![]() |
Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama |
| |
| Tayyareler | |
| |
|
| Yazar | Mesaj |
|
erhan köküöz
Üye
Kayıt Tarihi: 16/08/2007 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 251 |
![]() Konu: Sopwith F.1 CamelGönderim Zamanı: 10/11/2008 Saat 13:08 |
|
Hem can sykyntysyndan, hem de kanat gergi telleri üzerinde antreman yapmak amacy ile ba?ladym.
Kit Revell’in 04580 kutu numaraly 1/48 ölçek Sopwith F.1 Camel, I. Payla?ym Sava?ynyn çift kanatly Yngiliz uça?y. Üretici firma Sopwith Aviation Company. Prototipinin ilk uçu?u Aralyk 1916. Clerget 9Z modeli, 110 BG’lik döner motoru var. Uçakta 7.7 mm’lik iki adet su so?utmaly, Vickers makineli tüfe?i monte edilmi? ve pervane pallerinin arasyndan senkronize ate? ediyor. Haziran 1917’de ilk olarak RFC/RAF (Royal Flying Corps) ve RNAS ( Royal Naval Air Service) birliklerine veriliyor. Döner motoru nedeniyle stabilitesini çok kolay kaybetti?i için sadece yüksek uçu? deneyimi olan pilotlar tarafyndan kullanylyyorlar. Toplam 5490 adet üretilen Sopwith Camel’lardan günümüze orijinal olarak 7 tanesi kalmy? ve bunlarda dünyanyn çe?itli yerlerindeki hava müzelerindeler. Ancak, ilginç bir bilgi, 1918’de Hooper & Company Ltd. tarafyndan üretilen N8156 nolu Camel 1924’te Kanada Hava Kuvvetleri tarafyndan satyn alynmy? ve son uçu?unu 1967 yylynda yapmy?. Bu kadar gevezelikten sonra gelelim modelimize. Kutusu:
Yçindekiler. Pilotu da sayarsanyz 24 parça plastik. Kanat gergi telleri için makara ipli?i vermi?ler ki sadece dü?me dikmeye yarar. Do?al olarak parça sayysyna eklenmedi.
Parçalarda kalyp izi, itici izi, çapak ne arasanyz var. Ancak, parçalar temizlendikten sonra parçalaryn uyumu çok iyi ve oturma sorunu yok denecek kadar az. Islak çykartmalarla RFC/RAF veya RNAS olarak iki ayry uçak yapmak mümkün.
|
|
|
|
|
erhan köküöz
Üye
Kayıt Tarihi: 16/08/2007 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 251 |
![]() Gönderim Zamanı: 10/11/2008 Saat 13:09 |
|
Amacym gergi telleri oldu?u için montaja çok fazla önem vermedim. Yapym syrasynda foto?raf çekmedim. Hatta dikey stabilizedeki kalyp itici izine dahi müdahele etmedim. Ama gövde içinden kuyruktaki yatay ve dü?ey stabilizeye giden kumanda tellerini yaptym. Kanatlardaki gergi tellerini de çektim. Gerek kuyruktaki kumanda telleri gerekse kanatlardaki gergi telleri ye?enimin saçyndan yapyldy. Kanatlardaki gergi tellerini çekmek için gergi tellerinin kanatlara ve gövdeye ba?landy?y yerleri 0.3 mm matkapla deldim. Saçlaryn bir ucunu öncelikle gövdedeki deliklere CA marifetiyle yapy?tyrdym. CA iyice kuruduktan sonra kanatlardaki deliklerden geçirdi?im saçlary yine CA ile yapy?tyrdym. Bu i?lemi yaparken en önemli nokta CA’yy kanatlaryn dy? kysmyndan sürmek ve deli?i kapatmak. CA kanatlaryn dy? kysmynda ta?sa da önemli de?il, saçyn fazlaly?yny kestikten sonra buralary zympara ile tesviye etmek kolay. Bu kadar yaptyktan sonra boyasyz model gözüme çok çirkin göründü. Bende boyamaya karar verdim. Yapym kylavuzundaki boya paternini be?enmedim. Ynternette ararken kanat ve gövdenin farkly boyandy?y bir uça?a rastladym. Uçak büyük olasylykla replika idi. Tam olmasa da uygun renklerle uça?y boyadym. Bilmiyorum, o incecik gergi telleri/saçlary arasyndan nasyl maskeleme yapty?ymy tahmin edebilir misiniz? Neyse, model bitti buyurun seyre.
