f-16 blok 60 projesi
Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Tayyareler
Forum Tanımlaması: Uçabilen hersey hakkinda bilgi alisverisi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=632
Tarih: 15/05/2025 Saat 09:51 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com
Konu: f-16 blok 60 projesi
Mesajı Yazan: KaanX
Konu: f-16 blok 60 projesi
Mesaj Tarihi: 07/11/2005 Saat 02:09
Hasegawa'nın F-16B kitini (D modelini bulamadığım için) Birleşik Arap Emirlikleri için yapılan yeni blok 60 modeline çeviriyorum. Sivil registrasyon numaraları, spin paraşütü ve travel pod ile bitirmeyi düşünüyorum, ama her an fikrimi değiştirip AZ markingi ile JDAM yüklüye dönebilirim, o yüzden ben gene de mühümmat ta üretiyorum bir taraftan. (Arkadaşlar arasında kararsızlığımla meşhurum zira )
Zamandan kazanmak için bütün beyaz olacak parçaları birleştirip tek seferde boyadım. Buna Eduard fotoeçlerin ilgili parçaları da dahil.
Kitin kuyruğunu Cutting Edge "kambur" ile birleştiriyorum. Cutting Edge dikey stabilizeyi beğenmedim, hücum ve firar kenarları çok kalındı, o yüzden madem keseceğim bu mereti diyip komple doğradım
http://i20.photobucket.com/albums/b228/KaanX/IMG_2601.jpg - Black box setini boyamaya başladım
http://i20.photobucket.com/albums/b228/KaanX/IMG_2603.jpg">Orta konsollara dekalden üçüncü MFD'leri yapacağım. Aslında olan iki MFD'nin de değiştirilmesi gerek ,ama o kadar kasmayı düşünmüyorum, çünkü kitin çok fazla değiştirilecek yeri var, bitmez o türlü
http://i20.photobucket.com/albums/b228/KaanX/IMG_2604.jpg - Hava girişi güzelce zımparalandı. Arka duvarını da siyaha boyayınca ecnebilerin deyişiyle "full trunking" olmasa da gayet güzel görüneceğini tahmin ediyorum.
------------- Yeminli modelci
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 07/11/2005 Saat 02:18
Kaan bey uzun zamandır modellerinize hasrettik ama dönüşünüz muhteşem oldu.
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 07/11/2005 Saat 10:59
Sağolun, hele bir modeli bitirelim de... Bu aralar gene kaybolabilirim, arada ne yaparsak kar
Efenim pazar gününü de kokpit boyayarak yedik.
http://i20.photobucket.com/albums/b228/KaanX/IMG_2606.jpg - Kokpit2
http://i20.photobucket.com/albums/b228/KaanX/IMG_2607.jpg - Kokpit3
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 07/11/2005 Saat 11:06
Acaip bir model geliyor belli oldu ;
HOTAS ın önündeki sarılar nedir yaw?
------------- Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 07/11/2005 Saat 11:37
Onlar kanopi kilitleme zımbırtısı imiş...
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 07/11/2005 Saat 12:37
Hacım cehaletimden soruyorum, öndeki iskemleyle arkadakinin sırtları neden farklı?
Öndekinin sırtı düz plaka arkadaki içerlek ve bişiyler var içinde?
------------- A critic, is a legless man who teaches running.
|
Mesajı Yazan: Erinç Özgür
Mesaj Tarihi: 07/11/2005 Saat 18:30
Kaan, B'ler küçük ağız, Block 60'lar büyük ağız değil mi? İniş takımları komplesi birbirini tutuyor mu? Arka yataylar skreç mi olacak, MFD'ler, konsol farklı, nası olacak bu işler?
------------- Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 07/11/2005 Saat 19:04
Erinç Bey MFD yaptık işte dandiğinden. İyi bakınız resme.
İniş takımları tutuyor, 60'lar büyük ağız ama asıl fark gövdedeki envai çeşit "sivilce" de. Orasından burasından bişey pörtletmişler uçağın, bayağı bir detay farkı var.
Barkın, arka koltğun da arkası vardı ama kırdım. En son kokpite koyarken arkaya plastik levhadan şekil yapacağım. Zaten kokpitin arkası düz duvar olduğu için pek görünmüyor, böyle bile bıraksam olur
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: Erinç Özgür
Mesaj Tarihi: 07/11/2005 Saat 19:31
İnşallah tutar
http://www.f-16.net/f-16_photos_album42-photoaac.html - BAE Block 60 walkaroundu
Neredeeen nereye di mi ama. Sen radarsız, ucuz bir dogfightçı avcı (bir çeşit gelişmiş F-5) olarak tasarımlan, Ferrari'ye benze, oradan tut uzun menzil her hava darbe/bombardıman uçağına dönüş, siğilli yaban domuzu (A-10) gibi ol.
Bir çeşit Kirstie Alley durumu yani Ne oldum değil ne olucam demeli
------------- Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 07/11/2005 Saat 19:50
Bu mesaj tutmuyor anlamında mı yazıldı? Anlayamadım... Var mı iniş takımlarında bir fark?
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: Erinç Özgür
Mesaj Tarihi: 07/11/2005 Saat 19:54
Emin değilim, foto aradım bulamadım. Fakat var bi fark, ya da olmalı. Deli gibi ağırlık farkı var çünkü. Farlar da tutuyor mu?
------------- Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 07/11/2005 Saat 20:02
Benim gördüğüm kadarıyla fark yok. Ampuller bile aynı. Zaten blok 50'de güçlendirmişlerdi iniş takımlarını, herhalde zamanında "ulan biz buna üç beş bişey daha takarız, yapmışken sağlamından yapalım" dediler
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: benbeni
Mesaj Tarihi: 07/11/2005 Saat 20:29
Ya aslında benim uçak modeli yapmam lazım.Baksanıza ne güzel detay çalışmaları var.Ben de detay çalışmalarını seviyorum.Model de çok güzel oluyor.Özellikle kokpit detayları muhteşem.Devam
Bu arada uçaklardan da çok geri kalmışız.F-16 Blok versiyonuyla boyun kası yapmış haberimiz yok.
------------- Herkes kendi Tanrısına, diğerlerinin dualarını susturması için yalvarıyordu
|
Mesajı Yazan: Erinç Özgür
Mesaj Tarihi: 07/11/2005 Saat 20:32
Farlar farklı, ayrıntıyı sana gönderdim. Kapaklarda daha kalın teker için çıkıntı falan farkı da mı yok?
Arka yataylar?
------------- Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 07/11/2005 Saat 20:38
Daha kalın tekerler ve çıkıntısı zaten blok 50 ile geldi. Zaten o çıkıntı çok belli belirsiz...
Arka yataylar da aynı gibi. Gerçi ben bunu bitirince Hasegawa çıkarır kitini, oradan bakarız
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 07/11/2005 Saat 20:40
Benbeni, f-104 procesine bekleriz, madem öyle bir isteğin var. İyi bir başlangıç olur. Şunun şurasında bir haftası kaldı.
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: Erinç Özgür
Mesaj Tarihi: 07/11/2005 Saat 22:57
Arkadaşım, baştan desene şunu elde Blok 50 CJ edevatı var fazladan, onları kullanıcam diye, uğraştırıyon bizi sabah sabah, cık cık cık
------------- Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
|
Mesajı Yazan: volkan
Mesaj Tarihi: 07/11/2005 Saat 23:18
USAF F-16B block 15 #80-0636
UAEAF F-16F block 60 #3001
Bana oyle geliyor ki; B ile F arasinda bilinen bircok farka ilave; burunlarin da ayni egimde olmamasi söz konusu.
Ucagin hareket halinde olmasi ile durmasi arasindaki goruntu farkinin disinda, sanki Block60 larin burnu hafifce asagiya bakmakta.
Bu konuda bilgisi olan var mi? Benim ki sadece bir gozlemdir.
------------- Sevgi ve Saygylarymla,
volkan.
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 07/11/2005 Saat 23:29
f-16.net'ten linklenen resimler maalesef forumda görünmüyor.
Burun mevzusu konusunda zamanında ARC'de bayağı bir beyin patlatılmıştı. Sonunda ikisinin de tam yandan çekilmiş fotolarını üstüste konarak aynı olduğuna karar vermiştim. Sonradan lockheed martin'de çalışan bir elemandan da bu konuda konfirmasyon gelmişti. Normalde bulunmayan bir panel çizgisi yüzünden burun farklı görünüyor, ama aynı imiş aslında.

------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: Erinç Özgür
Mesaj Tarihi: 08/11/2005 Saat 00:11
Kaç yapıyor acaba bu? Ciddiyim, yani bu kadar çıkıntı ciddi sürat kesiyordur, görev yükü taşımazken bile 2M yapamayabilir belki. Bilgisi olan?
Bu arada tam LERX'in ön kenarının üzerindeki slot nedir öyle posta kutusu deliği gibi?
------------- Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 08/11/2005 Saat 00:16
Hankisi? Birsürü şey var orada? :)
Bu arada bir düzeltme yapayım: uçakların burunları normalden farklı imiş, ancak bu fark gerçek uçakta milimetrik ölçülerde, yani modelde farkedilecek kadar değil(miş). Zaten o kadar farkı zımparalarken biz yapıyoruz...
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: volkan
Mesaj Tarihi: 08/11/2005 Saat 00:26
Kaan Bey merhaba,
Resimleri duzelttim artik gorunuyorlar..
Cevap icin tesekkurler.. Demek ki fark yok denebilir. Ama resimlerde varmis gibi gorunuyor, goz yanilsamasi demek ki.
Tesekkurler, cok guzel gidiyor, kolayliklar dilerim...
------------- Sevgi ve Saygylarymla,
volkan.
|
Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 08/11/2005 Saat 00:36
Orjinalini yazan: Erinç Özgür
Bu arada tam LERX'in ön kenarının üzerindeki slot nedir öyle posta kutusu deliği gibi?
Bu fotokeşif bence, ondeki mig29 zoziginden foto cekiyor alet, polaroid, çıktıyıda üssün üstünden geçerken o delikten dışarıya atıyor.
Zamanında modelingmadness da yada arc de fantezi F18 yarışması vardı, tanker yapanlardan awacs yapanlara kadar bir yıgın eleman peydah olmustu, F-16da bunu gerçek hayatta yapmaya doğru gidiyorlar kanımca, bu kadar da yüklenilmez ki bir kasaya! Bu gidişle benim donanma tipi F-16 fantezimi de gerçekleştirirlerse şaşmam artık.
------------- Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
|
Mesajı Yazan: Erinç Özgür
Mesaj Tarihi: 08/11/2005 Saat 01:03
Hehehe, 109 bundan beterdir. Yani kanat içinden roket bile attırmışlar garibe, bu daha ne ki?
------------- Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 08/11/2005 Saat 01:20
Sonu F-104 gibi olmasında.
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 08/11/2005 Saat 01:24
f-104 ne oldu ki?
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 08/11/2005 Saat 01:33
Başlangıçta hafif,radar taşımayan,basit bir uçak iken yüklenen onca şeyden sonra patır patır çakıldılar.Daha ne olsun.
Gerçi F-16 daha iyi dayandı onca yüklemeye.
Günümüz teknolojisi hatayı daha erken yakalıyor ama bi yerden sonra olay kopacak diye düşünüyorum.
|
Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 08/11/2005 Saat 02:01
Aabi block 60'da damar damar üstüne binmiş.
------------- A critic, is a legless man who teaches running.
|
Mesajı Yazan: Erinç Özgür
Mesaj Tarihi: 08/11/2005 Saat 02:47
İdris, F-104'ün sorunu ağırlık değildi, başka dertleri vardı.
F-16, ilk protipinin fabrikadan çıktığı ilk günden bugüne kadar her gün yaklaşık 1/2 kilo almış. Fat actress
------------- Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
|
Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 08/11/2005 Saat 06:00
İtalyanlar'ın shaker/kicker denilen basit bir sistemi varmış F-104'lere ekledikleri. Bu sistemi ekledikten sonra F-104 ile pilot kaybetmemişler.
F-104'lerde yatay stabilizatörler belli bir kafa yukarı açıdan sonra kanatların aerodinamik gölgesinde kalırmış. Bunun için "shaker" yatay stabilizenin kumanda etmeyeceği açıya gelirken kumanda levyesinde bir titreme başlatıyormuş (pilotu uyarmak için). Pilot aynı manevraya devam ederse, levyeye bağlı olan karşı ağırlık levyeyi öne çekerek yatay stabların kumada etmeyeceği açıya girmesini engelliyormuş(kicker). Yzb. Pizzo'nun kulakları çınlasın(hem babası, hem amcası F-104 pilotu, kendisi Stinger'cıydı).
------------- A critic, is a legless man who teaches running.
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 08/11/2005 Saat 08:10
F-104 ilk hali ile daha başarılı idi bence.
Kaslı versiyonunun zorlandığıda bir gerçek.Ama dediğim gibi günümüzde sorunu saptamak daha kolay.
F-16 ların bi ara kanatları kopuyordu kompozitlerin aşırı kullanımından.
|
Mesajı Yazan: Erinç Özgür
Mesaj Tarihi: 08/11/2005 Saat 18:35
O lövye zamazingosu bütün G'lerde standart diye bilirim. Ama ekstrem durumlarda kontrolü pilotun elinden alıp kendi kendini yere çaktığı durumlar da olmuş.
F-16'nın ne zaman kanadı kopmuş fazla kompozit nedeniyle? İlk defa duyuyorum!
İronik durum, hem 104 hem de 16'ya USAF pilotları lawn dart adını vermiş ilk çıktıklarında. Esas sorun tabii hemen herzaman pilotaj, makineyi tanımama, alışamama vs.
------------- Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
|
Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 12/11/2005 Saat 04:47
Kanadı kopanlar benim bildiğim kanatları mormal F-16'dan büyük olan F-16 devşirmesi Japon F-2'leri. Olayda kopma değil manevra esnasıdaki yüksek g'den dolayı çabuk yaşlanma zannedersem.
|
Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 12/11/2005 Saat 12:13
Bu arada Kaan bey benim bildiğim araplar bu uçaklarda Aim-120C kullanacaklar. Sizin amraamlar geniş kanatlı eski tip olanlardan ilk resimden gördüğüm kadarıyla.
|
|