Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Fantor imalat hatti

Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Phantoms Phorever
Forum Tanımlaması: Yarym Asyrlyk Efsane
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=3182
Tarih: 14/05/2024 Saat 14:44
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com


Konu: Fantor imalat hatti
Mesajı Yazan: tozbek
Konu: Fantor imalat hatti
Mesaj Tarihi: 12/10/2006 Saat 08:57
Eveeettt... Sıcak yaz günleri geride kaldıktan sonra yarışmanın da gazıyla maket alemine hızlı bir dönüş yaptım. Uzun zamandır kafamı meşgul eden 1/72 F-4E serisi için kolları sıvadım.
Modelimiz Revell'in yeni kalıp, içe detay yurdumuzda rahatça bulunan(mı) 1/72 F-4F. Önce kutular açıldı, plastikler masaya endam etti... Burada sakatlık aynısından üç adet yapılacağı için işleri sıraya koymak, unutmadan yapabilmek.



Beyazlar griler airbrush yardımı ile atıldı. Seri imalatta çok hızlı ve keyifli çalışılabiliyor. Tabi bu konuda maketin tabir yerinde ise "lök" diye oturmasının büyük payı var.
Arkasından kokpite giriştim. Elimdeki siyah kuru boya kalemi ile "dry brush" hesabı göstergeleri toparladım. Açıkçası çok uğraşmadığımı itiraf edeyim. Benim için önemli olan farklı boyamada üç fantor yapabilmek.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Captainairbus
Mesaj Tarihi: 12/10/2006 Saat 09:03
Wayy modelci gençlik çalışıyor. Hemde üç fantor birden..Olee oleee.
Hocam öyle uzaydan (bkz gogıl örth) çekilmiş fotolar olmaz, detay isterük...


-------------
ex copilot.


Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 12/10/2006 Saat 09:05
Evet, kısa zamanda üç uçağın da kokpiti aşağı yukarı bitti sayılır. Ön gövdeler kapandı. Hamsiler yanyana dizildi. Bu arada belirteyim tek sorun, ön iniş takımının yuvasını oturttuktan sonra onu kapatan parçanın yerine yerleştirilmesi. Ya benden kaynaklanan bir sorun, ya da başka bir durum, epey hırpaladım aşağı tarafı. Macun çekilmek zorunda kalındı.


Arka gövdeler de birleştirildikten sonra dry feet yaptım ön gövdeleri... Fena durmuyor bee (kargaya kuzgunun kartal görünmesi hesabı :)


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 12/10/2006 Saat 09:05
Arpası fazla gelen modelci olayı:)

-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 12/10/2006 Saat 09:09
Hocam fazla yakın göz bozar ona göre ;)
Tripodum falan yok üzmeyelim birbirimizi ve ahaliyi... Şimdi millet yakından bakacak, midesi bulanacak töbe töbe...

Eğer becerirsem kafamda şöyle bir fotoğraf var:
Yıl 1991 sonu... 112 Filo'da üç farklı boyamada fantor hoş bir kol oluşturmuşlar... Bakalım artıkın...


Mesajı Yazan: grond
Mesaj Tarihi: 12/10/2006 Saat 09:15
Süperde bunları biyerden ucuza bulmadınız sanırım. Yok eğer ucuz bi yerler varsa özelden adres telefon vs göndermenize itiraz etmem :)


Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 12/10/2006 Saat 09:30
Miras deel alınteri :)

Aslında elimde toplam üç adet daha kutusu açılmamış F-4 var. Bunların bir kısmı iki yıl içinde yapılan sanırım iki ayrı Revell ithalatından, bir kısmı 48 kit takasından son ikisi de hava müzesine gelen son partiden :) Fantorların fiyatları kalitesine göre çok makul. Meraklıysanız kesinlikle kaçırmayın derim.

Ancak piyasada modelden pek kalmadığını tahmin ediyorum. Bu nedenle şu üçlüğü Revell ithalatçısı Adore'ye ithaf ediyorum;

Adore Oyuncak duy sesimizi,
Getir yeni fantorları,
Mutlu et hepimizi.

Evet ortamı ben kuruttum :) Almaya paydos ama imalata devammm...


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 12/10/2006 Saat 09:40
Tolga abi, fikir süper. Modeller süper. Çalışkanlık da süper. Kazasız belasız bir finish olur insallah.

Bu arkadaşları şöyle yanyana uçarken diorama olarak mı görecez yoksa.

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Jolly Roger
Mesaj Tarihi: 12/10/2006 Saat 09:41
Abicim sen de durup durup koşmaya başlıyorsun ama.... 3 fantor birden benim kalbime indiriuordun!!! Bir seferinde ben de aynı anda iki tane Italeri UH1N toplamaya başlamıştım(biri Grifon), biri o kadar detay yedi ki yarı yolda yoruldu dinleniyor, diğerinin kokpiti toplandı duruyor. Yalım: Arsız ve tembel modelmeyici. Eline sağlık abi.

-------------
Consume Ergo Sum


Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 12/10/2006 Saat 16:45
Öhöm öhöm, ben de neden hep öyle oluyor diyordum...
Abi' cim, önce sağ sol gövde yekpare(ön sağ, arka sağ birleşsin; ön sol, arka sol birleşsin, iki büyük parça olsun) ondan sonra iki parça birleştirile...
De hadi hayırlısı :))
Saygılarımla,


-------------
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...


Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 12/10/2006 Saat 18:41
Sevgili Ceki, vallaha diorama aklımdan geçmiyor. Şöyle yanyana dizerim diye düşünüyorum. Bakalım gidişat nasıl olur?

Arkutçuğum, senin dediğin hikayeyi ne yazık ki hep atlıyorum. İyi ki hatırlattın... Darısı diğer üçlüğe.

Selamlar, iyi modeller.
Tolga




Mesajı Yazan: saral100
Mesaj Tarihi: 12/10/2006 Saat 18:46
Tolga kolaylıklar dilerim.Bütün yazın durgunluğunu bir seferdemi çıkaracaksın..:)


Mesajı Yazan: pilotcuk
Mesaj Tarihi: 13/10/2006 Saat 01:20
Tolga abi offf offff delirtiyorsun beni.şu model kadar güzel fantom modeli görmedim revell de:Dçok güzel kittir.Tolga abi 112 projesi dehşet olur gerçekten.3 tane aynı filoda farklı boyamada uçak:D
maketi yurdumuzda bulunmuyor ne yazık ki.Ne kadar tanınmayan model varsa mevcut adam gibi modeller yok.luckymodelde gaayet uygun fiyatı ilave.

Tolga abi 2020 yapsana:D:D:D:D:D:D

-------------
I feel the need The Need for Speed...


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 13/10/2006 Saat 07:31
Bu uçak son partide geldi.....ve hemen tükendi.


Mesajı Yazan: maverick99
Mesaj Tarihi: 13/10/2006 Saat 08:06
Abi şöyle bi uçuş hattı yapsan havuz sistemi , iki uçak pilot bekler bakım personeli başında. Fantomlardan biride önlerinde taxi yaparak pist başına gidiyor veya havuza yaklaşıyor.Oda olmadı iki asil scrambel uçağı pist başında biri de yer yedeği havuzda.Selamlar saygılar.

-------------
Highlander Alfa Scramble   go go go


Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 13/10/2006 Saat 08:27
Bende F-4F'ler dükkanlarda neden bu kadar çabuk tükendi diyordum :) Güzel proje kolay gelsin.

-------------
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim       


Mesajı Yazan: shaw
Mesaj Tarihi: 13/10/2006 Saat 12:07
Melih 'in neden Fantor bulamadığı anlaşıldı :D :D :D kolay gelsin ne diyim başka :) çok tatlı görünüyorlar :)))

-------------
////////////// CRIME SCENE DO NOT CROSS //////////////


Mesajı Yazan: onurku
Mesaj Tarihi: 13/10/2006 Saat 21:07
Abicim kolay gelsin.. Bunlara ancak maşallah denir..


Mesajı Yazan: sniper
Mesaj Tarihi: 14/10/2006 Saat 03:30
Kolay gelsin Tolga Bey
Benimde aynı sizin gibi bi düşüncem var ama hala hayata geçiremedim. Siz bizden bir adım öndesiniz bakalım bitince hep beraber nasıl görünecekler merakla bekliyoruz çalışmanızın sonucunu...

Yapılacaklar benimde aşağıdaki 6 uçaklık gibi ama aynı anda başlanıp hepsini bir kerede bitirmek üzere.

F-4E (111. Filo)
1-303 SEA Kamo
1-258 EURO Kamo

F-4E (171. Filo)
77-296 Korsan

F-4E (112. Filo)
1-265 Şeytan

RF-4E (113. Filo)
1-504 SEA Kamo

RF-4E (113. Filo)
1-7466 EURO Kamo

Bunların kitleri Revell hasegawa ve Fujimi olarak elimde mevcut ama detay setlerini de tamamlar tamamlamaz bende toptan bitirmeyi düşünüyorum inşallah.

-------------
Murat YA?AN

Biz dograken bir kulagimiza ezanla adimiz digerine de uçak sesi girmis bir kere


Mesajı Yazan: ozgun
Mesaj Tarihi: 14/10/2006 Saat 20:33
arkadaşlar kolay gelsin buda benim yaptıgım I-303. tamiya 1/32



-------------
ozgun


Mesajı Yazan: Muratti
Mesaj Tarihi: 14/10/2006 Saat 20:43
Abicim ayıp olmuyo mu yani McDonell-Douglas fabrikasının önünde gerçeenin resimlerini çekip çekip "ben yaptım" diye göndermek ?

Yani kim yutar bu numarayı ?

:D


Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 14/10/2006 Saat 22:03
Vallaha güzel bir gaz oldu bunlar. Akşama tezgahın başına tekrar oturacağım. Toplu imalat gerçekten maketçiliği geliştiriyor ve insanı daha pratik yapıyor. Tek sorun, yavaşlamamak için fazla detaya girmek istememeniz.

Sevgili Sniper, bir sorum olacak. bendeki envanterde Euro 1 kamuflajlı 111 Filo uçağı gözükmüyor. Malum bu uçaklar 1980'lerde Amerikan Hava Kuvvetleri'nin Avrupa'daki üslerinden hibe yardım olarak geldi. Çoğu hava-hava radar sistemine sahip daha eski (1966-67-68 model) uçaklar.
111 ve 171'deki filoların görevleri hava-yer. Bu uçakların önemli kısmı Milli Bütçe'den satın alındı. Çoğu sıfır geldi. Teslimatlar ağırlıklı olarak 1974-80 arasında gerçekleştirildi. Zaten çoğu Terminatör konfigrasyonuna çevrildi. Yine de elinizde fotoğraf varsa merakla görmek isterim.
İkinci sorum, elinizde hangi Fujimi kit var? RF-4 mü, F-4 mü? Bildiğim kadarıyla Revell tarafından çıkartılan yeni kalıp RF-4E çok güzel Almanya'dan yardım olarak gelen uçaklara uyuyor. Arkadaşlar eksiğim varsa düzeltsin, Fujimi'nin RF-4E'si ise 1978-80 arasında teslim edilen, Amerika'dan direkt gelen uçaklar olabiliyor.
Fantor projesine bir girişin, arkasından proje yuvarlanarak devam ediyor :)

Cümleten toplu imalatlar...
Tolga



Mesajı Yazan: Muratti
Mesaj Tarihi: 14/10/2006 Saat 22:46
Tolga Hocam, ben sorduğumda Tami' nin 32 F4' lerinin THK modlamasına uygun olmadığını ancak Revell kanat uçlarıyla olabileceğini söylemişti.

Sen nasıl modladın ? Kit nosunu ve detayları verebilirsen ben de gireyim olaya hemen...


Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 14/10/2006 Saat 23:23
Açıkçası Tamiya'nın 32'lik kitlerini hiç incelemedim. Bunları yapan arkadaşlarımız (biri Ufuk) konuşla ilgili açıklama yapabilir. Bildiğim tek şey, Tamiya'nın bir early (burun topu radomla birleşik) diğeri de yukarıdaki gibi F-4EJ (Japonların kullandığı versiyon) iki ayrı kiti olduğu.

Ben değişikliği elimdeki fazla Esci ve Hasegawa'dan çıkan slotlu yatay stablizelerini kullanarak yapacağım. Onun dışında, eldeki parçalarla F-4F maketini bizde kullanılan E modeli haline getirebiliyorsunuz...

İyi modeller,
Tolga



   


Mesajı Yazan: sniper
Mesaj Tarihi: 15/10/2006 Saat 01:25
Orjinalini yazan: tozbek


Sevgili Sniper, bir sorum olacak. bendeki envanterde Euro 1 kamuflajlı 111 Filo uçağı gözükmüyor. Malum bu uçaklar 1980'lerde Amerikan Hava Kuvvetleri'nin Avrupa'daki üslerinden hibe yardım olarak geldi. Çoğu hava-hava radar sistemine sahip daha eski (1966-67-68 model) uçaklar.
111 ve 171'deki filoların görevleri hava-yer. Bu uçakların önemli kısmı Milli Bütçe'den satın alındı. Çoğu sıfır geldi. Teslimatlar ağırlıklı olarak 1974-80 arasında gerçekleştirildi. Zaten çoğu Terminatör konfigrasyonuna çevrildi. Yine de elinizde fotoğraf varsa merakla görmek isterim.
İkinci sorum, elinizde hangi Fujimi kit var? RF-4 mü, F-4 mü? Bildiğim kadarıyla Revell tarafından çıkartılan yeni kalıp RF-4E çok güzel Almanya'dan yardım olarak gelen uçaklara uyuyor. Arkadaşlar eksiğim varsa düzeltsin, Fujimi'nin RF-4E'si ise 1978-80 arasında teslim edilen, Amerika'dan direkt gelen uçaklar olabiliyor.


Tolga bey belirttiğiniz gibi 111. filoda Euro kamuflajlı uçak uçmadğı yönünde. Yapmış olduğum kısa bi araştırmada bunu gösterdi bana. Ama tam da bu doğrumu derseniz yine kararsızım. Bunun yerine Konyada uçan EURO kamuflajlı ya çevirip yapacağım.



Ancak aşağıdaki resimde işaretlenen zımpırtıya sahip uçaklar 112. filoda hiç yok en azından bendeki resimlerde öyle. O zaman bu uçaklar başka filoya mı kaydırıldı? Bu arka kanada sahip vede EURO kamoya sahip uçak sadece 112 de uçtuysa böyle bir resimi de ben bulamadım.




Orjinalini yazan: tozbek

İkinci sorum, elinizde hangi Fujimi kit var? RF-4 mü, F-4 mü? Bildiğim kadarıyla Revell tarafından çıkartılan yeni kalıp RF-4E çok güzel Almanya'dan yardım olarak gelen uçaklara uyuyor. Arkadaşlar eksiğim varsa düzeltsin, Fujimi'nin RF-4E'si ise 1978-80 arasında teslim edilen, Amerika'dan direkt gelen uçaklar olabiliyor.


Bendeki kit aşağıdaki Fujimi F-4E.









Fujiminin RF-4E si de vardı bir arkadaşımla başka bir maket için takas ettim. Ancak dedeğiniz gibi Fujiminin RF-4E sinde extradan bizdeki amerikadan gelenlerdeki burun altı kamera parçası çıkıyor ve direk 78-80 arası gelen RF-4E ler yapılabiliyor.



-------------
Murat YA?AN

Biz dograken bir kulagimiza ezanla adimiz digerine de uçak sesi girmis bir kere


Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 15/10/2006 Saat 01:59
Ole Nikolajsen'in kitabına baktım. 1-258 gövde numaralı uçak 67-0258 kuyruk numarası ile 1984'te Hava Kuvvetleri'ne katılmış. Eskişehir'de 112'nci Filo'dan sonra Konya'ya 131 Filo'ya verilmiş. Aynı uçağı 3-258 gövde numarası ile yapabilirsiniz...

Fujimi'nin bende sizin takas ettiğiniz RF-4E'si mevcut. Daha imalata geçmedim ama açıkçası nasıl olacağını merak ediyorum....

Selamlar,
Tolga


Mesajı Yazan: sniper
Mesaj Tarihi: 15/10/2006 Saat 02:14
Orjinalini yazan: tozbek


Çoğu hava-hava radar sistemine sahip daha eski (1966-67-68 model) uçaklar.
111 ve 171'deki filoların görevleri hava-yer.


Ben EURO kamoya sahip bir F-4E te silah yükü olarak 4xGBU-12 smart bomba yapmayı planlıyordum. Ama siz bunların hava-hava radarlarına sahip olduğunu belirttiniz. Bu durumda Konya F-4E si için bu durumunda değişip değişmediğini öğrenmek isterim.
Bildiğim kadarıyla bu şekilde 1/72 Revell F-4F ini THKv F-4E sine çevirip EURO kamoda boyanan ve smart bomba taşıyan bi model yapılmıştı, geçtiğimiz senelerdeki yarışmanın birinde vardı.

-------------
Murat YA?AN

Biz dograken bir kulagimiza ezanla adimiz digerine de uçak sesi girmis bir kere


Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 15/10/2006 Saat 03:59
Sonuçta hepsi atışa gidiyor. Bunları taşır. Modeli yapan Arkut Yüksel (co-pilot clumsy) konuyu uzun yıllar F-4'te uçan emekli Korgeneral Orhan Köse'ye sormuş, bomba konfigrasyonunu ona göre yapmıştı.

Ayrıca o dönem 131 Filo'da, F-5'le harbe hazırlıklarını tamamlayan pilotlara F-4E intibak uçuşları yapılıyordu. Daha sonra bu eğitim Malatya'da verilmeye başlandı. Şu an Konya'da sadece 132 Filo F-4E kullanıyor. Bu filoda F-4E öğretmeni yetişriliyor. Ayrıca filo Anadolu Kartalı tatbikatlarında da görev yapıyor.

İyi modeller,
Tolga


Mesajı Yazan: sniper
Mesaj Tarihi: 15/10/2006 Saat 04:02
Artık rahatlıkla bu konfigürasyonu yapılabilirim.

Bilgiler için teşekkürler, çalışmalarınızın devamını da bekliyoruz, kolay gelsin...

-------------
Murat YA?AN

Biz dograken bir kulagimiza ezanla adimiz digerine de uçak sesi girmis bir kere


Mesajı Yazan: maverick99
Mesaj Tarihi: 15/10/2006 Saat 05:35
Merhabalar.Bildiğim kadarıyla bütün F-4E(klasik F-4E kastediyorum) modelleri her türlü görev uçabilme kabiliyet ve aviyonik sistemlere sahiptir.Görev nevi si uçmuş olduğu filo ile alakalıdır.

-------------
Highlander Alfa Scramble   go go go


Mesajı Yazan: Kesifci
Mesaj Tarihi: 15/10/2006 Saat 05:51
Hava-hava radarına sahip olsa bile,klasik güdümsüz hava-yer mühimmatını atma kabiliyeti tüm F-4E'lerde var öyle değilmi?Yani "atışa giden uçak" şeklinde yapılabilir hepsi.

-------------
-Ispanaktan agaç olur mu?
-Olmaz mi?


Mesajı Yazan: sniper
Mesaj Tarihi: 15/10/2006 Saat 06:04
Orjinalini yazan: maverick99

   Merhabalar.Bildiğim kadarıyla bütün F-4E(klasik F-4E kastediyorum) modelleri her türlü görev uçabilme kabiliyet ve aviyonik sistemlere sahiptir.Görev nevi si uçmuş olduğu filo ile alakalıdır.


Aslında tam olarak bizde nasıl kullanıldıysa aynen onun gibi yapmak istiyorum. Bir nevi onu canlandırmak gibi. Yoksa istenilen konfigürasyon yapılabilir ama bana gerçekçi gibi gelmiyor.

-------------
Murat YA?AN

Biz dograken bir kulagimiza ezanla adimiz digerine de uçak sesi girmis bir kere


Mesajı Yazan: maverick99
Mesaj Tarihi: 15/10/2006 Saat 07:00
Keşifçi bey, bildiğim kadarıyla Hava-hava radarı diye bişiy yok .Tek tip radar olup radarın A-A ,A-G çalışma modları vardır.Tüm klaslik bombalarla birlikte Pave spike targeting pod ile de Gbu-12,Gbu-10 bombalarıda atar.

-------------
Highlander Alfa Scramble   go go go


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 15/10/2006 Saat 08:08
F-4 yapıldığı günden beri çift rollü bir uçaktır.Hava taarruz,yer taarruz.


Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 15/10/2006 Saat 11:36
Modernize edilmeyen F-4'ler denildiği gibi çift rolede uygun uçaklardır. Modernize edilen F-4'ler ise radar olarak hava-hava muharebesine müsait olsalarda silah olarak sadece AIM-9 kullanabildikleri için daha ziyade bu modu kendilerini korumak için kullanırlar.

LGB'leri kullanması için F-4'lerde Pave spike poduda şart değil. Sonuçta özel timler tarafından da lazerle işaretlenmiş hedefler vurulabilir. Hatta geçenlerde bir tatbikatta AH-1W'lerin lazer ile işaretlediği hedefler uçaklardan bırakılan LGB'ler tarafından vurulmuştu.

-------------
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim       


Mesajı Yazan: maverick99
Mesaj Tarihi: 15/10/2006 Saat 14:58
Evet dediğiniz gibi başka bir kaynaktanda lazer sıkılır.Ben sadece F-4E nin kabiliyeti ve mevcut sistemi açısından öyle dedim.Sayglıar..

-------------
Highlander Alfa Scramble   go go go


Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 15/10/2006 Saat 23:36
Arkadaşlar,

Konuya tekrar açıklık getiriyim. Modernizasyon öncesi fantomların durumunu ele alırsak; herhangi bir konvensyonel bombayı 111 ve 112'nin uçaklarına taktık. 111 filodaki uçakların atış ve radar sistemlerinde paterne girildiğinde hedefi vurmak için bombanın hangi süratte ve hangi açıyla atılması gerektiği pilota bildirilir. Bu sistem 112'nin uçaklarında yoktur. 112 pilotları bombayı atarken gerekli ayarlamayı maunel hesaplama ile gerçekleştirirdi. Bu nedenle filolar arasında atış yarışmalarında filonun uçaklarının özelliğine göre katsayılar verilir, puanlar o şekilde hesaplanırdı. Kaynak olarak 1980-1990'larda filo, harekat ve üs komutanlığı yapmış kişileri verebilirim.

Modernizasyon ile terminatör uçakları modern atış ve radar sistemlerine kavuşmuş, modern silahlarla yüksek vuruş oranıyla atış mümkün olmuştur.

Önceki topiclerde radar olarak anlatmak istediğim budur. Ayrıca 1991'de hibe olarak gelen 40 fantomların (ki hepsi gri olarak gelmiş, köpek balığı, kaplan kafası gibi nose-artlara sahiptir bu uçaklar) hava-hava radar modlarının öncekilere göre daha iyi durumda olduğu, pilotlara farklı modlar sunduğu uçanlar tarafından belirtilmiştir. Ancak bu uçakların özellikle motorlarının bizimkilere oranla yüksek uçuş saatine sahip olması dezavantaj olarak belirtilmiştir.

Anlam kargaşası için tekrar özür dilerim. Ben uçaklarımı uçtukları filoların özelliğine göre (hava-yerse bomba yüklü, hava-hava ise AIM9 ve AIM7 yüklü) yapmayı planlıyorum.

Gerisi modelci arkadaşların yapacakları araştırmalar ve hayallerine kalmış...

Cümleten hayırlı modeller...
Tolga


Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 16/10/2006 Saat 05:11
Laf salatası sırasında bazı yerlerden uyarı aldık :)
Traşa ara verip imalata devam ediyoruz.
Hafta sonu imalat raporu:
Üç modelin de ön ve arka gövde, radom birleşti.
Lastikler, koltuğun fırlatma kolları boyandı.


Şimdi sıra gövdede yapılacak küçük macun işlerinde. Arkadaşlar gövde birleştirmede bazı hatalarım oldu. Arkut'un (co-pilot clumsy) belirttiği gibi önce sağ-sol tüm parçaları birleştirin, arkasından iki tarafı öpüştürün :)

Bu hafta sonluk bu kadar. Bakalım hafta içi zaman bulabilecek miyim?

Cümleten iyi modeller,
Tolga


Mesajı Yazan: harslan
Mesaj Tarihi: 16/10/2006 Saat 05:29
Eline sağlık Tolga

Darısı bizim büyük bebeklere...

Hakan


Mesajı Yazan: özgür taşkıran
Mesaj Tarihi: 17/10/2006 Saat 06:57
Elinize sağlık Tolga Bey,
Yatay stabilizelerdeki slot sorunsalını nasıl aşmayı düşünüyorsunuz? Malum bu kitler F

-------------
TANGO-1 NEVER DIES


Mesajı Yazan: saral100
Mesaj Tarihi: 17/10/2006 Saat 07:57
Orjinalini yazan: özgür taşkıran

Yatay stabilizelerdeki slot sorunsalını nasıl aşmayı düşünüyorsunuz? Malum bu kitler F


ölçek küçük aslında..öylede olur bence...tabi kendisi ne düşünür...?

-------------


Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 17/10/2006 Saat 08:02
Bu konuda farklı bir açıdan yaklaşmak istiyorum. Becerebilirsem yapacağım. Başarılı olursa buradan paylaşmak isterim. Eğer olmazsa, yapacak bir şey yok. F stablizeleri ile devam...

Cümleten iyi modeller...
Tolga



Mesajı Yazan: sniper
Mesaj Tarihi: 17/10/2006 Saat 18:02
Orjinalini yazan: özgür taşkıran

Yatay stabilizelerdeki slot sorunsalını nasıl aşmayı düşünüyorsunuz? Malum bu kitler F


Sırf bu sıkıntılar için resin casting işine giriyorum çok yakın zamanda. Birkaç firma ile görüştüm yaklaşık 10 kilo resin maddesi için (145 EURO+KDV)ve de resini kalıplamak içinde RTV silikon kalıp malzemesi 45$ civarında malzemeyi artık gözden çıkarıp alacağım. Artık ne slotsuz yatay stabilize ne detaysız koltuklar nede F-16 larımızın big mouth ları kuyrukları kokpitleri ve diğer uçaklar için eksik parçalar olmayacak. Önce bir orjinalini alıp daha sonra bunu çoğaltma işlemine gireceğim. Unutmadan F-100 lerin slatları ve de C versiyonuda buna dahil.

-------------
Murat YA?AN

Biz dograken bir kulagimiza ezanla adimiz digerine de uçak sesi girmis bir kere


Mesajı Yazan: özgür taşkıran
Mesaj Tarihi: 18/10/2006 Saat 09:25
Orjinalini yazan: saral100

Orjinalini yazan: özgür taşkıran

Yatay stabilizelerdeki slot sorunsalını nasıl aşmayı düşünüyorsunuz? Malum bu kitler F


ölçek küçük aslında..öylede olur bence...tabi kendisi ne düşünür...?


Doğru ölçek küçük. Her nekadar siz kabul kendinize bunu kabul ettirsenizde model bittiğinde hocam stabilizeler olmamış dendiğinde üzülüyor insan. En azından ben böyleyim :))

-------------
TANGO-1 NEVER DIES


Mesajı Yazan: özgür taşkıran
Mesaj Tarihi: 18/10/2006 Saat 09:29
Yaklaşımınızı çok merak ediyorum bende bu konuyu düşündüm ama çok net bir çare bulabilmiş değilim. Aklıma gelen çözümü uygulamadım gerçi. Çünkü o kitten elimde 1 adet var ve onu What İf bir projede kullanacağım.

-------------
TANGO-1 NEVER DIES


Mesajı Yazan: özgür taşkıran
Mesaj Tarihi: 18/10/2006 Saat 09:31
Orjinalini yazan: sniper

Orjinalini yazan: özgür taşkıran

Yatay stabilizelerdeki slot sorunsalını nasıl aşmayı düşünüyorsunuz? Malum bu kitler F


Sırf bu sıkıntılar için resin casting işine giriyorum çok yakın zamanda. Birkaç firma ile görüştüm yaklaşık 10 kilo resin maddesi için (145 EURO+KDV)ve de resini kalıplamak içinde RTV silikon kalıp malzemesi 45$ civarında malzemeyi artık gözden çıkarıp alacağım. Artık ne slotsuz yatay stabilize ne detaysız koltuklar nede F-16 larımızın big mouth ları kuyrukları kokpitleri ve diğer uçaklar için eksik parçalar olmayacak. Önce bir orjinalini alıp daha sonra bunu çoğaltma işlemine gireceğim. Unutmadan F-100 lerin slatları ve de C versiyonuda buna dahil.


İyi fikir bunları belirli bir ücret karşılığı hediye ederseniz daha da makbule geçer.

-------------
TANGO-1 NEVER DIES


Mesajı Yazan: sniper
Mesaj Tarihi: 19/10/2006 Saat 05:13
Orjinalini yazan: özgür taşkıran


İyi fikir bunları belirli bir ücret karşılığı hediye ederseniz daha da makbule geçer.


İnşallah malzmeleri bir alayım üretime yapmayı planlıyorum gerçekten. O zaman foruma yapılanların resimlerini de eklerim.

-------------
Murat YA?AN

Biz dograken bir kulagimiza ezanla adimiz digerine de uçak sesi girmis bir kere


Mesajı Yazan: özgür taşkıran
Mesaj Tarihi: 19/10/2006 Saat 06:56
Ne diyebilirim ki beklemeye değer.

-------------
TANGO-1 NEVER DIES


Mesajı Yazan: baris
Mesaj Tarihi: 19/10/2006 Saat 07:45
Merakla bekliyoruz ve istiyoruz :) Bi de decal projesi hayata geçti mi süper olacak :)


Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 09/04/2007 Saat 23:03
Uzun süre gaz kaçmasy nedeniyle ara verdi?imiz projeye (zat-y muhteremlere fantor üçlemesi adyny uygun gördüm) ara ara yenen fasülye nedeniyle geri dönüyoruz :)

Aslynda uzun süre uçaklary nasyl boyayaca?yma karar veremedim. Dekallerden haber çykmayynca PM'in "mini fantor" kitini aldym. Yçinden çykan köpenkbaly?y ve kaplan motifleri ile iki uça?y da 112 Fio yapmayy hedefliyorum.

?u anlyk ikisi de ilerleme takliti yapyyor. Öndeki uçaka preshading denemeleri mevcut. Arkadaki ise düz açykça söylemek gerekirse airbrush'ta kalan boyalary sykarak yapyyorum :)
Üçüncü uçak konusunda de?i?ik rivayetler mevcut :) Korkmayyn daha kyrmadym. Ama aklymdan geçer Vietnam kamuflaj 111. Filo...

Not: Ylk uçakta kanopileri kapattym ama aralyk mevcut. Mecburin kanopileri açyk formatta biterece?im.


Mesajı Yazan: Artt
Mesaj Tarihi: 10/04/2007 Saat 07:52
Orjinalini yazan: sniper

Orjinalini yazan: özgür taskiran

Yatay stabilizelerdeki slot sorunsalini nasil asmayi düsünüyorsunuz? Malum bu kitler F


Sirf bu sikintilar için resin casting isine giriyorum çok yakin zamanda. Birkaç firma ile görüstüm yaklasik 10 kilo resin maddesi için (145 EURO+KDV)ve de resini kaliplamak içinde RTV silikon kalip malzemesi 45$ civarinda malzemeyi artik gözden çikarip alacagim. Artik ne slotsuz yatay stabilize ne detaysiz koltuklar nede F-16 larimizin big mouth lari kuyruklari kokpitleri ve diger uçaklar için eksik parçalar olmayacak. Önce bir orjinalini alip daha sonra bunu çogaltma islemine girecegim. Unutmadan F-100 lerin slatlari ve de C versiyonuda buna dahil.


rtv bildi?imiz kalyp silikonu ise karaköyde arma?an boyada daha ucuza bulabilirsiniz. ben geçen yyl almy?tym ama 45 euro ödedi?imi hatyrlamyyorum.


Mesajı Yazan: sniper
Mesaj Tarihi: 10/04/2007 Saat 10:37
Kasym ayynda döküm fuarynda görü?tü?üm birkaç firmada bana RTV silikon için kg ba?yna a?a?y yukary ayny fiyat verdiler. Malesef benim ara?tyrmalarym neticesinde bulabildi?im marka endeksli fiyatlar bu ?ekilde.

-------------
Murat YA?AN

Biz dograken bir kulagimiza ezanla adimiz digerine de uçak sesi girmis bir kere


Mesajı Yazan: Captainairbus
Mesaj Tarihi: 10/04/2007 Saat 22:55
Wayy Tolga kola geri dönmü? ?eklinde bir gaz ile devamyny bekleriz hocam gayet iyi oluyorlar.
Rüzgaryn bol olsun.

-------------
ex copilot.


Mesajı Yazan: ice77
Mesaj Tarihi: 23/04/2007 Saat 16:19
tolga F-4 lerden ne haber sonlaryny göremedik :))kolay gelsin

-------------
Acemi Modelci
1977-Manisa


Mesajı Yazan: pilotcuk
Mesaj Tarihi: 23/04/2007 Saat 19:30
oooooo tolga kaptan da burdaymy?.kolay gelsin.fantor güzeldir abim.acyk ara gaz vereyim geçen okulun yakynyndaki tepeye 112 den böle bi fantor alçak çekti.azym açyk izledim.seninkiydi herahlde tolga abi:)

-------------
I feel the need The Need for Speed...



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info