Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Tayyareler
 Modelsitesi Forumu : Plastik Modeller : Tayyareler
Mesaj icon Konu: F-104S ve THK Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Sayfa   2 Sonraki >>
Yazar Mesaj
HYAMAN
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 20/08/2005
Konum: Turkey
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 470
Alıntı HYAMAN Cevaplabullet Konu: F-104S ve THK
    Gönderim Zamanı: 28/08/2006 Saat 06:53
Elime Esci'nin 1/48 F-104S kiti yapılmış halde geldi.Hurdaya atılmak üzereyken kurtardım.Bir toplama ve yenileme harekatına girişmek düşüncesindeyim.Türk olarak yapmaya niyetim var.Bir kaç sorum olacak:
-Bizde uçan uçakların uyarı yazıları İtalyan olanlarla aynı mıydı?Yani İtalyanca yazılarda var mıydı?
-Sparrow veyahut Sidewinder taşırken resimlenen uçak var mı?Varsa eğer nasıl bir görüntü arzediyordu uçaklar?


Resim varsa eğer özel arşivlerden görmem mümkün olursa sevinirim.Bilgisi olan arkadaşların yardımını bekliyorum .
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness."
IP
Viperman
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 25/05/2006
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 187
Alıntı Viperman Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 28/08/2006 Saat 08:00
italyan gormedim hiç fikrim yok ama hollandadan gelenlerde hollandalıların yazıları aynen duruyordu.
IP
Muratti
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 20/08/2006
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 623
Alıntı Muratti Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 28/08/2006 Saat 09:23
NATO devir programında universal bir placard dili yok mu ?

Ben o universal dili İngilizce diye biliyorum. (Belçika' da NATO'da görev yaptım da öyle duydum...)
IP
KursadA
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 03/09/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 608
Alıntı KursadA Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 28/08/2006 Saat 10:57
"NATO devir programi" ile herhangi bir NATO yardim programindan bahsediyorsaniz F-104S'ler yardim programi dahilinde degil, parasi catir catir milli butceden odenerek satin alinmis yepyeni ucaklardi.

Sorunuza donecek olursak F-104S'lerin uzerindeki tum uyari isaretleri Ingilizce idi, uyari yazilari Italyan F-104S'lerindekilerle ayni tipte olmasina karsin Italyanca metinler bizim ucaklarda yoktu. Bu ozellikleri nedeniyle Turk F-104S'lerinin uyari isaretlerini dekal olarak bulmak kendiniz cizmeniz disinda pek mumkun degil. Diger NATO ucaklarindaki uyari yazilarinin hepsinden farklilar, ancak Italyan ucaklarindakilere de tam olarak uymuyorlar.

Bu ucaklarin Sparrow takili resmi yok. Bir sure once ya burada, ya da IHMPMUK forumunda uzun uzun tartisilmisti. Ben kendi adima bu ucaklarin Turk Hava Kuvvetleri'nde Sparrow ile kullanilmadiklarini dusunuyorum, tanidigim pilotlardan duyduklarim da bu yonde.

Sidewinder takili resimleri de populer tabirle "mebzul miktarda" var, ucagin ana silahi Sidewinder idi.

Düzenleyen KursadA
IP
Muratti
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 20/08/2006
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 623
Alıntı Muratti Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 28/08/2006 Saat 16:03
Hadi yaa... :(

Vay canına ! Hem F-104 hem de İtalyan yapımı ve biz de buna kucak dolusu para ödemişiz ha ? Ne yazık !!

İran F-14 (şah zamanından), Hollanda, Norveç vs F-18 alabiliyor ve bildiğim kadarıyla F-15 hariç diğer tüm uçakların dost ülkelere satışı açık iken bizim gidip F-104 almamız aklıma "kadim dostumuz ABD" hakkında başka başka şeyler getiriyor.

F-104 bana göre berbat bir uçak ve bizim coğrafi yapımıza hiç de uygun değil. Bir F-104' le dağlık bir yere nokta atışı yaptığınızı düşünsenize; pikeden çıkmanız için size gerekecek mesafe ile ne kadar sağlıklı bir hedefleme yapabilirsiniz ? Uçakta kanat yok ki rösüjden çıksın... gaz açtıkça sink rate de artacak sonra da çakacaksınız tayyareyi... :(

O tayyare olabileceği en iyi şeyi U-2' ye platformluk yaparak başarmıştı ve bence asla kısa kanatlarla harp kullanımına asla designate edilmemeli idi...

Ama beni dinleyen kim değil mi ?   :D

IP
desert-rat
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 16/06/2006
Konum: İzmir
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 297
Alıntı desert-rat Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 28/08/2006 Saat 20:38
Bir dip not: Oyıllarda MAp yoluyla Almanyadan alınan 104 lerden her birine sembolik fiyat olarak bir 124 otomobil parası ödenmiş... :D
4 EVR COOL
IP
tracker
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 23/12/2005
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 35
Alıntı tracker Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 28/08/2006 Saat 21:02
Orjinalini yazan: Muratti

Hadi yaa... :(

F-104 bana göre berbat bir uçak ve bizim coğrafi yapımıza hiç de uygun değil. Bir F-104' le dağlık bir yere nokta atışı yaptığınızı düşünsenize; pikeden çıkmanız için size gerekecek mesafe ile ne kadar sağlıklı bir hedefleme yapabilirsiniz ? Uçakta kanat yok ki rösüjden çıksın... gaz açtıkça sink rate de artacak sonra da çakacaksınız tayyareyi... :(

O tayyare olabileceği en iyi şeyi U-2' ye platformluk yaparak başarmıştı ve bence asla kısa kanatlarla harp kullanımına asla designate edilmemeli idi...



F-104'un oyle bir kalemde harcanmasinda gonlum razi olmadi. Ayrica her karari doneminin siyasi ve askeri baglaminda degerlendirmekte yarar var. F-104 zamaninin en gozde ucagiydi. 1962-1963'de Turk Hukumetinin ucuncu bir F-104G filosu icin Washington'u ne kadar zorladigini Kuba Fuze Krizi ardindan yurutulen gorusme tutanaklarindan anlamak mumkun.

1974'de F-104S bir "stop-gap" (ara cozum) olarak alindi. Asil amac F-4E'leri daha yuksek sayida filo hizmetine sokmakti. Ama ambargo nedeniyle bunun gorunur gelecekte gerceklesmeyecegi bilindiginden F-104S alinmak zorunda kalindi. Zaten Turkiye'nin butce imkanlari ile ne daha iyi bir ucak alinabilmesi mumkundu ne de mevcut sisteme kolayca adapte edilebilecek baska bir platform. Yunanlilarin yaptigi gibi Mirage alinabilir, ama egitim, bakim, lojistik ve ikmal bakimindan maliyeti daha yuksek olabilirdi. Aslinda ayni donem bir Sovyetler Turkiye'ye MIG satmaya cok hevesli gorunuyordu.

F-104'un nokta atisi yetenekleri konusunda CF-104'lerin Hv.K. envanterinden en son cikan 104'ler olduguna (1995) dikkatinizi cekmek isterim. Gorevdeki en yasli govdelere sahip olmalarina ragmen, daha genc F-104G ve F-104S'lerden cok daha uzun sure kullanildilar. 1980'lerde modernize edilen bu ucaklar, o donem icin gelismis ve hassas seyrusefer ve atis kontrol bilgisayari ile donatilmisti. Bu ucaklarin 8 AJU'de PKK'ya karsi uzun yillar kullanildigini animsamakta yarar var. Ayrica bazi atis yarismalarinda F-16 filolarinin onunde dereceler elde ettiği soylenmektedir.


IP
Muratti
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 20/08/2006
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 623
Alıntı Muratti Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 28/08/2006 Saat 21:06
Anlıyorum. Peki ama neden Almanından İtalyanına, oradan da Türk ve hatta Amerikalısına kadar herkes bu uçağa "uçan tabut" diyordu sizce?

Yanlış öğrenmediysem USAF tarihinde en kısa hizmet görüp en çabuk decomission edilen uçaktır...
IP
tracker
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 23/12/2005
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 35
Alıntı tracker Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 28/08/2006 Saat 21:26
Gunduz ve iyi hava kosulunda av gorevi icin dusunulmus bir tayyareye, nukleer darbe, her hava kosulu av-onleme, kesif gibi her turlu gorevi yuklerseniz ve butun bu gorevler icin ucagin agirliginda 750 kg artisa yol acarsaniz asagi yukari bu sonuc kacinilmaz olur. Ustelik yuksek hiz yuksek irtifa denklemini yuksek hiz alcak irtifaya cevirirseniz, hele Avrupa'nin arizali cografyasinda.

Eger ucan tabut gibi bir sifat kullanilacaksa, galiba bizde bu sifat icin F-104 kadar F-100'u de dusunmek gerekebilir. Ayrica bu unvan ucagin Alman Hava ve Deniz kuvvetlerindeki kaza-kirim orani nedeniyle soz konusu olmustur. Italyanlar daha yeni hizmetten cikarttilar F-104ASA'larini. Ote yandan F-104'u hic kirimsiz kullanan ulkeler var. İspanya gibi.
IP
HYAMAN
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 20/08/2005
Konum: Turkey
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 470
Alıntı HYAMAN Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 28/08/2006 Saat 21:31
Luftwaffe bu uçakları servise koyduğu zaman F-84F ve F-86 uçaklarını uçuruyordu ve Amerikan hava kuvvetlerinin F-100 ile kazandığı süpersonik uçuş deneyimine sahip değildi.Alman havacılarının yeteneklerinden kimse şüphe etmemekle beraber F-104 daha uçtukları uçaklara benzemiyordu ve insan hatasını asla affetmiyordu.Bu yüzden Alman hava kuvvetleri 1965 yılında otuzdan fazla "104" düşüp pek çok pilot ölünce uçağı bir yıl uçuştan men etti.Daha sonra Martin-Baker sandalyeler gelince uçağın kaza oranı katlanabilir seviyelere çekildi ama hala devam etti.
Belçika Hava Kuvvetleri bu uçağı 1983 yılında görevden aldığında toplam 112 uçağı uçurmuştu ve bunların 41 tanesi çeşitli kazalarda kaybedilmişti.İlk başta fazla görülen bu oranın aslında uçağın 20 yıl görev yaptığı düşünülürse gerçekte düşük bir oran olduğu söylenebilir.
Norveç Hava Kuvvetleri'nin 331.Filosu bu uçakları 1981 yılında servisten aldığında yaptığı toplam uçuş saati 60.956 saati bulmuştu ve bu uçuşların büyük çoğunluğu berbat denebilecek Kuzey Avrupa hava şartlarında yapılmıştı.Diğer F-104 filosu olan 334.Filo ise 23 uçakla 1973-1983 yılları arasında görev yapmış ve sadece 4 uçak kaybetmiştir.
Danimarka Hava Kuvvetleri'de hemen hemen benzer hava koşullarında görev yapmış olmasına rağmen kayıpları bir düzine kadar olmuştur ve bu Luftwaffe kayıpları ile kıyaslanamayacak bir kayıptır.
Yunan Hava Kuvvetleri ilk görev yılında 335.Filo ile 1000 saat kazasız uçuş rekoru kırmıştı.
İspanyol Hava Kuvvetleri ise diğer tüm ülkelerden farklı olarak bu uçağın hiç kaybedilmeden uçtuğu bir hava kuvveti olarak tarihe geçmiştir.Bunda İspanya'nın uçuş için mükemmel sayılabilecek havası ve uçağın diğer hava kuvvetleri ile kıyaslanınca oldukça az sayılan sorti sayısının rolü büyüktür. Ama yine de şapka çıkartılacak bir başarıdır.
Tüm bunlardan görülen aslında "104"'ün herkesin bildiği ve sandığı kadar güvensiz bir uçak olmadığıdır.Etkili kullanıldığı zaman başarılı olduğu kanıtlanmıştır bence.
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness."
IP
Muratti
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 20/08/2006
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 623
Alıntı Muratti Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 28/08/2006 Saat 21:43
İşte şimdi aynı lisanı konuşuyoruz...

Çok haklısınız. F100 maalesef aşağı yukarı aynı kötü üne (özellikle dik çekişlerde hava alığının -burnunun- aerodinamik yapısı nedeniyle compressor stall'a girip motorun flame out olması nedeniyle) sahip.

Bir de sanıyorum bildiğiniz gibi eject seat'lerinin güvenilmezliği, aşırı yaşlı (geriatric jet syndrome' dan mustarip olması) olmaları ve de oransal olarak F104' den fazla sayıda olmaları (yanlış biliyorsam ve düzeltiresniz sevinirim.) bu orana sebep olmuştur.

Aslında Serhat Bey; denklemlerden söz açmışken; üç parametreli bir toplama yapalım :

Lockheed + USA + NATO = tuhaf ilişkiler yumağı

oluyor. Bunu ben değil bu işleri yakından izleyenler söylüyor.

Bu denklem olayı Grumman için de geçerli bildiğiniz gibi.

Hatırlarsanız hikaye şöyle gelişmiş : S2 Tracker' ı ABD senatosu soruşturmaya alır. Yapılan araştırmanın sonucunda piyasada 3 dolar olan bir "kalem tutacağı" için komponent fiyatının USN' ye 2450 dolar olarak verildiği ortaya çıkar.

Eh... Lockheed bu konularda daha başarılıydı. O kadar ki Japon başbakanının intiharına yol açacak kadar...

Hoş bir münazara oldu teşekkür ederim.
IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
Alıntı idris Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 29/08/2006 Saat 00:55
Daha önce başka bir konuda "S" modelinin dayanıksız olduğundan bahsedilmişti ama en son servisten kalkanlarda onlar olmuştur.
Tüm 104 ler içinde en iyi motor da Fiat ın yaptığı ve "S" lerde kullanılan motordur.
IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
Alıntı idris Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 29/08/2006 Saat 00:59
Orjinalini yazan: Muratti

İran F-14 (şah zamanından), Hollanda, Norveç vs F-18 alabiliyor ve bildiğim kadarıyla F-15 hariç diğer tüm uçakların dost ülkelere satışı açık iken bizim gidip F-104 almamız aklıma "kadim dostumuz ABD" hakkında başka başka şeyler getiriyor.



Hollanda ve Norveç F-16 aldı bildiğim kadarıyla.
F-15 ise satışa açık eskiden beri(Japonya,suudiler,israil).
IP
Muratti
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 20/08/2006
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 623
Alıntı Muratti Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 29/08/2006 Saat 00:59
Orjinalini yazan: İdris

Daha önce başka bir konuda "S" modelinin dayanıksız olduğundan bahsedilmişti ama en son servisten kalkanlarda onlar olmuştur.
Tüm 104 ler içinde en iyi motor da Fiat ın yaptığı ve "S" lerde kullanılan motordur.


Sanırım doğru; G' lerdeki motor yanlış hatırlamıyorsam Messerchmitt - MTU ile MBB ve ne alakaysa M.A.N. ortak yapımı olsa gerektir.

Bunlar kulaktan dolma bilgiler; teyit etmem için araştırmam lazım.


Orjinalini yazan: İdris

[QUOTE=Muratti]İran F-14 (şah zamanından), Hollanda, Norveç vs F-18 alabiliyor ve bildiğim kadarıyla F-15 hariç diğer tüm uçakların dost ülkelere satışı açık iken bizim gidip F-104 almamız aklıma "kadim dostumuz ABD" hakkında başka başka şeyler getiriyor.




En son F16 almış olabilirler. Ama F-18' leri de var. Hoş bizim lojistik neyi alıp neyi almayacağını evvel Allah iyi bilir... Yine de ben bizim pilotlara FA-18' i daha çok yakıştırıyorum psikolojik olarak F-16' ya göre...


Düzenleyen Muratti
IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
Alıntı idris Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 29/08/2006 Saat 01:06
Orjinalini yazan: tracker


F-104'un nokta atisi yetenekleri konusunda CF-104'lerin Hv.K. envanterinden en son cikan 104'ler olduguna (1995) dikkatinizi cekmek isterim. Gorevdeki en yasli govdelere sahip olmalarina ragmen, daha genc F-104G ve F-104S'lerden cok daha uzun sure kullanildilar. 1980'lerde modernize edilen bu ucaklar, o donem icin gelismis ve hassas seyrusefer ve atis kontrol bilgisayari ile donatilmisti.


Son parti CF-104 ler Türkiye ye teslim edilmeden önce Almanya da bakım ve modernizasyondan geçti.
Hiçbir modernizasyon görmemiş "S" lere oranla daha iyi durumdaydılar.Bence o yüzden kullanımları daha uzun sürdü.
Zaten bize katılış tarihleri 1980 sonrasıdır.
IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
Alıntı idris Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 29/08/2006 Saat 01:10
Orjinalini yazan: Muratti


Yanlış öğrenmediysem USAF tarihinde en kısa hizmet görüp en çabuk decomission edilen uçaktır...


Bunun sebebi uçağın kötülüğü değil,usaf ın bakış açısını değiştirip farklı bir yöne gitmesidir(Mac Namarra dönemi).
IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
Alıntı idris Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 29/08/2006 Saat 01:12
Orjinalini yazan: Muratti


En son F16 almış olabilirler. Ama F-18' leri de var. Hoş bizim lojistik neyi alıp neyi almayacağını evvel Allah iyi bilir... Yine de ben bizim pilotlara FA-18' i daha çok yakıştırıyorum psikolojik olarak F-16' ya göre...


F-16 yı bizden önce aldılar.
F-18 İspanya ve İsviçrede var.
IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
Alıntı idris Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 29/08/2006 Saat 01:43
Orjinalini yazan: HYAMAN

Luftwaffe bu uçakları servise koyduğu zaman F-84F ve F-86 uçaklarını uçuruyordu ve Amerikan hava kuvvetlerinin F-100 ile kazandığı süpersonik uçuş deneyimine sahip değildi.Alman havacılarının yeteneklerinden kimse şüphe etmemekle beraber F-104 daha uçtukları uçaklara benzemiyordu ve insan hatasını asla affetmiyordu.Bu yüzden Alman hava kuvvetleri 1965 yılında otuzdan fazla "104" düşüp pek çok pilot ölünce uçağı bir yıl uçuştan men etti.


Zaten esas problemde bu.
Uçak amerikada daha basit yapıdayken Almanlar radar,elektronik vs bi alay zıvırı istemişler ek olarak.
İlk modellerle "G" nin tekerlekleri ve tekerlek kapaklarıda bu yüzden farklıdır.Artan ağırlıktan dolayı daha büyük teker gerekmiştir.
Uçağın genel yapısıda bu ek ağırlıkla düzgün randıman verememiş.
Hartmann 104 leri denemiş ve hiç memnun kalmayıp istifayı basmıştır mesela.
IP
Sayfa   2 Sonraki >>
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide