Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Tayyareler
 Modelsitesi Forumu : Plastik Modeller : Tayyareler
Mesaj icon Konu: THK Magister 1/48 Flashback Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
tozbek
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 23/08/2005
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1151
Alıntı tozbek Cevaplabullet Konu: THK Magister 1/48 Flashback
    Gönderim Zamanı: 10/02/2008 Saat 00:49
Malum etrafta bir Yngiliz hastaly?ydyr gidiyor. Uzun zamandyr hevesle bekledi?im fyrsat (tabi ki bu vakit oluyor) önüme gelince bir an tereddüt ettim. Ya yarym kalmy? ve gazy kaçmy? modellerden birine devam edecektim. Ya da yeni bir ba?langyç. Her modelcide bulunan maymun i?tahy ile dolabyn kapa?yny açtym.

Uzun zamandyr gözüme kestirdi?im 1/48 ölçek Flashback ?irketinin ürünü olan Magister'i elime aldym. Bu kiti Tayfun Ya?ar bana Prag'tan getirmi?ti. Uzun süre Tayfun'un arabasynda Ye?ilköy-Beylikdüzü-Cerrahpa?a üçgeninde dola?tyktan sonra bana ula?abilmi?ti.

Bu uçak hem Hava Kuvvetleri hem de Türk Hava Kurumu tarafyndan uzun yyllar kullanylmy?ty. Hatta bir kysmynyn imalaty Türkiye'de yapylmy?ty.

Y?te modelin kutusu. Ve de içindekiler... Parça sayysy 48 ölçek bu uçak için gayet yerinde. Photo etch parçalar da bulunuyor. Detaylar olumlu.



Düzenleyen tozbek - 11/02/2008 Saat 00:04
IP
tozbek
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 23/08/2005
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1151
Alıntı tozbek Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 10/02/2008 Saat 00:52
Parçalary torbalaryndan çykarttym. Kar?yla?tyrma için parçalaryn yanynda tamamen espri amaçly bir parça peynir bulunuyor.
Hemen kokpitten imalata giri?tim. Uçak içi interior green verilmi?ti. Tabanca ile rengi attym.
Arkasyndan ya?ly boya ile tonlama yaptym:



Düzenleyen tozbek - 11/02/2008 Saat 00:07
IP
tozbek
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 23/08/2005
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1151
Alıntı tozbek Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 10/02/2008 Saat 00:57
Pamuklu bez ile ya?ly boyalary sildim. Tonlamayy yaptym. Üzerine hafifçe yeniden ye?il attym.


Evet çaly?malar devam ediyor... Muhtemel bu uça?y metal boyamaly Türk Hava Kurumu renklerinde bitirmeyi planlyyorum. Kaynak olarak Ole Nikolajsen'in sitesindeki resimlerden birini alaca?ym...


Düzenleyen tozbek - 11/02/2008 Saat 00:08
IP
tozbek
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 23/08/2005
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1151
Alıntı tozbek Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 10/02/2008 Saat 15:48
Kitin ini? takymlaryna geldi?imde üzerinde havacylykta "paçalyk" olarak tabir edilen, uça?yn havada sürat kesmesini engelleyen aparatlar oldu?unu gördüm. Cessna 172'de bu paçalyklar 2-3 knot sürat artyryyor. Ama toprak meydanlara inip-kalkyyorsanyz, içine giren toprak parçalary bir sonraki ini?inizde sorun çykartabilir. Peki Yngilizler neden bunu kullanmy? diye soranlara sanyyorum çim pist etkenini öne sürebilirim.
Türkiye'de foto?rafyny gördü?üm Magister'lerde bu aparat yoktu. Pazar sabahtan yeniden ini? takymy yapymyna giri?tim. Pek "sykreç bülding" ile aram iyi de?ildir. Hem de beceremem. Airliners.net'ten aldy?ym bazy referans foto?raflar yardymy ile tel ve Evergreen plastik parçalaryndan yapmaya çaly?tym. Japonla yapy?tyryrken kullandy?ym aktivatör partikülleri daha sonra temizlenecek ve boyanacak:


Kanat, gövde, yatay stablize ile kuyru?u yapy?tyrdym. Gövde üzerine biraz zympara yaparak seviye farklylyklaryny gidermeye çaly?tym.
IP
tozbek
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 23/08/2005
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1151
Alıntı tozbek Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 10/02/2008 Saat 23:13
Ana gövde kabaca bittikten sonra boyama geçildi. Uça?yn dy?y bez kaplama. Ana renk gümü?. Bu efekti verebilmek için enamel boyayy tercih ettim. Elimdeki Humbrol 11'i açtym. Metal boyamak gerçekten ****lyk istiyor. Ben ne yazyk ki ço?u zaman istedi?im etkiyi alamyyorum. Güzel metal fini? yapanlary gypta ile izliyorum...

Humbrol 11'le boyayaca?ym bu uçakta "soba görüntüsü" almamak için içine biraz mat beyaz Humbrol ekledim. Sentetik tinerle açtym. Uça?yn altyndan ba?layarak önce dumanlama arkasyndan biraz daha aky?kan boyayy attym. ?unu belirtmeliyim ki yeni Humbrol boyalary bence gayet kaliteli. Eskilere göre daha aky?kan, yüzeyi iyi kavryyor.

Bu i?lemden sonra kuruma için çama?yr makinesinin içine koydum. Tabi e?imi bu konuda uyardym :)


IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
Alıntı idris Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 11/02/2008 Saat 04:14
"Siyah" astar atmayy ihmal etmi?sin :)).
IP
Captainairbus
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 21/08/2005
Konum: Antarctica
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 701
Alıntı Captainairbus Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 11/02/2008 Saat 10:36
Bende flasback deyince noluyooor diye dü?ünmü?tüm. Cehalet i?te. Güzel gidiyor.
ex copilot.
IP
F-4E
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 11/11/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1158
Alıntı F-4E Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 11/02/2008 Saat 10:44
bizde isterük detayly boyamayy,uygulamaly vede fotolu.Ellerine sa?lyk Tolga.Kolay gelsin.
IP
cemdogut
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 11/12/2006
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 402
Alıntı cemdogut Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 11/02/2008 Saat 15:38
Merhaba Tolga Bey,
Kolay gelsin,güzel gidiyor sonunu merakla bekliyorum.
iyi günler...
do?ru yabancy model olaca?yna, yanly? Türk modeli olsun...
IP
tozbek
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 23/08/2005
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1151
Alıntı tozbek Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 02/03/2008 Saat 22:13
Modelimiz araya giren seyahatler, tembellik gibi sorunlar nedeniyle uzun süre imalat hattynda bekledi.

Öncelikle uça?yn tesçil i?aretine karar vermeliydim. Eldeki foto?raflary inceledikten sonra Ole Nikolajsen'in sitesinde bulunan Magister uçaklary daha dikkatli inceledim. Fazla bir fanteziye girmeden önümde iki seçenek oldu?unu gördüm. THK Fabrikasy'nda imal edilen Magister'lara önce TC-TK bilmem kaç türü numaralar vurulmu?.

Daha sonra da halen devam eden tescil i?areti uygulamasyna göre Türkiye Cumhuriyeti'ni sembolize eden TC'den sonra üç harf eklenmi?. Bu uygulama 1957'dan bu yana devam ediyor.

Ben uça?y TC-KAT ça?ry i?aretli yapmaya karar verdim. Foto?raf Ole'nin Ole Nikolajsen sayfasyndan aldym.

Yapty?ym uçak TC-KAT, fabrikada 1946 yylynda 65 gövde numarasyyla imal edilmi?. Uça?yn arka gövdesine TC-KAT büyük harflerle yazylmy?. Ayryca kuyrukta çok küçük tescil i?areti, biraz altynda da gövde imalat numarasy 65 yer alyyor. Uçak THK'daki hizmetini 26 Temmuz 1956'da tamamlamy?. Sonrasy hakkynda herhangi bir bilgi yok.

