Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
AFV
 Modelsitesi Forumu : Plastik Modeller : AFV
Mesaj icon Konu: Leopold Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
<< Önceki Sayfa   2
Yazar Mesaj
saral100
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 16/11/2005
Konum: Izmir
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1029
Alıntı saral100 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 23/12/2005 Saat 03:28
Elinize sağlık buda muhteşem olmuş.Bu arada konu hakkında bilgi veren herkeze de teşekkür etmek isterim.
IP
Clio172
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 21/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 511
Alıntı Clio172 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 23/12/2005 Saat 04:39
Sayın F4-E, yapımı oldukça zor bir modeli hakkını vererek imal ettiğiniz için tebrikler , gözlerimiz bayram etti .

Cihaz konusunda benim bildiğim (kaynak veremiyeceğim, demans herhalde ama en azından biryerlerde okuduğumu hatırlıyorum ) Leopold'un, Londra'ya saldırı amacı ile üretildiği ve Mörser gibi kendililiğinden yani o motorun sağladığı güç ile hareket edebildiği.
Saygılar.
Hakan Yalcinkaya
M-41 "Bulldog", M-36 "Jackson" R.I.P. (2002-2011)
IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
Alıntı idris Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 23/12/2005 Saat 11:58
Mörser Karl ve saz arkadaşları zaten kendi başlarına hareket etmek üzere tasarlanmış.

Burada bahsedilen "Leopold" ve türevleri ise 1.dünya savaşından beri kullanılagelen demiryolu topları.
Lokomotifler olmadan hareket edemezler.
Silahın arkasında bulunan küçük makine sadece manevraya yarar.
Mesafe kaydedecek miktarda yakıt taşımak için yer bile yok dikkat ettiyseniz.
Yakıt,atımlar için mermi,personel için bölme(vagon)vs vs trenin geri kalanını oluşturur.
O zavallı manevra motoru o kadar yükle parça pinçik olurdu.
IP
relicks
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18/08/2005
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 150
Alıntı relicks Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 17/01/2006 Saat 03:14
bu konuyu okuduğumda şu geritepme mevzusu aklıma fena takılmıştı.
hafta sonu discovery de veya nationalda (ikisindede aynı anda ikinci dünya savaşıyla ilgili belgesel vardı) orda gördüğüm kadarıyla hiçbi tepme söz konusu değildi. hatta hareket halindeyken top atabildi.
IP
freeman
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 17/11/2005
Konum: Germany
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 959
Alıntı freeman Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 17/01/2006 Saat 04:16
Emin misiniz?? Bu tür araclarin (Eisenbahngeschützeler, ki cesitli caplarda 10-15 tane varlar)) pek etkili olamamasinin nedeni, kullanim ve kurulum zorluklari.. Yani bir noktaya getirilen Top monte edilmek dumunda (yani atisa hazir hale getirlmek..), ki bunun icinde büyük bir is ve makina gücü gerekmekte.. Gerekirse ayrintili bilgi verebilirim..
IP
relicks
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18/08/2005
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 150
Alıntı relicks Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 17/01/2006 Saat 04:21
ben sadece gördüğüm görüntüyü söylüyorum. tekrar yakalayabilirsem belgeseli görüntüyü kaydederim.
IP
oy61
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 19/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1471
Alıntı oy61 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 17/01/2006 Saat 04:44
Benim bildiğimde kurulumları bayağı uzun sürüyor ve hareket halinde ateş etmiyorlar. Zaten tepme kuvveti karşısında bağlı olan vagonlar filan başka bir trene çarpmış gibi bir etkiye maruz kalırlardıki ben çok yavaş hızla ilerleyen bir trenin başka bir trene çarpması ile oluşan etkiyi bizzat trenin içinde yaşadım. Tepmenin 150 metre filan olduğunu bende sanmıyorum ki Barkın beyde belirtmiş.
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim       
IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
Alıntı idris Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 17/01/2006 Saat 11:06
Atıştan evvel kurulan genellikle top değil demiryolu.Konuyu biraz açayım.

Dora hariç hemen hepsi tek parça.Dora aşırı büyük olduğundan atışa hazır hale getirmek birhayli sürüyor.İkinci bir hat inşa edip topu 2 hat üzerinde kuruyorlar.

Diğerleri tek parça ve atışa hazır halde ancak yapıları gereği namlular sadece yukarı-aşşağı oynayabilir.Sağa-sola çeviremezsiniz.
Bu durumu şöyle çözmüşler.Düz giden demiryolunun bir noktasında çoklu bir makas sistemi kurulur.Top bu makastan faydalanarak yay gibi eğik kurulan diğer hatlara geçebilir.Yan yana kurulan birkaç kavisli demiryolu hattı aleti olduğu gibi (tıpkı viraj alan bir araba gibi)döndürür.Bu dönüşler sayesinde namlu sağa-sola çevrilmiş olur.İşte uzun süren şey bu demiryolu hatlarının inşaası.
Arkadaki manevra lokomotifi ise aleti bu yayların üstünde hareket ettirmeye yarıyor.

Geri tepme ise topun açısına göre değişir.Namlu 45-50 derece yukarıya bakarken geri tepme aşşağı olacağından daha azdır.10-15 derece yatık vaziyette daha fazla geri tepme olur ama menzil kısalır.Buda topun uzun menzilden vurma özelliğinden faydalanamamak demektirki o şekilde kullanıldığını pek sanmıyorum.
Hedefe yaklaşması kendini hedef haline getireceğinden uzaktan atışı tercih ettikleri kanaatindeyim.
IP
<< Önceki Sayfa   2
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide