraf amerikanlaryn düzmece evraklaryyla dolu fakat biraz ara?trmak istenilse gercek sayylara ula?mak artyk cok kolay.demek istedi?im süper güç amerika süper ünvanyny almy? diye onu beynimizde buytmeyelim,ne de olsa amerikanyn gecmi?ini ve ?imdisini biliyoruz.baturavgan karde?imin daha acyk ve kaynakly anlatymyndan da anlayabildi?iniz gibi abd hala i?ine geldi?i biçimde bazy seyleri de?i?tirebilecek potansiyele sahip bir devlet.en basitinden hepimiz abd nin yrakta ki rezaletlerini biliyoruz.te?ekkürler,sevgiler,saygylar..
IP
vito
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 09/09/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 179
Alıntı vito Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 22/11/2007 Saat 17:55
Rus pilotlar korede resmi olarak gözükmüyorlardy, rusya gerginli?i daha fazla artyrmamak için bunu gizli tutuyordu sanyrym. sava?tan sonra da ruslar pilotlaryn korede oldu?unu açyklayamazlardy. bence bu yüzden sesiz kalmy?lardyr. ar?ivlerde olan resmi raporlarda pek do?ru olamaya bilir, nede olsa gerçekten çok kayyp verdilerse bunu raporlarda yazamazlardy. yoksa kendilerini direk sibiryada bulabirlerdi. tabiki her?ey olabilir bilemeyiz.
abd orada resmi olarak bulundu?u için istedi?ini söyledi. abd hükümet için önemli olan kendi seçmenlerine iyi gözükmek için 1:10 kayyp oranynyda propaganda olarak rahatca kullanmy?.

kore sava?ynda hala 2. dünya sava?ynda oldu?u gibi it dala?y çaty?malary oluyordu. bu tür bir çaty?madan pilotlaryn e?itimi ve deneyimi (birazda ?ans) ön plana çykyyordu. kanymca Mig-15i iyi pilot kullandy?y zaman tehlikeli bir silah olur. F-86/mig-15 belgeselinde söylemi?lerdi, F-86 nyn 0.50(12.7 mm) kalibrelik silahlaryyla vurulan bir çok mig-15 üstlerine geri dönebilmi? ama mig-15in 23mm ve 37mm toplaryyla vurulan bir f-86nyn havada kalma ?ansy yokmu?. amerikaly pilotlar da bunu kabul ediyor. eh nede olsa mig-15 bombardyman uçalaryny dü?ürmek için dü?ünülmü?. korede gündüz bombalama yapan bazy b-29lary mig-15ler rahatlykla dü?ürmü? bu yüzden gece bombardymanyna geçtiler.

Düzenleyen vito - 23/11/2007 Saat 10:47
I cannot speak, but I can listen
I cannot be seen, but I can be heard.
IP
baturavgan
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 26/12/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 124
Alıntı baturavgan Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 22/11/2007 Saat 23:55
Bir?ey de?il Dimitri. Bu arada belirtmek gereken bir?ey daha var. Dü?en Mig-15'lerden birço?u ya üslerinden kalkarken, ya da inerken vuruldular. Migler Yalu Nehri'nin Çin tarafynda kalan Andung (yanly? hatyrlamyyorsam ady buydu) civaryndaki üsleri kullanyyorlardy. Ve bunu bilen Amerikaly pilotlar da Çin ile Kuzey Kore arasyndaki synyry olu?turan Yalu Nehri'nin hemen güneyinde uçup üslerde herhangi bir hareket gördüklerinde hemen dalyp, synyry bile geçerek Migleri vuruyorlardy. Öyle ki birçok Amerikan pilotu yüksek irtifada Mig görünce eger avantaj kendilerindeyse o Migleri umursamadan geçiyorlar ve Andung üzerine gidip yakyty azalan Migleri bekliyorlardy.

Yani dü?en Mig sayysy da öyle "deneyimli Amerikan pilotlary" meselesiyle açyklanmyyor. Amerikalylar ayny takti?i Ykinci Dünya Sava?y zamanynda Me262'lere kar?y da kullanmy?lardy.

Kore'de ya?anmy? daha inanylmaz olaylar var. Herkes ilk ele geçen Mig-15'in sava?tan hemen sonra Güney Kore'ye iltica eden bir Mig oldu?unu sanyr. Hayyr. Ylk Mig 15 sava? zamanynda denizden çykartyldy. Bu operasyon basyna hemen hemen hic duyurulmady ve fotograflary bugün bile yayynlanmady. Sadece artist çizimleri var. Uzun hikaye.

Önemli olan Amerikalylara inanyp inanmamak de?il. Bu yalanlary her ülke söyler. Güçlülerin yalanyna da tabii ki daha fazla insan inanyr. Bence kendimizin bile söylediklerine ?üpheyle bakmak lazym.

Yyi ak?amlar,

Batur
IP
dimitri
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 27/05/2007
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 78
Alıntı dimitri Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 23/11/2007 Saat 00:06
bilgiler için sa?olun,sizin gibi okuyup arastyran üyeler sayesinde detaylary ö?renip genel bilgimizi güçlendiriyoruz.varolun...
IP
oruç reis
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 16/09/2006
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 934
Alıntı oruç reis Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 23/11/2007 Saat 01:14
Bilgiler için hepinize te?ekkürlerimi sunarym.
Bolu-Angara'ly Modelci
IP
baturavgan
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 26/12/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 124
Alıntı baturavgan Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 23/11/2007 Saat 12:42
Önceden yazylanlary okuyunca bir ?ey daha söylemek gerekiyor. Burada birçok ki?i kendi savyny kanytlamak için internet sitelerini kaynak gösteriyor. Internet siteleri kesinlikle kaynak olamazlar. Cunku internette bir seyler yazmak icin kimse bir kontrol mekanizmasindan gecmez. Isteyen istedigini yazyyor. Ve insanlar sitenin tasarimina bakip, bu sitedeki bilgilerin dogru olduguna inaniyorlar.

Kitap veya dergi gibi yazili basinda ise en azindan bir editor vardir (Turkiye'de yoktur ama cogu zaman yurtdisinda vardir). Bu editor sadece yazim hatalarini duzeltmez, ayni zamanda bilgiyi de kontrol eder. Bu kontrol zaman alir cunku yazarin bile ulasamadigi kaynaklar taranir. Tabii bu dedigim prestijli yayinevlerinde basilan kitaplar icin gecerli. Yoksa Amerikalilarin 1'e 10 oranini da bugune kadar yine yabanci yazili basin ortaya atti. Herkesin bir sey zannettigi Osprey'in kitaplarina bakip yapilan temel hatalari gorunce ben sinirleniyorum.

Internet siteleri herkesin istedigini yazdigi yerler. Bir cogu evinde maket yapip, havaciliga ilgisi olan uc bes kisinin Amerikan kitaplarindan bakip yazi yazdigi siteler. Bunlarin hicbiri kaynak olamaz. Ve bunun yaninda da kitaplaryn bir coguna da supheyle bakilir. Bir bilgiyi dogrulamak eger umurunuzdaysa, baska kaynaklari taradiginizda buyuk olasilikla farkli bilgilere rastlarsiniz. Bu da ikisinden birinin yalan oldugunu zaten kanitlar.

Kolay gelsin,

batur
IP
<< Önceki Sayfa   2
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide