Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Pütürle?me sorununu nasyl a?arym.

Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Genel
Forum Adı: Yapım teknikleri
Forum Tanımlaması: Metal, resin, vakum vs hakkında sorular cevaplar denemeler ve yanılmalar
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=6946
Tarih: 29/04/2024 Saat 07:37
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com


Konu: Pütürle?me sorununu nasyl a?arym.
Mesajı Yazan: z_g_h
Konu: Pütürle?me sorununu nasyl a?arym.
Mesaj Tarihi: 03/05/2010 Saat 20:51
Selam arkada?lar ilk iki model denememde hiç sorun ya?amamy? olmama ra?men son iki modelim boya sökücüye gire çyka bi hal oldu.

Sebebine gelince astar atarken astaryn pütürle?mesi sorunu var. Tüm denemelere ra?men a?amadym. Tamiya liquid surface primer kullanyyorum. 1 birim astara 1-2 birim kadar selülozik tiner kary?ymy kullanyyorum.

Önce çok uzak atty?ymdan dolayy kuru dü?tü diye dü?ündüm ama dünkü denememde yakla?yk boya atym mesafem 5-6 cm kadar uzaklyk basynç ise 1 bar.

Niye halen pütürlü oluyor anlamadym hatam nedir bulamadym açykçasy pek tecrübelide de?ilim bilemiyorum. Tavsiyelerinizi bekliyorum.Acaba boya kabinindeki hava akymynyn etkisi olabilirmi.

Son olarak eklemek istiyorum belki kafa de?i?tirince daha randymanly olur diye dü?ünden large kafa seti ve i?ne sipari?i verdim yaryn elimde olur onunla denememim faydasy olurmu acaba.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: levburkara
Mesaj Tarihi: 03/05/2010 Saat 21:52
Selamlar, benim de basima cok geldigi icin yardimci olmak istedim. Zannederim bu tozlanmanin dort nedeni var: yuksek basinc, uzak mesafe, konkav geometri, ve cabuk kuruyan tiner. Basinc ve mesafeniz takribi olarak uygun geldi bana. Bir ihtimal biraz daha inceltebilirsiniz astari. Yine de puskurtme sirasinda konkav bolgelerde (mesela F-4'de kanatla govdenin birlestigi bolge) olusan hava girdabindan dolayi tozlanma olabiliyor sanki. Zannederim buna care basinci biraz daha dusurmek ve konkavi iki ayri yuzey olarak dusunup bu yuzeylere tek tek odaklanmak.

Son bir ihtimal de selulozik tinerin oda sicakliginda buhar basinci cok yuksek oldugu icin dogal olarak cok cabuk ucup kurumasi olabilir. Mr. levelling thinner bu isi oldukca iyi cozuyor (icinde kurumayi geciktirici bir madde var galiba, retarder diye geciyor). Boyanin veya astarin yuzeye dustukten sonra halen sivi olarak kalmasini ve yuzey uzerinde dogal olarak kendisini duzlestirmesini sagliyor. Pistolle uyguladiginizda Mr. leveling tiner ile inceltilmis boyanin 30 dakika sonra bile pistolun kenarlarinda kalan boyanin halen islak oldugunu hissedebiliyorsunuz. Benim fikrim selulozik tiner icin retarder bulabilirseniz probleminizin cozulebilecegi yonunde.

Yine de problem cozulumuyorsa, eski bir atletle veya ince bir zimparayla puturlesen kisimlari duzlestirebilirsiniz kanimca. Biraz uzun oldu, umarim anlatabilmisimdir aklimdakileri.


Mesajı Yazan: z_g_h
Mesaj Tarihi: 03/05/2010 Saat 22:03
Cevap için sa?olun bu durumda yaryn parçalary boya sökücüden alynca basyncy biraz daha dü?ürüp modele biraz daha yakla?ayym e?er yine olmazsa bahsetti?iniz tinerden edinmenin yoluna bakycaz. Birde bende niyedir çözemedim konkav yerlerde olsa eyvallah dicem ama düz yerler dahil heryeri pütürlüydü. unutmadan model porsche 911 gt3 modelinin kupasy.


Mesajı Yazan: z_g_h
Mesaj Tarihi: 05/05/2010 Saat 21:36
Burak yardymyn ve deste?in için sa?ol sorun çözüldü.

Basyncy 0,5-0,7 gibi ayarladym tiner miktaryny arttyrdym birde etkisi varmy bilmiyorum ama tabancaya large kafa large i?ne taktym oldukça pürüzsüz bir yüzey elde ettim.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info