Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Ferrari 250 GTO 1/24

Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Sivil Araçlar
Forum Tanımlaması: Askeri amaçli olmayan tüm araçlarla ilgili bilgi paylasimi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=6834
Tarih: 18/05/2024 Saat 17:20
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com


Konu: Ferrari 250 GTO 1/24
Mesajı Yazan: z_g_h
Konu: Ferrari 250 GTO 1/24
Mesaj Tarihi: 30/01/2010 Saat 23:30
Arkada?lar airbrush aldym. Ylk çaly?ma olarak yarym bekleyen bu modeli bitirdim. Tüm yorumlara açyktyr.














Cevaplar:
Mesajı Yazan: z_g_h
Mesaj Tarihi: 30/01/2010 Saat 23:30










Mesajı Yazan: z_g_h
Mesaj Tarihi: 30/01/2010 Saat 23:31










Mesajı Yazan: levburkara
Mesaj Tarihi: 01/02/2010 Saat 06:04
Selamlar, arabalardan anlamiyorum ne yazik ki ancak boyasi ve yuzey parlakligi cok guzel olmus gibi geldi bana. Yansiyan isiklardan yuzeyin duzgunlugu belli oluyor. Yuzey icin takip ettiginiz adimlari kisaca belirtebilir misiniz (astar/boya markalariniz, boya katmanlarinin sayisi, vernikleriniz, vs.) ?


Mesajı Yazan: z_g_h
Mesaj Tarihi: 01/02/2010 Saat 18:48
Orjinalini yazan: levburkara

Selamlar, arabalardan anlamiyorum ne yazik ki ancak boyasi ve yuzey parlakligi cok guzel olmus gibi geldi bana. Yansiyan isiklardan yuzeyin duzgunlugu belli oluyor. Yuzey icin takip ettiginiz adimlari kisaca belirtebilir misiniz (astar/boya markalariniz, boya katmanlarinin sayisi, vernikleriniz, vs.) ?


Selamlar.

- Ylk i? olarak tüm araç yüzeyini 600 numara zymparayla hafifçe ovalyyorum. Parlak plastik matla?ynca. Parlak kalan yerleri tespit ediyorum. Bu parlak kalan yerler çöküntüleri belli ediyor zympara oralara ula?amady?yndan. Bu noktalary tek tek macunluyorum. A?a?yda resimde aracyn tesfiye görmü? son halini ve birçok yerindeki macun izlerinden kapatylmy? çöküntüleri göreceksin.



- Ykinci i? olarak 1500 kum zymparayla komple su altynda ovalayyp astar atmak için yüzeyi temizliyorum ve plasti?in parlakly?yny yokediyorum.

- Syra astara gelince benim tercihim tamiyanyn ?i?edeki gri astary. Bu astary bire bir oranda selülozik tinerle inceltip airbrush ile modeli astarlyyorum.

- Astar kuruyunca (ki 15-20 dakika yetiyor) hata varmy tesfiye sorunlary varmy diye bi kontrol ediyorum. Hata var ise tekrar zympara astar yapylyyor ama bu modelde hata çykmady.

- Alex Kustov adly ünlü sivil araç modelcisinin kusursuz boyama adly makalesinde derki model e?er siyaha veya gümü? rengine boyanmayacaksa mutlaka beyaz astar atylmaly diyor. Y?te bu sebeple ve ferrarinin kyrmyzysy olmasy gerekti?i gibi olsun diye bir kat beyaz boya attym
Boya olarak revellin parlak beyazyny kullandym

- Ardyndan 3tiner arty 7boya oranyyla revellin ferrari kyrmyzysyny önce dumanlayarak sonra modelin beyazyny kapatacak kadar 2nci katy attym. Sonrasynda genel bir kat ve arkasyndan bire bir oranda inceltilmi? boyayy yslak olarak attym. Böylece toplam 4 kat boya atmy? oldum.

- Boya zaten parlak ve temiz oldu?u için vernik uygulamadan decalleri uyguladym.

- Ardyndan tamiya x-22 parlak verni?i bire bir oranda selülozik tinerle inceltip iki kat olarak modele uyguladym.

- Aslynda burada model bitiyor vernik syrasynda modele toz yapy?tyrmamak lazym ama bazy yerlere toz yapy?ty?y için mecburen tozlary zymparaladyktan zonra modeli tamiya fine ve finish compound ile parlattyktan sonra son olarak tamiya wax cila ile parlattym.

Benim netten okuduklarymdan derleyerek ve tecrübeli arkada?larymyn deste?i ile olu?turdu?um yöntem budur ancak bu benim ilk modelim ve ileride de?i?ebilir veya içinde yanly? ?eyler olabilir.


Mesajı Yazan: levburkara
Mesaj Tarihi: 01/02/2010 Saat 21:59
Detayli aciklamaniz icin tesekkurler. Compound ve wax boyayi/vernigi kaldirmadan sorunsuz tatbik edilebiliyor mu yoksa bazi puf noktalari var mi? Bir de bu maddelerin ice donuk detaylarin arasina girip detayi yok etme gibi bir egilimleri var mi? Benim ilgi alanim ucaklar ancak bu tur parlak ve kaliteli yuzey nasil elde ediliyor, inceliklerini merak ediyorum.

Son olarak sunu da sormak istiyorum (cok anlasilir olmayabilir sorum): Elde ettiginiz parlakligin, yukarida bahsettiginiz adimlarin kumulatif bir sonucu oldugununu mu dusunuyorsunuz (hepsi ayni derecede onemli, olmazsa olmaz gibi), yoksa bu adimlardan biri veya birkaci digerlerine gore cok daha kritik mi sizce? Ornegin compund ve waxi hic denememistim. Klasik mat astar, mat boya, parlak vernik islemlerinden sonra bunlari uygularsam sizin parlakligi elde edebilir miyim?

Biraz kafa karistirici sorum icin kusura bakmayin.


Mesajı Yazan: z_g_h
Mesaj Tarihi: 01/02/2010 Saat 23:12
Açykçasy en ba?ta da belirtti?im gibi model ilk parlak modelim daha önceden uçak yapyyordum bende. Klasik mat astar mat boya parlak vernik dedi?iniz uygulama zaten ayny uygulama ama aradaki fark burada mat astar üzerine parlak boya atlyp üzeri parlak vernikle kaplanyyor. E?er boya parlak de?il de mat olursa ayny parlakly?y elde edemeyebilirsiniz. Bence aslynda compound ve wax tamamen gereksiz ?eyler. Önemli olan verni?i tozsuz temiz bi ortamda atyp havada uçu?an bi tozun modele yapy?mamasy için dua etmek. Verni?in kendi parlakly?y burada gördü?ünüz parlaklyktan daha fazla. Ama modele toz ve benim kirpi?imden bir parça dü?üp vermi?e yapy?ynca mecburen zymparayla onlary temizleyip compound ve wax yaptym.

En parlak boya nasyl elde edilir diye özet geçersek.

Bence bildi?imiz mat gri astar üzerine (renk siyah veya gümü? veya koyu tonlar olmayacak ise beyaz astar attyktan sonra) parlak boya atyp parlak boyanyn üzerine parlak vernik atmak en parlak boyayy verecektir. Ama dedi?im gibi modele toz yapy?mamaly yapy?yrsa mecburen compound ve wax kullanmak gerekecektir.

Compound ve wax ile ne kadar ovaladyysam x-22 verni?i atty?ymdaki parlakly?a ve temiz yansymaya eri?emedim.


Mesajı Yazan: z_g_h
Mesaj Tarihi: 01/02/2010 Saat 23:14
Bu arada aracyn burnu çok yüksek oldu?una dair uyarylar aldyktan sonra aracyn burnunu alçalttym.

Resimde ilk hali - orjinali - ve alçaltylmy? hali var.



Mesajı Yazan: locesto
Mesaj Tarihi: 06/08/2010 Saat 09:28
günce aracyn duru?u ve i?çili?i çok iyi oldu.. yapym a?amalaryny yakynen takip eden birisi olarak çok be?endi?imi belirtmek isterim


Mesajı Yazan: z_g_h
Mesaj Tarihi: 06/08/2010 Saat 16:25
Tekrar sa?olasyn abi kompresör almadan öncesinde yakla?yk 3-4 ay vakit harcadym bu modelde motordaki tüm kablolar orjinaline uygun yerle?tirildi radyatör kablolary falan hepsi var. Yç mekanda konsoldaki dü?melerin hepsini 0,2lik bakyr tellerle yeni ba?tan yaptym. Decal olan emniyet kemerleri maske bantlary ve decaller yardymyyla syfyrdan yapyldy motorun zerindeki bacamsy ?eyler nedir hala bilmiyorum onlar metal parçalarla ama detay seti de?il metal perçinlerle de?i?ti yine egzos uçlary uygun ebatly perçinlerle ince metal hale sokuldu. Bunlaryn hepsini zamana yayyp yaptym. Kompresör alynca da herhalde 4-5 kere boya söküp tekrar boyadyktan sonra bu hale geldi.

Bundan sonra yapty?ym modeller bu ilk olmasyna ra?men buna yakla?amazla bile bu çok farkly ve iyi oldu zaten yary?ma birincili?iyle de taçlandyryldy.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info