Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

(Bitti)Bir Spitfire da Benden Olsun...

Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Tayyareler
Forum Tanımlaması: Uçabilen hersey hakkinda bilgi alisverisi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=3086
Tarih: 21/05/2024 Saat 10:16
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com


Konu: (Bitti)Bir Spitfire da Benden Olsun...
Mesajı Yazan: CErginbas
Konu: (Bitti)Bir Spitfire da Benden Olsun...
Mesaj Tarihi: 26/09/2006 Saat 06:53
     Selamlar, uzunca bir süredir sivil araç ürettikten sonra, ellerim yavaştan kaşınmaya başladı. Tayyare yapma duygularım depreşti, Rahmi abimizin, "My Name is Earl" ortak projesinin de verdiği gazla, geçen sene müze yarışması sıralarında yarım bıraktığım Spitfire'ı artık bitireyim dedim.

Malın kokpitini yaklaşık 1 sene evvel toparlayıp, gövdeyi kapatmıştım. Kokpitte kullandığım Eduard kemer seti, uyguladığmı ilk Photo etch set idi. Kokpitin görünümü şöyle:




Modeli elime tekrar aldığımda tesviye işlem beni bekliyordu. Tamiya'nın uçak kitlerinin kalitesi malum; Zira yeşil kafa'yı iyi bir şekilde kullanınca, macun kullanmadan, tesviye işini halledebiliyorsunuz. Ben de bu sefer işimi macunsuz hallettim. sadece bir bölgeye, macun niyetine japon yapıştırıcıs döküp zımparaladım.

Sonrasında, tesviye işi başarılı olmuş mu diye kontrol etmek için, uçağın astar rengi olan, RAF interior green'i modele attım. Sonuç hoşuma gitti.
Başladım ön gölgeleme işlemine. Ön gölgeleme sonrasında mal bu şekildeydi.



-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!



Cevaplar:
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 26/09/2006 Saat 07:09
Sonrasında uçapın ana renklerini atmaya koyuldum. Öncelikle, uçağın altına Gunze sangyo 335 "medium sea gray" attım. Sonrasında ana rengi, beyazla açarak panel ortalarına attım. Böylece 3 farklı ton elde etmiş oldum.
   Ancak ben bu tonlama işini çok belirgin bir şekilde yapmıyorum. En son ana renkle bütün modelin altından bir kez daha geçiyorum. Sanırım abartılı olmasını istemediğimden böyle oluyor. Uçağın altı bu şekil gözüküyordu.

Uçağın altını 1 gün kurumaya bırakıldıktan sonra maskeledim. ÜSt tarafa geçtim.

Buraya da, yapım klavuzunda verilen boya karışımıyla elde ettiğim, Ocean Gray rengini attım. Sonrasında yine panel ortalarına hafif bir gölgeleme.


Ardından, kamuflaj olayına girdim. Spitfire'larda kamuflaj paterni belli olduğundan, kitten çıkan maskeleme şemasını kopyalayıp uhu-tac ile modele yapıştırdım. Böylece çok da sert olmayan bir geçiş elde etmeyi umuyordum.

Maskeleme tamamlandıktan sonra, açıkta kalan kısımlara, tekrar bir ön glgeleme yaptım. Sonrsında ikinci kamuflaj rengi olan, Gunze 73 "Dark Green" i modele tatbik ettim. sonrasında yine açık renkle panel ortaları.



-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: EmrahR
Mesaj Tarihi: 26/09/2006 Saat 07:21
Elinize sağlık, ön gölgelemeyi nasıl ve ne ile yaptığınızı sorabilir miyim? Teşekkürler.


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 26/09/2006 Saat 07:25
Bu arada, yazmayı atlamışım, Kanopi camlarını Bare Metal Foil ile maskeledim. Tekniği merak edenler Ufuk ağabeyin Makaleler bölümündeki Corsair toplama yazısına bakabilirler.

Maskeleri söktükten sonra, bazı yerlerden boyanın içeri sızdığını gördüm. Oraları da ince airbrush hamleleriyle düzelttim.


      

Kanat önlerindeki sarı bantları da, maskeleyip boya atarak yaptım.

Sonrasında modelin tamamına parlak vernik uyguladım. Uçağın altına üstüne verniği aynı anda uygulayabilmek için, bir adet maket çerçevesini, yontup uçğın burnundaki pervane deliğinden içeri soktum. Böylece uçağı, pamuk helva yer gibi verniklemek mümkün oluyor.



sıra geldi decallere. Bu uçağı başta, Polish squadrona'a ait, üzerinde donald duck nose art olan, bir uçak yapacaktım. Malesef internetten getirtmiş olduğum Techmold marka decaller tam bir facia çıktı.

Decaller panel çigilerinin içine girmediği gibi, üstüne dünyanın microsolünü bassanız bile bana mısın demiyordu. Baktım böyle olmayacaki yapıştırmış olduğum kanat üstü forslarını sökmeye çalıştım. Malın bir kısmı, rahat soyulurken, bir kısmı modelin üzerinde kaldı.

Neyse dedim, yine internetten getrmiş olduğum cutting edge "Eagles and Aces part1" decal setini kulanmaya karar verdim. Bu arada, araştırmalarımı da yeniden yapmak zorunda kaldım tabi.   Sonunda yapmaya karar verdiğim, uçak Robert Stanford Tuck isimli pilota aitdi. Adamın film gibi hayat hikyesini de okuyup iyice zevke geldikten sonra, yeni decalleri modele tatbik ettim.





-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: baris
Mesaj Tarihi: 26/09/2006 Saat 07:37

Ceki ellerine sağlık çok güzel olmuş. parlak vernikten sonra üzerine hangi mat verniği kullandın acaba sorabilir miyim??


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 26/09/2006 Saat 07:40
Malesef decallerle yaşadığım problemler, cutting edge de de bitmedi. Sağolsun adamlar dairesel forsların her rengini ayrı bir decal olarak vermilşer. Siz bunları üst üste yapıştırıp ortalamaya uğraşıyorsunuz.

Kanat üstü lacivert daireler yerine oturduktan sonra, üstlerine ortadaki bordo daireyi yerleştirecektim ki, bir de en göreyim. Adamlar, kırmızı daireyi ufak vermişler. Decali oturtunca, forsun ortasında, gerçek uçakta olmayan beyaz bir halka kalıyor. Bir araba küfür de, cutting edge'e ettikten sonra, Yine Kutudan çıkan decallere kalmıştım. Kutudan çıkan kanat üstü forsların ortalarındaki kırmızı daireleri kesip modele uyguladım. Sağolsun onlar, istenmeyen beyaz halkayı örttüler.

Decal aşaması bittikten sonra, modeli su ile yıkayıp ovalayaraki micro sol lekelerinden arındırmaya çalıştım. Başarılı olduğumu düşünüyordum ki, decallerin züerine parlak vernik basınca bir de baktım ki, beyaz beyaz mico-sol lekeleri ortaya çıkıyor.

İkinci araba küfürü de oraya ettikten sonra, sivil otoculuktan gelen bir alışkanlıkla, elime compound'u aldım. Beyazlayan yerleri ovalayıp lekeleri yok ettim.

Sonrasında tekrar beyazlama olmaması için, deişik bir şey yapmaya karar verdim, ve yağlı boyayı direk decallerin üzerine uyguladım. Böylece mciro sol lekeleriyle arada bir koruyu katman oldu, ve de beyazlamanın önüne geçti.   En son modele gunze mat vernik attım.   

Sonasında bazı stencillerin compound işlemi sırasında yok olduğunu fark ettim. Onları da Kutudan çıkan stencilleri yapıştırarak hallettim.

Egzoslar için Kaan Bey'in tavsiyesini uyguladım. Önceden Gunze pas rengine boyadığım egzosları, koyu kahve yağlı boya ile yıkadıktan sonra, uçlarına da metallic grey ile kuru fırçalama yaptım. Görünümleri hoşuma gitti.





Tekerleklerin altlarını zımaralayıp, uçağın ağırlığından hafif inmiş görüntüsü vermeye çalıştım.






-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 26/09/2006 Saat 07:48
Bu arada, yazmayı unutmuşum, Modelin kokpitini açık yapacağım için, kokpit kapısını(kapı mı denir?kapak mı denir?) önceden kesmiştim. Kokpitin içine boya girmemesi, gövde kamuflajı ve decalleriyle uyumlu olamsı için, kapağı sıkıştırarak tekrar yerine yerleştirdim. Kapağı tekrar açınca sağına soluna, boya dökülmesi yapıp geçişlere daha doğal bir hal vermeyi düşünüyorum.



Bu arada RS harflerinden R biraz yamuk yerleşmiş. Ancak, kapağı açınca o yamukluğun pek göze batacağını sanmam.

bir foto daha:


Sıradaki işlemller: anten direğini takıp anten çekme, silah üstü isleri yapma. Ve belki iyici inceltilmiş buff, ile panel aralarında gezinerek, tonlamaları daha da belirginleştirme, böylece uçağa solgun bir görünüm kazandırma...

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: judas
Mesaj Tarihi: 26/09/2006 Saat 07:56
Ceki ellerine sağlık, kamuflajlarını pek sevmesem de ingiliz uçağı yapasım geldi. :)
Soldurma işini ihmal etme, yarışmada iki ucagım birden renkleri çiğ diye elenince bundan sonrakiler de yapmak şart oldu. :(
Ön kanopi! camında bir oturma problemi var gibi. Gerçi model bitmiş , bu aşamadan sonra su katmak gibi oldu. :S
Kolay gelsin.

-------------
feed the troll


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 26/09/2006 Saat 07:57
Yazmayı unuttuğum bir diğer önemli işlem de, Tamiya'nın spitfire kitlerinde olan bir hatanın düzeltilmesi.

Kitten kanatların üzerinde gerçek uçakta olmayan şeritler çıkıyor.


Bunların zımparalanıp yok edildikten sonra, panel çizgielrinin tekrardan açılması gerekiyor. Bu işlemi geçen sene yaptığım için başta hatırlayamamıştım.



-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 26/09/2006 Saat 08:15
Orjinalini yazan: EmrahR

Elinize sağlık, ön gölgelemeyi nasıl ve ne ile yaptığınızı sorabilir miyim? Teşekkürler.


Ön gölgelemeyi, tamiya akrilik serisinden xf-1 mat siyah ile yaptım. Hava tabancasıyla panel çizgileri üzerinden defter karalar gibi hzılıca geçtim.

Orjinalini yazan: baris

parlak vernikten sonra üzerine hangi mat verniği kullandın acaba sorabilir miyim?? .


Barış sağolasın. Gunze Sangyo'nun mat verniğini kullandım. Önceden Tamiya x-22 parlak verniğe, yine tamiya'nın flat base'ini karışıtırp kullanıyordum. Ayarı tutturamadığım bir iki olaydan sonra hazır mat vernik arayışına geçtim. Gunze'den gayet memnunum.

Orjinalini yazan: judas

Ceki ellerine sağlık, kamuflajlarını pek sevmesem de ingiliz uçağı yapasım geldi. :)
Soldurma işini ihmal etme, yarışmada iki ucagım birden renkleri çiğ diye elenince bundan sonrakiler de yapmak şart oldu. :(
Ön kanopi! camında bir oturma problemi var gibi. Gerçi model bitmiş , bu aşamadan sonra su katmak gibi oldu. :S
Kolay gelsin.

Ayhan sağol. Soldurma işleminde haklısın. Önceki uçak modellerimi de yavaş yavaş elden geçireceğim. Tonlamaları zenginleştirme açısından çalışmalar sürecek.

Ön kanopi camı hakkında haklısın. Kokpit kapağını geri takınca kanopi yerine anca o şekilde oturdu. En son kapağı söktükten sonra kanopi camını da söküp tekrar yapıştırmayı düşünüyorum.



-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: saral100
Mesaj Tarihi: 26/09/2006 Saat 08:26
Çok güzel bir çalışma,ellerine sağlık.


Mesajı Yazan: shaw
Mesaj Tarihi: 26/09/2006 Saat 08:44
Çok güzel gerçekten. Ellerine sağlık.

-------------
////////////// CRIME SCENE DO NOT CROSS //////////////


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 26/09/2006 Saat 10:01
Panellerin ortalarına iyice inceltilmiş buff attım. Böylece solgun bir görünüm elde etmeye çalıştım. Bu tekniği Ufuk ağabey önerdi, baya memnun kaldım. Bundan sonraki modellerde de uygulamayı düşünüyorum.   Modelin havası değişti bir anda.




-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Captainairbus
Mesaj Tarihi: 26/09/2006 Saat 17:23
Çok iyi gidiyor. Milleti bir spitfire gazı aldı sanki.
Haydi sona az kalmış gibi...

-------------
ex copilot.


Mesajı Yazan: Lonewolf
Mesaj Tarihi: 26/09/2006 Saat 18:13
Güzel oluyor. Özellikle buff'dan sonra çok iyi durmuş.

-------------
Kaank


Mesajı Yazan: seth
Mesaj Tarihi: 26/09/2006 Saat 18:35
Ceki çok güzel gidiyor.Aynen devam.Valla bunu görünce benimde uçak yapasım geldi.

-------------
Private Glider Pilot
www.izmirmaket.com


Mesajı Yazan: onge
Mesaj Tarihi: 26/09/2006 Saat 19:45
Çok keyifli, kokpit açık halini ne zaman görücez?

-------------
"cure" le yeah tank cho she calcar


Mesajı Yazan: Blackbird
Mesaj Tarihi: 26/09/2006 Saat 19:56
süpeeeeeeerrr!!
cidden harika olmuş ellerinize sağlık
ben de mi spitfire yapsam :p

-------------


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 26/09/2006 Saat 21:03
Abiler, arkaşlar güzel yorumlara teşekkürler. Hava tabancasıyla yapacağım tüm işler bitince, kokpiti açacağım. İnşallah içeri boya kaçmamamıştır.



-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Muratti
Mesaj Tarihi: 26/09/2006 Saat 21:25
e bunu gören Murat aynen 1:24 bi airfix' e yazılmaz mııı ?   :D

Benim FW190 A da bitmek üzre... yakında yayınlar sizlerden fırça yerim   :D


Mesajı Yazan: GoodCat
Mesaj Tarihi: 26/09/2006 Saat 22:20
Ellerinize sağlık. Çok güzel olmuş... Finişi bekliyoruz...

-------------
Back !...


Mesajı Yazan: saral100
Mesaj Tarihi: 26/09/2006 Saat 23:56
Orjinalini yazan: CErginbas

tüm işler bitince, kokpiti açacağım. İnşallah içeri boya kaçmamamıştır.



Kaçmaz..kaçmaz..gayet güzel sarmalamışsın,bende aynen öyle yaparım..daha boya kaçmamıştır...haydi kolay gelsin.


Mesajı Yazan: pilotcuk
Mesaj Tarihi: 27/09/2006 Saat 02:20
Dehşet olmuş dehşet.Ceki abi gaza getiriyorsun ama gelmemeliyim...

-------------
I feel the need The Need for Speed...


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 30/09/2006 Saat 13:38
Sevgili abiler, arkadaşlar

Model bitti.
Egzos ve silah islerini yaptım.
Modelin altını, motor kısmı ağırlıklı olmak üzere pislettim. Yağ kaçağı is pislik havası vermeye çalıştım.
Kanopi maskelerini söktüm.
Kokpit kapısını yerine yapıştırdım.
Antenleri çektim.
İniş takımlarını monte ettim.
Ve kanat ucu ışıları boyadım.

Buyrun mal budur:





-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 30/09/2006 Saat 13:42




-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 30/09/2006 Saat 13:49




Evet resimler bu kadar. Bu arada, camiyada tatsız olayların yaşandığı şu günlerde (gerçi bu olaylar malesef hep var...). Birbirimizi üzmeyelim üretime geçelim diyor; Herkesi üretime evet, polemiğe hayır kampanyasına davet ediyorum.
Herkese iyi modeller.

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: saral100
Mesaj Tarihi: 30/09/2006 Saat 14:49
Budur diyorum....ellerine sağlık Ceki,gerçekten çok güzel bir çalışma oldu.


Mesajı Yazan: Burak
Mesaj Tarihi: 30/09/2006 Saat 14:59
bundan daha iyisi olamazdı mükemmel olmuş.ellere kollara gözlere sağlık.
bende yaparken yardım alabilirim bol bol..:)


Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 30/09/2006 Saat 16:54
Temiz, güzel bir çalışma olmuş. Fakeeet...
Renk solmasına bu kadar maruz kalmış bir uçak resimlerde biraz parlak çıkmış, sadece motor, yürünülen yerler vesaire olsa belki ancak kanopi kuyruk arası bölge de parlıyor, sankim mat olsa olmaz mıydı?
Yine bu kadar renk solması olmuş ancak hiç metal eskimesi yok, bunun bir açıklaması olabilir o da sürekli boya atan yerlerin yeniden boyanmış olması ve yine faket bunun için boyanmış farz edilen yerlere taptaze boya atılmış olması daha güzel olmaz mı?
Eksozlarda oluşan kırmızımsı-siyahımsı bilmemnensi renk motordan çıkan atık yanmış ıvır zıvırdan oluşmaktadır, bu sebeple asıl eksoz kökleri metal kalır ve dahi en çok uçları renk değiştirir.(pek tabii uzun kullanımlar sonucunda kökleri de renk değiştirir -malûm ısı olayı- birisi de kalkıp her gün eksozları silerse belki ucundan metal gözükür...)
Anten gergin ve hoş duruyor ama sankim biraz daha ince olsa olmaz mıydı; o zaman ölçeğe biraz daha uygun şekilde olurdu gibi.
Sonuç olarak ilerisi için neler ile karşılaşabileceğimiz konusunda iyi haberler veren güzel, temiz bir çalışma faket ne yapayım ufak tefek olsa da tamamlayıcı bazı noktaları gözden kaçırmamak gerek diye düşünüyorum.
Ellerine sağlık.
Bu arada:
Orjinalini yazan: Burak

bundan daha iyisi olamazdı mükemmel olmuş.ellere kollara gözlere sağlık.
bende yaparken yardım alabilirim bol bol..:)

Lütfen siz de yukarıda yazmış olduğum konulara dikkat gösterin.
Saygılarımla,


-------------
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 30/09/2006 Saat 20:52
Arkadaşlar yorumlara teşekkürler,

Arkut ağabey, öncelikle yorumlarını yapıcı yaptığın için teşekkür ediyorum.

Uçağın matlığıyla ilgili, Ufuk abi spitfirsa, ya parlak, ya da yarı mat yap demişti. Bende modele en son mat verniği baya inceltilmiş olarak hafif katlar halinde attım. Yarı mat bir görünüm kazanınca gözüme hoş gözüktü öyle bıraktım. şimdi yorum üstüne uçağı çıkarıp baktım, yine gözüme güzel gözükyüor. Matlık konusunda konusunda herkes hem fikirse biraz daha, mat vernik atmak 2 saniyelik iş zaten.

   Açıkçası metal eskimesini yapacaktım, ama modelin son hali gözüme güzel gözükünce riske etmiyim dedim. Ama her an yapabilirim. Bir delirme anını bekliyorum.

   Egzoslar konusunda hiç bir bilgim yok. Zaten önceden dediğim gibi, Lonewolf'un egzos renkleri hoşuma gitti, benimkine de uyguladım. Tamamen göze hoş gelme durumları.
    Anten, dediğiniz gibi ölçek olarak kalın kaçıyor. Ama benim bu antende referansım bir önceki spitfire modelimdi. Ondan daha ince yapmaya baktım. Malum her modelde kendimizi biraz daha geliştirecez ya :) O da gözüme hoş gözüktü açıkçası.
   Sonuç olarak, Bu model baya içime sinen beğendiğim bir modelim oldu. Eleştirilerdeki mesajlar alınmıştır. Bazıları model üzerinde uygulanacaktır. Özellikle ilerki modellerde üretim sürecinde dikkat edilecektir.

Selamlar





-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 30/09/2006 Saat 20:57
Önemli olan emeğini sarfederken amacının ne olduğu, eğer gerçekçilik ise o zaman araştırmanın derinleşmesi sonucunda uygulamaya geçmelisin, ki bu gibi durumlarda çoğu zaman harcadığın emek gözden sürekli kaçar.
Yok eğer amacın göze hoş gözükense o zaman nasıl hoşuna gidiyorsa öyle devam et, ki bu gibi durumlarda da ortaya çıkan her zaman göze takılır, beğenilir.
Herkes maalesef her zaman doğru üzerinde değil ancak hoşuna giden üzerinde hem fikir olur bu yüzden asıl senin hoşuna nasıl gidiyorsa öyle yap maketlerini yine de nacizane fikrim makedi ne amaçla yaptığına iyice karar vermen; yinelersek güzel gözükmesi mi yoksa gerçek gözükmesi mi?
Yalnız ortada olan gerçek şu ki "camia"mızda güzellik genel olarak hem fikir olma yolunda temel alınan bir yaklaşımdır. İşte bu yüzden hemen hemen herkesin yaptığı hemen hemen her maket herkes tarafından "muhteşem" olarak adlandırılıyor çünki göze güzel gözüküyor peki ya doğruluğu...
Tekrardan ellerine sağlık.
Saygılarımla,


-------------
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...


Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 30/09/2006 Saat 21:17
Parlaklaşma konusunda iki adet örnek buldum onları sunayım bilgine, sonraki maketlerde belki işine yarar:


İlk resim malûm Spitfire, dikkat edersen motor kısmı parlaklaşmış ancak kokpit arkasında itibaren gövde matlaşmaya başlamış
İkinci resim ise tanıdık gelebilir, malûm bitmeyen senfoni tadında yapmış olduğum son maketimin gerçek halinin fotoğrafı. Dikkat edersen kanat üzerinde forsun bulunduğu yerin alt tarafları mat iken sağ taraf doğru gövde ile kanadın birleştiği yerlerde parlaklaşma belirgin. Yine kanopinin ön tarafından itibaren parlaklaşma var ancak kokpitin arkasından itibaren gövde matlaşmaya başlamış.
Umarım bir yararı olur.
Saygılarımla,



-------------
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 01/10/2006 Saat 11:49
Arkut ağabey, resimler çok güzel, faydalı. Arşivime ekledim.   Bu durumda modelin matlık derecesinde bir homojenlik olmasına gerek yok. O halde uçağın arka taraflarından hafif hafif mat vernik basacam. Biraz da metal eskimsei ekleyecem. Bakalım yarına yapabilirsem resimlerini basacam.

Bu arada ilk resimdeki spitfire'ın motor kısmında aşşağı doğru bir akıntı mevcut. Demek ki, akıntılar her zaman uçuş yönüne olmuyormuş. Bunu da bu resimde ilk kez görmüş oldum.

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 01/10/2006 Saat 17:46
O akıntılar tepedeki yakıt ikmal kapağından yakıt ikmali sırasında akan yakıtın oluşturduğu izler (ki onlar da yere dik gelip uçak detay hattına paralel değiller, heh hee). Yakıt izini bırakır, uçucu bir madde olduğu içinse havaakımına maruz kalmadığından izi değişmemiş olur. Ha eğer sen yağ akıtır onuda silersen o da sadece iz olarak kalır ama bu seferde akma olarak değil de silik olarak kalır.
Her uçuşumda harici kontrol yaparken ne ile karşılaştığımı dile getirdiğimde yanlış olmaz ama eksik aktardığım bazı şeyler kalmışsa gözden kaçmış olur.




Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 03/10/2006 Saat 23:11
Uyarılara, kulak asarak, modele bir kat daha mat vernik attım. Artık yeterince mat oldu diye düşünüyorum.

Sonrasında modele metal eskitmesi yaptım. Sonuç çok çok içime sinmese de, elimden geldiğince dökülmeleri yaptım. Çok da fena olmadı diye düşünüyorum. Orta karar.

Fotolar:








-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 03/10/2006 Saat 23:17
Yeni fotoğraflara devam:





-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Captainairbus
Mesaj Tarihi: 03/10/2006 Saat 23:19
Ceki göze çok güzel görünüyor. Eskitmesi ve matlığı iyi olmuş. Ellerine ve emeğine sağlık.

-------------
ex copilot.


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 04/10/2006 Saat 03:41
Ercan Abi, sağolasın.    Gerçi senin spitfire'ın yanında lafı olmaz ama, bizde öğreniyoruz işte yavaş yavaş.

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info