|
|
|
|
|
erhan köküöz
Üye
Kayıt Tarihi: 16/08/2007 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 251 |
![]() Gönderim Zamanı: 10/11/2008 Saat 13:10 |
|
|
|
|
|
lterlemez
Üye
Kayıt Tarihi: 09/09/2005 Konum: Eskisehir Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 303 |
![]() Gönderim Zamanı: 11/11/2008 Saat 19:59 |
|
Bende yapmy?tym. A?a?y yukary ayny problemlerle kar?yla?my?yz. Uçak hafif yamuk duruyor. Tekerlekler dokunsan dü?ecek gibi ve tam oturmuyor. Ellerinize sa?lyk.
Düzenleyen lterlemez - 11/11/2008 Saat 20:00 |
|
|
Adriano Guisebbe Lentini
|
|
|
|
|
erhan köküöz
Üye
Kayıt Tarihi: 16/08/2007 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 251 |
![]() Gönderim Zamanı: 12/11/2008 Saat 09:34 |
|
Sopwith Camel’lar do?u cephesine hiç gelmemi?ler. Ancak, internette aranyrken yylyny ve miktaryny bulamadym ama Yngilizler Yunanlylara bu uçaklardan vermi?ler. Sanyyorum bu uçaklar sava?tan sonra verilmi?, çünkü Kurtulu? Sava?ymyz syrasynda Yunanlylarda bu uçaklaryn oldu?una ili?kin hiç bir belge yok. Bir yandan internette bu bilgileri okurken, bir yandan da bitmi? haliyle masanyn üzerinde duran modeli seyrederken…….
?eytan i?e kary?ty. Olmamy? ama ya olsaydy, Yngilizler bu uçaklary do?u cephesine de getirselerdi, Eski?ehir üzerinde de Yüzba?y Fethi bunlardan bir tanesini indirseydi (amma what if oldu, olur ya, örne?in 29 temmuz 1918’de RNAS’e ait N5584 borda numaraly bir De Havilland D.H.4 uça?y Tuzla’ya indirilmi? ve sava? sonuna kadar da kullanylmy?). Zaten uçak sykyntysy çekiliyor. Ne yapardyk? Uydur kaydyr bulunabilecek uygun renklerdeki boyalarla önce Yngiliz i?aretleri kapatylmaya çaly?ylyr, arkasyndan da Türk i?aretleri uça?yn üzerine yapylyrdy. Ve de bu i? cephe ko?ullary içinde oldu?u kadar olurdu. Önce Yngiliz i?aretlerini eh i?te kapattyk.
|
|
|
|
|
erhan köküöz
Üye
Kayıt Tarihi: 16/08/2007 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 251 |
![]() Gönderim Zamanı: 12/11/2008 Saat 09:36 |
|
Daha sonra da Türk i?aretlerini uça?yn üzerine boyadyk. Bu i?lemler cephe ko?ullarynda yapylaca?y için hiç özenmeden oldu?u kadar yakla?ymy ile boyadym. Kimi yerlerde boya synyrlary e?ri bü?rü oldu. Uça?y boyayan kahramanlarymyz ressam olmadyklary için ancak bu kadar boyayabildiler. O zamanlar Taylandly i?çiler henüz Türkiye’ye gelmemi?lerdi :).
|
|
|
|
|
erhan köküöz
Üye
Kayıt Tarihi: 16/08/2007 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 251 |
![]() Gönderim Zamanı: 12/11/2008 Saat 09:36 |
Esen kalyn. |
|
|
|
|
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|