Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

X-22 Kullanımı hakkında...

Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Genel
Forum Adı: Sikça Sorulan Sorular
Forum Tanımlaması: Senelerdir biriken bilgileri burada topluyoruz
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=97
Tarih: 01/05/2024 Saat 22:28
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com


Konu: X-22 Kullanımı hakkında...
Mesajı Yazan: CErginbas
Konu: X-22 Kullanımı hakkında...
Mesaj Tarihi: 25/08/2005 Saat 06:49
Modelcilikte beceremdiğim şeylerin başında vernik olayı geliyor. Ne yaptımsa şu aribrush ile cam gibi yüzeyler elde edemedim.

Ustalara sorum şu şekil olacak: Bir modeli yağlıboya ile yıkamadan önce, cam gibi(araba yüzeyi gibi) yapmak istiyor isek;
X-22 yi (Akrilik!) ne kadar inceltmeliyiz?
Nasıl basınçta uygulamalıyız?
Uzaktan mı, yakından mı uygulamalıyız?
Kaç katta hallolur bu iş? bir katta olabilir mi?

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Tamer Özkan
Mesaj Tarihi: 25/08/2005 Saat 07:19
Orjinalini yazan: cerginbas

Bir modeli yağlıboya ile yıkamadan önce, cam gibi(araba yüzeyi gibi) yapmak istiyor isek

Sivil araca göre yanıtlıyorum,

Tamamen zevk meselesi ancak;
Kitlerdeki kaput,kaporta vs araliklari 24 kat büyütürseniz orjinali bulamazsiniz.Eğer yıkamayı bu amaç ile yapıyorsanız ölçek dışı gibi gözükebilir.Parlak boya -yağlı yıkama ikilisi, modeli eskitmiş değil,zoraki kirletilmiş gösteriyor.

"Ben yeni araba sevmem, ne o? oyuncak gibi die-cast" fikirinde iseniz ,O zaman parlak sonuca gerek yok.Eski ise parlak değildir.

Sorunuza gelirsek,

Nasıl basınçta uygulamalıyız?
Uzaktan mı, yakından mı uygulamalıyız?
Kaç katta hallolur bu iş? bir katta olabilir mi?

Bir katta olamaz.Basınç ayarı,uyguladığınız incelikle ilgilidir. Bu da yakınlık uzaklığı belirler.

Vizkozite arttıkça ,hava basıncı artar bu da uzaktan atmayı gerektirir.

GEnel boyamada bir airbrush boyundan daha uzak atım da "kuru düşme " denilen pürüzlü yüzey oluşur.

Vizkozite inceldikçe,hava basıncı düşer ,yakınlaşılabilir.1 bar ın altı hava airbrush kaliteli değilse sorun yapabilir.

Bu teknikler deneyerek yerine oturacaktır.

İlk katı ana renk atar gibi orta kıvam atınız.Kuruyunca Yüzeye bakınız ,silikonsuz pasta yapmak gerekebilir.

İkinci katı daha ince ,yeteri kadar bekledikten sonra üçüncü katı "sulu" tabir edilen ,vernik cam şişede çalkalanınca süt gibi köpük yapan kıvamda kullanınız.Akma yapma ihtimalini unutmayınız.Püskürtmeye dışarda başlayıp dışarda bitirmeli ,bir alanda fazla ısrarcı olmamalısınız.

Toz konmadıysa işiniz kolaydır. Toz var ise bilinen en iyi pasta cila ,compaund vs parlatmak gerekir .
Kolay Gelsin


-------------


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 25/08/2005 Saat 09:04
Misal, ben X-22 şişesini alır once bir calkalarım sonra acar, sisenin vialı kısmına kadar selulozik tiner tamamlar kaparım , bir daha calkalarım , icindeki sıvı sulandırılmış rakı rengine gelmiştir bu arada, sonra pistoleye doldurur, ilk katı hızlı gecmek suretiyle pistolenin gecis hızını her katta azaltarak tatbik ederim, son kat iyice yavaş gectigim icin daha kıvamlı olur. 15 dakka bekler bir yavas kat ddaha atar bırakırım, (A)30 dakka sonra 1200 sulu zımpara ile okşar gibin yuzeyi temizlerim, once vernikte olusmus muhtemel yukseltileri harcarım. sonra dairesel hareketlerle butun yuzeyi zımparalarım sulu 1200 ile, heryer matlaşışınca demekki yüzeyi düslemişiz, sonra diş macunu ile ovar yıkar akabinde compound ile ovalarım BASTIRMADAN. yıkar diş fırcasıyla temizler duruma bakarım olmadı bir daha parlatırım, bırakırım(B)(1). bu aşamdan sonra dekalleri uygular yavaş geçişli bir vernik katmanıyla kapar zımpara parlatma işine geri dönerim (2) sonra wash yapar eskitme eder matı basarım.(3)

1-2 arası mat yuzey uzerine uyguladıgım yontem, araba motor ucak gemi farketmez.Mat olacaksa yüzey zaten bunlar yerine mat vernik basar gecerim.

2-3 arası uçaklarda ve yarışsal arabalarda dekalli finişlerde uyguladığım yöntem.

2-3 arası eskitmeli olacak dekalli modeller için geçerli

Standart içinde x-22 gecen uygulamalarım bunlardır.

Bunların haricinde arabada 3 4 hızlıdan yavaşa geçişle parlak boya uygulamarımız da müessesemizde mevcuttur. iyice kuruduktan sonra A ve B arasını uygularım.

Enamelde (attıktan 24 saat sonra) direkt bu numara yese de tamiya akriliklerde boyanın 2 3 gün beklemesi gerekiyor keza compound esnasında parmak izi kalıyor. Damiya spreylerde de 24 saat beklemek gerekiyor.

Kullanılan boya parlaksa direkt A-B arasını uyguladıktan sonra dekal basabilirsiniz, ve direkt 1-2 arasını uygulayabilirsiniz.


TS-13 sevmem, seveni de sevmem ona göre

-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 25/08/2005 Saat 09:05
Bu hızlıdan yavaşa geçiş yöntemi tarafımdan kompresörün basıncıyla oynamaya üşenildiği için sabit basınca yönelik zaman içinde geliştirilmiştir

-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 25/08/2005 Saat 09:06
Güzel formule etmişim, takdir ettim

-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 25/08/2005 Saat 09:29
Orjinalini yazan: Ares

Güzel formule etmişim, takdir ettim


Valla ne yalan söyleyeyim, ben de takdir ettim!

Ama bu gibi aşamaları ne zaman denerim bilmiyorum. Berbat etme riski olduğundan, kobay otoya cillop muamelesi çekmek lazım.

Yeniler için direkt olarak kutudan 2 kat akrilik vernik kullanıyorum. Toz yapışırsa yaşken ince cımbızla veya kürdan ucuyla çekiyorum, vernik izi dolduruyor. Beceremediğim toz da tarihten bir belge statüsüne kavuşuyor...

Eskiler için mat vernik hiç kullanmadım. Uzaktan atış ve hafif zımpara yeterli oldu. Yıkanmamış ve toz çamurlu etkisi için Testors'un "Sand" boyasını uzaktan gezdiriyorum.

Malı gösteren vitrin ama benim de en az önem verdiğim konu bu boya meselesi galiba. Gerçi çıkan sonuçlardan da tatminsiz değilim ama yine de daha çok önem verebilirim gibi geliyor.    

-------------
http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 25/08/2005 Saat 09:35
"heryer matlaşışınca demekki yüzeyi düslemişiz"

Bir yüzey tamamen düz olunca parlamaz mı?
Veya: vernik sonrası 1200 zımpara ile, parmağa pürüzssüz gelicek şekilde kaymak edilmiş bir uçak,tank decallenebilir mi? Yoksa bizim aradaığımız pürüssüzlük derecesi tamamen parıldayan yüzeylermidir?
mat ve pürüzssüz diye birşey olabiliyor mu?



-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 25/08/2005 Saat 09:39
Bir soru daha ekliyeyim. Uçak veya tankta, verniğin pürüssüz olması için, direk boyanan yüzeyi zımparalamak ve düzeltmek gereklimidir?
Bunu neden soruyorum: benim kompresörün basıncı biraz yüksek olduğundan, genelde sonuçlar parmağa pürüzlü geliyor. Gel gör ki 2000 zımparayla yedirince kaymak tadı alıyor, bu sefer de boya yüksek yerlerden sökülüyor.



-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 25/08/2005 Saat 10:20
Orjinalini yazan: cerginbas

"heryer matlaşışınca demekki yüzeyi düslemişiz"

Bir yüzey tamamen düz olunca parlamaz mı?
Veya: vernik sonrası 1200 zımpara ile, parmağa pürüzssüz gelicek şekilde kaymak edilmiş bir uçak,tank decallenebilir mi? Yoksa bizim aradaığımız pürüssüzlük derecesi tamamen parıldayan yüzeylermidir?
mat ve pürüzssüz diye birşey olabiliyor mu?



Ceki bilader, açayım hemen, vernik parlak boya atılduğunda "genelde" portakal yüzeyi gibi olur mal parlasada, kuruma sürecinde kendini geren boyalar bunun haricindedir (misal benim pek sevdiğim ota poka heryere attığım transparan mavi gibi). Bu bamplı yüzeyi ne kadar parlatırsan parlat ışık hattını düz alamazsın.öncelikle bize heryerde yüksekliği aynı bir yüzey lazım, zımparayı o yüzeye ilk sürdüğünde bumpların tepesi mat gerisi parlak kalır (aşağı seviyeler), burdaki amaç o yükseltileri yemek, her yer mat olduğunda demekki zımpara her yüzeye erişebiliyor, yani o bumplar yokolmuş demektir. Bu aşamada elinde düz ama zımparadan dolayı mikroskobik girinti çıkıntılara sahip bir yüzey var edmektir, o yüzden düzdür ama parlamaz. Bu aşamadasıra o mikroskopin bump ları yoketmeye gelmiştir, onuda aşındırıcı özelliklere sahip eczalarla sağlarsın (compound gibi). Kısacası düz yüzeyle parlak yüzey aynı şey değildir ama parlak yüzeye giden yol düz yüzeyin midesinden geçer

-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 25/08/2005 Saat 10:23
Orjinalini yazan: cerginbas

Bir soru daha ekliyeyim. Uçak veya tankta, verniğin pürüssüz olması için, direk boyanan yüzeyi zımparalamak ve düzeltmek gereklimidir?
Bunu neden soruyorum: benim kompresörün basıncı biraz yüksek olduğundan, genelde sonuçlar parmağa pürüzlü geliyor. Gel gör ki 2000 zımparayla yedirince kaymak tadı alıyor, bu sefer de boya yüksek yerlerden sökülüyor.



Tavsiyem pütürlü geniş alanları bölgesel zımparalaman yönünde ve yahut full zımpara çek, derdin yüksek basınçsa boyanı incelt ve pistole boyu mesafesinden yüzeye çok hızlı bir geçişle tatbik et, hızın burdaki önemi, ince atılan boyanın birikme yapmadan yüzeye düşmesidir, yakın olduğu için ıslak hızlı olduğu içinde birikme yapmaz.

Bu yöntemde dikkat etmen gereken en önemli nokta, bu hızlı geçiş esnasında pistoleyi stabil tutman, keza hazneden boya dökülebilir modelin üstüne.


-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 25/08/2005 Saat 10:30
Işık hattına misal;



Bu modelde vernik yoktur mesela.

Bu yüzeyi parlak olup düz yüzey elde edilememiş modele örnek;



Bu arada opak renklerde direkt boyayı zımpara polishle parlatabilirsin ama Metalik boyalarda illa vernik gereklidir, çünkü metalik partiküller bu aşamalara direkt maruz kalırsa homojen olamayan bir şekilde aşınıp görüntüyü bozarlar;

Misal; burda yüzey düz cayır parlıyor ama metaligi homojen değil, kaput üstü sol ızgaranın arkası;



-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 25/08/2005 Saat 10:52
Ufuk Abi

Valla eline klavyene sağlık. Ders verdin ders . Kafamdaki birçok soruyu cevapladın. Artık bol bol deneyip yanılarak işi pratiğe dökeceğiz. Zaten bende de vernik bekleyen modelen bol birşey yok, memlekete x-22 de gelmiş, hayırlı uurlu olsun.

"derdin yüksek basınçsa boyanı incelt ve pistole boyu mesafesinden yüzeye çok hızlı bir geçişle tatbik et" mevzuyu koparan cümle. hay ağzına sağlık.

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: USS Enterprise
Mesaj Tarihi: 25/08/2005 Saat 14:14
Orjinalini yazan: cerginbas

Artık bol bol deneyip yanılarak işi pratiğe dökeceğiz.


Zaten yillardir tirmaladigimiz uzere hadisenin esasi da budur..

Deneyecen yanilacan, bi daha deneyecen, bi daha yanilacan...

"Bize olayi hap yapin yutturun, uc gun forum okumayla modelin kralini yapalim" diye umanlara selam ederim burdan   



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info