Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım | |
Kayıt Ol Giriş |
Yapım teknikleri | |
Modelsitesi Forumu : Genel : Yapım teknikleri |
Konu: Uçaklarda İnik Lastik?? | |
<< Önceki Sayfa 3 Sonraki >> |
Yazar | Mesaj |
KucukEniste
Üye Kayıt Tarihi: 31/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 2741 |
Gönderim Zamanı: 25/10/2005 Saat 07:22 |
Kedidir o kedi. Ben hala excel başındayım gözlük numaram herhalde büyüdü, artık uçağı bile görmüyorum
Bu FW-190nın o kadar da yere basması normal değil mi(arka teker hariç)? Yani üst resimde öndeki LPG tüplü amcaların olduğu F-111in gölgede kalan arka tekeriyle kıyaslarsak, bence ne kadar yüksek basınç olsa da bu kadar ezilip yere basması normaldir. Ya da ben tablolarıma tekrar döneyim anasını satayım, yok mu yardıma gelecek bir Allah'ın kulu? |
|
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim". "Öaaaaööa" "Tutmayyn küçük eni?teyi!" |
|
Erinç Özgür
Moderator Group Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 579 |
Gönderim Zamanı: 25/10/2005 Saat 18:18 |
Arkut, bu ferasetle pilot da oldun ya
|
|
Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
|
|
Clumsy
Üye Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
Gönderim Zamanı: 26/10/2005 Saat 00:16 |
Erinç abi;
Sen "korkuyom uçaklara binemiyorum" diyemiyorsun da benim anlayışıma laf ediyorsun, hadi canım, yemezler... Çatla da patla, eklerim gazımı veririm trimimi. Velhasıl fotoğraflar bütün çıplaklığıyla nelerin olabilirliliğini ortaya koyuyor, he he Saygılarımla, |
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
Erinç Özgür
Moderator Group Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 579 |
Gönderim Zamanı: 26/10/2005 Saat 18:09 |
Arkutçum, sen patlak lastik dioraması seviyor olabilirsin, ben ise başka birşey diyorum: Feraset ya Hu!
Soru: 190'ın arka yatayının altını kamo, üstünü mavi boyayabilir miyim? Elcevap: Evet. Yaa, bak daha neler neler olabiliyormuş Demem o ki arkadaşlar, gerçek hayatta büyük istisnalar her zaman olabilirse de, yüksek basınçlı tekerlerde küçük maket ölçeğinde düzleme yapmaya gerek yoktur. Ama paşa keyfiniz nasıl isterse elbetteki öyle yapabilirsiniz, hiç bir şekilde sorun ve eleştiri konusu teşkil etmez. Hepi topu bireysel keyif için yapılan bir makettir bu |
|
Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
|
|
Captainairbus
Üye Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Konum: Antarctica Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 701 |
Gönderim Zamanı: 27/10/2005 Saat 05:12 |
Bir kaç foto da benim arşivden. Uçağın büyüklüğü ile de alakalı derim. Karanlık çağlarda yaptığım 72lik Kc 130un tekerleklerini çakmakla ısıtıp zemine bastırarak istemeden patlak lastikler yapmıştım.
|
|
ex copilot.
|
|
Captainairbus
Üye Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Konum: Antarctica Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 701 |
Gönderim Zamanı: 27/10/2005 Saat 05:13 |
Konuyla alakası pek yok ama
|
|
ex copilot.
|
|
ukaraman
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 14/12/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 7 |
Gönderim Zamanı: 16/12/2005 Saat 02:04 |
Bir tavanın içine aluminyum folyo koyup onun üstüne maketi koyup kısık ateşte pişirebilirsinz.
|
|
idris
Üye Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
Gönderim Zamanı: 16/12/2005 Saat 13:11 |
Zamanında denenmiştir inik lastik efekti için.
Kulaklarımın eşşek kulağı kadar olmamasını annemden daha hızlı koşmama borçluyum. |
|
YODA
Üye Kayıt Tarihi: 20/11/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 201 |
Gönderim Zamanı: 18/12/2005 Saat 11:12 |
arkadaşlar daha önce denediğim ve kandi uydurmam olmayan NY daki kucuk bir organizasyondaki bir amerikalıdan ögrendigim taktik sudur:
Bu cogumuzun duydugu; bildigi ben mari usulü pişirmenin ta kendisi... nedir bu peki: model ucagımızın tekerlerini alanzi... içerisine 1 parmak su koyup kaynamaya yakın ısıya getirdigimiz sahanımızın içine ellerimizi yakmamak için penseyle tuttugumuz tekerleri daldıranzi...biraz(10sn. fln) bekledikten sonra tekerleri sahanın tabanına cok cok hafifce bastırıyoruz. Diger taktiklere gore bariz fark bu noktada cıkıyor işte..o fark ise cok kontrollü ve yavas bir uygulamaya izin vermesi bu taktigin. isteseniz bile zor hata yaparsınız boyle..ancak 20 dk fln tutmak lazım suda... kolay gelsin... ha bu arada AFV de de acayip ise yarıyo... Kubelwagen lastiklerinde denemekte yarar var ozellikle kış diolarında...adamlar bilincli olarak hafif indiriyolarmıs lastikleri karda buzda... Uzun oldu kusuruma bakılmasın evde yanlızım konusacak birilerini arıyodum |
|
Rahmi K.
Admin Group + + + Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1212 |
Gönderim Zamanı: 18/12/2005 Saat 11:22 |
Bu çalışmamda folyolu tava yöntemini kullanmıştım. Sonuç fena olmadı ama lastiği ebediyen kaybetmekten son anda yırtmıştım. Bir daha yapacağımı sanmıyorum
|
|
Korkut
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1409 |
Gönderim Zamanı: 18/12/2005 Saat 11:32 |
Orjinalini yazan: YODA
adamlar bilincli olarak hafif indiriyolarmıs lastikleri karda buzda... Onun için savaşı kaybetmişler.. Karda buzda lastik indirilmez, tam tersine şişirilir... Sebebi: yere temas alanını azaltarak birim alana düşen yükü, dolayısı ile penetrasyonu artırmak. Dikkat ederseniz kış rallilerinde lastikler inceciktir. (Bkz. Link) |
|
idris
Üye Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
Gönderim Zamanı: 18/12/2005 Saat 13:21 |
Discovery veya National geo.da bi belgeselde güney kutbunu geçebilen ender araçlardan birini tanıtırken(sanırım bir Toyota jip)lastik basınçlarını epey indirdiklerinden bahsediyorlardı.
Acaba ince ve şişik lastikler çivili olabilir mi? |
|
Korkut
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1409 |
Gönderim Zamanı: 18/12/2005 Saat 18:40 |
Çivili ve çivisiz olabiliyor. Ama bu tabii yol olan yerlerde geçerli. Karlı arazide ise esas olan batmadan karın üstünde kalabilmek (ki bunun için maximum yüzeye ihtiyaç var), o ortamlarda palet ve kızak gibi elemanlar da bu amaçla kullanılıyor.
Bu açıdan, yol olmayan yerde aracın lastik havalarını indirmek teorik olarak fayda sağlar, yani kar üstünde inik ve şişik lastikler arasında yere temas alanı herhalde 2 kereden fazla artmaz. Bu da karın sertliğine bağlı olarak kimi yerde faydalı olabilir, kimi yerde de değil. |
|
idris
Üye Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
Gönderim Zamanı: 18/12/2005 Saat 18:57 |
Sonuçta inik mi iyi,şişik mi?
|
|
Korkut
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1409 |
Gönderim Zamanı: 18/12/2005 Saat 19:04 |
Yoldaysan şişik, arazideysen inik şeklinde (istisnalar hariç) özetlemek mümkün.
|
|
idris
Üye Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
Gönderim Zamanı: 18/12/2005 Saat 19:07 |
Kar yağdığında ortada yol filan kalmadığına göre inik daha iyi demekki.
|
|
Korkut
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1409 |
Gönderim Zamanı: 18/12/2005 Saat 19:10 |
İstanbul'un şartları farklı tabii..
Neyse, konu off-topic'e kayıyor, keselim. |
|
idris
Üye Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
Gönderim Zamanı: 18/12/2005 Saat 19:28 |
|
|
<< Önceki Sayfa 3 Sonraki >> |
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |