Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Off-Topic
 Modelsitesi Forumu : Genel : Off-Topic
Mesaj icon Konu: 2. dünya sava?y as pilotlary Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Sayfa   7 Sonraki >>
Yazar Mesaj
phantom80
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 17/03/2006
Konum: Bitlis
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 503
Alıntı phantom80 Cevaplabullet Konu: 2. dünya sava?y as pilotlary
    Gönderim Zamanı: 28/04/2007 Saat 13:35
arkada?lar merhaba..bir süredir yarym yamalak ingilizcemle internette meraklysy oldu?um ikinci dünya sava?y havacyly?y ile -kendimce- ara?tyrma yapyyorum.burada benim dikkatimi çeken bir konu oldu.alman pilotlary arasynda dudak uçuklatacak sayyda uçak dü?üren as pilotlar var.harttman ,graff,galland,novotny,marseille gibi..ancak amerikan aslaryna bkty?ymyzda en fazla skora sahip pilot olarak richard bong var (40 uçak).sözü fazla uzatmak istemiyorum.alman havacylarun skorlary neden bu kadar fazla.kar?ydaki pilotlarmy beceriksizdi yoksa bu pilotlarmy mükemmel..?selamlar saygylar.
IP
Artt
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 23/10/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 634
Alıntı Artt Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 28/04/2007 Saat 15:40
-Disiplin
-Yyi e?itim,
- me109 :)
-Rakiplerin tecrübesizli?i
-Rakip uçaklaryn yetersizli?i
-Askeri gelenek
-?ans (Hartmanm'yn 16 kez dü?tü?ünü biliyor muydunuz?, Bong da deneme uçu?unda öldü P80'di galiba)
(Mesela Hartmann Rus cephesinde görev yapty?y için bu saydyklarymdan bolca yararlanmy?tyr, gerçi dü?ürdü?ü birkaç p51 oldu?u da söylenir)
Ben giri? yaptym, konuya daha vakyf arkada?lar cevap ya?dyrmaya ba?lamadan kaçayym...
Unutmadan Barchorn da var (301 uçak) zaten 300 geçen sadece iki ki?i var Hartmann ve Barchorn.
http://www.geocities.com/CapitolHill/Congress/2106/secret/pilots.htm

Düzenleyen Artt - 28/04/2007 Saat 15:40
IP
KucukEniste
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 31/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 2741
Alıntı KucukEniste Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 28/04/2007 Saat 17:00
Bunlaryn yany syra, Almanlaryn özellikle sava? ilerledikçe müttefiklere göre sayyca az olmalaryndan dolayy daha fazla ?eyler ba?armak zorunda olmalary var. Bu yüzden hep efsanevi i?ler genelde Almanlar tarafyndan yapylyyor, çünkü sayy avantajy zaten kar?y tarafta. Marjinal fayda yakla?ymy :)
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"
IP
phantom80
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 17/03/2006
Konum: Bitlis
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 503
Alıntı phantom80 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 28/04/2007 Saat 18:39
saygyde?er arkada?larym yorumlarynyz için te?ekkür ederim.benim anlady?ym kadary ile alman aslarynyn skorlaryny yüksek olu?u kar?ydaki pilotlaryn e?itimlerinin zayyf olu?undan kaynaklanyyor olabilir .genelde skoru yüksek olan pilotlar hep do?u cephesinde uçmu?.hatta muhittin özdirim'in uçantürk'te yayynlanan yazy dizisinde harttman kendisini sorgulayanrus subayyna rus cephesinde dü?ürdü?ü üç uça?yn ancak bir ingiliz uça?yna tekabül edebilece?ini söyledi?i yazyyordu.katylyr mysynyz bu dü?ünceye?

Düzenleyen phantom80 - 28/04/2007 Saat 18:41
IP
Artt
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 23/10/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 634
Alıntı Artt Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 28/04/2007 Saat 19:35
Do?rudur muhtemelen. Ynsan o dönem Ruslarda bol bulunan ve harcamasy kolay bir malzeme oldu?undan yeterince e?itim ve teçhizat vermeden sava?a asker göndermek gibi bir aly?kanlyklary oldu?unu biliyoruz.


Düzenleyen Artt - 28/04/2007 Saat 19:36
IP
Artt
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 23/10/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 634
Alıntı Artt Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 28/04/2007 Saat 19:45
Hatta bulabilirseniz Heinz Knoke'nin(44-52?)
Ölüm Avcylary kitabyny tavsiye ederim.
http://www.csd.uwo.ca/Elevon/aces.html

Meraklysyna ace list...

Düzenleyen Artt - 28/04/2007 Saat 19:46
IP
Panzerace
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 18/08/2005
Konum: Ankara
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 198
Alıntı Panzerace Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 28/04/2007 Saat 20:01
-

Düzenleyen Panzerace - 01/05/2008 Saat 20:45
IP
phantom80
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 17/03/2006
Konum: Bitlis
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 503
Alıntı phantom80 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 28/04/2007 Saat 20:10
ölüm avcylary kitabyny okudum gerçekten çok ho?tu..buradada konoke ilk önce do?u cephesine gönderilir.ancak buradan tekrar batyya yollanyr.orada eski filosunun pilotlarynyn kysa sürede pek çok zafer kazandy?y yazyyordu.
IP
desert-rat
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 16/06/2006
Konum: İzmir
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 297
Alıntı desert-rat Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 28/04/2007 Saat 22:33
Ruslardanda do?u cephesinde syky pilotlar çykmy?tyr arkada?lar... Lili Litvak ablamyzyda bunlaryn arasyna eklemekte fayda var diye dü?ünüyorum , ho? sava?yn sonlaryny Alman toplama kamplarynda geçirmesine ra?men hatyry sayylyr Alaman tayyaresi dü?ürmü?tür kendileri...Kaynak olarak Gece Çadylary adly kitap gösterilebilir...
4 EVR COOL
IP
Artt
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 23/10/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 634
Alıntı Artt Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 28/04/2007 Saat 23:20
Bir de Uçmak Yçin Do?anlar kitaby var. Ünlü aslaryn hikayeleri var kitapta.
IP
Ares
Admin Group
Admin Group
Simge

Kayıt Tarihi: 04/01/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3654
Alıntı Ares Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 29/04/2007 Saat 01:36
Orjinalini yazan: Panzerace

Güzel bir konu. Ancak bir çok nedeni var. Öncelikle Almanlar'yn yo?un olarak sava?tyklary ve etkili olduklary bölgeler a?yrlykla kendi topraklary üzerinde. Bunun haricinde kalan Britanya Hava Sava?y ile Stalingrad'daki geç dönem hava muharebelerinde Alman pilotlaryn verdikleri kayyplar daha yüksek. Bu da süregelen zaferleri kazanacak pilotlaryn ya?amlaryny sürdürmeleriyle ilgili. Öte yandan Almanlar, Müttefikler'e göre zafer sayylaryny yazmak için daha esnek kurallra sahip. Amerikan uçaklarynda 1/3 ve 1/2 gibi bazy rakamlaryn kullanylmasy da bunu gösteriyor. Ayryca Almanlar kesintisiz olarak tüm cephelerde sava? boyunca çarpy?an tek ülke. Di?er ülkeler aralykly çaty?malar ya da sava?a sonradan dahil olma gibi fyrsatlara sahipken Amnalar'yn 1939-40 ve 1940-41 ky?y haricinde pek ara verdikleri görülmüyor. Tabi bu pilotlaryn kalitesini de artyran bir durum.

Bir ba?ka nokta ise avcy uçaklarynyn ate? güçleri. Bu konuda en üstün olanlar ?üphesiz Alman uçaklary. En zayyflary ise Rus uçaklary. Uçak dü?ürmede silah ve mühimmat sayysynyn önemli oldu?u gibi teknik nedenleri de gözardy edemeyiz. Sovyet uçaklarynyn performanslarynyn da yeterli olmady?yny dü?ünüyorum. Ruslar bir çok kaliteli silah üretselerde, standardizasyonda genellikle zayyf kalmy?lardyr. Müttefikler'i bu alanlarda Almanlar ile Ruslar'yn ortasyna koyabiliriz.


Orjinalini yazan: Artt

...yeterince e?itim ve teçhizat vermeden sava?a asker göndermek...


Güzel bir nokta. Hemen bir örnek vereyim: Barabarossa ba?lamak üzereyken Sovyetler'in Baltyk Askeri Bölgesi'ndeki pilotlaryn uçu? tecrübesi 15 saat, Kiev Askeri Bölgesi'ndeki pilotlaryn ise sadece dört. Amerikan pilotlarynyn ise bu 150 saat.



Katyldy?ym noktalar olsa da katylmadyklarym daha fazla, nedenine gelirsek;

Uçak dü?ürme sayysynyn temelinde ülkelerin konumlarynyn belirledi?i ?artlar mevcuttur. Misal Almanlar'da "duty" kavramy yoktur, dolayysyyla propaganda ve moral amaçly cepheden çekilmeyen pilotlar sonuna kadar uçmakla yükümlülerdir keza sahip olunan toprak, eldeki malzeme ve adam sayysy bellidir, kysacasy bu durum bir uçma zorunlulu?u yaratyr. Bu uzun süreçte pi?en pilotlar ustala?yrlar ve çok kontrpiyede kalmadyklary sürece hayatta kalyrlar, kaldyklary sürecede skorlary artar.

Kontrpiyede kalan pilotlara örnek vermek gerekirse Robert Bazi Weiss ki açyly?y 4e 1, kapany?y daha vahim oranly bir çaty?mada dü?mü?tür (sopayy kapan spit filosu olaya dalmy?tyr), ayny çaty?mada JG-54 komple yokolma noktasyna gelmi?tir (yanylmyyorsam kyyymdan 4 yada 5 pilot sa?lam çykabilmi?tir); Walter Oeasau, P-38'ler tarafyndan gene saçma bir oranla kystyrylmy? beraberinde JG1den bir araba adamla gitmi?tir; Heinrich Bartels 44de Bonn üstünde gene abuk sayyda P-47'nin kar?ysyna çykmy? ve kurtulamamy?tyr. Experten listesi bu tip isimlerle doludur, Emil Lang vs ?eklinde uzar gider.

Sava? sonunda hayatta kalabilen expertenlere gelirsek genel olarak bu pilotlaryn metodik bir saldyry tarzyny benimsediklerini görürüz. Misal Hartmann tek rotte (kanat adamy) kaybetmemi?tir, keza saldyry stili vurkaç bazlydyr; tepede dola?yr, avyny seçer dalar tek aty?ta vurur ve dü?man formasyonun dy?yna kaçar.

E?zamanly olarak benzer senaryo pasifik cephesinde de sahnelenmektedir. Sakai, Ivamoto, Nishizawa gibi isimler 100 civary bir skora sahiptirler hemde Almanlaryn aksine yalnyzca Amerikalylara kar?y uçmalaryna ra?men.

Öte yandan Amerikalylarda "duty" kavramy vardyr; sava? ba?ynda 25 görev uçu?u olarak belirlenmi? , tehdit azalynca bu sayy arttyrylmy?tyr. Nedeni ise sava? ABD topraklarynda olmady?y için pilot e?itimi rahattyr, keza malzemede boldur. Bu sayede psikolojik olarak dinç pilotlary cepheye sürebilmektedirler. ABD'nin aksine Rusya ve Yngilterede durum de?i?iktir sava? alanyna yakynlyklaryndan dolayy. RAF zaten karma bir kadroyla uçmaktadyr, ilk 10 as listelerinde Polonyalysy, Fransyzy Kanadalysy vardyr. Rusyada da zaten adamdan bol bir?ey yoktur, uça?a tykamadyklaryny tanka tykyp olmady eline süngü verip sava?a yollama lüksüne sahiptirler. Hal böyle olunca ülkesine göre skor oranlary ?ekillenmektedir.

Bu tabloya eklenecek bir di?er hususta e? zamanly havada bulunan uçaklaryn sayysal oranydyr. 300 bombacy 200 avcy eskortunun kar?ysyna çykan filo kalyntysy sayylabilecek 10 uçaklyk bir oranda dü?ürebilecek maksimum uçak sayysy bellidir. Kysacasy i?ini bilen alman ve japonlar için hedeften bol bir?ey yoktur, tam terside müttefikler için geçerlidir, nitekim havada olmayan uça?y vurup skor yazamazsyn. Bu durum skor bildirme yönetmeliklerinede yansymy?tyr. Dü?ürülen bir uça?y skor sayabilmek için belli kurallar vardyr, bu kurallar Almanlar için kesinlikle esnek de?ildir. Anavatan topraklary üstünde dü?ürülen her uça?yn e?er Rotte teyit etmediyse kara birlikleri tarafyndan teyidi zorunluluktur, ikinci bir kaynak tarafyndan teyit edilmeyen skorlar sayylmaz. Bu nedenle bazy pilotlaryn skorlary kayna?a göre de?i?ir. Misal Bartels'in 98 konfirmesi vardyr, son uçu?unda ba?kalary tarafynda kesin teyid edilmi? bir kill'i vardyr, ayny uçu?ta görgü tanyklaryna göre 100ncü uça?yny da dü?ürmü?tür ama kendisinin de öldü?ü o hengamede 100ncü uça?y net teyit edilememi?tir.
Bu teyit hikayesi experten rottelerinin ba?yny da yakmy?tyr, misal Pottgen Marseille'in dü?ürdüklerini teyit etmekten uçak dü?üremez konuma gelmi?tir.

Teyit olayy Amerikalylarda silah kamerasy etrafynda ?ekillenmi?tir, küsüratly skorlar bu yüzdendir, kamerada ayny uça?a ate? eden ba?ka uçak gözüküyorsa verdirilen hasara göre zafer pilotlar arasynda payla?tyrylyr. Sava?yn sonlaryna do?ru hem hedef azly?y hemde süre kysaly?y nedeniyle yerde vurulan uçaklarda pilotlary ?evke getirmek için skora dahil edilmeye ba?lanmy?tyr. Kysacasy ilk görev uçu?unda pistte parketmi? 5 uça?y tarayyp as olma ?ansy sa?lanmy?tyr ABD pilotlaryna. Skorunu bu ?ekilde arttyrmak isteyen aslaryn arasynda bu kolay lokma yüzünden ba?laryna i? alanlar da mevcuttur haliyle, misal Gabreski strafe etti?i alman üssünün pistine vurulup gövde üstü ini? yapyp esir dü?mü?tür.

Japonlarda teyit olayy tamamen onur ve dürüstlük üzerine kuruludur, önde giden aslaryn büyük ço?unlu?u ikinci bir göz tarafyndan teyit edilmeyen hava zaferlerini rapor etme ihtiyacy bile duymazlar, bu nedenle anylaryny yazacak kadar ?ansly olanlaryn belirttikleri angajmanlara oranla konfirme zaferlerinin sayysy azdyr.

Bunlara eklenecek hususlardan biride angajman kurallarydyr. Amerikan avcy pilotlarynyn önceli?i sava? sonundaki yer saldyrylary hariç bombardyman uçaklaryny korumaktyr. Belli perimetrelerin dy?yna çykmalary yasaktyr, buda skorlaryna direkt yansymmy?tyr, ancak korumalary altyndaki uçankalelere dalan Almanlara dalabilirler, ortam civcivliyse yaraladyklary uça?y dü?ürene kadar takip etme lüksüne sahip de?illerdir, nitekim bu angajman kurallary getirilmeden önce Almany görüp as olacam diye pe?ine takylyp filoyu dymdyzlak byrakmalary yüksek sayyda bombacynyn istatistik olmasyna sebebiyet vermi?tir. Öte yandan Almanlar serbest av tadyndadyrlar, üstünde haç ta?ymayan her?eye ate? et ?ova git felsefesini benimsemi?lerdir. Ço?u müttefik pilotu rottesiyle takylan av ruhsatly expertene yem olmu?tur. En güzel örne?i Pierre Closterman bir röportajynda dile getirmi?tir. Sava?yn son günleri bu elemanlar 6 tempest ?eklinde uçmaktadyrlar, ufukta bir 109 belirir, 6ya 1 girmez bu diye aralarynda konu?urlar, bu esnada 109 yakla?maya ba?lar, Clostermann bu noktada "geli?inden ba?ymyzyn dertte oldu?unu anladym, sonra ?ov ba?lady ben dü?en dördüncü uçaktym" ?eklinde olayy özetler. Almanyn kim oldu?u belli de?ildir ama aryza expertenlerden biri oldu?u a?ikardyr.

Gelelim hava sava?ynyn olmazsa olmaz unsuru olan uçaklara. Ate? gücü diye tanymlamak çok genel bir kavramdyr, silah ve mühimmat sayysy demek ise konuyu dahada çetrefilli bir hale sokar. Alman uçaklary bu konuda en üstünleridir demekte konuya hakim olmamaktyr.

Üstünlü?ü belirleyen temel iki unsur vardyr, birebir angajmanlarda bunlardan biri makina öbürü insandyr. Önce olayyn insan kysmyny irdelemek gerekir. Hava sava?y 3 boyutlu bir ortamda rölatif hyzlarda ve dönü?lerde temelde lineer ate? eden ama atyldy?y anki fizik ?artlarynynda üzerine bildirildi?i mühimmatyn hedefe vardyrylmasy bazyna dayanyr. Kysacasy insan tarafyndan hesaplanmasy gereken yüksek sayyda de?i?ken ihtiva eder. Bu de?i?kenlerin sa?lykly hesap edilmesi isabet oranyny arttyryr. Bu hesabyn yarysyny e?itim olu?turuyorsa di?er yarysyny da hissiyat olu?turur. Hissiyaty kuvvetli pilotlar bu yüzden öne çykmaktadyrlar, misal Bong hissiyaty kuvvetli bir pilottur ama her dü?ürdü?ü uça?a cayyr cayyr cephane harcamaktadyr, ABD ye geri dönüp aldy?y ekstra ni?an alma e?itimi sayesinde pasifi?e geri döndü?ünde skorunu kysa sürede katlamy?tyr. Alman tarafyndan örnek vermek gerekirse ayny yoldan geçen en ünlü pilot Marseille'dir, ni?an almayy Afrikada ö?renmi? akabinde deflection aty?ynyn kitabyny yazmy?tyr. Rudorrfer de ate? etme anyny mükemmel hesaplayan pilotlara verilebilecek bir örnektir. Kysacasy pilot kalitesi olayyn en az yarysyny olu?turur. Hal böyle olunca Alman ve Japon tarafy sava? boyunca ya?adyklary pilot kayyplary yüzünden ortalama kalite konusunda gerilemi?lerdir ama öte yandan Amerikalylar hep belli bir kalitede tutabilmi?lerdir bu unsuru.

Uçak kysmyna gelirsek, Almalaryn uçak seçimi yanly? bir mantyk dahilinde olu?mu?tur. Temel avcy uçaklaryny kar?yla?tyrmaly olarak ele alalym. P-47 8 adet, P-51 ise 6 adet 50 kalibrelik (12.7) Browning M2 makineliye sahiptir. MG ba?yna 350 rounddan hesaplarsak P51 2100 mermi, P-47 2800 mermi ta?ymaktadyr, buda standart e?itim almy? bir pilota bol bol aty? yapma olana?y sa?lamaktadyr, MG'lerin kanatlarda olmasy geni? bir alany süpürmesine olanak sa?lar dolayysyyla ortalama bir pilot bu mermi bollu?unda illa bir yere isabet ettirebilecektir. Gelelim Alman tarafyna, örnek olarak en baba 109 modeli olan K'yy alalym, motor aksynda 30 mmlik bir top vardyr (MK108), toplam mermi sayysy 65 olup hepsini ate?leyebilmesi tamamen rastlantysaldyr keza syky?mak gibi bir huyu vardyr, burun üstünde 2 adet 13mmlik MG ta?yr (MG131), tekinin sahip oldu?u mermi sayysy 300dür. 3 silahta burun bölgesinde oldu?u için 109 pilotu süpürme aty?y yapma lüksüne sahip de?ildir, nokta aty?y yapmak zorundadyr, bu aty?y yaparkende 30lukla 13lükleri ayny anda ate?leyemez keza 30luk ate?lendi?inde uçak stabil bir hatta de?ilse uçu? dinami?ini ciddi olarak etkiler, kysacasy pilot deneyimli de?ilse hedefe mermileri oturtamaz. Sava?yn sonlarynda 109 kokpitlerinde bir yy?yn deneyimsiz pilotun oldu?unu gözönüne alyrsak bu "experten" bazly imal edilmi? uçak hedefini vuramayan bir ölüm kapanyna dönü?ür. Halbuki ka?yt üzerinde kalibre olarak Amerikan türde?lerini ezebilecek potansiyele sahiptir. Kontrolsüz güç güç de?ildir manty?y dahilinde sava? ?artlary bazynda kesinlikle Alman uçaklary "ate? gücü" olarak üstün de?ildir. Uçak karakteristiklerine gelirsek, P-47 sa?lamlyk olarak öne çykar, P-51 a?abeyinin yarysy kadar sa?lamdyr ama iki uçakta birden çok amacyn etrafynda ?ekillenmi?tir. Ylki uçu? güvenli?idir, iki uçakta dengeli bir uçu? karakteristi?ine sahiptir, uzun mesafeler katedebilirler, pilot hatalaryny ini? kalky?lar ba?ta olmak üzere absorbe edebilirler. 109 ise bir hotrod'dyr, kanatly ve silahly bir makinadyr, tek amacy vardyr ama o amacy layygyyla ancak deneyimli pilotlar yerine getirebilir, keza çok dengesiz bir uçak olmasy it dala?ynda onu bir adym öne çykarmasyna ra?men standart güvenlik synyrlarynyn yakynyna bile u?ramamasyna yol açar, 109 pilotlarynyn deneyimsiz olanlaryny çok büyük bir bölümü dü?man ate?i de?ilde ini?lerde ve kalky?larda uça?yn kanat takmasy sonucu heba olmu?tur.

Sonuçta sava?y güvenilirlik + çok sayy + optimum kabiliyet + dü?ük kalibre + çok cephane cephesi, performans + az sayy + yüksek kalibre + az cephane cephesi kar?ysynda kazanmy?tyr. Bu denklemde ikinci kysma hissiyat, deneyim ve kabiliyet kalemlerini ekleyen pilotlarda kaybeden tarafta olmalaryna ra?men yyldyzla?my?lardyr.

Rus uçaklaryna gelirsek, en zayyfy nitelendirmesinin kystaslaryny ayryeten sorgulamak gerekir, La-7 gibi uçaklar varken bu söylem amacyny a?maktadyr.

Bir konuyu de?erlendirirken çok yönlü olmak gerekir, syrf iki taraftan rakam alyp kar?yla?tyrmak olayyn bütününü kaçyrmaya sebep olaca?y gibi üstüne binlerce kitap yazylan ve yazylmakta olan 5 senelik bir süreci magazin gazetesi dedikodu sütunu seviyesine çeker.



Düzenleyen Ares - 29/04/2007 Saat 01:55
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
IP
wehrwulf
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 20/08/2005
Konum: Turkey
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 214
Alıntı wehrwulf Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 29/04/2007 Saat 02:08
Ya süper bir yazy olmu? da tam ?u noktasyn da gözümden ya? geldi;

"En güzel örne?i Pierre Closterman bir röportajynda dile getirmi?tir. Sava?yn son günleri bu elemanlar 6 tempest ?eklinde uçmaktadyrlar, ufukta bir 109 belirir, 6ya 1 girmez bu diye aralarynda konu?urlar, bu esnada 109 yakla?maya ba?lar, Clostermann bu noktada "geli?inden ba?ymyzyn dertte oldu?unu anladym, sonra ?ov ba?lady ben dü?en dördüncü uçaktym" ?eklinde olayy özetler. Almanyn kim oldu?u belli de?ildir ama aryza expertenlerden biri oldu?u a?ikardyr."

AAHAhahahHAHAHAHaa...
Varly?y bir?ey kazandyrmayanyn,yoklu?u hiç bir ?ey kaybettirmez aga
IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
Alıntı idris Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 29/04/2007 Saat 02:37
Adamca?yzyn bu röportajyny seyretmi?tim.
Hatyrlady?ym kadaryyla " deneyimli pilotlar havadaki belayy geli?inden farkederler ve bende belanyn geldi?ini hissettim " gibi bir?eyler demi?ti.

Not:Kendisi dü?en 4. uçak olabilir ama o Alman havadaki 6 uça?yda indirmi? ve sonrada üzerlerinden geçip selam vermi?.
IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
Alıntı idris Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 29/04/2007 Saat 02:42
Orjinalini yazan: Panzerace

Sovyet uçaklarynyn performanslarynyn da yeterli olmady?yny dü?ünüyorum.


Amerikalylar ve bay Hartmann ayny kanaatte de?ilmi?.
Hartmann ruslaryn amerikalylardan daha iyi uçak ve pilotlara sahip oldu?unu söylemi?(amcanyn Romanya üzerinde zybartty?y yarym düzine P-51 var).

IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
Alıntı idris Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 29/04/2007 Saat 02:47
Orjinalini yazan: Panzerace

Öte yandan Almanlar, Müttefikler'e göre zafer sayylaryny yazmak için daha esnek kurallra sahip.


Tam tersi.
Almanlar as olmak için 10 tane hava zaferini ?art ko?mu?tur.
Gezegenin geri kalany 5.
IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
Alıntı idris Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 29/04/2007 Saat 02:55
Orjinalini yazan: Ares


Bu teyit hikayesi experten rottelerinin ba?yny da yakmy?tyr, misal Pottgen Marseille'in dü?ürdüklerini teyit etmekten uçak dü?üremez konuma gelmi?tir.



Esas Nowotny in rottesine acyrym.
Adamyn ady uçan hesapmakinesine çykmy? sürekli kill saydy?y için.
IP
Ares
Admin Group
Admin Group
Simge

Kayıt Tarihi: 04/01/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3654
Alıntı Ares Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 29/04/2007 Saat 03:57
Orjinalini yazan: idris

Orjinalini yazan: Ares


Bu teyit hikayesi experten rottelerinin ba?yny da yakmy?tyr, misal Pottgen Marseille'in dü?ürdüklerini teyit etmekten uçak dü?üremez konuma gelmi?tir.



Esas Nowotny in rottesine acyrym.
Adamyn ady uçan hesapmakinesine çykmy? sürekli kill saydy?y için.


"Flying counter", Marseille'in rottesi PÖttgen'in lakabydyr, Nowotny'nin rottesi Karl Schnörrer'in lakaby ise "Quax" tyr.

Yki rotte e?lik ettikleri sürece liderlerinin kuyru?unu hep korummu?lardyr. Pöttgen son uçu?unda Marseille'in kanadynda olup verdi?i direktiflerle Marseille'i dost topraklara kadar getirmeyi ba?army?tyr. Öte yandan "Quax" Schnörrer 250nci zaferine kadar Nowotny'nin arkasyny kollamy?tyr ama sonunda dü?ürülmü?tür, Nowotny 262 ile ini? esnasynda P-51'lere ki bu takti?i Chuck yeager'da kullanmy?tyr, yem oldu?unda yanynda Quax yoktur.
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
Alıntı idris Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 29/04/2007 Saat 06:04
Dur yahu.
Quax 262 ile uçtu diye biliyorum.Hatta dü?ü?ü Nowotny den çok sonra.
Galiba Nowotny in dü?ü?üne de tanyklyk etmi?.
IP
Sayfa   7 Sonraki >>
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide