Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

1940 Chris-Craft Barrel-Back

Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Ahşap Modeller
Forum Adı: Yapim Teknikleri
Forum Tanımlaması: Çitalari islatalim mi?
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=65
Tarih: 29/04/2024 Saat 07:01
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com


Konu: 1940 Chris-Craft Barrel-Back
Mesajı Yazan: Tamer Özkan
Konu: 1940 Chris-Craft Barrel-Back
Mesaj Tarihi: 19/08/2005 Saat 22:19
http://groups.yahoo.com/group/modelgemi/ - http://groups.yahoo.com/group/modelgemi/ 'de herkez Joffre Romörkör yaparken bunların yanında devriye gezecek bir tekne yapmak lazım .Kit Dumas





Postaları ve omurga kesip, yan posta destek kirişlerini yerine yapıştırmadan oturtup lastik ile tutturup genel duruma baktım



Kitin tavsiyesi ile düz bir zemine postaları hafif yapıştırdım.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Tamer Özkan
Mesaj Tarihi: 19/08/2005 Saat 22:27
Kelebek omurgayı yerine yapıştırdım.


Baş takoz için boşluklara parçalı ağaçları zımpara suyuna gelecek şekilde yapıştırıp ,uygun çapta bir pimaş parçasına zımpara yapıştırıp form verdim,


Kıç ayna, teknenin görüntü açısından en önemli kısımlarından birisi.Tam merkezde orta destek ve kenar destek takozlarını yapıp,





Mesajı Yazan: Tamer Özkan
Mesaj Tarihi: 19/08/2005 Saat 22:31
Kıç aynayı yerine yapıştırdım,


Tüm endaze için önce bir çıta yapıştırılıp,form verilip maun çıta kaplanması tavsiye edilmiş.Tekneyi R/C radyo kontrol yapacağım için hafif olsun diye kontraplak ile kaplayıp sonra maun ile saracağım.

Karton dan mastar kestim .İki yarım olarak altı kaplayacağım


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 21/08/2005 Saat 05:32
Kelebek omurganın farkı nedir?

-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: Toughbeard
Mesaj Tarihi: 21/08/2005 Saat 06:51
Daha önemlisi... Kelebek Omurga Nedir?


Mesajı Yazan: Tamer Özkan
Mesaj Tarihi: 22/08/2005 Saat 22:39
Omurga endaze'nin (gövde) düşey elemanı olup,dikey posta ve desteklerinin bağlantı elemanıdır.

"Kelebek Omurga" aslında bir inşa tekniğidir,


Kendin yap türü inşaacı'ya parçaları önceden hazırlayarak ,tek kişi kolayca tekne yapmasına ve hafif olmasına olanak verir.

Bazı ileri tekniklerde ,motor yardımı ile katlanan Salmalara da kelebek omurga denir.

http://www.jongert.com/index2.html - http://www.jongert.com/index2.html      
(technics sekmesinde play 'e basınız)




Dumas ,Chris-Craft kitlerinde daha fazla yapıştırma alanı olması ve r/c ekipmanlarının sağlamca bağlanabilmesi için bu tip omurgayı kullanmaktadır.


-------------


Mesajı Yazan: Tamer Özkan
Mesaj Tarihi: 25/08/2005 Saat 01:07
Alt gövdeyi kontraplak ile kapladım.Tekneyi sarmadan evvel her yere elim girerken elektronik'leri montaj yapıp ,kontrolden sonra sökmeye karar verdim.

Plandan taşıdığım ölçülere göre ,shaft'ı tutan "I" bracket'i yerine vidalayıp,shaft yatak kanalını açtım.
Pirinçten dümen palasın a şekil verip lehimledim.




Robbe firmasının ürettiği motor yatağına (mount)motoru bağladım.Kitten çıkan Dumas ürünlerine yönelik bağlantı elemanlarını kullanmayıp Robbe kaplin'ler (kırmızı parçalar)ile motor- shaft bağlantısını yaptım.
Motor mil açısı ile shaft mil açısını "o" derece tutabilmek için uğraştım.


Mesajı Yazan: Tamer Özkan
Mesaj Tarihi: 25/08/2005 Saat 01:15
Pil için yuva yaptım.Motor için açıya uygun destekleri sağlam olması için gürgen ağacından yaptım,epoxy ile yapıştırdım.


Elektronikler toplu halde.(sağdan-sola)Pil,motor,elektronic hız kontrol,kumanda alıcısı,açma -kapama düğmesi,dümen için hareket sağlayan servo.
Dümen için piriçten bir yatak yapıp bir takoza sabitledim.


Mesajı Yazan: USS Enterprise
Mesaj Tarihi: 25/08/2005 Saat 01:54
Masallah masallah..

Piril piril anlatmissin, eline saglik

Kartondan mastar kesme kismini biraz daha detaylandirirsan sevinirim..


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 25/08/2005 Saat 04:21
Motor Tamiya dynatech midir?

-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: Tamer Özkan
Mesaj Tarihi: 25/08/2005 Saat 06:17
Orjinalini yazan: Ares

Motor Tamiya dynatech midir?

Evet.Elimde baska motor ve cesitli pervaneler var.En uygun kombinasyonu ancak deneme yüzdürmesinde anlayacagim

-------------


Mesajı Yazan: Tamer Özkan
Mesaj Tarihi: 31/08/2005 Saat 02:18
Orjinalini yazan: USS Enterprise

Kartondan mastar kesme kismini biraz daha detaylandirirsan sevinirim..


Kartondan mastar kesimi karinası düz ve uzun tekneler için geçerli bir yöntemdir.Kısaca "V" karina tekneler içindir ."U" karinalar uygun değildir.
Teknenin ölçeğinin büyük olması ve bu tekniğe uygun olması gerekir.

Omurgaya bir doğru çizilip karton iskele yada sancağa düz yapıştırılır.Kurşun kalem ile taşan yerlere form işaretlenir .Boşluk kalan yerler daha sonra dışarıda deve boynu cetvel ile tamamlanıp biraz geniş kesilir.Yerine ufak,ufak alıştırmak uygundur.

Yapım aşamasına dönersek,

Barrel-back kıç tarafı "fıçı" form'lu tekne demektir.Bu formu verebilmek için tekneyi tavsiye edildiği gibi kontraplak ile kapladım.Motor kaportasını yaptım



Mesajı Yazan: Tamer Özkan
Mesaj Tarihi: 31/08/2005 Saat 02:23
BU aşama teknenin form olarak en önemli yeri.Gemi modelciliğinde BALSA ağacı kullanımı, takoz dolgu hariç tavsiye edilmez ancak kit bu yönde üretildiği için ve form verebilmek amacı ile balsa çıtalar ile baş üstü ,kabin vs etrafını kapladım.



Kıç üstünde dümen üzerine gelen yerlere balsa takoz yaptım.Yerine yapıştırmadım form verince geri alacağım.



Mesajı Yazan: Tamer Özkan
Mesaj Tarihi: 31/08/2005 Saat 02:24
Bu resimde bilerek bir doğru ,bir yanlış teknik var .İlgilenen arkadaşlardan cevap bekliyorum



Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 31/08/2005 Saat 08:51
Orjinalini yazan: Tamer Özkan

Bu resimde bilerek bir doğru ,bir yanlış teknik var .İlgilenen arkadaşlardan cevap bekliyorum


Şaşırtmalı bini yapma tekniği doğru, ama bir sağdan bir soldan diye sıralı olmalıydı. Yani pruva ekseninde zigzaglı bir birleşim dizisi görmeliydik diye düşünüyorum.

Doğru mu düşünüyorum?

-------------
http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 31/08/2005 Saat 09:25
Orjinalini yazan: Korkut

Orjinalini yazan: Tamer Özkan

Bu resimde bilerek bir doğru ,bir yanlış teknik var .İlgilenen arkadaşlardan cevap bekliyorum


Şaşırtmalı bini yapma tekniği doğru, ama bir sağdan bir soldan diye sıralı olmalıydı. Yani pruva ekseninde zigzaglı bir birleşim dizisi görmeliydik diye düşünüyorum.

Doğru mu düşünüyorum?


+1

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Tamer Özkan
Mesaj Tarihi: 31/08/2005 Saat 20:24
Orjinalini yazan: Korkut

Şaşırtmalı bini yapma tekniği doğru, ama bir sağdan bir soldan diye sıralı olmalıydı. Yani pruva ekseninde zigzaglı bir birleşim dizisi görmeliydik diye düşünüyorum.

Doğru mu düşünüyorum?




Doğru düşünüyorsun Ağabey,Teşekkür ederim.Ahşap,çalışan yani suyunun yönüne doğru bükülme eğilimi gösteren bir malzemedir bu sebep ile her ne sarılır ise sarılsın karşılıklı ,iskele-sancak sarmak gerekir.
Çapraz (zigzaglı)Bini tekniği çok uygulanan bir teknik değildir ancak buraya çok uygundur.
Saygılarımla
Tamer


Mesajı Yazan: Tamer Özkan
Mesaj Tarihi: 01/09/2005 Saat 01:57
En zor aşamadayım ,verilen mastarlara göre tekneye form veriyorum.Bir tarafı bitirip diğer taraf simetri vereceğim.İlk önce posta hizalarını yaptım sonra genele yayacağım.





Mesajı Yazan: Tamer Özkan
Mesaj Tarihi: 11/09/2005 Saat 00:04
Form işlemi bitince endaze kenarlarını maun ile kapladım .deniz tutkalı uygulayıp bir gün sonra kaba tesfiye yaptım.



Daha sonra güverte ye geçtim .Dışarıdan içeriye doğru kaplayarak aralara styren çıtalardan armuz işledim.En orta yı buldum,parçaları geçici yerlerine bantlayarak oturma testi yaptım.
Hesap yaparak iskele sancak eşit-simetrik olsun diye sıra ile en ortadan kenarlara doğru kaplayacağım.
Fon'a çay koydum artık oomi falıma bakar



Mesajı Yazan: kudret kaptan
Mesaj Tarihi: 11/09/2005 Saat 22:53
Ben de atolyede kumpas'ı arıyordum.Nerede olduğu ortaya çıktı.

-------------
Kudret ALTINKESER


Mesajı Yazan: Tamer Özkan
Mesaj Tarihi: 12/09/2005 Saat 23:32

Bir gün kudret vaaz veriyordu ."Modelcinin yere düşürmemesi gereken en önemli alet kumpas tır" bir an modele baktım, çaaat diye bir ses ... kudret kumpası yere düşürmüş
o kumpas benim..

-------------


Mesajı Yazan: Tamer Özkan
Mesaj Tarihi: 17/11/2005 Saat 20:08
Bütün gövdeyi kapladıktan sonra kıç aynayı en sona bıraktım.Kit üreticileri ilk önce kıç aynayı kaplatıp sonra yanları sardırır fakat orjinalde durum farklıdır.
Bir ustadan öğrendiğim çok önemli söz vardır
"Tekne marangozluğunda hiç bir ağacın ucu açık bırakılmaz"
ne demektir?

Eğer ağacın sokra tarafını açık bırakırsanız ,herhangi bir darbede yonga kalkacak ,kaplama zarar görecektir.

Bu fikri bir ahşap modelin her yanını yaparken unutmamak gerekir.
Modele dönersek ,kıç aynanın etrafına ıslatıp lehim havyası ile yavaş,yavaş döndürüp kare maun çıta yapıştırdım. sonra içini maun çıta ile kapladım,



İkinci kalıp seti ile teknenin son formunu verdim,




Zımpara işi bitince modele "raspa" dediğimiz bir uygulama yaptım.Bu uygulama 2 mm cam , bilenmiş eski bir testere veya bıçak ile ağaç üzerinden çok ince bir satıh kaldırmaktır.
Resim dikkatli incelenirse ortadaki kalın çıtanın yarısından aşağıya doğru daha belirgin dokular elde edildiği ,satıhın daha temiz olduğu gözükmektedir.



Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 17/11/2005 Saat 20:10
Tamer hoca, bu negüzel işçiliktir? Hayran oldum.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: borakaraca
Mesaj Tarihi: 18/11/2005 Saat 07:25
hocam tebrikler saygılar
pırıldayan halini tahmin edebiliyorum
beyaz armuzlar styren mi?


Mesajı Yazan: Toughbeard
Mesaj Tarihi: 18/11/2005 Saat 07:55
evet :)

Kitten bende de var o yüzden biliyorum Tamer'in yapması iyi oldu.



Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 18/11/2005 Saat 07:57
Orjinalini yazan: carlgustav

Tamer hoca, bu negüzel işçiliktir? Hayran oldum.


+1 ...

-------------
http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com


Mesajı Yazan: rudder
Mesaj Tarihi: 18/11/2005 Saat 11:30
şiir gibi.
Ellerinize,emeğinize sağlık.

-------------
Iyi Modeller
Ahmet


Mesajı Yazan: BUROCK
Mesaj Tarihi: 18/11/2005 Saat 19:27
Orjinalini yazan: carlgustav

Tamer hoca, bu negüzel işçiliktir? Hayran oldum.


Hayran olunmayacak gibi degilki

-------------
Burak BALKIR
..To Become Old and Wise
You Must First Be Young and Stupid !!


Mesajı Yazan: Erinç Özgür
Mesaj Tarihi: 18/11/2005 Saat 23:10
Ventis secundis, tene cursum

Meali: Akıntıya karşı düz git(sin)

-------------
Y'ar not afraid of the dark, are ya ?


Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 18/11/2005 Saat 23:15
Orjinalini yazan: carlgustav

Tamer hoca, bu negüzel işçiliktir? Hayran oldum.

Al benden de o kadar.

-------------
Yeminli modelci


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 18/11/2005 Saat 23:17
Hakikaten hayran kalınacak bir çalışma. Gemi modelcisi de modeli de bir başka oluyor tabi. Darısı başımıza.

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Tamer Özkan
Mesaj Tarihi: 19/11/2005 Saat 01:44
Herkeze teşekkür ederim.Bu moral ile çabuk biter bu


Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 19/11/2005 Saat 02:20
Gerçekten süper işçilik, ağzım açık baktım durdum.


Mesajı Yazan: freeman
Mesaj Tarihi: 02/03/2006 Saat 19:32
Calismalari zevkle takip ettim ama neden devami yok??


Mesajı Yazan: Tamer Özkan
Mesaj Tarihi: 03/03/2006 Saat 22:20
Epey zamandır ilgilenemedim.Bu ara modelcilikten soğudum biraz...


Mesajı Yazan: BUROCK
Mesaj Tarihi: 03/03/2006 Saat 22:34
Tamer bey hosgeldiniz sizi yurtdisindasiniz diye biliyorduk ama bu soguma isini duyduguma sevindim diyemiycem malesef ??

-------------
Burak BALKIR
..To Become Old and Wise
You Must First Be Young and Stupid !!


Mesajı Yazan: freeman
Mesaj Tarihi: 04/03/2006 Saat 06:17
Orjinalini yazan: Tamer Özkan

Epey zamandır ilgilenemedim.Bu ara modelcilikten soğudum biraz...


Hayirdir Hocam??? Neden?? Sorun nedir??



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info