Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

F-100'de ilginç detay

Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Tayyareler
Forum Tanımlaması: Uçabilen hersey hakkinda bilgi alisverisi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=6723
Tarih: 14/09/2025 Saat 07:36
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com


Konu: F-100'de ilginç detay
Mesajı Yazan: tozbek
Konu: F-100'de ilginç detay
Mesaj Tarihi: 01/12/2009 Saat 13:32
Öncelikle bu bilinen bir konu olabilir. Ancak ben ilk defa görüyorum. Ylgimi çekti. Sizinle payla?mak istedim.

Türk havacylyk tarihinin en ilginç uçaklaryndan biri de F-100. Malum bu aralar Trumpeter'in yapty?y 48 ve 72'lik modellerle popülerli?i oldukça fazla.

Türkiye'ye ilgi geldi?i yyllarda metal ve üzerinde filolara ait özel boyamalar ta?yyan uçaklara ait ?u foto?raf farkly bir detaya dikkat çekiyor.

Bu foto?rafta uça?yn drop tanky üzerine ?eytan çataly i?lenmi?. Bu açydan uçak, 112. ?eytan Filoya ait 92563 kuyruk numaraly F-100D:



Acaba uça?y farkly nose art'lar ile kullanan di?er filolar drop tanklaryn üzerine bir ?ey çizmi?miydi? Bilemiyorum. Bakalym e?elendikçe daha neler çykacak?

Ykinci foto?raf ise halkyn uça?yn üzerinde kümelenmesinin yany syra, uça?yn üzerinde ne kadar fazla bakym yazysy oldu?una dikkat çekiyor:



Bu iki foto?raf, Gittigidiyor sitesinden. Ysteyen linkten foto?rafy inceleyebilir veya satyn alabilir:

http://urun.gittigidiyor.com/UCAK-TURK-ASKERI-JET-UCAGINDAN-HATIRA-FOTOGRAFI_W0QQidZZ22064205 - http://urun.gittigidiyor.com/UCAK-TURK-ASKERI-JET-UCAGINDAN-HATIRA-FOTOGRAFI_W0QQidZZ22064205

Bunlary tarihe not dü?mek üzere yazdym. Malum hele ki Türk havacyly?y yapyyorsanyz, ara?tyrmanyn ne kadar önemli oldu?u kesinlikle su götürmez gerçek. Sonra bulamadym, göremedim olmasyn...

Hepinize iyi modeller,
Tolga ÖZBEK







Cevaplar:
Mesajı Yazan: onurku
Mesaj Tarihi: 01/12/2009 Saat 16:52
Orjinalini yazan: tozbek

Malum hele ki Türk havacyly?y yapyyorsanyz, ara?tyrmanyn ne kadar önemli oldu?u kesinlikle su götürmez gerçek. Sonra bulamadym, göremedim olmasyn...



Tolga Abi öncelikle te?ekkürler. De?indi?in konu bence de önemli. Tabi bir sürü referans foto?rafy varken bazen yanly?lar da olabiliyor. Foto?raflarda metal renkli olup da modelde mat boyanmy? veya verniklenmi? uçaklar da gördük neticede. Artyk modelcinin detayly incelemesine ve do?ru yapma iste?ine kalmy? bir konu. Bu arada acaba bu çatal ne renk?


Mesajı Yazan: nezih
Mesaj Tarihi: 01/12/2009 Saat 17:34
Onur rakamlarla karsilastirinca siyah dige dusunuyorum ben ama geriye gittikce renk aciliyor mu yoksa isik yanilsamasimi anlayamadim.


Tolga Abi tesekkurler bu arada paylasimin icin,
bizim meslekte bir soz vardir "topragi eseleyin mutlaka lav yada su birseylere ulasirsiniz"... bunun modelci camiyasi icin de ne kadar onemli oldugunu birkez daha altini cizdin bence...


Mesajı Yazan: KursadA
Mesaj Tarihi: 01/12/2009 Saat 18:38
Bu resimleri gectigimiz haftasonu ben de gordum. Ucaklarin burnundaki catala cok benzemesi acisindan siyah oldugunu dusunuyorum.Geriye dogru rengin aciliyor gibi gorulmesi yansimadan ibaret.

Bu ucaklar 1950'lerin sonunda ilk geldiklerinde fabrika cikisi olduklari icin uzerlerindeki butun uyari yazilar tam. Ancak bakim, onarim, yeniden boyama (F-100D'lerimiz natural metal degil, tamami silver boyali)derken envanterdeki diger ucaklar gibi 5-10 yil sonra sadece temel uyari isaretleri kaliyor ucaklarin uzerinde.

-------------
http://www.caracalmodels.com/48scale.html">


Mesajı Yazan: Jolly Roger
Mesaj Tarihi: 01/12/2009 Saat 18:50
Bana da parlak boya olmasyndan yansymaymy? gibi geldi. Belki çok koyu mavi olabilir mi? Peki bu uçaklar geldiklerinde de silver boya my yoksa çyplak my gelmi?ler bilginiz var my?

-------------
Consume Ergo Sum


Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 01/12/2009 Saat 18:53
Payla?ymla birlikte gerçekten çok ilginç bilgiler ortaya çykyyor. Bir de ?imdi fark ettim, ikinci foto?rafta kare forsun altynda silinmi? olan Amerikan forsu gözüküyor.

Uçaklar 1950'lerin sonunda geldi?inde Naturel metal de?il miydi? Dönemin filmlerinden ?afak Bekçileri'nde F-100'ler ayna gibi parlyyordu. Sonrasynda örne?in Kybrys Bary? Harekaty yyllarynda boyalar silver...


Mesajı Yazan: KursadA
Mesaj Tarihi: 02/12/2009 Saat 05:21
Orjinalini yazan: tozbek

Payla?ymla birlikte gerçekten çok ilginç bilgiler ortaya çykyyor. Bir de ?imdi fark ettim, ikinci foto?rafta kare forsun altynda silinmi? olan Amerikan forsu gözüküyor.

Uçaklar 1950'lerin sonunda geldi?inde Naturel metal de?il miydi? Dönemin filmlerinden ?afak Bekçileri'nde F-100'ler ayna gibi parlyyordu. Sonrasynda örne?in Kybrys Bary? Harekaty yyllarynda boyalar silver...


Ucaklar ilk geldiklerinde de silver boyali idiler, natural metal boyama ABD Hava Kuvvetleri'ndeki erken donem F-100A ve F-100C'ler ile sinirli kalmis bir uygulama. Nitekim 1950'lerin sonundan bir F-100C ile silver boyali bir F-100D resmini karsilastiracak olursaniz fark cok bariz goruluyor, F-100C'lerde bir suru degisik metal tonu var.

-------------
http://www.caracalmodels.com/48scale.html">


Mesajı Yazan: sniper
Mesaj Tarihi: 02/12/2009 Saat 10:18
Benimde dikkatimi arka taraftaki farklylyk çekti. E?er Tolga beyin ekledi?i foto?raf ?eytan filo ise ki kesinlikle öyle gözükmekte, Türk bayra?ynyn oldu?u yerde bulunan mavi bumerang ?eklindeki desenin dy? hatlary sanki siyah kontürlü gibi ama a?a?ydaki ilüstrasyona bakacak olursanyz bu desenin düz mavi oldu?u ayryca bu bumerang gibi olan desenin alt kysmynynda bayra?yn tam altynda yer aldy?y görülmekte, bulabilirsem bir gerçek resim de daha bu ?ekilde olacakty. Farkly farkly uygulamalar olmu? görülüyor anlady?ym kadary ile.





Burada da bayrak Tolga beyin ekledi?i ilk fotodaki gibi. Aradaki farky en kysa zamanda çizimi yapan sayyn Hüseyin Balta'dan da ö?renip durumu buradan aktaraca?ym.
Saygylar...

Not:59-2563 nolu uça?yn kayytlarda F-100F oldu?u gözüküyor. http://www.tayyareci.com/digerucaklar/turkiye/1951ve2006/f100.asp - Link

-------------
Murat YA?AN

Biz dograken bir kulagimiza ezanla adimiz digerine de uçak sesi girmis bir kere


Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 02/12/2009 Saat 14:17
Demek ki yeni gelmi? metal F-100D veya F yaparken NM boyamayaca?yz. Böylece bir konuda daha gerçe?e yolculuk yapmy? oldum... Çok çok te?ekkürler Kür?ad...

Sevgili Murat, Hüseyin Bey'in güzel çizimlerini payla?ty?yn için çok sa?ol. Malum elde yapylan boyamalarda çe?itli kayma vb. konular olabilir. Genellemektense numara-numara uçak incelemek daha faydaly.


Mesajı Yazan: KursadA
Mesaj Tarihi: 02/12/2009 Saat 17:08
Bendeki hicbir Seytan Filo F-100D fotografinda kuyruktaki bayrak "bumerang" sekilli motifin altinda degil, hepsinde fotograftaki gibi iki sekil ayri. Safak Yildizlari'ndan alinan karelerde durum daha da bariz goruluyor.

Ayrica ucak kanopinin arkasinin kanat uzerindeki pozisyonu ve seri numarasi (59-2563) itibariyle iki kisilik bir F-100F.

-------------
http://www.caracalmodels.com/48scale.html">


Mesajı Yazan: KursadA
Mesaj Tarihi: 02/12/2009 Saat 22:31
Fotograflari iyice inceledikten sonra ben kendi adima kuyruktaki motifin siyah konturlu oldugunu, ve bayraktan kesinlikle ayri oldugunu dusunuyorum. Trumpeter kiti icin cizmekte oldugum degisik Turk Hava Kuv. filolarina ait F-100 dekallerini de bu sekilde cizecegim.

112. Filo'ya ait bir F-100F'i belgelemeleri acisindan bu fotograflar iyi oldu. Sehit Cengiz Topel'in uctugu bu filonun cift kisilik ucaklarinin fotograflari pek yoktu.

-------------
http://www.caracalmodels.com/48scale.html">


Mesajı Yazan: sniper
Mesaj Tarihi: 03/12/2009 Saat 00:06
Bugün bu konu hakkynda sevgili Hüseyin Balta ile 20 dk dan fazla telefonda görü?tüm. Kendisi bu uçaklarymyzyn bazylarynyn çizimlerini yapabilmek için bile 6-7 yyl ara?tyrma yapyty?yny daha sonra bunlaryn çizimlerini gerçekle?tirdi?ini belirtti. Ancak söyledi?i bir?ey varki o da esas resim kayna?ynyn Ystanbul Havacylyk müzesi bünyesinde oldu?unu kendisinin bizzat görüp bana aktardy?ydyr. Dedi?ine göre gün yüzüne çykmamy? muazzam bir siyah beyaz uçak foto?raflaryn burada ar?ivde bulundu?udur. Dü?ünüyorum ki acaba bu foto?raflar ayny yabancy sitelerde ve ülkelerdeki gibi belirli telif haklary ödenerekte olsa edinilip bunlara göre decal çaly?masy yada modelleri yapylamaz my?

Bunlaryn dy?ynda bugün birde a?a?ydaki fotoyu görünce biraz daha derinlere inildikçe de?i?ik madenlerin elde edilece?i kanaatine varmaya ba?ladym. Arkada görünen iki ayry F-100 ün kuyruk desenlerine dikkatinizi çekmek isterim. ?imdiye dek bir tek bu fotoda buna rastladym...



-------------
Murat YA?AN

Biz dograken bir kulagimiza ezanla adimiz digerine de uçak sesi girmis bir kere


Mesajı Yazan: Levent Basara
Mesaj Tarihi: 03/12/2009 Saat 10:28
Bu ucaklarin fabrika cikisi geldiklerine iliskin bir aciklama yapayim da zaten natural metal ve silver boya ile karisan akillar iyice karismasin :)
F-100'ler bize ABD yardimi olarak geldiler. Paralari milli butceden odenip bizim icin uretilen ucaklar degiller diye biliyorum. Zaten bir onceki kullanici olan ABD Hava Kuvvetleri'ne ait FW- govde numarasi kodu ucaklarin uzerinde goruluyor.


-------------
I'd Rather Be Flying...


Mesajı Yazan: huseyinba
Mesaj Tarihi: 03/12/2009 Saat 15:44
Arkada?lar herkese merhaba. Öncelikle THK uçak illüstrasyonlarym hakkyndaki dü?ünceleriniz için çok te?ekkür ederim. Hastalyk derecesinde 1950 li ve 60 ly yyllar THK uçaklaryna merakymdan dolayy, konunun benim açysyndan önemini takdir edersiniz. Gün y?y?yna çykan her yeni bilgi, resim beni gerçekten heyecanlandyryyor. Bu döneme merakly arkada?lar bilirler, döneme ait döküman, foto, bilgi vb ?eyleri bulmak, tarih öncesi arkeolojik ara?tyrma yapmak gibi bir?eydir. Sevgili Murat'ynda da belirtti?i gibi, yyllar önce,Tuzla piyade okulunda yedek subay ö?rencili?imi yaparken hafta sonlary hava müzesine giderdim. Orada tany?ty?ym ve müzede görevli bir astsubay ile sohbeti ilerletince, çok sa?olsun, müzedeki foto?raf ar?ivini açmy? ve ben, resimleri görünce Harrison Ford'un kutsal kaseyi bulmasyna benzer duygular ya?amy?tym. Deh?etengiz diyebilece?im bir kolleksiyon vardy o ar?ivde. Yani sonuç olarak sanyrym o resimler hala oradadyr. Ystanbul da olan arkada?lar yakynlyk sebebi ile biraz daha ?anslylar ula?ylabilirlik konusunda. Sa?olsun Murat beni bu konuda arady ve telefonda da bu konulary görü?tük. Bir önceki cevap ta da yazmy? zaten. Konu çok güzel oldu?u için bende katkyda bulunayym dedim.
Açyklamam gereken di?er bir konu ise profil çizimlerim hakkynda. Tayyareci.com sitesinde yazan bir Haluk Sevel abimiz vardy. Site içinde hazyrlady?y, THK uçaklary bölümüne, bende kendisine profil çizimleri yaparak destek veriyordum. Daha sonra kendisi uçaklaryn üstüne filolaryn kendi marking, nose art vb ?eyleri eklemek istedi?ini söyledi ve tamamen benim bilgim dahilinde bu çizimleri uçaklaryn üzerine ilave etti. Fakat Haluk abi bu konuda biraz amatör oldu?u için do?al olarak çok profesyonelce olmady bu ilaveler. Bu çizimler sitede yayynlandyktan sonra, oldukca uzun ara?tyrmalardan ve bütün bulabildi?im kaynaklardan orijinal markingleri, çok daha detayly olarak profillere çizdim. Bu ?ekilde yapylan profiller, Eski?ehir de 111 ve 112 filo binasy giri?lerinde dev boyutllarda asylmy? bir ?ekilde duruyor. Ben Haluk Sevel ile irtibaty kaybetti?imden (bu arada kendisine buradan sevgi ve selamlarymy gönderiyorum) yeni illüstrasyonlary da siteye ekleyemedik. Bu uzun açyklama için kusura bakmayyn, biraz uzatmy? oldum.
Bütün modelci arkada?lara sa?lyk, syhhat ve esenlikler dilerim.
Hüseyin Balta


Mesajı Yazan: KursadA
Mesaj Tarihi: 03/12/2009 Saat 17:39
Levent, ben zamaninda bu ucaklarin yeni olup olmadiklarini uzun uzadiya inceledim ve Wright-Patterson AFB'deki USAF arsivine de, National Archives'daki arsive de balktim. Ucaklarin ABD yardimi (MAP/MDAP) kapsaminda gelmis olmasi yeni olmadiklari anlamina gelmiyor. Bu ucaklarin ilk partisinin ilk kullanicisi Turk Hava Kuvvetleri pilotlarini egitmek icin gorevlendirilen ABD filosu; USAF kayitlarinda da ilk partide gelen ucaklarin hepsi boyle gorunuyor. Ucaklarin cogunun arsiv kayitlarinda gecen "produced for MDAP" ibaresi sanirim en basindan MDAP yardim programi icin uretildiklerini belirtiyor. Elbette 1958-1959 doneminden daha sonra gelen ucaklarin bir kisminin kullanilmis ucaklar olmasi ihtimali var.

Ben MDAP kapsaminda NATO ulkelerine verilen ucaklarin cogunun fabrikadan ciktiktan sonra bir havuzda toplanip, kisa bir sure egitim filolarinda uctuktan sonra ilgili ulkelere verilmis ucaklar olduklarini dusunuyorum. Bu anlamda ucaklara "fabrika cikisi" demek tam olarak dogru olmayabilir, ama ucaklarin uzun yillar kullanilmis eski ucaklar olmadiklari kesin.

Govdelerdeki "buzz number" (yani FW ile baslayan kod numarasi) yine o donemde ucak fabrikadan cikar cikmaz uzerine vurulan bir numara ve basta o donemde cekilen bir suru fabrika fotografinda acikca goruluyor. Zaten Fransa ve Danimarka'ya yine MAP kapsaminda verilen ve ilgili ulke kaynaklarinda yeni oldugu yazan ucaklarda da ilk etapta FW ile baslayan govde numaralari var.


-------------
http://www.caracalmodels.com/48scale.html">


Mesajı Yazan: Nahit
Mesaj Tarihi: 03/12/2009 Saat 19:26
Hazyr Hüseyin beyi bulmu?ken hep merak etti?im ?eyi sorayym. Tayyareci deki metalik boyaly f-100C profili sizemi ait. E?er öyleyse bununla ilgili payla?abilece?iniz materyaller elinizde varmy.


Mesajı Yazan: KursadA
Mesaj Tarihi: 03/12/2009 Saat 20:43
Orjinalini yazan: Nahit

Hazyr Hüseyin beyi bulmu?ken hep merak etti?im ?eyi sorayym. Tayyareci deki metalik boyaly f-100C profili sizemi ait. E?er öyleyse bununla ilgili payla?abilece?iniz materyaller elinizde varmy.


Nahit, kastettigin profil asagidaki mi?

http://www.tayyareci.com/digerucaklar/turkiye/1951ve2006/images/F100/F-100C%20172%20filo.JPG

Eger buysa bu profilin seri numarasinda bir yanlislik olmus; bir kere 54-2138 numarali ucak F-100C bile degil, Fransiz Hava Kuvvetleri'ne verilmis bir F-100D. Fransiz F-100D'leri ile ilgili en iyi kaynak olan Air Fan dergisinin Ocak-Subat 1982 sayilarinda bu ucagin "11-RH" govde numarasi ve 42138 kuyruk numarasi ile cekilmis oldukca acik bir fotografi da var. Benim hic silver ya da NMF Turk Hava Kuvvetleri F-100C'si gormedigimi de belirteyim.

-------------
http://www.caracalmodels.com/48scale.html">


Mesajı Yazan: Nahit
Mesaj Tarihi: 03/12/2009 Saat 21:55
Evet bu profil. Seri numarasynyn yanly?ly?y bi yana metal olmasyna takylmy?tym. Çünkü bazy sitelerde bu profili baz alarak maket yapmaya ba?layanlar oldu. Onlar bu profili sorgusuz sualsiz do?ru kabul ettiler. Bu yüzden herhangi bir dayana?y varmy diye merak ettim. Ki benim bildi?im F-100C ler 1972 den sonra ve hepsi kamuflajly geldi.


Mesajı Yazan: huseyinba
Mesaj Tarihi: 03/12/2009 Saat 22:07
Nahit bey merhabalar. Metalik F-100C profil çizimi bana ait. Fakat bildi?im kadary ile hiçbir F-100C metalik olarak Türkiye ye gelmedi. Sanyrym hepsi SEA kamuflajlyydy. Seri numaralary falanda büyük ihtimalle Kür?at beyinde yazdy?y gibi do?ru de?il. Çünkü bu profilleri 4-5 sene önce çizerken tamamen kendim için ve kendi çaly?ma odama asmak için yapmy?, çok da do?rulu?unu dü?ünmemi?tim. Çizim daha çok bir art work du ve asyl yo?unla?ty?ym konu uça?yn tasarymynyn "do?ru" ?ekilde çizilmesiydi. Ynternetteki bir çok F-100 profilini incelerseniz ço?unun hatlarynyn yanly? oldu?unu görebilirsiniz. Profilleri ilk hali ile internette yayynladyktan sonra kyyamet gibi ele?tiri aldym seri numarasy yanly?, ?urasy yanly? burasy yanly? diye. Do?al olarak arkada?lar haklylar. Bu uçaklary ba?ta aerodinamik güzelliklerini yansytmak ve "sadece" kendim için çizdi?im için böyle bir durum olu?tu maalesef. Halen devam etti?im çaly?malarymda uçaklar üzerindeki boya, marking, seri no vb bilgileride de elimdeki belgelere dayanarak artyk daha gerçekci olarak çaly?yyorum.
Tabiki bunlar halledilebilir konular. Önemli olanyn, THK ve di?er birimlere ait bu uçaklarymyzyn ve havacylyk tarihimizin, tarihin karanlyklaryndan çykartarak günümüze ta?ymak ve insanlaryn görmesini sa?lamak oldu?unu dü?ünüyorum. Yurtdy?ynda adamlar dedelerinin uçtu?u B-17 lerde bile neresinde ne renk vardy neresi lekeliydi gibisinden delicesine ayryntylara giriyorlar biliyorsunuz ve tarihlerini çok iyi muhafaza ediyorlar. Sonuç itibary ile nacizane çaly?malarymla konuya elimden geldi?ince katkyda bulunmaya çaly?yyorum.

Tüm arkada?lara sevgiler selamlar...

Hüseyin Balta


Mesajı Yazan: Nahit
Mesaj Tarihi: 03/12/2009 Saat 22:13
Açyklama için te?ekkürler Hüseyin bey.


Mesajı Yazan: Levent Basara
Mesaj Tarihi: 03/12/2009 Saat 22:24
Kursad,

Yazdiklarin ilginc olmakla beraber ihtiyatla yaklasmak zorundayim zira hicbir Turk kaynaginda boyle bir bilgiye rastlamadim. Kaldi ki bahsettigin detaylar ilk F-100 pilotlarinin anilarinda atlayamayacaklari kadar onemli seyler.
F-100'lerin Turk Hava Kuvvetleri envanterine girmesi o yillarda buyuk olay olmus. Bunu o ucaklarla ilk yillarda gorev yapmis pilotlarin anilarinda bariz bir sekilde gorebiliyoruz. Hal boyleyken, o pilotlari egitmek uzere kurulmus ozel bir filodan ve kendilerine verilecek o ucaklardan hic bahsetmemeleri bana garip geliyor.
Kaldi ki, Turk Hava Kuvvetleri envanterine girecek ucaklarla Turk pilotlarinin ABD'de egitim gormesi pek rastlanan bir uygulama degil. Bunu destekleyecek saglam bulgular elde etmek lazim. Ornegin F-4E'ler envantere girmeden once Turk pilotlari F-4D ucaklariyla ABD Hava Kuvvetleri'nin bir egitim filosunda egitim almislardir. Fabrikadan cikmis yeni ucaklar daha sonra gonderilmistir.
Senin bahsettigin filo sadece Turk pilotlarini degil, ABD disindaki diger F-100 kullanicilarini egitmek amaciyla kurulmus da olabilir. Zaten sen de boyle bir sonuca varmissin.
Neyse, senin bahsettigin hususlari da bir tarafa not alalim. Zira bu tip cok bilinmeyenli Turk askeri Havaciligi arastirmalarinda her zaman capraz kontrol usulu ile ilerlemek gerekiyor :)
Bu arada Haluk Sevel tarafindan cizilmis profiller Turk Hava Kuvvetleri tarafindan elden geldigince yenilenen ve basilan yeni "Ani Ucaklar" serisinde sayfalarca yer almis durumda. Bu profil cizimlerinin dogrulugu hakkinda dogal olarak top Turk Hava Kuvvetleri'nde. Bizlerin bu saatten sonra herhangi bir yargida bulunmamiz dogru olmaz diye dusunuyorum zira epey bir emek sarfedilmis. Gecmisler olsun diyelim.


-------------
I'd Rather Be Flying...


Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 04/12/2009 Saat 00:32
Hüseyin Bey'in iyi niyetini anlayabiliyorum ama konu gelece?e bir iz byrakmaya gelince ne yazyk ki hatalar katlanarak devam ediyor. Geçmi?te özellikle yabancy kaynaklarda yanly? profiller modelcileri yanyltmy?ty.

Güzel eserlerinizi buraya da bekliyoruz Hüseyin Bey...

F-100 konusundaki bu güzel ve seviyeli tarty?ma sanyyorum Trumpeter'in kitlerini alacak ve yapacak bir çok arkada?a y?yk tutacak...

Merakla bekliyorum.
Tolga


Mesajı Yazan: huseyinba
Mesaj Tarihi: 08/12/2009 Saat 00:03
Tolga bey merhabalar.

Birkaç profil çaly?masyny ekliyorum. Y?lerden zaman bulabilirsem, Yakynda web sitesini de açaca?ym. Bu konudaki çaly?malarymda devam ediyor.
Merak etmeyin, gelecek nesillere güzel bir iz byrakaca?yz ve hatalar katlanarak devam etmeyecek :)
Bütün modelci arkada?lara sevgiler selamlar...







Mesajı Yazan: huseyinba
Mesaj Tarihi: 08/12/2009 Saat 00:13
Bir kaç örnek daha ilave ediyorum, umarym be?enirsiniz.

Yalnyz "Uçan Ku?ularyn" ana üssünün tam olarak nerede oldu?undan emin de?ilim. Bazy kaynaklara göre Ankara, Mürted, di?er bazylaryna göre ise Eski?ehir oldu?u yazyyor.

Sevgiler, selamlar...








Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info