Yapty?ym incelemede uça?yn kanat üstlerinin bo? oldu?unu, kanat altlarynda ise pilota göre sol kanat altynda TC, sa?da da tescil i?aretinin oldu?unu tespit ettim. Kuyruktaki bayrak ise büyüktü.

Dekallere gelince... Corel'de çiz, folyo çykar, boya gibi yeteneklerim yok. Hem programy kullanmayy bilmiyorum hem de modelcilik yeneteklerim di?er arkada?lar gibi bu uygulamalara izin vermiyor :)

Ben de en basit yol olarak Word programyndan yararlanmaya karar verdim. Temiz bir sayfa açtym ve elimdeki fontlary incelemeye ba?ladym. Arady?ym fontu "Verdana" olarak belirledim. Önce ka?yt kopya aldym ve evde model üzerindeki boyutlaryna baktym. Yapty?ym ölçümler kesinlikle tutmuyordu :) 1-2 punta yukary a?a?y çyky?lar aldym. Sonunda 28 puntonun uygun oldu?una karar verdim. Burunda yer alan THK logosunu da internetten buldum. Word dokümanyna yapy?tyrdym. Kuyrukta kullanylan küçük tescil ve imalat numarasy için ayny fontu kullandym. Punto olarak 5 yeterli oldu.

Tüm bu çaly?mamy daha sonra normal bir yazycy kullanarak ?effaf dekal ka?ydyna çyky? aldym. Bu ka?ydy eve getirdim. Önce Revell matt vernikle güzelce sabitledim. Bir gece kurumasyny bekledim. Revell tiner ile inceltti?im enamel verni?in beklerken kokusu hiç ho?uma gitmiyor. Kalyn bir vernik ancak sonucu benim için gayet tatminkar. Hem modellerde hem de dekal uygulamalarynda ba?aryly buluyorum.

Vernik i?leminden sonra da Microscale'nin dekal film solüsyonunu tabanca yardymy ile attym. Kysa sürede kuruyan dekal ka?ydy artyk teste hazyrdy. Kanat altlaryna yapty?ym denemede sonucu ba?aryly buldum.

Sonra da uça?a kendi yapty?ym dekalleri uyguladym. Dekal ka?ydyny hazyrlarken birden çok yedek yapyn. Yapy?tyrma syrasynda insany deli ederek bir harfi defalarca uygulamak zorunda kalabiliyorsunuz. Yedekleme ?art anlayaca?ynyz!

Kanat alty yapy?tyrma syrasynda önce TC, sonra da KAT'y yapy?tyryrken aralarda ta?yyycy filmin çok geni? oldu?unu gördüm. Gövde yanyna uygulamada harfleri tek tek kestim. Harfleri denk getirmek, aralary iyi ayarlamak gerçekten çok zor. Yamru yumru duruyor, haklysynyz. Ama tüm dekalleme i?leminin 3 saat kadar sürdü?ünü, sabrymyn zorlandy?yny belirtmeden geçemeyece?im.

Kendi yapty?ym dekallerin uygulanmasyndan sonra syra bayra?a gelmi?ti. Normalden büyük olan bayrak için Turkuaz dekaller yardymyma ko?tu. Ynsan kendi imal etti?i abuk subuk dekallerden sonra Turkuaz'yn profesyonel dekallerini görünce epey bir rahatlyyor. Bu cümleyi "reklam kokuyor bu hareketler" olarak algylayabilirsiniz ama Sinan abi ve Emre, çaly?malarynyz için tekrar tekrar te?ükkürler!

?imdi uçak üzerinde küçük yvyr-zyvyrlar, düzeltmeler var. Tabi ki bunlar eksik. Dekalleri yapy?tyrdyktan sonra ortaya ?öyle foto?raflar çykty:






Bu da kuyruk detayy:



Eksikler giderildikten sonra syra saten vernik ile son katyn atylmasy kalacak. Bakalym bu ne zaman olacak :)
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide