Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Araba >Elektrikli<
 Modelsitesi Forumu : Uzaktan Kumandalı Modeller : Araba >Elektrikli<
Mesaj icon Konu: Türkiye şampiyonası 4ncü ayak raporu Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
Ares
Admin Group
Admin Group
Simge

Kayıt Tarihi: 04/01/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3654
Alıntı Ares Cevaplabullet Konu: Türkiye şampiyonası 4ncü ayak raporu
    Gönderim Zamanı: 26/09/2005 Saat 09:02
Antreman Özeti
Antrenman dediğin delikanlıyı bozar mantığıyla zamanı geçirip bu süreçte yalnızca geçen yarışta bana 2 spur a patlayan motor mount u hafif versiyonuyla değiştirdim. Malum dünya şampiyonası koşuyoruz 2 3 gramın önemi var . Bunu haricinde arabayı 2 hafta boyunca setup board’un çantasının üstünde unutup ayarları mükemmel hale getirdim. Tweak mi ne bişi varmış ki bunu bilfiil paso sol arka lastiği paralayarak müşahade etmekteydim; her yarışçıya lazım mantığıyla aynen korunup araba tarafımdan yarışa hazır hale getirildi. Cumartesi gecesi çanta hazırlama işini de pazar sabahına bırakmak suretiyle bir yarışı kazanmak için gerekli olan şartların tümünü hazırladım. Pazar sabahı Koray’ın uyandırmasıyla odadaki model maket yığının altındaki arabaya ulaşmak için gerekli arkeolojik kazılara start verdim. Üzerinde vida somun türevi zozikler olan bütün aparatları çantaya doldurduktan sonra yarış için hazırdım. Gerçi yola çıktıktan 3 dakika sonra yaw lastik almadık galiba deyip eve döndük ama olsun.
Piste intikalimizden kayıtların başlamasına kadar ki süreçte bol bol geyik yaparak arabayı yarışa hazırladım. Kayıtların sona ermesiyle acaba araba yürür durumda mı deyip malı piste koydum. Baktım yürüyor, Korayla gazlayalım bakalım neler ediyormuş dedim, start finişe çıkışı olan kaçış noktasında Koray’ın arabasını beklerken yeni arkadaşlardan biri o araya nedense tapagaz girip göbekten bana patladı, bismillahtan salıncak tamir işi çıktı haliyle. Neyse 10 küsür dakikada arka sağ salıncağı değiştirip EP seeding ikinci grubu beklemeye başladım. Bu bekleme esnasında Cengiz sana tweak edeyim diyip arabaya el attı, akabinde Taner öyle olmaz böyle olur dedi, son ince ayarı da dayanamayıp tekrar Cengiz yaptı. Neyse seedinglerin başlamasıyla bakalım 3300 pille 7 turn 5 dakkayı çıkarıyor mu testine başladım, ilk okunan zamanın 17.900 civarlarındayken seeding süresinin ortasına doğru bu zamanı 17.490 a kadar çekmeyi başardım. Bu zaman o ana kadar Hazerfende yapmış olduğum en iyi zaman olup EP sıralama turlarındaki en iyi 4ncü zamandı. Bu motivasyonla yarıfinali beklemeye başladım. Seedinglerdeki tek sorun, 5dakika bitim uyarısıyla beraber sağ arka lastiğimin uçup gitmesiydi, somun çıkmış meğer, acilen Onat’tan bir adet apartıldı haliyle 

Yarı final
Yarı final ilk grubunda griddeki 3ncü cebe yerleşip startı beklemeye başladım. Startın verilmesiyle beraber fodepar yapıp ilk sıraya yerleştim, bu yanlışı telafi etmek için düzlük sonuna doğru yavaşlayıp arkadan gelenlere yol verdim. Kafi miktarda arabaya geçildikten sonra gazlamaya başladım. Bu esnada gözlemlediğim arabamın pistteki en hızlı EP olduğu ama buna karşın virajlarda kafadan (gene) çok açtığıydı. Sorunsuz bir 5 dakika sonunda finişe liderin 3 çeyrek tur ardında toplam 17 tur atarak 3ncü olarak geldim. İlk üçün 17şer tur attığı bu grup zaman olarak en hızlıları barındırdığı için maaile final hakkını kazandık. Final yarışını beklerken arabada yaptığım tek değişiklik öndeki viraj demirini sökmemdi. Yarışın en enteresan anlarından biri, uzak düzlüğün sonunda Bülent Toker’e tura geldiğim andı, tam gaz apekse yamammamla beraber Toker in arabasını önümde gördüm, yapacak hiçbirşey yoktu ve vurmadan pardon demeye başladım; üçüncü pardonda zaten çarpmıştım ve bir şekilde altından üstünden karman çorman bir şekilde tur birdirdim. Sayın Toker’in arabasının bu esnada hasar almaması sevindiriciydi. Öbürü ise üçüncü giderken Özgür’e her tur yaklaşmamdı, arabamın hızına güvenip atak yapmaya karar verdim, ama aradaki mesafeyi azaltmak için bir tur daha beklememem sonucu start finişin sonunda frenaj noktasını kaçırıp çimenlere çıktım, o dakikadan sonra bir daha da o mesafeye giremedim.
Final
Best time atan Umutun Pole dan başladığı finalde griddeki yerim dördüncülüktü. Yarıştan önce ilk dört olarak ilk viraja sorunsuz girme üzerine fikir teatileri yaptık, hızlı olanı bırakalım ilk virajı geçelim sonra gazlarız diyip fikir birliğine vardıktan sonra startı beklemeye başladık. Startla beraber düzgün bir şekilde çıktık, ama arkadan gelen baskı neticesinde viraj bir anda kabus oldu, arada görebildiğim tek boşluğa hamle yaptığım anda Umutun arabası karşıma çıktı ve onuda önüme katarak çimenlere uçtum. O 7 bende 8 olarak tekrar piste döndük. Umut’un peşine takılıp öndeki gruba yaklaşmaya başladık, düzlüklerde daha hızlı olmam sebebiyle atak mesafesine kadar yaklaşmama rağmen Umut her virajda aradaki farkı korumayı başardı. Bu şekilde 2 turun ardında start finiş düzlüğünde Berk’i yakaladık. Düzlüğün sonunda Umutun Berke vurmamak için yavaşlayarak içe kapanması esnasında bende genişten apekse tamgaz dalınca bir anda kendimi Umutun tamponunda buldum, Nasıl bir hızla eklediysem Umut önce Berki pistin dışına atıp akabinde tellere poster oldu. Bu esnada Bünyamin Güler ne denir ki buna deyip ceza konusunu gündeme getirdi, Uzak düzlüğe çıktığımda dur kalk cezası gelmişti bile, araba kullanan sanki ben değilmişim gibi aşağıya eğilip bu tur mu sonraki tur mu gireyim diye sorarken düzlüğün sonundaki çimenlere oldukça artistik taklalar sergileyip uçtum. Hala geleyim diye sorunca aldığım cevap , devam et olunca tekrar gazlamaya başladım, 2 tur sonra Berki yakalayıp geçtim, akabinde de başka bir arabayı, bu esnada hakem komitesinin gerisinden dur kalkı var gelsin diyince Bünyamin Güler’in önüne çektim arabayı, bu esnada kazandığım 2 yeri tekrar kaybetmiş oldum. Ceza bitince piste geri dönüp tekrar gazlamaya başladım, 2 tur içinde gene 6ncı sıraya çıkmıştım. Öndeki grubu yakalamak için gazlamam sonucunda kısa süre sonra öndeki arabalardan birini daha yakaladım, Onunla kapıya kapıya bir mücadeleden sonra bir üst sıraya yükseldim, o esnada pitten “kırmızı araba dur kalk cezasına gel” bağırışları geldi, direkt üstüme alıp Bünyamin Gülere doğru arabayı yönlendirdim, bunu farkeden Bünyamin Abi, sen değil öbür kırmızı deyince direkt hızlandım ama çizgiyi kaçırıp bu seferde start finişin yanındaki çimenlere uçtum. Artistik açıdan 10 tam puanlık kombine taklaların ardından tekrar sonuncu olarak piste döndüm, neyse bir şekilde tekrar altıncılığa çıkıp yarışı o sırada bitirdim.

Yarışın ilginç anlarından biri tura gelen Özgüre yol verdikten sonra bir şekilde o turu geri almamdı.

Araba ideal performasına yakın değerler sergilediği için bu yarış bu sezonda en zevkle araba kullandığım yarıştı, dur kalklar olmasa kaçıncı bitirirdim merak etmiyor da değilim. Gelecek sezon görürüz inşallah 
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
IP
Toughbeard
Moderator Group
Moderator Group
Simge

Kayıt Tarihi: 18/08/2005
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 405
Alıntı Toughbeard Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 26/09/2005 Saat 18:27
Önümüzdeki sezon dediğin bir iki haftaya ozanın pistte başlıyor ve orada şımaracağız epey :)



IP
BUROCK
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 19/08/2005
Konum: Bursa
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 929
Alıntı BUROCK Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 27/09/2005 Saat 07:47
Hayret mekanik fazla sorun cikarmamis bu sefer
Seneye hersey guzel olur umarim
Burak BALKIR
..To Become Old and Wise
You Must First Be Young and Stupid !!
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide