Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Olfo

Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Figür
Forum Tanımlaması: Hasan, Hans, Hasanagi... Küçük adamlar iste...
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=7610
Tarih: 13/05/2024 Saat 20:07
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com


Konu: Olfo
Mesajı Yazan: modelchi
Konu: Olfo
Mesaj Tarihi: 29/10/2011 Saat 09:14
Merhaba,
Olfo, Andrea nyn 54 mm olarak çykardy?y fantastik bir figür.
Bu figürü geçen yyl boyamy?tym.
54 mm olmasyna kar?ylyk madeni 1 TL den biraz büyük.










Cevaplar:
Mesajı Yazan: zwan
Mesaj Tarihi: 03/11/2011 Saat 16:21
Mehmet ellerine sa?lyk. Bu figürü daha önce de sende görmü? ve boyamasyny çok be?enmi?tim. Gerçekten u?ra?ylmy? ve emek verilmi? bir figür.

Bazy ufak detaylara de?inece?im. Mum y?y?y yandy?yna göre figürün bulundu?u bölge karanlyk, bu yüzden yerdeki otlaryn ye?il olmamasy lazym diye dü?ünüyorum.Ayryca a?aç kütü?ünün en üstteki bölümü yeni kesilmi? izlenimi verdi bana.Bu yazdyklarym tamamen benim görü?üm.Alynmayaca?yny bildi?im için yazdym.

Tekrar ellerine kollaryna sa?lyk.
Yeni yaptyklaryny da görelim artyk :)



-------------
http://www.modelistan.com - http://www.modelistan.com


Mesajı Yazan: Metin TÜRKO?LU
Mesaj Tarihi: 03/11/2011 Saat 21:11
Mehmet abi eme?ine sa?lyk.
Ragyp abinin görü?lerine katylarak, mum y?y?ynyn etkisi bariz bir biçimde elbiselerede yansymalyydy. Foto?raftan görebildi?im kadary ile bu efekti vermeye çaly?my?syn ancak bunu biraz daha göze batar bir biçimde yapabilirsin. Ayryca fener içindeki mum y?y?y efekti oldukça ba?aryly, tebrikler.

Zemine kafa yordu?unda apacyk görülüyor.
Ancak bu figüründe de, yykama ile gölgeler görüyorum, elbisedeki y?yklarda daha yumu?ak olabilir (gölge, y?yk arasyna bir ara ton)

Yeni çaly?malaryny görmek dile?i ile, iyi modeller.

SAYGILAR

-------------
Küçük ?eylere fazla önem verenler ellerinden büyük ?eyler gelmeyenlerdir. EFLATUN


Mesajı Yazan: modelchi
Mesaj Tarihi: 04/11/2011 Saat 09:34
Selamlar,
Yorumlar icin gercekten cok tesekkurler.
Burada da yorum yapilmazsa nerede yapilacak oyle degil mi! O yuzden dileyen istedigi yorumu yapabilmeli diye dusunuyorum. Bu cok normal. Onemli olan yapilan yorumlardan ben veya bir baskasi gercekten birsey ogreniyor muyuz. Bence kilit nokta burasi. Ornegin bu calismada zemindeki otlarin (en azindan karanlikta kalan kisminin) yesil olmasi gercekten mantikli degil. Ancak bu tamamen gozumden kacan bir husus. Dolayisiyla bu da yapici bir yorum. O yuzden tesekkur ediyorum.

Figure gelince,
Tabii aslinda bu figur OSL tekniginin uygulanmasi gereken bir figur. Bunun mukemmel ornekleri var internette arastirilabilir. Ozellikle CMON gibi sitelerden bakilabilir. Ben ilk defa boyle bir efekt vermeye gayret ettim. Pek basarili olmadiginin farkindayim. Bunun nedenlerinden birinin renk secimlerim oldugunu dusunuyorum. Simdiki aklim olsaydi tek renk ve onun tonlari uzerinde calisirdim. Olfo nun kutu uzerindeki orjinal boyamasi gibi. Tabii bu benim kendi oz elestirim.

Firsat buldukca diger calismalarimi da paylasacagim. Bugun bir bust koymayi planliyorum. Resim cekebilirsem baska bir baslik altinda ekleyecegim.


Simdiden herkesin mubarek bayramini kutlarim.

Sevgiler.


Mesajı Yazan: KENAN
Mesaj Tarihi: 04/11/2011 Saat 12:51
OSL teknigi gerçekten çok zor bunu ba?tan söylemek lazym.Ben çaly?maya bakty?ymda ?öyle dü?ündüm;olfonun dehlize elinde fener ile tedirgin bir ?ekilde inmeye hazyrlandygyny hissettim.o yüzden otlar bana çok garip gelmedi bu benim görü?ümdür kimse darylmasyn :D.(öyle bir olmu?uz ki her söyledigimiz yanly? anla?ylyp tepki görecekmi? gibi.Paranoya).Ama Merdivenlerden ini?e dogru bir Osl çaly?masy yapylabilirdi.Figürde en çok dikkatimi çeken iki ?ey;geçi?lerin çok sert olmasy,özellikle aydynlatmadaki.Digeri ise ayaklarda ki kyllaryn bir karma?a içinde oldugu(daha fazla üstünde durulabilirdi).Hep hatalardan bahsetmeyelim;Base güzel olmu? figür ie uyum içinde.
Çaly?malaryn devamyny görmek dile?iyle.


Mesajı Yazan: stuka
Mesaj Tarihi: 04/11/2011 Saat 18:36
Ben figur ile ilgili bir yorum yaPmayacagim. ****lar ( neden yyldyz çykyyor ? ) zaten gerekli yorumlari yapmislar.
Ben yanan fener ile ilgili bisey soylemek istiyorum. Bu sekilde sunumu yapilan bir figurde yanan mum isiginin cevreye verdigi yansimayi simule etmek gercekten cok zor. Boyle bir uygulamaya girildiginde figurden tutun da tum cevreye kadar karanlik etkisinin verilmesi gerekir. Bu da ciddi anlamda bir ugras. Ama bu figur, mevcut sunumuyla shadow box olarak tabir edilen bir golge kutusuna yerestirilip basit bir isik oyunuyla hem figure hem de cevresine bahsi gecen mum isigi karanlyktaki etkisinin verilebilecegini dusunuyorum.

-------------
Iyi modeller !
Tahir Özcivan

http://www.modelistan.com - Modelistan


Mesajı Yazan: modelchi
Mesaj Tarihi: 04/11/2011 Saat 22:31
Sevgili Tahir Özcivan,
Shadow box fikri cazip olabilir ama fenerin verdi?i aydynlanmayy fiziki olarak sa?lamak kanymca daha zor. Shadow box için pek çok ledin iyi dü?ünülmü? bir elektrik devresiyle bir iç mekan canlandyrmasynda gerçekle?tirilmesi daha iyi sonuç verecektir diye dü?ünüyorum. Örnek vermek gerekirse, pencerenin ardyndan gelen y?yk, ?ömine y?y?y, avizelerden gelen y?yk gibi birden çok y?yk kayna?y bir arada kullanylarak belirli bir ölçüde aydynlanma sa?lanabilir. ?u anda elimde Andrea nyn bir figürü var ve eger becerebilirsem bu figürü shadow box içerisine yerle?tirece?im. O zaman yapylmy? bir örnek üzerinden de konu?ma imkanymyz olacaktyr. Kenan ?ahin'in böyle bir çaly?masy olmu?tu. Fikir payla?ymy için te?ekkür ederim.
Sevgiler.




Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info