Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Off-Topic
 Modelsitesi Forumu : Genel : Off-Topic
Mesaj icon Konu: El cizimleri hakkinda gorusleriniz Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
levburkara
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 11/12/2009
Konum: United States
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 579
Alıntı levburkara Cevaplabullet Konu: El cizimleri hakkinda gorusleriniz
    Gönderim Zamanı: 05/01/2012 Saat 20:20
Selamlar, su adreste bir grup cizim var. Bu cizimlerden bir kismi farkli insanlar, bir kismi da bilgisayar tarafindan cizildi. Insanlar cizimlerini tablet PC'de yaptilar (kagit ustunde degil yani).

Size sorum, eger zamaniniz olursa, bu cizimlerden hangilerinin bilgisayar tarafindan yapildigini belirleyebilir misiniz?

Test cizimleri

Cevapta resim numaralarini belirtmeniz yeterli olur. Aslinda cok zor degil bunlari belirlemek ama bizim icin daha onemli olan bu cevaba nasil ulastiginiz (kisa aciklamalariniz cok ise yarar).

Cok tesekkurler.
IP
Rahmi K.
Admin Group
Admin Group
Simge
+ + +

Kayıt Tarihi: 21/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1212
Alıntı Rahmi K. Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 05/01/2012 Saat 23:30
Tahminim ?u ?ekilde : 2,5,6,7,10,11,14,18,19

Kolay gelsin :)

IP
levburkara
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 11/12/2009
Konum: United States
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 579
Alıntı levburkara Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 05/01/2012 Saat 23:43
Cok tesekkur ederim. Cevabinizi not ediyorum. Daha once soylememeye karar vermistim, ancak soyle diyeyim:

Toplam 23 cizimden sadece 4 tanesi bilgisayar tarafindan cizildi. Bunlar acaba hangileri?

Bunu konuyu acmamin sebebi, yeni bir algoritma uzerine calisiyoruz, fakat henuz tam oturmadi. Amacimiz 3 boyutlu objeleri el cizimiymis gibi gosterebilen bir metod uretebilmek. Urun tasarimi, sanat, animasyon gibi alanlarda uygulamalari olacak (non-photorealistic rendering alani altinda). Buna benzer daha once calismalar var, ancak biz 'kirli cizim' olayini simule etmek istiyoruz. Bu nedenle vereceginiz cevaplar algoritmamizi gelistirebilmemiz icin onemli. Sonradan cevabini paylasacagim, ancak merak ettigimiz cizimlerin nerden gedigini bilmeyen insanlar icin bilgisayarin cizdikleri cok mu belli.

Simdiden cok tesekkur ederim.

Düzenleyen levburkara - 05/01/2012 Saat 23:57
IP
Clio172
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 21/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 511
Alıntı Clio172 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 06/01/2012 Saat 13:18
Ooo, i?in rengi de?i?ti ?imdi :))))

Burak Bey, "online" alaca?ynyz yanytlaryn böyle hassas bir ürünün geli?imine katkysy konusunda ?üphelerim var. Bu ?ekilde PC ile el arasyndaki farkyn azaldy?y ya da ortadan kalkty?yny dü?ünüyorum. El ile yapylmy? çizimlere de neredeyse her ki?ide farkly PC'lerde i?lenip farkly özelliklerdeki monitörlerden, yani de?i?ken digital ortamlardandan bakyp karar vermek durumunda kalaca?yz.

Kysaca el ile yapylan çizimlere PC'den bakarak analog görüntünün hiç bir standart algoritma olmaksyzyn digital'e çevrilmi? haline bakmy? oluyoruz.

Dolayysyyla bu ?ekilde yapaca?ynyz bir test sonuçlary ne derece do?ru olur???? diye sorup kaçyyorum...

foto falan olsa ses etmezdim valla.. :)

Saygylar.



Düzenleyen Clio172 - 06/01/2012 Saat 13:19
Hakan Yalcinkaya
M-41 "Bulldog", M-36 "Jackson" R.I.P. (2002-2011)
IP
erhntly
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 824
Alıntı erhntly Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 06/01/2012 Saat 13:59
Biraz muhafazakar ve hatta sy? dü?ünüyor olabilirim ama, Ynsany insan yapan nadir de?erlerden biri de yeteneklerin, yaratycyly?yn, hayalgücünün birle?mesiyle ortaya çykartylan benzersiz üretimlerdir ki, bir kysmyna sanat deniyor. Bunu da makinelere kaptyrmak ho? olmayacaktyr... Geli?tirilmemesini tercih ederim :)     

Düzenleyen erhntly - 06/01/2012 Saat 13:59
IP
levburkara
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 11/12/2009
Konum: United States
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 579
Alıntı levburkara Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 06/01/2012 Saat 15:52
Gorusleriniz icin tesekkur ediyorum. Kisaca motivasyonumuzu anlatayim, diger okuyuculari da biraz aydinlatmis olurum belki. Bu metoda Photoshop'taki yeni bir filtre olarak bakabilirsiniz. Urun tasarimi konusunda yapilan denemelerde ozellikle konsept asamasinda (tasarim henuz detay fazina girmemisken) insanlarin CAD programlarindan cikan temiz modeller yerine bitmemis, tamamlanmamis goruntusu veren cizimleri tercih ettikleri soyleniyor. Nedeni biraz karmasik ancak ozetle el cizimlerinin farkli kisilerde farkli duygulari ortaya cikarttigi, dolayisiyla fikir zenginligini tetikledigi yonunde argumanlar var. Konustugumuz araba tasarimcilari da ayni seyi soyluyorlar ve ozellikle ilk asamalarda araba konseptlerini cizim olarak gormeyi, CAD modeli olarak gormeye tercih ediyorlar. Amacimiz CAD modeli yapilmis nesneleri bu sekilde bir non-photorealistic filtereden gecirerek goruntusunu degistirmek.

Su anda test asamasinda degiliz. Detaylarina giremeyecegim ancak yaptigimiz sey insan elini+kolunu basitce bir PID feedback kontrol sistemi olarak modelleyip cizimi bu kontrol sisteminin urunu olarak elde etmek. Ancak su anda modellemedigimiz bazi hususlar var ve benim gorusum biraz sentetik sonuclar doguruyor (daha ugrasmamiz lazim). Merak ettigimiz sadece bana mi boyle geliyor, yoksa aslinda gercekci bir yontemimiz su anda var mi. Asil testlerin sonunda bir confusion matrix (Turkce?) ve ROC egrisi olusturup sonuclara bakmak istiyoruz. Ancak 23 cizimden sadece 4 tanesini bilgisayara cizdirip haydi bulun diye sormak cok makul degil saniyorum. Oran 50-50 olsa balki daha saglikli olur. Burada sordugumuz bir kac insan da kesin cevap veremediler.

Bu gordugunuz cizimlerde insanlar da cizimlerini tablet pc'de digital kalemle yaptilar. Pozisyon, kalem basinci, zaman, ve kalem acisi bilgilerini toplayabiliyoruz ve jpeg olarak elde ediyoruz son cizimleri. Bilgisayar da ayni sekilde jpeg cizimler olusturuyor. Yani dusundugumuz sitedeki resimlerde gordugumuz cizimler bizce cok ciddi degisiklige ugramiyor (iki grupta vector cizimi olarak alabiliyoruz ancak son halini jpege ceviriyoruz paylasim ve izleme icin).

Butun bunlari anlatma sebebim proje hakkinda biraz daha bilgi vermek ve ne asamada oldugumuz belirtebilmek. Tahmininiz disinda bu sekildeki olumlu olumsuz genel dusunceleriniz de cok yararli bizim icin, sagolun.

Su adreste daha once 3D modelleme ve 2D sketch understanding konularinda yaptigimiz bir kac arayuzu bulabilirsiniz (Cizim ortami bunlara benziyor):

Link

IP
onurku
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 23/10/2005
Konum: Turkey
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 440
Alıntı onurku Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 06/01/2012 Saat 16:13
Benin dört çizim tahminim budur:
3, 6, 7, 19

Çaly?mada kolaylyklar dilerim.

Onur Kurç
IP
Metin Özrek
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 13/02/2011
Konum: Turkey
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 4
Alıntı Metin Özrek Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 06/01/2012 Saat 16:44
Burak bey çaly?manyz çok dikkatimi çekti.I?yk/yansyma/gölge gibi kavramlarda 3d modellemelerde ortaya çykan suni atmosferi nasyl hallediceksiniz.Örne?in yeni bir otomobile bakty?ymyzda yanysma özelli?i daha fazla olan camlardan yansytty?y gökyüzünü yüzey ?ekline göre deforme olmu? ?ekilde görebiliyoruz.Ylgim ?undan yakla?yk bahsetti?im kavramlary vermeye çaly?ty?ym tablet üzerinde Yllustrator ve Photoshop ile oldukça büyük bir çizim çaly?mam var.6 aydyr devam ediyor.Yani ara?tyrma,projelendirme kysmyda 2-3 ayymy aldy.Hissetti?im ?ekilde do?ru detaylary verene kadar dahada devam edebilir çaly?mam.


Çaly?malarynyzyn sonuçlaryny payla?yrsanyz seviniriz.Yyi çaly?malar.



Düzenleyen Metin Özrek - 06/01/2012 Saat 16:56
IP
Clio172
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 21/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 511
Alıntı Clio172 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 06/01/2012 Saat 18:57
Anlady?ym; üzerinde çaly?ty?ynyz 1. resimden bir filtre algoritmasyyla 2. resmi elde edebilmek sanyrym.





Çok uzun ve zorlu bir i?. Bir tasarymcyyla çaly?ylyp onun sketch'inden CAD/gerçek hayatta hangi çizgilerin eklenip çykaryldy?ynyn, koydu?u nokta ya da bir kalem dokunu?unun gerçekte neyi ifade etti?ini computer'e uzuun uzuun programlamak gerekli sanyrym. Ancak sonuç çok uçuk olsa da ne önemi var ki?

Esas zorluk filtrenin her sektörde kulanylabilinir olmamasy. Gittikçe hafifleyen küçük yay ?eklindeki bir çizgi otomotivde kapy kolunu moda dünyasynda bir gö?üs cebini ifade edebilir mesela..... :)

Kolay gelsin.    
Hakan Yalcinkaya
M-41 "Bulldog", M-36 "Jackson" R.I.P. (2002-2011)
IP
Clio172
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 21/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 511
Alıntı Clio172 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 06/01/2012 Saat 19:14
Bu arada cevabym 2,8,10,19..... (13'te biraz huylandyryyor ama... :) )
Hakan Yalcinkaya
M-41 "Bulldog", M-36 "Jackson" R.I.P. (2002-2011)
IP
realpainter
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 19/08/2005
Konum: Kirklareli
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 148
Alıntı realpainter Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 06/01/2012 Saat 20:10
2-4-10-17
IP
levburkara
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 11/12/2009
Konum: United States
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 579
Alıntı levburkara Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 06/01/2012 Saat 21:54
Cevaplariniz, ilginiz, ve gorusleriniz icin cok tesekkur ediyorum. Bu turlu dialoglar cok saglikli kanimca.

Once cevabi vereyim:

Bilgisayar tarafindan cizilen resimler: 3-6-19-22. Digerleri insanlar tarafindan (bazilari tasarim bolumunde, bazilari degil) cizildi.

Verilen nesneleri Lightwave 3D programinda render ediyoruz. Bu resimlerden diger bir cok calismanin yaptigi gibi depth bufferi ve shading bufferi kullaniyoruz. Ilk bufferdan siluet egrilerini buluyoruz. Ikinci bufferdan golgelendirme yapilmasi gereken alanlari buluyoruz. Sonra, bir gruplandirma algoritmasiyla alanlari parcalayip adobedaki gibi bir kac layer olusturup dinamik kalem modeliyle farkli katmanlarda kalem golgelendirmesi yapiyoruz. Dolayisiyla algoritmaya giren objeler ve bilgisayarin ciktisi soyle:





--------





--------





--------





Bazi parametrelerle oynayarak ciktinin ozelliklerini degistirebiliyoruz (duzgun, yavas, temiz cizimler bir ucta, kirli hizli, dikkatsiz cizimler obur ucta). Goruldugu uzere atmosferik efektler, yansimalar vs. sadece cok kaba sekilde kullaniliyor veya hic kullanilmiyor su anda. Siluet ve golgeler uzerine odaklanmis durumdayiz. Lightwave programiyla cok gercekci efektler elde etmek mumkun, ancak amacimiz tam o degil. Aksine gerceklikten uzaklasmaya calisiyoruz.

Literaturde buna benzer bir hayli calisma var (non-photorealistic rendering alani altinda). Bizim onerdigimiz metodda noise ve randomness gibi efektleri belli parametrelerde kontrol edip temiz/kirli cizim spektrumunda insan elinin yaptigi duzensizligi simule etmeye calisiyoruz. Literaturde gorduklerimizde noise derecesi arttikca cizimi insanin yapmadigi fazlaca belli oluyor. Henuz yolun basindayiz, aksakliklar cok, ama ilerlemek istedigimiz yol kabaca boyle.

Hakan Bey, bir tasarimciyla calisip onun yaptigini ogrenip bilgisayari o sekile kodlamamiz gerektigini soylemissiniz. Bu konuda gayet haklisiniz. Uzun vadeli bir amacimiz da machine learning algoritmalariyla bir insanin nasil cizdigini ogrenip (kabaca 'stilini' ogrenip) onu farkli modellere uygulamak. Bu yontemle her kisi icin o insana ozgu render islemi yapmayi hedefliyoruz. Buna benzer bir metodu insanlarin cizimlerini segment edip vector cizimi haline getirmek icin kullanmistik:

Link

Burda bir kisinin yaptigi cizimlerden o insanin kabaca cizim stillerini ogrenip ileride yaptigi cizimleri vector grafigi haline cevirmeyi amaclamistik. Tabi bir insanin stili grecekten ogrenilebilir mi, ogrenilirse kandirabilir mi, veya hatasiz calisabilir mi cok belirgin sorular.

Siz muhtemelen sadece ornek olarak verdiniz ama merak edenler icin acayim. Sizin verdiginiz ornegi yapmamiz cok zor cunku alt geometriye kabaca sadik kalmamiz gerekiyor ve kalem calismasinin yaninda bolgesel tarama ve renklendirme de var. Ayrica konsept cizimlerinde siklikla rastlanan geometrik abartilari (exaggeration) yapmamiz su anda zor. Bunun nedeni alt geometride oynama yapabilsek dahi (lastikleri oldugundan buyuk, on cami daha yatay, kamerayi asiri yakina getirme ve kamera lensini balik gozune cevirme vs), bunun manali olmasi icin sizin dediginiz gibi ne tur bir nesneyi cizdigimizi bilmemiz gerekiyor. Yani ayni ayarlari hem arabaya hem de giyim kusama uygulayamayiz. Dolayisiyla domain bilgisine ve fonksiyonel bilgiye de ihtiyacimiz var. O da ileride belki kismet olursa.

Cok uzun uzadiya yazdim, ancak bu dialoglar cok yararli bizim icin dedigim gibi. Yaptigimiz yontemi veya motivasyonu savunma gibi bir niyetim yok (kulaga oyle geliyorsa ozur diliyorum), ancak sizin gorusleriniz hem bazi zor sorulari sormamiza yardimci oluyor, hem de sizden feedback almis oluyoruz.

Cok sagolun.
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide