![]() |
Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama |
| |
| Tayyareler | |
| |
|
| << Önceki Sayfa 2 |
| Yazar | Mesaj |
|
oy61
Üye
Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1471 |
![]() Gönderim Zamanı: 09/09/2006 Saat 01:25 |
|
Örneğin bu fotograf güzel bir bilgisayar çalışması. Hangi programla yapıldığını hatırlayamadım yanlız.
![]() Düzenleyen oy61 |
|
|
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim |
|
|
|
|
Rahmi K.
Admin Group
+ + + Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1212 |
![]() Gönderim Zamanı: 09/09/2006 Saat 01:39 |
|
Üzerinde de yazdığı gibi IMAGE, William Arance ([email protected]) isimli kişiye ait.
Bununla birlikte diğer çalışmalarından örnekler Orjinalini yazan: Muratti
OK bizde baba bi F4' cü kaptan abimiz var. (Ercan Kaptan tanır: Ahmet Ziya Ağabey' den bahsediyorum.) ona bu resmi mailleyip görüşlerini soracağım... Sonucu post ederim ASAP. Yine de bilirkişilerin yorumunu duymak isterim doğrusu :D Düzenleyen akhilleus |
|
|
|
|
KursadA
Üye
Kayıt Tarihi: 03/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 608 |
![]() Gönderim Zamanı: 09/09/2006 Saat 14:35 |
|
Sozkonusu resim arkadaslarin da belirttigi gibi bir bilgisayarla cizilmis bir illustrasyon.
Ilginc bir not: Resimdeki ucagin pilotu Duke Cunningham, Vietnam kahramani olmasinin da yardimiyla Amerikan kongresine secilmis, etkili bir politikaci olmustu. Ancak vergi kacirma, yolsuzluk ve rusvete karisinca butun bunlar kendisini kurtarmaya yetmedi, ve su anda 8 yillik hapis cezasini cekmekle mesgul. |
|
|
|
|
lantirn
Yeni Üye
Kayıt Tarihi: 02/02/2006 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 95 |
![]() Gönderim Zamanı: 26/05/2007 Saat 14:44 |
|
eskiden konu?ulmu? bir ba?lyk, form derinliklerinde gezerken gördüm. sanyrym tam bir açyklama yapmakta yarar var.
resimdeki uçak virile girmi? durumda yani kendi ekseni etrafynda dar bir yaryçapta dönerek dü?me durumunda. bu halde uçaklarda kanatlar bir tutunma sa?layamaz ve koca bir ta?tan farksyz olurlar. kurtulmak için kuyruk para?ütü olanlar (veya tasarymy nedeniyle virile girme e?iliminde olan uçaklarda özellikle virilden kurtulma para?ütü olur) bu para?ütü kullanyr. F-4 tasarym itibariyle virile oldukça zor giren ama girdi mi de yine o derece zor çykarylan bir uçaktyr. yani F-4'ü virilden çykaran kadar sokan pilotu da alky?lamak lazym. resimde atlama yapan wso'yu görüyoruz. F-4'te kullanylan martin-baker fyrlatycyly koltuklary önce arka sonra ön pilotu atar. arkadaki çyky?yny bitirip uçaktan belli bir miktar uzakla?tyktan sonra öndekinin kanopisi ve koltu?u çykar ki bu da 1-1.5 sn. bir süre arasyndadyr (maksimum) tabiki koltu?un tasarymy itibariyle 0 feet 0 knot yani yerde dururken bile atlama yapylabilir ama havadayken belirli bir yükseklik ve hyz limiti mevcuttu. hatyrlady?ym kadaryyle 2000 feet atlama alt synyry ve 200-300 knot arasy atlama için maksimum süratti. getirile biliniyorsa burnu yukary alma istenen bir pozisyon ama maalesef bu olay zor. atlayanlar genelde tehlikeyi görüp 1-2 snde karar verdiklerini söyler (ben atlayanlarla konu?mu?tum). gerçekten tehlikeli bir olay ama yapacak ba?ka bir ?ey yok. (aslynda T.O. 1F-4E-1-1'de yazyyor bir ara bakarym :) |
|
|
|
|
Clumsy
Üye
Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
![]() Gönderim Zamanı: 26/05/2007 Saat 16:52 |
|
Bildi?im kadary ile virile girmesi neredeyse imkansyz olan belki de iki elin parmaklaryny geçemeyecek uçak vardyr.
Virilden kurtulma para?ütü uçak deneysel olarak uçtu?u zaman kullanylan ayry bir aparattyr. F-4'ün virile girmesi di?er uçaklardan çok daha zor de?il diye biliyorum. F-4'ün viril konusunda özelli?i asyl belli bir dönü sayysyndan sonra virilden di?er uçaklara nazaran daha da zor kurtulmasy hatta imkansyz oldu?u. Sanyrsam son çare olarak para?üt tavsiye ediliyordu. Tabii bunlar ba?ka pilotlardan duymu? olduklarym ki bir zamana kadar "osmanly" manty?y kitabyn tamamen okumasyny unutturuyordu. Öte yandan burada madem "F-4 kolayca virile girmez" denip F-4 göklere çykarylyyor ben de F-5' in hakkyny savunayym o zaman. Pilotlaryn dedi?i asyl F-5'in virile giremeyecek bir ayrodinamik yapysynyn oldu?udur; "stall" olur ancak virile girmez. Yani, uçaklar normal kumanda altynda virile girmez, "stall" dâhi olmazlar. Her üretici üretti?i uçak için emniyetli onayyny alyr. Ancak hemen hemen her uçak gerekli kumanda verildi?inde virile girer ki F-5'e normal viril kumandasyny verdi?inizde uçak bu kumandayy kabul etmez, ayrodinamik yapysy uça?yn hemen viril ba?langycyndan çykmasyny sa?lar. Hemen hemen her uçak normal virile girer, yeter ki kumanda do?ru ?ekilde verilsin, ve de hemen hemen her uçak girdi?i normal virilden "rudder"(genellikle) vasytasyyla çykar. Y? ki uçak ters virile ya da "yaprak dü?ü?üne" girmesin. O zaman i?te kumanda yüzeylerinin etkinlikleri neredeyse yokolur ve uça?y kurtarmak neredeyse imkansyzla?yr. Bir de F-4' te yanly? hatyrlamyyorsam ön tarafta hangi tarafyn önce atlayaca?yny seçen bir dü?me vardy. Pilot önce kendininmi yoksa S.S.O' nunmu (Silah Sistem Operatörü) atlayaca?yny seçebiliyordu galiba. Son yakla?mada pilotsuz kalyp ini?ini tamamlamy? F-4 olayyny ara?tyrmak lazym ilginç bir gerçek olaydyr. F-16'nyn ve F-15'in prototiplerinin uçu? deneyleri syrasynda virilden kurtulma para?ütü ta?ydyklarynyn foto?raflary vardyr. Ama bu uçaklar normalde para?ütsüz uçarlar. Saygylarymla, Düzenleyen copilot_clumsy - 26/05/2007 Saat 17:27 |
|
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
|
|
|
Clumsy
Üye
Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
![]() Gönderim Zamanı: 26/05/2007 Saat 17:30 |
|
Yazdyklaryma ekleme:
Uçaklar virile girmeye me?illiyse o zamana onay alamazlar; önce uça?yn normal olarak uçmasyny sa?layacak düzeltmeler yapylyr ondan sonra sertifikasy alynyr. Yoksa, virile me?illi diye hiçbir düzeltme yapmadan sadece para?üt koyup "ahanda bu ?imdi emniyetli oldu" denip uça?y uçurmak çok da mantykly de?il. Saygylarymla, Düzenleyen copilot_clumsy - 26/05/2007 Saat 17:37 |
|
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
|
|
|
Terminatör
Üye
Kayıt Tarihi: 07/12/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 220 |
![]() Gönderim Zamanı: 26/05/2007 Saat 18:13 |
|
Arkada?lar herkez yorumunu yapmy? do?ru veya yanly? hepsini okudum yalnyz bir?eye dikkat ettiyseniz bunun gerçek olmady?y koltu?un sonradan çizilmesi, o pozisyonda koltuk gövdeye o mesafede 90 derece yani dik olmasy lazym, resimde 6 metrede mesafede koltuk daha arkaya dönük duruyor,bu imkansyz nedeni koltuklar fyrlady?y zaman en az 20 metre dik fyrlar sonra pilot koltuktan kurtulur onun için bu resmin gerçek olmady?y sadece bir filim hilesi oldu?u ortada bu da benim fikrim tüm arkada?laryma saygylarymla.
|
|
|
|
|
idris
Üye
Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
![]() Gönderim Zamanı: 26/05/2007 Saat 20:29 |
|
Orjinalini yazan: Terminatör
yalnyz bir?eye dikkat ettiyseniz bunun gerçek olmady?y koltu?un sonradan çizilmesi Bu bir resim zaten,foto?raf de?il. Ayryca resmi çizen amca uça?yn boyamasyndan silah yüküne kadar her?eyi do?ru çizmi?.Herhalde elinde fyrlatma koltu?u hakkynda birtakym veriler de vardyr. |
|
|
|
|
Terminatör
Üye
Kayıt Tarihi: 07/12/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 220 |
![]() Gönderim Zamanı: 26/05/2007 Saat 21:04 |
|
Ydris' cim ozaman niye öyle çizmi?, kendisine sorsana,sence koltu?un posizyonu do?ru mu? bence,!!!!..ammaaannn, bo? ver bana ne yaavv, adam nasyl isterse öyle çizer, öyle de?il mi, Saygylarymla.
Düzenleyen Terminatör - 26/05/2007 Saat 21:35 |
|
|
|
|
idris
Üye
Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
![]() Gönderim Zamanı: 26/05/2007 Saat 22:03 |
|
Orjinalini yazan: Terminatör
Ydris' cim ozaman niye öyle çizmi?, kendisine sorsana,sence koltu?un posizyonu do?ru mu? bence,!!!!..ammaaannn, bo? ver bana ne yaavv, adam nasyl isterse öyle çizer, öyle de?il mi, Saygylarymla. Aksi fikirde olan sensin. Senin sorman daha do?ru olur. |
|
|
|
|
baraneng
Yeni Üye
Kayıt Tarihi: 03/03/2007 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 45 |
![]() Gönderim Zamanı: 27/05/2007 Saat 11:55 |
|
lightwave 3d kullanarak yaplmy?, sonra da photoshopla oynamy?... güzel olmu?
|
|
|
Aha... cama yapy?tyrycy damlady
|
|
|
|
|
Enewwss
Üye
Kayıt Tarihi: 13/09/2007 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 187 |
![]() Gönderim Zamanı: 04/10/2007 Saat 13:19 |
|
bariz fotoshop oldu?u dumanyn gölgesinin olmamasy ve renk olarak resme oturmamasyndan anla?ylyyor arkada?lar
|
|
|
|
|
idris
Üye
Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
![]() Gönderim Zamanı: 04/10/2007 Saat 16:45 |
|
Bizim site de geçen gün açylan bir topikte,aralarynda bu olayyn da geçti?i bir dizi hava sava?y vardy.
8-9-10 numaraly linkleri tyklayyp seyredin. |
|
|
|
|
Enewwss
Üye
Kayıt Tarihi: 13/09/2007 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 187 |
![]() Gönderim Zamanı: 04/10/2007 Saat 17:26 |
|
ne it dala?yymy? adamlar tarih yazmy? harbiden... buda resmin burdan alynty bir ilustrasyon olabilee?ini gösteriyor çünkü o simulasyondaki uçak görüntüsü resme typatyp benziyor...
|
|
|
|
|
idris
Üye
Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
![]() Gönderim Zamanı: 04/10/2007 Saat 20:16 |
|
Arada ilginç farklar var.
|
|
|
|
| << Önceki Sayfa 2 |
|
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|