Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

F-15dj

Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Tayyareler
Forum Tanımlaması: Uçabilen hersey hakkinda bilgi alisverisi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=6788
Tarih: 17/07/2019 Saat 23:06
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com


Konu: F-15dj
Mesajı Yazan: levburkara
Konu: F-15dj
Mesaj Tarihi: 31/12/2009 Saat 20:48
Yeni yiliniz kutlu olsun. Su anda bir F-15 uzerinde calisiyorum. Scriber ile panel cizgilerini derinlestirdim, percin acmaya calistim, ve modeli genel itibariyle topladim. Tesviyesi ile ilgili bazi cekincelerim var. Acaba asagidaki fotograflardan dikkat etmem, duzeltmem gereken yerler konusunda yardimci olur musunuz? Birlesim yerleri hakkinda cok emin degilim. Biraz daha ugrasmam gerekiyor mu sizce? Astar icin Levelling thinner ile inceltilmis Surfacer 1200 kullanacagim. Boya icin Gunze akrilik kullanacagim. Su an emin olmadigim bu kisimlar, model bitince mat renkte olacak, dolayisiyla bazi hatalar asagidaki metalik renkte ortaya ciktigi kadar asikar olmayabilir sonunda. Ama nerde hatalari kapatmasi icin astar+boyaya guvenebilirim , nerde guvenmemem lazim bilemiyorum.

Bu arada, modelin yapim asamalarini Ihmpmuk'un forumlarinda yaziyorum. Umarim bu soruyu burda sorarak bir sorun yaratmiyorumdur (iki site icin de). Dusuncem teknik zorluklari sizlerden yardim alarak burda cozumlemek, yapim asamalarini diger forumda vermek. Ilginiz icin tesekkur ederim.












Cevaplar:
Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 31/12/2009 Saat 22:08
Merhaba;

Sanırım kanadın gövde ile birleştiği yerdeki çizgiyi biraz daha tesviye edip kaybetmeniz daha doğru olacaktır. Bu kadar uğraşıyorken orasının demiş olduğum gibi olması gerekir diye düşünüyorum.

Bir de havaalıklarının gövde uzantısına birleştiği yerin uç kısımlarında macun kullanıp kapatmanıza gerek yok, zira havalaığı yukarı-aşağı hareket ettiği için detay çizgisi olabilir. Belki o kısımlara çizgi çekebilirsiniz. Fotoğraflarda hareketli olan kısma bakıp neresi olduğunu anlayabilirsiniz.

Perçin olayı güzel olmuş, yapılası bir olay.

Metalik boyanıp beliren tesviye hataları ilerisi için bir haber niteliği taşıyor olabilir.

İyi maketler!

-------------
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu değil canım. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 01/01/2010 Saat 02:54
Kıvamlı bir astar atıp akabinde öok ince zımparayla müdahale edebilirseniz radomdaki çizgiye o hattı kurtarabilirsiniz. Öte yandan ana kanat gövde ve ve dikey stabilizenin birleşim yerlerini sıfırlayacak şekilde komple macun çekmeniz yerinde olacaktır.





Bu arada topnamlusuna da benim E modelinde yaptığımı yapabilirseniz sorununuz çözülür.





Kaynak: Aircraft Resource Center

Alttaki fotoğrafta netten bir yerlerden, Kanat gövde bağlantısını göstermesi açısından.



-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: levburkara
Mesaj Tarihi: 02/01/2010 Saat 08:31
Tesekkur ederim. Kanatlari ve dikey stableri tekrar yapiyorum. Umarim daha iyi bir sonuc elde edebilirim. Zannederim en sorun yasadigim kisim macun cekme oluyor. Ya cok fazla zimparaliyorum, ya da macun bosluklara tam dolmamis oluyor. Bakalim, zamanla gelisir umarim.


Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 02/01/2010 Saat 09:17
Benim aklıma bir şey takıldı. Dikey stabilizede kullandığınız beyaz parçalar ne için acaba? İlk defa gördüğüm için merak ettim.
Bilgilendirebilirseniz sevinirim.

-------------
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu değil canım. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...


Mesajı Yazan: levburkara
Mesaj Tarihi: 02/01/2010 Saat 10:47
Merhaba. Soylediginiz parcalarin ne oldugu hakkinda bilgim yok (belki guclendirici olabilir?) 2 ay oonce kadar flicker'da baska birisinin yaptigi ayni f-15'e rastlamistim:


Model cok guzel yapildigi icin ben de onu ornek aliyorum yapim teknigimi gelistirebilmek icin. Acaba oyle bir parcanin olmamasi mi gerekiyordu?

Mudahelerden sonra Surfacer 1200 ile biraz astar attim. Ilk defa surfacer kullaniyorum biraz elim alissin istedim. O kadar ugrasmama ragmen tesviyeler bekledigim gibi olmadi. Bir de percin detaylarini tekrar acayim derken biraz bozdum. Bir de dikey stablerin arkalarina dogru ikiser cizgi iniyor. Sanki cizgiler birbirlerinin devami olacakmis gibi geliyor ama parca ustunde ne varsa onlari rescribe ettim ve dikmeleri dogru yere yapistirdigimi dusunuyorum. Cizgilerde neden bir kayiklik var bilemiyorum. O da yetmezmis gibi bir tanesi hafif egimli olmus :( Simdi herseyi sifirdan yapip yapmama arasinda bir ikilemdeyim. Belki bu modelde 'oldugu kadar' deyip bir sonraki asamalara gecerim. Ne diyorsunuz? Dikmeler yapismis haldeyken panel cizgisi ve percin acmak
oldukca zor oluyor cunku modeli dikkatli tutup kuvvetli destek alinabilecek pek bir konfigurasyon yok.






Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 02/01/2010 Saat 12:31
Selam;

Ben olsam zaten bu kadar uğraşılan bir modelde canımı fazla sıkmadan bitirmeye uğraşırdım. Bazı mevcut durumlarda gaz kaçması şu an kapınızı çalıyor olabilir.
Oysa ki bittiğinde çok güzel gözükeceğine inandığım bir maket. {Ne de olsa F-15, hem F-14' ten de güzel :) }

Şaka bir yana hangimiz kusursuz bir maket yapabiliyoruz ki?

Kalıptan kaynaklanan çizgi kaymaları çoğunlukla kaşılaşılabilen bir durum. Ama yaşanılmayacak bir durum değil.

Bilgi için de teşekkür,

İyi maketler!

-------------
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu değil canım. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 03/01/2010 Saat 00:11
Ana kanatla dikey stabilizeyi bayağı toparlamışsınız elinize sağlık.

Arka yatayların oturduğu yüzeyi de elden geçirmeniz durumunda oldukça tatminkar bir tesviye seviyesine ulaşmış olacak model. Eğer arka yataları yere paralel yapacaksanız arkı kısmı ellemenize gerek bile yok, yalnızca ön kısmındaki yukarı doğrı zikzak yapan bölüme ince bir kat macun işinizi çözecektir.

Öte yandan Arkutun dediği gibi gaz kaçması gibi bir durum oluyorsa direkt bitirin yoksa bitmiyor bu tip projeler uzadıkça.

-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: levburkara
Mesaj Tarihi: 03/01/2010 Saat 00:31
Tesekkur ederim. Oldukca fazla ugrasiyorum su tatil sirasinda. Yataylari parallel yapacagim ama dediginiz yeri anladim. Bayaa bir tesviye ettigimi dusunmustum ama hala iz var dediginiz gibi. Orasi hem dusuk flapla ortulecegi, hem de metalik yuzeyle kamuflajin ayrim cizgisi olacagi icin (yapim semasinda oyle goruyorum) pek dokunmayayim diyorum. Metalik boya oldugu icin su anda kaldirmayayim diyorum.

Ben de ici bos silindirik styrene aldim bugun. Sizin top agizina yaptiginiz gibi yapmaya caliscagim. Sizinki oldukca temiz olmus. Bu arada sizin modeldeki percinler (ucagin altinda goruyorum) maketin kendisinde var miydi yoksa siz mi actiniz? Cok duzgun gorunuyorlar.

Modeli bitirecegim. Bir an once boyama asmasina gelmek istiyorum. Az kaldi demek istiyorum ama hep yeni bir sey cikiyor.


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 03/01/2010 Saat 00:44
Boya ayrım çizgisiyse o hat kurtarabilir durumu. Bu tip tesviye sonrası göçükler için macunu kıvamlı olarak, zımpara yapmadan 2 3 kat halinde alttaki katmanın kurumasını bekleyerek çekmek bir yöntem olabilir. Tesviye için Squadron'un sanding stickleri kullanıyorum şahsen, bu tip seviye toparlama işlerinde oldukça yarar sağlıyor.

O gördüğünüz perçinler modelin kendisinden, kaybolan detaylar haricinde ekstra perçin işine girmedim kitte.

Silindirin aplikasyonu konusunda kendi yöntemimi anlatayım fikir vermesi açısından. Radius'u kurtaran bir boruyu önce içten yuvarlak profilli eğe ile incelttim. Akabinde bu boruyu yüksek açıyla kestim. Yuvaya oturtup yapıştırdım ve iyice seğlamlaştıktan sonra fazlalıklarını bıçakla aldım, son form yedirmesini ise sanding stick ile yaptım.

-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: levburkara
Mesaj Tarihi: 05/01/2010 Saat 08:18
Selamlar,kuyruktaki kaymis panel cizgileri beni rahatsiz etmisti. super glue ile panelleri doldurdum, zimparaladim, ve tekrar rescribe ettim. Astardan sonra biraz daha iyi gorunmesini umuyorum.




Top cikisini da Ufuk Bey'den aldigim tuyoyla styreneden yapmaya calistim ama beceremedim. Ne yapayim diye dusunurken mr hobby macunuyla yapmaya karar verdim. Umarim boyadan sonra uygun gozukur.



On cami da tamiya bantla maskeledim dediginiz gibi. Tamiya liquid cement ile yerine yerlestirdim. Belki biraz macun cekmem gerekebilir.



Mesajı Yazan: levburkara
Mesaj Tarihi: 09/01/2010 Saat 22:05
Selamlar, Surfacer 1200'u levelling thinner ile incelterek astarladim.







Resimde gordugum bazi arizalari da giderdim sayilir. Simdi boyaya hazirim. Ancak ongolgelendirme yapip yapmama arasinda henuz karar veremedim. Ongolgelendirme iyi olmazsa sonuclarin iyi olmadigini dusunuyorum o yuzden oldukca cekinceliyim. Istegim:

http://www.naritafamily.com/Scalemodel/airplanes/F15Jryu/pho to_gallery.htm

adresindeki gibi olmasi ama bilemiyorum. Sizlerin bir tavsiyesi var mi acaba?...
Tesekkur ederim.


Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 09/01/2010 Saat 22:25
Ön gölgelemeyi, memlekette yaygın şekilde yapıldığı gibi panelleri karartıp üstüne ana boya atma şeklinde yaparsanız o sonucu alamazsınız. Ana boya ve tonlarıyla yapacağınız bir çok post shade katmanıyla o sonuca ulaşmak mümkün. Katmanlar şu resimde net şekilde görülüyor.


Elinizde başka maket varsa onun kanadını vs. bu yöntemle boyayın, beğenirseniz makete uygularsınız. Ama şunu da belirteyim;bu işlem biraz zaman alır, bir de maket büyük iyice yorucu olacaktır. Benim de post shade aşamasında bekleyen F-15'im var. Makete harcadığım süreden fazlasını post shade işine harcadım daha yarısı bitmedi, gaz kaçması nedeniyle bekliyor.

-------------



Mesajı Yazan: levburkara
Mesaj Tarihi: 09/01/2010 Saat 22:45
Tesekkur ederim, ben de aynen bu etkiyi istiyorum. Panel cizgileri ongolgelendirmeden dolayi koyu. Ancak ana boyadan sonra panel cizgilerine ongolgelendirmeden daha ince olacak sekilde acik renk surulmus sanki. Bu bana cok etkileyici geldi. Zannederim en son tonlama yapilmis, ve yikama ile bitirilmis. Bu benim tahminim, size de boyle mi geliyor? Dediginiz gibi uzun surecek bir is. Gosterdiginiz ucak 1:32, ne kadar surmustur tahmin bile edemiyorum.


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 09/01/2010 Saat 23:52
Öngölgelendirme hususunda Rahmi'nin dediği gibi memleketimizde düzgün sonuçlarını görmek olası değil. Öngölgelendirmenin hakkıyla yapılması için modelcinin ince boya atımına hakim olması gerekmekte ki bazı renk gruplarında isterseniz kuş kondurun öngölgelendirme tatminkar sonuçlar vermez.
Bu tip bir etki için kendi yöntemimi yazayım ki Arkut'la Rahmi de benzer yöntemler kullanmaktadır. Ana rengi ton olarak uygun bir renkle açın. Uygun bir renkten kasıt her rengi açmak için beyaz basın içine söyleminin kısmi olarak yanlış olmasındandır. Aynı husus rengi koyultmak içinde geçerlidir ama o esnada hile yapmaya olanak sağlayan özel boyalar mevcuttur.

Açılmış renkle modeli komple boyayın. Bu aşamadan sonra orjinal rengi açılmış renge aşama aşama ekleyip karışımı inceltip random patterde olarak modele atın.Bu esnada tabancanın yüzeye olan mesafesini de değiştirmeniz boyanın yoğunluğunu etkileyeceği için ton üstüne ton elde edeceksiniz. Her aşamada karışımı inceltmek koyulan tonun yüzeye daha saydam düşmesini sağlayacağı için renkler birbirine yaklaşacaktır. Bu yöntemle belli bölgeleri açık belli bölgeleri koyu bırakma şansınız da olacaktır. Bu ton farkının gerçekçi olması için ise referanslarınızı kontrol edin. Fantom'dan örnek vermek gerekirse, gövde arkasının rengi misal her zaman daha solgundur.

Misal;

Arkut'un EURO1 48'lik Fantomu;



Benim HILL2 F48'lik Fantomum;



Bu altlığı hazırladıktan sonra sıra koyu panel çizgilerini yapmakta. Bu noktada başta bahsettiğim hileye başvurmak olası, o da orjinal rengi koyultmak yerine smoke tarzı bir renkle her panelin çizginin perçinin üzerinden geçmek. Hazır satılan smoke boyalar haricinde parlak verniğe uygun oranda kızılkahve ve siyah katarak ta bu boyayı elde etmeniz mümkün. Bu karışımı veya smoke rengini ne kadar inceltirseniz ve buna uygun olarak modele olan mesafeyi düşürür ve basıncı da azaltırsanız defalarca aynı çizginin üstünden geçmek suretiyle yukardaki keskinlikte (Naritanın F15'indeki) hatlar elde etmeniz olası. Son olarak bu hatlardan daha ince olarak uçağın orjinal rengini gene çok inceltip hat keskinliği arttırmak suretiyle tatbikiniz halinde gerekli efekti yakalayabilirsiniz.

-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 09/01/2010 Saat 23:58
...

Fikrimi sorarsanız bence deneyin. Eğer beğenmezseniz, gölgeleme işlemlerinde kullanacağınız boya çok çok ince olduğu için yüzeyde kalınlık oluşturmayacaktır. En kötü ihtimal ana boyayı hepsinin üstüne atar, geçersiniz. Gölgeleme, ancak bol pratikle oturan bir yöntem.




-------------



Mesajı Yazan: levburkara
Mesaj Tarihi: 10/01/2010 Saat 01:54
Bu bilgiler ve tavsiyeniz icin tesekkur ederim. Ben de postshading yapmaya calisiyorum ama preshading pek yapmamistim. Biraz o yuzden cekiniyorum. Light Ghost ve Dark Ghost Gray'den sonra modelin buyuk bir kisminin yesil ve siyah ile kaplanacagini dusunerek ongolgelendirme yapmaya karar verdim. Hic olmadi bir pratik olur. Govde harici parcalari kurban secerek Tamiya Flat Black ve German Grey karisimindan bir ongolgeledirme yaptim.



Daha sonra Narita'nin Su-27sinden aldigim bir tuyo ile once Hobby Color H308 ve ince uclu airbursh ile icerde kalan yuzeyleri boyadim (asagida sol parca). Sonra, basinci biraz yukselterek ve airbrushi uzaklastirarak yuzeyin tamamini boyadim (asagida sag parca).



Diger parcalari da bitirince H308'i acarak ve koyulastirarak postshading yapacagim. Zannederim sagdaki parcada ongolgelendirmeyi cok kapattim, siz ne dersiniz? biraz daha belirgin birakabilir miydim?


Mesajı Yazan: arko
Mesaj Tarihi: 10/01/2010 Saat 19:10
Sanirim resimdeki F-15` te bir oyun var. O da su...
Maketin ana boyasi atildiktan sonra ilk once detaylarin etrafindan smoke ile gecilmis. Sonra da smoke` un uzerini cok az kapatacak sekilde detaylarin ortasi maskelenmis ve acik kalan detay cizgilerinin uzerine ana renk ya da acik tonu atilmis.
Benzer mantik donanma ucaklarinin eskimesinde de kullaniliyor. Tek farki, smoke` u maskelemeden smoke uzerinden cok ince hat olarak ana rengin uygulanmasi ki gerceginde de yapilan bu aslinda, birlesme yerlerinin uzerini yenoden boyamak.

Ben bu etkiyi VF-1` de yakalamaya calismitim.

Umarim yazdiklarimin bir yarari olur, en azindan ufuk ve Rahmi` nin yazdiklarina ek olur.

Iyi maketler!


Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 10/01/2010 Saat 23:56
Yukarıdaki örnekler konuyu gayet güzel açıklıyor. Her ne kadar maket üç boyutlu bir cisim olsa da gerçekçi derinlik preshading ile elde ediliyor. Derin nefes alın;
- Ana rengin açılarak gövdede güneş soldurması (bunu yaparken uçak nerede uçmuş sorusunu aklınıza getirin. Konya'daki F-4 güneş ve toz nedeniyle yıpranması Eskişehir'deki uçaktan daha fazla olacaktır)
- Türk F-16'larında çok olan panel kapaklarının korozyondan arındırmak için bakım ekipleri tarafından etrafının daha koyu (veya boya daha sonra atıldığı için renk farkı)
- Sonradan yapılan panel kapak değişiklikleri
- Gövde üzerindeki kapatılan nose art veya forslar
- Hidroloğin sızarak oluşturduğu etkiler (kumanda yüzeyleri, iniş takımları vb.)

gibi etkiler için bence ana boyamadan sonra kat ve kat deneme yapabilirsiniz. Benim tercihim smoke son kat atmak. Ama bunlarda yukarıda F-4 konusunda olduğu gibi referanslara dikkat edin.

Ve en önemlisi korkmayın! Biraz deneme...

Kolay gelsin.
Tolga


Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 11/01/2010 Saat 10:12
Biraz pişmiş aşa su katmak olacak ama, kusura bakmayın :)


Burada hava girişine bağlanan yatay parçanın ön tarafı yumuşak tesviyeli olmamalı. Hava girişi f-15'te bütün olarak hareketli olduğu için orada ufak bir "yarık" olması gerekir. Basics first :)

-------------
Yeminli modelci


Mesajı Yazan: levburkara
Mesaj Tarihi: 11/01/2010 Saat 19:04
Uyariniz icin tesekkur ederim Kaan Bey, Arkut Bey de bir onceki sayfada ayni uyarida bulunmustu. Onun uyarisindan sonra scriber ile dediginiz yerleri acmaya calistim fakat kotu kirilmalara yola acti. Korktugum icin kirilanlari duzeltip ilk yaptigim halde biraktim. Ders oldu, ileride bu hususa dikkat edecegim.


Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 11/01/2010 Saat 20:42
Yazıları okumayıp sadece resimlere bakan "mal" modelci :)
Kusura bakmayın. Zaten f-15 manyağı Arkut'tan kaçmaması lazım ! f-14 daha güzel ama orası ayrı mesele :D

-------------
Yeminli modelci


Mesajı Yazan: levburkara
Mesaj Tarihi: 02/02/2010 Saat 07:18
Selamlar, modelin son asamalrina yaklasmaktayim. Astardan sonra bir cesaretle on golgeleme isine girdim. Daha sonra kamuflaj boyalari, ve sonradan golgelendirme derken vernik asamasina geldim gibi. Yalniz kamuflaj boyalarini serbest elle attigim icin pistolu cok yakin tutmam gerekti. Boyle olunca yaptigim butun ongolegeleme silindi gitti...















Mesajı Yazan: levburkara
Mesaj Tarihi: 02/02/2010 Saat 07:21


















Yapmaya calistigim weathering gercekci degil cunku gercek ucakta boya oldukca temiz. Ayrica resimlerle karsilastirdigimda modelin boyasi cok koyu olmus durumda. Boyalarin renklerini biraz acsaydim belki daha iyi olurdu ama artik boyle kalacak.

Boyanmasi gereken bir kac gri bolge daha var (motor aliklarin ustu ve yani). Ondan sonra saniyorum vernik asamasina gececegim. Vernik uygulamadan once degisiklik yapabilecegim kisimlar ve onerileriniz var mi acaba?


Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 02/02/2010 Saat 09:03
Gayet güzel gidiyor. Boya koyu olmuş diyorsanız, özellikle üst bölümde kullandığınız boyaya biraz beyaz katarak bu işlemi gerçekleştirebilirsiniz.


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 03/02/2010 Saat 01:04
Yakıt ikmal noktasında kullandığınız renk nedir acaba


Mesajı Yazan: levburkara
Mesaj Tarihi: 03/02/2010 Saat 01:50
Idris Bey, MM Enamel metalic blue, green, ve insignia white'in karisimindan elde ettigim boyayi kullandim. mavi ve beyaz esit oranda, yesil biraz daha az. Goz karari yaptigim icin oranlarini pek bilmiyorum.


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 03/02/2010 Saat 02:23
Maske manyağı olmuş bir uçak daha:)

Gözüme çok fazla tonlama yapılmış gibi geliyor, tablo gibi olmuş (kötü anlamda değil).

Boyayı açma olayına gelirsek. Yeşil vesairede kesinlikle beyazla açmayın rengi. Rengi açmak yerine öldürürsünüz tonu. Renk açmak için aynı skaladan daha açık bir renk kullanın. Yeşil için sarı gibi.

Metalik renk için Aotake mavisi kullanılabilir miydi acaba? Gözüme çok yakın geldi o renge çünkü sizin karışım.

Güzel gidiyor model, servis dekalleri filan gelince şekilli olacak, elinize sağlık.

-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 03/02/2010 Saat 02:26
Orjinalini yazan: Ares


Metalik renk için Aotake mavisi kullanılabilir miydi acaba? Gözüme çok yakın geldi o renge çünkü sizin karışım.


Bence kararında olmuş.


Mesajı Yazan: gokce
Mesaj Tarihi: 03/02/2010 Saat 02:31
Ellerinize sağlık gerçekten çok keyifle izliyorum , hernekadar jetgillerden hoşlanmasamda işçiliğiniz kesinlikle takdiri hakediyor.
Ahanda bu gün bi kelime daha öğrendim "Aotake" , Kamberden sonra bu da esrarengiz benim için...

-------------
Rivet Making Academy


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 03/02/2010 Saat 02:39
Capon kokpit rengi oluyor kendisi.


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 03/02/2010 Saat 02:57
Kokpitin yanısıra iç yüzeylere de atılan bir nevi koruyucu astar. Esasen bir tür vernik, o yüzden rengi yeşilden maviye kadar değişkenlik gösterir. Japon konusuna Arkut bakıyor daha net cevap verebilir:)

-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: levburkara
Mesaj Tarihi: 03/02/2010 Saat 03:41
Tesekkur ederim gorusleriniz icin. Ince gri kisimlari maskelemek oldukca uzun surdu. Sonradan kamuflaj renklerini serbest elle uyguladim. Sebebi biraz airbrushimin Gunze akrilik boyalarla davranisini kesfetmek, daha cok da tembellikten. Iyi bir kontrol saglayamadim hala ama boyalar oldukca hosuma gitti. Gunzenin normal Tamiya, MM vs.'ye gore daha fazla inceltilmesi lazim, en onemli dersim bu oldu.

Yakit ikmal bolgesindeki renk konusunda pek bilgim yok, resimden gordugumu yapmaya calistim. Ufuk Bey'in bahsettigi rengi daha once duymamistim ama sizler kokpit ici / metal astar rengi denince ampul yandi. Evet, zannederim o renk en uygunu.


Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 03/02/2010 Saat 06:08
Arada kaynama yapayım müsaadenizle.

Uçak Japon' yada uçuyor ya da Mitsubishi yapıyor diye Aotake' nin tıpatıp olması gerekmez muhtemelen.

Neticede McDonnell Douglas standardı olduğu için şeffaf yeşilimsi mavi epoksiyi kullanıyorlar diye hatırlıyorum.

Aslında kullanmış olduğunuz renk güzel duruyor. Sadece şeffaf olması süper olurdu. Altına da önce metal tabii.

İyi maketler!

-------------
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu değil canım. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...


Mesajı Yazan: Baris Can
Mesaj Tarihi: 03/02/2010 Saat 13:17
burak bey kolay gelsin ;
Maket son derece güzel ve disiplinel yaklaşıma sahip yapım aşamalarını barındırıyor. Ancak bir şey sormak istiyorum... Fotoğraflarda çok güzel. Makine makro çekimi gayet güzel yapıyor. Acaba ne marka ve model ? Bende bir makina edinmek istiyorum da...

-------------
Düşünenin gücü, düşleyebildiği düşüncelerin sınırları kadardır.


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 03/02/2010 Saat 13:36
Canon PowerShot A620

-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: Baris Can
Mesaj Tarihi: 03/02/2010 Saat 13:39
Orjinalini yazan: Ares

Canon PowerShot A620

Beni teknosaya ışınla scotty...


* Işınladı ve oradan erkayalara geçtim, A620 piyasada yok. Aşağıda linkte yazan A480'i buldum. 1 cm (g) odak mesafesi var makroda.. ( g ) ne demekse ? 349 TL önerilen fiyat yazıyor. Hepsiburada denen meret yerde taksitli 285 TL.. Birde A1100 modeli var 459 TL diyor erkayalarda, hepside 376 TL demiş fakat odak mesafesi 3 cm. Millet megapixel olayına takılıyor ama önemli olan boyutu değil, işlevi :-)

http://www.erkayalar.com.tr/new/urun_detay.aspx?ID=318&KID=3


-------------
Düşünenin gücü, düşleyebildiği düşüncelerin sınırları kadardır.


Mesajı Yazan: levburkara
Mesaj Tarihi: 03/02/2010 Saat 16:00
Baris Bey, evet canon a620. fotografciliktan pek anlamiyorum (insanlara sora sora, youtube, ve deneme yanilma ile calisiyorum) ve 480'i bilmiyorum ama internetten gordugum kadariyla ikisi de 1cm odak mesafesine sahip. Dediginiz gibi pixelden ziyade macro lens ve kontrollar daha onemli bence. Ben fotograflarda kabaca sunu takip ediyorum: Aperture first modunda (AV) bende maximum olan f8'e set ediyorum. Bu depth of field'in artmasini sagliyor boylelikle yakinda ve uzakta olan kisimlar ayni netlikte cikabiliyor. Cekim icin kamerayi olabildigince modelin yakinina getiriyorum (veya modelin sigacagi kadar) ve tripod kullaniyorum. Optik zoom kullanmiyorum. Shutter zamanlamasini 2 saniyeye ayarliyorum, dugmeye basiyorum, ve titreme olmamasi icin elimi cekiyorum. Makinede isik ayari da yapilabiliyor ama onu genelde nutral pozisyonunda birakiyorum. A480de butun bu kontrollar var mi bilemiyorum. Cozunurluk olarak 1600X1200 kullaniyorum ve sonra internete post ederken Irfan View programiyla 800X600'e indiriyorum. Bu downsampling sirasinda "good quality" opsiyonunu kullaniyorum cunku bazen orjinal boyutu degistirmek kaliteyi bozabiliyor.

En son studyo cekimleri olarak tabir ettigim seyi de ayni yontemle yapiyorum. Asagida iki resim var ancak mavi yerine mat siyah bir kumas kullaniyorum. Isiklari yumusatmak icin yagli kagitla filtre (yine de cok iyi calismiyor), ve govde altlarini isiklandirmasi icin parlak reflektor kagit kullaniyorum. Fotograflama isini cok sevdigimden olsa gerek boyle uzunca bir yazi yazdim, biliyorum bunlari sormadiniz siz :)





Mesajı Yazan: levburkara
Mesaj Tarihi: 03/02/2010 Saat 16:07
Kucuk bir duzeltme. A480nin focal lengthini 1 cm olarak soyledim ama tam emin degilim (internette farkli seyler okuyorum), yanlis olabilir. Bir de makineyi Amazon.com'dan almistim. Degisik marka ve ozellikteki kameralari orda bulabileceginizi dusunuyorum.


Mesajı Yazan: Baris Can
Mesaj Tarihi: 03/02/2010 Saat 17:41
Hıııı... Demek F8' e set edince depth of field'in artmasini sagliyorsunuz...... Anladım....( ?????? ) Isiklari yumusatmak icin yagli kagitla filtre edip, govde altlarini isiklandirmasi icin parlak reflektor kagit kullaniyorsunuz...( !!!! upss) Zaten her evde bulunan basit stüdyo malzemeleri bunlar..... Hanıma söyliyeyim de akşam koltuğun altından çıkarsın, bende diyordum parlak reflektör kağıtlarım nerede diye......



Bu arada iyiki fotoğrafçılıktan pek anlamıyorsunuz..... Tabii bu da bana bir ders.. Sen misin maket forumunda resim diyen, makina diyen, digital diyen....... :-x

-------------
Düşünenin gücü, düşleyebildiği düşüncelerin sınırları kadardır.


Mesajı Yazan: Baris Can
Mesaj Tarihi: 03/02/2010 Saat 17:42
Işınla beni scotty....

-------------
Düşünenin gücü, düşleyebildiği düşüncelerin sınırları kadardır.


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 03/02/2010 Saat 17:44
Işığı yumuşatmak için bir yöntemde benden. İki adet A4 ebadında aydingeri akrobat lambanın önüne kıvırıp bantla sabitliyorum. Eğer lambalar yüksek ısı vermiyorsa kısa vadede pek yanma riski de olmuyor.

-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: Baris Can
Mesaj Tarihi: 03/02/2010 Saat 17:47
Scotty ! Işınla beni dedim sana.. Hatta ışınlada nereye istersen ışınla.

-------------
Düşünenin gücü, düşleyebildiği düşüncelerin sınırları kadardır.


Mesajı Yazan: levburkara
Mesaj Tarihi: 03/02/2010 Saat 18:50
Baris Bey, bu fotografcilik konusunda ilk baslarda hersey bana da cok yabanci geliyordu ama elinizde makine ve bilgisayarinizda internet varsa cogu hemen ogrenebiliyor. Butun is kameralardaki diaframin mekanik olarak nasil calistigini az cok anlamak. Acilip/kapanma hizi ve diafram acikligi en onemli parametreler. Bir kere onu anlayinca gerisi oldukca kolay. Goreceksiniz digital kameralarda cogu islem sectiginiz moda (benimki AV modda, makro lens) bagli olarak otomatik olarak yapilmakta. Cok ugrasmiyorsunuz yani. Ben de cogu seyi o nedenle ezberden soyluyorum.

Studyo cekimleri icin kullandigim malzemeleri ise kirtasiye/sanat malzemeleri satan yerlerden temin ettim.
FSM'in surdaki linkinde guzel bir pdf dosyasi var maket fotografciligi ile ilgili:


http://www.finescale.com/en/How%20To/Articles/2008/05/How%20to%20photograph%20your%20models%20in%20the%20digital%20age.aspx - FSM foto


Mesajı Yazan: levburkara
Mesaj Tarihi: 10/02/2010 Saat 23:07
Selamlar, en son Windex ile incelttigim future kullanarak parlak vernik tatbik ettim sonra dekal isine girdim. En son yikamayi bitirdim ve simdi mat vernik asamasina geldim. Yikama gozume biraz koyu gozuktu ancak oyle birakacagim zannederim. Percin detaylarinin az da olsa ortaya cikmasina sevindim. Bazi dekaller panel cizgilerine tam oturmamis. Bunlari kesip Microsol surecegim, ve sonra tekrar yikayacagim.























Bundan sonra yapilmasi gereken kanopi maskelemesi ve boyamasi, antenler, formasyon isiklari, metalik bolgelerde bir kac dekal, ve inis takimlarinin yapistirilma islemleri var.

Aslinda ilk yikama sirasinda buyuk bir felaketle karsilastim. Ucagin altinda yikama sivisi icin ilk olarak mineral spirits yerine bu defa Natural turpenoid denedim. Cok kotu sonuclar verdi, cok kati ve kalin kurudu, ve temizlemeey calisirken boya vs kalkti. Alt tarafin buyuk bir bolumunu yeniden boyadim. Bu sirada alttaki cogu dekal de gitti tabi (ustteki resimlerde belli oluyordur).

Son bir not da dekal yumusatma sivisi ile ilgili. Ilk yaptigim dekallerde once Mr. Mark softer kullandim ve hic memnun kalmadim. Microsola gore cok daha kivamli, ve kuruduktan sonra iz birakabiliyor. Acaba ben mi kullanamiyorum? Boylelikle ozet olarak asagidaki resimde sevdigim malzemeleri solda, sevmediklerimi sagda gurupladim.



Kritik gorusleriniz var mi acaba? Gelistirmem gereken hususlar vs.? Yapimin sonunda bu modelle ilgili bir 'hatalar' grubu da post etmek istiyorum ancak benim su anda goremedigim kisimlari ortaya cikarirsaniz cok makbule gecer.

Benim su anda canimi sikan kisimlar kabaca soyle: yakit ikmal mavi rengini panel cizgilerini referans alip boyadim, dekal kisa geldi. Bazi kucuk dekalleri tam birbirlerine parallel yapamadim (sol ust kanat kirmizi gunes sembolu etrafi). On inis takiminin onu iyi tesviye edilmedi. Alt taraftaki inis takiminin gerisindeki eskitme pek biseye benzemedi. Kamuflaj renkleri arasindaki gecisler cok temiz olmadi.


Mesajı Yazan: mozkar
Mesaj Tarihi: 11/02/2010 Saat 22:16
Orjinalini yazan: levburkara

Benim su anda canimi sikan kisimlar kabaca soyle: yakit ikmal mavi rengini panel cizgilerini referans alip boyadim, dekal kisa geldi. Bazi kucuk dekalleri tam birbirlerine parallel yapamadim (sol ust kanat kirmizi gunes sembolu etrafi). On inis takiminin onu iyi tesviye edilmedi. Alt taraftaki inis takiminin gerisindeki eskitme pek biseye benzemedi. Kamuflaj renkleri arasindaki gecisler cok temiz olmadi.


Sıkmayın canınızı; gayet güzel oluyor...

-------------
mete


Mesajı Yazan: levburkara
Mesaj Tarihi: 12/02/2010 Saat 10:34
Mete Bey tesekkur ederim. Modelin artik sonuna iyice yaklastim. Bir tek kanopi kaldi.

Bugun ARC'de gezinirken 20 Subat'ta Columbus OH'daki model yarismasi gozume carpti:

http://www.ipmscolumbus.com/blizcon.htm - http://www.ipmscolumbus.com/blizcon.htm

2009'daki ayni yarisma da surda:

http://www.ipmscolumbus.com/blizcon2009.htm - http://www.ipmscolumbus.com/blizcon2009.htm

Zaman olarak da tam denk gelmis. Haftaya, bulundugum yerden gidebilecegimi dusunuyorum. Acaba dedim bu modeli yarismaya soksam mi? Su ana kadar hic bir model yarismasina katilma, diger modelleri yakindan gorme, modelcilerle konusma firsatim olmadi. Hem modelcilerle konusma, hem de yorum alabilmek icin iyi bir tecrube olacagini dusunuyorum. Adult kategorisi (kategori A6) gozume en uygunu geldi ama belki orda kararlastiririm.

Daha once yarismalara katilmis olanlar acaba ne turlu hazirliklar yapmam gerektigini kisaca soyleyebilirler mi? Modeli, yapim semasini, kirik dokuk olursa diye yapistirici vs., ve resimler icin diz ustu bilgisayari goturmeyi dusunuyorum. Ayrica gitmeden once yapabilecegim degisiklikler varsa, onlar da cok iyi olur tabi. Amacim daha cok diger modelcilerle tanisip, modelleriniyakindan gormek ve kendi modelimi onlarin yaninda gorebilmek.

Butun parcalari yapistirmadim (pilot, koltuk, sag yatay stab). Bunlarin yapistirilmis olmasi onemli mi? Ornegin, juri uyeleri modeli ellerine alip cevirirlerse stab dusebilir, ama jurinin modellere dokunup dokunmadigini bilmiyorum. Ne kadar az yapistirici kullanirsam, o kadar iyi felsefesinden hareket ediyorum.

Son olarak, sorarlarsa out of box oldugunu iddia edemem oyle degil mi? Steren parcalar, koltuklara bi kac detay, percinler vs bu olasiligi yok ediyor kanimca.

Yardimlariniz icin simdiden tesekkurler. Eger aksilik olmadan gidebilirsem, yarismada bol bol resim cekip sizlere sunarim.


Mesajı Yazan: levburkara
Mesaj Tarihi: 18/02/2010 Saat 09:25
Selamlar, sonunda modeli bitirdim.

Final resimlerinin 1600X1200 resimlerini su adrese koydum:
http://picasaweb.google.com/levburkara/2010_02_hasegawa_48_f15dj?authkey=Gv1sRgCMv7mI6hr6WN5wE# - http://picasaweb.google.com/levburkara/2010_02_hasegawa_48_f15dj?authkey=Gv1sRgCMv7mI6hr6WN5wE#

Asagida, albumden bir kac resim ekliyorum. Yapim surecindeki yardimlariniz icin cok tesekkurler.







Mesajı Yazan: levburkara
Mesaj Tarihi: 18/02/2010 Saat 09:28







Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 18/02/2010 Saat 09:50
Merhaba;

Bence kesinlikle çok güzel oldu.
Hassasiyetiniz ve sabrınız için de tebrikler.

İyi maketler!

-------------
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu değil canım. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...


Mesajı Yazan: levburkara
Mesaj Tarihi: 18/02/2010 Saat 10:20
Tesekkur ederim Arkut Bey. Icime sinmeyen bircok sey var tabi ancak oldukca zevk aldigimi soyleyebilirim. Bakalim, bir sonraki modele baslamak icin sabirsizlaniyorum.


Mesajı Yazan: omer erkmen
Mesaj Tarihi: 21/02/2010 Saat 00:38
Gercekten cok guzel bir calisma olmus cok tebrik ederim, Japon ucaklarinin kendine ozgu havasi ve ince detaylari bu ucakta cok guzel canlandirilmis, yeni ucaklarinizi gormeyi sabirsizlikla bakliyoruz

Saygilar

Omer ERKMEN


Mesajı Yazan: levburkara
Mesaj Tarihi: 21/02/2010 Saat 09:39
Tesekkur ederim Omer Bey. Ben de yeni bir modele baslamak icin sabirsizlaniyorum.

Dun, yukarida bahsettigim gibi IPMS Columbus, OH yarismasina katilma firsatim oldu ( http://www.ipmscolumbus.com/blizcon.htm - http://www.ipmscolumbus.com/blizcon.htm ). Ilk defa boyle bir organizasyona katiliyorum. Harika bir tecrubeydi. Bir cok modelci ile tanisma firsatim oldu. Baskalarinin yaptigi modelleri yakindan gormek apayri bir duygu.

Organizasyon sabah 9'da basladi ve ogleden sonra 4 sularinda bitti. Oldugumuz binanin yarisi yapilmis modellere, yarisi da maketcilikle ilgili alisveris standlarina ayrilmisti. Ruya gibiydi tabi.

Yarismada en buyuk ilgi, ve en cok modelin sunuldugu alan 2. Dunya savasi havaciligina ayrilmisti. Amerikan, Alman, ve Japon ucaklari tum masalari kaplamisti diyebilirim. ****lar kategorsinde bir cok modelci ile tanisip konustum. Anladigim kadariyla en buyuk cekisme bu 2. Dunya kategorisinde oluyormus hep. Hakikaten inanilmaz modeller vardi. Gozume bir Zero takilmisti, 10,000 percin acmis yapan kisi. Mukemmeldi. Zaten butun kategorilerin en iyisi secildi. Bunun disinda IPMS juriligi yapan 3-4 kisi ile uzunca sohbet etme imkanim oldu. Cok ilginc seyler ogrendim:

- IPMS, en cok temek konstruksuyona onem veriyormus. Simetri ve hizalama cok onemli. ****lar kategorisinde cok guzel turuncu bir alman fantomu vardi. Bir tek kanopileri hafif asimetrik oldugu icin dereceye giremedi mesela.

- Dolgu ve tesviye de cok onemliyimis. El feneri ile cok detayli inceliyorlar modelleri. Hava aliklarinin icleri, nozzlearin cikislari, ust ve alt kanatlarin birlesim cizgileri, radomun ustu ve alti vs. direkt baktiklari noktalar. Bunlarin iyi olmadigi modeller ne kadar etkileyici olsalar da kriterlere gore basarili olamiyorlarmis. Ufuk Bey'in de bir makalesi vardi bu konularda. Hakikaten orda soylendigi gibi cogu sey.

- Boyama, eskitme, ve dekaller ise ilginc bir sekilde ikinci planda. Bana oldukca garip geldi ama isler boyleymis. Boyamanin genel olarak duzgun olmasini bekliyorlarmis, ama gercege uygunlugunu cok sorgulamiyorlar gibime geldi. Dekallerde de silvering olmamasi cok onemli. Onun disinda cok asiri bir onem vermiyorlarmis orjinallige vs. Eskitme de ayni sekilde. Super eskitme yapilmis bir modelin, temek konstruksuyonu zayifsa pek bir sansi olmuyormus. (Ben ilk defa tecrube ettigim icin boyle seyleri bir heyecanla anlatiyorum, kusura bakmayin, burda cogu kisi bu tur organizasyonlarda defalarca bulunmustur muhtemelen.)

Ben de hem kendi eksiklerimi gormek, hem de insanlarla konusma firsati dogurmasi icin F-15 ve F-4 Teminator modellerimi goturmustum. Yetiskinler icin 71 ve daha buyuk olcekli modern jet ucaklari kategorsinde yer aldim (web sitesindeki A6 kategorisi). Benim kategoride toplam 8-9 ucak vardi, cok fazla ragbet yoktu yani. O kisitli grupta F-15'im 1. odulu aldi. Sevindim tabi ama hemen juri uyelerini bulup kritiklerini istedim. Yukarida bahsettigim noktalara degindiler.

Benim grupta 2. gelen mukemmel bir F-86 vardi. Boyama ve dekallar sahaneydi. Benim acikcasi sansim yaver gitti cunku pek dikkat etmememe ragmen modeldeki simetriyi begenmisler (kanat, inis takimlari, kuyruk vs.). Bir cok kisi degerlendirmenin oncesinde ve sonrasinda gelip modeli begendiklerini soylediler. Boyama ve fading cogu kisinin hosuna gitmis. Zannederim bunda gercek ucagin kendi renk zenginligi ve dekallarin cok buyuk etkisi var. Gri bir modelde ayni etkiyi yaratabilecegimi zannetmiyorum. Juri uyeleri, ilerideki zamanlarda ****lar kategorsinde yarismam gerektigini soylediler. Sevindim tabi ama gordugum kadariyla ****lar kategorisi biraz farkli bir dunya.

Dedigim gibi cok guzel bir tecrubeydi. Bir cok insanla tanistim. F-4 dereceye giremese de Turk dekalli bir modeli orda sunmak acikcasi hosuma gitti. Bir kac kisi gelip extra bilgi istedi gercek ucak hakkinda. Dedim boyle boyle... :)

Asagida bir kac resim bulabilirsiniz. Benim oldugum kategoride bir F-86, ve bir kac tane daha model katildi resimleri cektikten sonra. Kusura bakmayin, cogu modeli yakindan cekmeme ragmen isik cok kotu cikti benim kamerada. Eger baskalari yukarida verdigim linkde resim paylasirlarsa, sizleri haberdar ederim.























Mesajı Yazan: levburkara
Mesaj Tarihi: 21/02/2010 Saat 09:55
Isigi idare eden (ama netlik kotu) bir kac resim daha ekleyeyim dedim:







Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 21/02/2010 Saat 14:21
Levent bey;

Naçizane olarak almış olduğunuz derece için tebrik etmek isterim.
İşin doğrusu hiç de şaşırmamış olduğum bir sonuç; hatta ne yalan söyleyeyim tahmin etmiş olduğum bir sonuç.

Asıl önemlisi ise yazınızda belirtmiş olduğunuz maket yapımında önemli olan noktaları tekrar olarak hatırlatmanız.

Şahsen ben, bunun birisi tarafından daha farkedilip değeriyle maket yapmaya çalışıldığı için çok mutluyum.

Teşekkürler ve iyi maketler!

-------------
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu değil canım. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 21/02/2010 Saat 14:23
Çorbada bir miktar tuzumuz varsa ne mutlu bize; öncelikle finiş akabinde derece için kutlarım. Bir sonraki modele karar verebildiniz mi? Bu gelişme eğrisiyle fazla ara vermeden devam etmek bir üst kategoride de kısa zamanda derece sahibi yapar sizi çünkü.

-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 21/02/2010 Saat 16:32
Levent bey, öncelikle detaylarına özen göstererek bitirmiş olduğunuz güzel modeliniz sonrada katıldığınız yarışmada aldığınız derece için sizi tebrik ederim.

-------------
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim       


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 21/02/2010 Saat 18:17
    Levent Bey, yapmış olduğunuz modeli adım adım takip edip çok beğenenlerden biri de benim. Modelinize bakınca almış olduğunuz derecenin hakkedilmiş bir başarı olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.     Almış olduğunuz derece için sizi kutlarım. Ayrıca detaylı çalışmanızı adım adım paylaştığınız ortaya sadece laf değil oldukça güzel bir eser çıkardığınız için size teşekkür etmek isterim.      



-------------
Üretime evet, polemige hayir!!!


Mesajı Yazan: levburkara
Mesaj Tarihi: 21/02/2010 Saat 19:19
Cok cok sagolun gorusleriniz icin. Burda ve diger forumlarda aldigim yardimlarin cok buyuk katkisi var. Desteginiz inanin guc veriyor zorluklari asip modeli tamamlamam icin.

Elimde su an 1:48 Hase F-18F, ve postada oldugunu umdugum 1:48 Hobby Boss Tornado var. Bunlari bitirmeden yeni bir model yapmak istemiyorum cunku stoklama olsun istemiyorum. Ancak, nedense icimden Turk modeli yapmak geciyor. Acaba diyorum, kendime koydugum kurali cigneyip 48lik bir fantom veya f-16 mi yapsam?... F-4 ve F-16'nin avantaji, kisa sure once bu modelleri yapmistim ve az cok tecrubem var nerelere dikkat etmem konusunda. Bakalim... Kisa zamanda bir karar verecegim umarim.


Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 21/02/2010 Saat 20:37
Ellerinize sağlık. Bir modelci arkadaşımız daha Türk modelciliğini yurtdışındaki organizasyonlarda başarıyla temsil etti ve çok güzel bir ödül aldı...

Yeni modellirinizi bekliyoruz. İyi çalışmalar,
Tolga




Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 21/02/2010 Saat 20:53
Burak Bey tebrik ederim. Diğer arkadaşların da belirttiği gibi layık olduğu dereceyi kazanmış. Stok konusuna fazla takılmayın. Bu işin büyük bir bölümünü heves-gaz oluşturmakta. Hoşunuza giden maketleri alın gitsin. Elbet bir gün yaparsınız. Ayrıca aynı anda bir kaç maket yapmak da ayrı bir zevktir tavsiye ederim. Viper sevmediğim için direk fantom derim, ilerleyen günlerde fantom gazı gelebilir benden söylemesi ;)

-------------



Mesajı Yazan: levburkara
Mesaj Tarihi: 24/02/2010 Saat 15:31
Cok sagolun. Ufuk Bey'le mesajlastiktan sonra bir 48lik Hsgw F-4E siparisi verdim. Turk SEA kamuflaji yapacagim. Yine de gelmesini beklerken bos durmayayim dedim. Dun gece F-18'e basladim bakalim. Gunden gune degisiyor aklimdaki planlar, bir yol tutturamadim hala :)



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info