![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Tayyareler | |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Yazar | Mesaj |
Clumsy
Üye ![]() ![]() Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 10/08/2008 Saat 07:38 |
Dün yatydan Ystanbul' a döndü?ümde gördü?üm bu de?i?ik olayy seferin Kaptan'yndan izin alarak foto?rafladym.
Fazla sorun çykmamasy için ancak 3 adet foto?rafyny çekebildi?im bu durum askeri uçaklarda normal kar?ylanabilse de sivil havayolu uçaklarynda bu kadar bariz olmasy aly?ylmadyk bir durum oluyor. Umarym sivil havayolu uçaklary yapanlar için de?i?ik fikirlerin uygulanmasynda yardymy olur. Uçak TC-JPD, burun ady "Isparta" ![]() ![]() ![]() |
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
![]() |
|
Onur
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 30/03/2006 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 241 |
![]() ![]() ![]() |
Arkut bey merhaba bi?ey sorucam, yanylmyyorsam camda gazete ka?ydy var, uçaklarda güne?e kar?y koyu renkli cam gibi uygulamalar yok mu? Dün hobi olarak zaman zaman uçak foto?raflary da çeken bi arkada? gazete ka?ytlaryndan bahsedip uçu? güvenli?inden dem vurdu, konuya hakim olmady?ym için pek bi?ey diyemedim açykçasy..
|
|
![]() |
|
jalopeura
Yeni Üye ![]() Kayıt Tarihi: 25/08/2007 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 33 |
![]() ![]() ![]() |
Var, hatta Havaotobüsü'nde çok güzel güne?likler var fakat, gazete ka?ydynyn konuldu?u camda güne?lik yok diye hatyrlyyorum (cam içeri, geriye do?ru açyldy?y için).
Cama konulan gazete ka?ydy ve uçu? güvenli?i konusuna biraz açyklyk getirebilir misiniz? Arkada?ynyz ba?ka bir?ey demek istemi? olabilir mi? Çünkü o kadar ilgisiz konular ki.. Dikiz aynasyna falan bakmasy söz konusu olmady?yna göre. (Bu yazdyklarymy, bugün 2 buçuk saat A321 pallerinin arasyndan kuma? parçalary ayyklamy? biri olarak söyleyebiliyorum :D ) Arkut abi bir de kuyruk logosu hataly boyanmy? 321 vardy (734 de olabilir) bulabilirsem onu da koyarym bu topik altyna müsaadenle. |
|
Can Ayty?
|
|
![]() |
|
tozbek
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1151 |
![]() ![]() ![]() |
THY'de Airbus A320 filosunda kaptan pilot olarak görev yapan Ercan Abi veya 737'de ikinci pilot olan Arkut konuyla ilgili detayly bilgi verebcektir...
Ama kysaca isterseniz, malum yüksek irtifada güne? y?ynlarynda yüksek radyasyon bulunuyor. Pilotlar bu y?ynlary do?rudan maruz kaldyklary için tür önlemleri alyyorlar. Yerde ise malum yaz ?artlarynda kokpite gelen güne? direkt aldy?y için kysa sürede "hamam"a dönü?üyor. Isy bir anda 40 dereceyi buluyor. Hele bir de motorlar çaly?madan önce yerde elektrik sa?layan ve kilima sistemini çaly?tyran APU sistemi aryzalyysa önlem almakta "perdeleri çekmekte" fayda var... Tolga |
|
![]() |
|
Clumsy
Üye ![]() ![]() Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
![]() ![]() ![]() |
Kuyru?u yanly? boyanmy? uçak foto?rafynynadyndan yenmez :)
Öte yandan benim müsaade etmek gibi bir lüksüm yok maalesef, yine de te?ekkürler :) Özellikle yer arty 10,000 feet'ten sonra genel kural bir pilotun ayny zamanda dy?aryyy da gözetlemesidir. Artyk teknoloji geli?ti, TCAS adly çarpy?mayy önleyen uçakiçi aygyt var ama bunlaryn her uçak tarafyndan ta?ynmasy gerekmiyor. Bu uçaklar özellikle 10,000 feet'in altynda uçtuklary için dy?aryya bakma sebeplerinden biri bu. Bu yüzden ister gazete ka?ydy, ister oturak ka?ydy, ister yastyk olsun mümkün oldu?unca 10,000 feet'ten sonra bunlaryn hepsi kaldyrylyr, kokpit içindeki içindeki i?lemler azaltylyr, steril kokpit kuraly devreye girer ve pilotlar ini?e yo?unla?yrlar. Bu arada oturak ka?ydy demi?ken ?ahsen gazete ka?ydyndan daha çok yarary oldu?unu dü?ünüyorum, zira gazete ka?ydy direk güne? y?y?yna maruz kalynca bir süre sonra konu yapmaya ba?lyyor :) |
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
![]() |
|
Artt
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23/10/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 634 |
![]() ![]() ![]() |
Jaluzi falan yapsalar ya kokpite :) Boing ve Airbus'a biz söyleyin isterseniz :)
|
|
Tüfek icad olundu mertlik bozuldu...
http://medievaldio72.blogspot.com/ |
|
![]() |
|
arko
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 04/03/2008 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 212 |
![]() ![]() ![]() |
Zaten güne?lik var, yanar dönerli aynaly portakally :)
Ancak yan camlarda var, ön camlarda yok. |
|
![]() |
|
Captainairbus
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Konum: Antarctica Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 701 |
![]() ![]() ![]() |
Tüm camlarda güne? için güne?lik var ama tamamen y?yk geçirmez de?il her zaman dy?arysy görünecek kadar.
Ön cam için ise kullanylan basit plastik güne?lik ön camyn ancak 3te 1 i kadar oldu?undan yaz günleri, güne? gözlü?ü mecburi gibi bi?ey oluyor. Ben hatta çantamda bir de yedek ta?yyorum. Gazete ka?ydyna gelince 10bin feet üzeri zaman zaman koyan arkada?lar var. Bu fotoda yerde oldu?u için yoruma gerek yok. Ama ben her zaman dy?arysynyn görünmesi kanaatindeyim, di?er türlü olsa airbus güne?likleri tamamen y?yk geçirmez görünmez yapardy. Asyl konu yine da?ylmy? bu radomu çykma uçak epeydir uçuyor. |
|
ex copilot.
|
|
![]() |
|
![]() ![]() |
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |